Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Biserica Romano-Catolica
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 21.10.2011, 23:42:18
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Cum pot medita la nasterea Domnului cu gindul la stelutele din pomul de iarna? La ce ar trebui sa ne gindim cind spunem Tatal nostru in seara de Craciun?
"Începutul rugăcinii este să fie alungate atacurile vrăjmașe de la apariția lor, printr-un cuvânt hotărât. Mijlocul rugăciunii este ca mintea să rămână la cuvintele și sensurile rugăciunii. Iar finalul rugăciunii este ca mintea să fie răpită la Domnul."

"De vreme ce te-ai lepădat de iubirea lumii și de iubirea de plăceri, leapădă de la tine gândurile, leapădă trupul, și atunci roagă-te! Pentru ca rugăciunea nu este nimic altceva decât înstrăinarea de toată lumea văzută și nevăzută. Să nu primești în rugăciunea ta nici o imagine sensibilă și închipuire, ca să nu fii înșelat și disprețuit."

ps: plecând de la această ipoteză "mintea să rămână la cuvintele și sensurile rugăciunii" vă întreb "La ce trebuie să ne gândim când spunem Tatăl nostru în seara de Craciun?" sau la ce vă gândiți dumneavoastră?

Last edited by ovidiu b.; 22.10.2011 at 00:22:40.
  #2  
Vechi 22.10.2011, 10:15:35
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
"Începutul rugăcinii este să fie alungate atacurile vrăjmașe de la apariția lor, printr-un cuvânt hotărât. Mijlocul rugăciunii este ca mintea să rămână la cuvintele și sensurile rugăciunii. Iar finalul rugăciunii este ca mintea să fie răpită la Domnul."
---

ps: plecând de la această ipoteză "mintea să rămână la cuvintele și sensurile rugăciunii" vă întreb "La ce trebuie să ne gândim când spunem Tatăl nostru în seara de Craciun?" sau la ce vă gândiți dumneavoastră?
Domnule, eu nu vreau sa incep o controversa cu dumneavoastra referitor la acest subiect, mai ales ca eu nu vad nici o diferenta intre ceea ce afirmati dumneavoastra mai sus si ceea ce ne sfatuieste sfintul Francisc de Assisi sau Ignatiu de Loyola. Va doresc sa practicati metoda dumneavoastra de rugaciune spre salva si glorie Domnului si pentru mintuirea dumneavoastra si a acelora pentru care va rugati.

PS Experienta rugaciunii este prea personala pentru a putea fi dezbatuta pe un forum public, cred eu; despre cum sa ne rugam ne invata sfintii nostri si avem libertatea sa le urmam sau nu sfaturile. Oricum, daca magii au venit de departe sa-l vada pe Domnul, daca pastorii au alergat la iesle atunci cind au fost anuntati de inger de marea bucurie a nasterii Domnului, daca toate colindele romanesti si din toata lumea ne indeamna sa mergem la Betleem sa-L vedem pe Mintuitorul nostru atunci eu respect acest indemn si cred ca sint multi crestini care fac acelasi lucru.
  #3  
Vechi 22.10.2011, 11:52:16
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Domnule, eu nu vreau sa incep o controversa cu dumneavoastra referitor la acest subiect, mai ales ca eu nu vad nici o diferenta intre ceea ce afirmati dumneavoastra mai sus si ceea ce ne sfatuieste sfintul Francisc de Assisi sau Ignatiu de Loyola. Va doresc sa practicati metoda dumneavoastra de rugaciune spre salva si glorie Domnului si pentru mintuirea dumneavoastra si a acelora pentru care va rugati.

PS Experienta rugaciunii este prea personala pentru a putea fi dezbatuta pe un forum public, cred eu; despre cum sa ne rugam ne invata sfintii nostri si avem libertatea sa le urmam sau nu sfaturile. Oricum, daca magii au venit de departe sa-l vada pe Domnul, daca pastorii au alergat la iesle atunci cind au fost anuntati de inger de marea bucurie a nasterii Domnului, daca toate colindele romanesti si din toata lumea ne indeamna sa mergem la Betleem sa-L vedem pe Mintuitorul nostru atunci eu respect acest indemn si cred ca sint multi crestini care fac acelasi lucru.
Se pare că ocoliți răspunsul deși dumnavoastră l-ați deschis printr-o întrebare. Se pare că v-ați înnodat în propia întrebare. Vă respect ideea de a rununța la controverse.

ps: am tras o concluie personală și imi este suficientă.
"este prea personal să dicutăm aici pe forum", dar când e cazul sa ne apărăm hai să punem întrebări.
  #4  
Vechi 22.10.2011, 12:31:50
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Se pare că ocoliți răspunsul deși dumnavoastră l-ați deschis printr-o întrebare. Se pare că v-ați înnodat în propia întrebare. Vă respect ideea de a rununța la controverse.

ps: am tras o concluie personală și imi este suficientă.
"este prea personal să dicutăm aici pe forum", dar când e cazul sa ne apărăm hai să punem întrebări.
Nu ocolesc nici raspunsul si nici discutia. Refuz sa vorbesc despre mine insami pentru ca nu am eu caderea sa-i invat pe altii cum si ce trebuie sa faca. Insa pot vorbi despre metoda de rugaciune pe care am invatat-o de la sfintul Ignatiu de Loyola sau sfintul Francisc de Asissi. Iar in contextul asta mie mi se pare ca metoda ortodoxa despre care ati vorbit dumneavoastra este ca scrisul la clasa I. Elevii sint concentrati sa faca literele intre niste linii de ghidare insa nu inteleg sensul literelor sau al cuvintelor prea bine. Metoda sfintului Ignatiu este pentru cei avansati. Nu numai ca intelegem ceea ce spunem, dar vedem si traim rugaciunea (ca scrisul la clasa a XII-a, de exemplu). Din acest motiv spun ca nu exista contradictie; ambele metode reprezinta trepte spre desavisirea noastra spirituala.
  #5  
Vechi 22.10.2011, 13:11:24
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Nu ocolesc nici raspunsul si nici discutia. Refuz sa vorbesc despre mine insami pentru ca nu am eu caderea sa-i invat pe altii cum si ce trebuie sa faca. Insa pot vorbi despre metoda de rugaciune pe care am invatat-o de la sfintul Ignatiu de Loyola sau sfintul Francisc de Asissi. Iar in contextul asta mie mi se pare ca metoda ortodoxa despre care ati vorbit dumneavoastra este ca scrisul la clasa I. Elevii sint concentrati sa faca literele intre niste linii de ghidare insa nu inteleg sensul literelor sau al cuvintelor prea bine. Metoda sfintului Ignatiu este pentru cei avansati. Nu numai ca intelegem ceea ce spunem, dar vedem si traim rugaciunea (ca scrisul la clasa a XII-a, de exemplu). Din acest motiv spun ca nu exista contradictie; ambele metode reprezinta trepte spre desavisirea noastra spirituala.
O tot țineți în sus și în jos "despre metoda de rugaciune pe care am invatat-o de la sfintul Ignatiu de Loyola sau sfintul Francisc de Asissi" dar nu vorbiți despre nimic concret. Eu cel din clasa I v-am relatat ce metode am primit de la învățătorii noștri mai mari. Vă doresc ca bunul Dumneeu să vă ajute în treptele desăvârșirii dumneavoastre spirituale.
  #6  
Vechi 22.10.2011, 13:13:19
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

Am dat eu un link către o scrisoare apostolică a Fericitului Ioan Paul al II-lea care vorbește despre rugăciunea Rozariului, rugăciune meditativă prin excelență. V-ați obosit să citiți materialul ?
  #7  
Vechi 22.10.2011, 13:54:28
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
O tot țineți în sus și în jos "despre metoda de rugaciune pe care am invatat-o de la sfintul Ignatiu de Loyola sau sfintul Francisc de Asissi" dar nu vorbiți despre nimic concret. Eu cel din clasa I v-am relatat ce metode am primit de la învățătorii noștri mai mari. Vă doresc ca bunul Dumneeu să vă ajute în treptele desăvârșirii dumneavoastre spirituale.
Discutia aceasta nu a fost deschisa de mine. Dumneavoastra ati spus despre metoda de rugaciune propusa de sfintul Ignatiu de Loyola si Francisc de Asissi ca implica riscuri. Asta presupune ca o cunoasteti de vreme ce o judecati. Va doresc si dumneavoastra acelasi lucru pe care mi l-ati transmis si mie.
  #8  
Vechi 22.10.2011, 10:38:55
nutucutu nutucutu is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 07.08.2010
Religia: Catolic
Mesaje: 1.138
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
"
.... Să nu primești în rugăciunea ta nici o imagine sensibilă și închipuire, ca să nu fii înșelat și disprețuit."
As vrea sa va intreb doua lucruri:
1. Cum primeste Biserica Ortodoxa revelatiile de la Domnul nostru daca isi indeamna membrii sa refuze orice imagine? Pentru ca inteleg ca daca vine Domnul nostru Isus Cristos si bate la usa sufletului dumneavoastra sinteti indemnat sa-L alungati pentru a nu fi inselat si dispretuit. Sa ne amintim de toate vedeniile si revelatiile avute de sfintii Vechiului si Noului Testament. A refuzat cineva revelatiile pentru ca ar putea fi inchipuiri?
2. Cui ii pasa ca e inselat sau dispretuit? Cine ma poate dispretui in timpul rugaciunii? Cel rau. Iar daca o face, o face cu sau fara rugaciunea mea. Chiar nu-mi pasa. Si cu ce pot fi eu inselat? Pentru ca spun: "faca-se voia Ta". Imi doresc ceva? Nu. Ma supun vointei Tatalui, oricare ar fi ea.
  #9  
Vechi 22.10.2011, 12:17:54
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
As vrea sa va intreb doua lucruri:
1. Cum primeste Biserica Ortodoxa revelatiile de la Domnul nostru daca isi indeamna membrii sa refuze orice imagine? Pentru ca inteleg ca daca vine Domnul nostru Isus Cristos si bate la usa sufletului dumneavoastra sinteti indemnat sa-L alungati pentru a nu fi inselat si dispretuit.
Păi luați aminte la ceea ce am postat mai sus...nu am să repet la nesfârșit acest lucru. Vă mai postez și un text referitor la rugăciunea neîncetată:

"Nu se ajunge la rugăciune neîncetată câtă veme ești pătimaș, ci ajungi la primejdie de năluciri, haluciații, chiar în stare de veghe. Când amesteci rugăciunea cu patimile, biruiesc patimile cu tot felul de năluciri. Unii Îl văd pe Domnul Iisus Hristos ca un tânăr de care se îndrăgostesc, ca rod al patimii. Cu înșelări de acestea se ajunge până la nebunie. Iar cel bolnav psihic îl poți ajuta doar dacă e conștient de boala sa. Până nu te purifici de patimi, nu te avânta în rugăciunea neîncetată, că satana te prinde în înșelăciuni drăcești, în loc de vederi cerești. Întâi trebuie făcută despătimirea. Cum? Trebuie lepădată iubirea de sine, iubirea curvească de sine și semnele acestei iubiri sunt printre altele: judecata, cârtirea, nemulțumirea. Sunt două faze ale nevoințelor:
1. Faza ascetică – toată strădania din partea omului să se purifice de patimile sale.
2. Faza a doua, după această biruință, caracterizată prin darurile Sfântului Duh, care ridică mintea la stări de credință luminată. Sfinții au făcut nevoințe grozave, înfricoșătoare și au ajuns la starea lui Adam înainte de cădere, când fiarele în prezența lor leapădă starea lor de fiare. Ca exemplu, apropape contemporan, avem pe Sfântul Serafim de Sarov și blândețea fiarelor din pădure. Sfinții iubesc toată făptura lui Dumnezeu.
Faza ascetică cuprinde nevoințele, iar faza mistică se caracterizează prin darurile Duhului Sfânt, care ridică sufletul și mintea la stări luminate de credință. Despătimirea este condiția rugăciunii neîncetate.
Lepădarea de lume înseamnă lepădarea de patimile lumii, nu de lume care e creația lui Dumnezeu."


Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
Sa ne amintim de toate vedeniile si revelatiile avute de sfintii Vechiului si Noului Testament. A refuzat cineva revelatiile pentru ca ar putea fi inchipuiri?
Am ales un text biblic Luca (1,28-30), cred că este destul de sugestiv:

28. Și intrând îngerul la ea, a zis: Bucură-te, ceea ce ești plină de har, Domnul este cu tine. Binecuvântată ești tu între femei.
29. Iar ea, văzându-l, s-a tulburat de cuvântul lui și cugeta în sine: Ce fel de închinăciune poate să fie aceasta?
30. Și îngerul i-a zis: Nu te teme, Marie, căci ai aflat har la Dumnezeu.
Această arătare a îngerului Gavriil în final nu a fost refuzată, dar cum este primit poate vă dă de gândit.

Citat:
În prealabil postat de nutucutu Vezi mesajul
2. Cui ii pasa ca e inselat sau dispretuit? Cine ma poate dispretui in timpul rugaciunii? Cel rau. Iar daca o face, o face cu sau fara rugaciunea mea. Chiar nu-mi pasa. Si cu ce pot fi eu inselat? Pentru ca spun: "faca-se voia Ta". Imi doresc ceva? Nu. Ma supun vointei Tatalui, oricare ar fi ea.
Faptul că nu vă pasă este iarăși un semn de întrebare. Dar din nou vă respect libertatea de a alege.

ps: am deviat de la subiectul topicului...nu este necesar mai interveniți cu alte idei pe această temă...este evidentă diferența între ce ne spun cele 2 Biserici despre rugăciune...fiecare suntem liberi să alegem

Last edited by ovidiu b.; 22.10.2011 at 12:21:19.
Subiect închis

Tags
primatul papal, roma, vatican

Thread Tools
Moduri de afișare