![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Numai omul poate interveni, cu libertatea voinței și cu funcția conștiinței, să modifice natura acestor norme fixe, în două sensuri opuse: 1- înspre dereglarea lor devenind patimi; 2 – înspre convertirea și sublimarea lor prin virtute, înspre eliberarea de tirania lor prin nevoință și lupta metodică. Deci, un instinct sădit ca lege de existență a firii devine patimă prin libera voință a omului. Împlinirea oricărui instinct al firii e însoțită de plăcere. Omul, numai omul, dintre toate viețuitoarele, vrea să despartă funcția biologică a instinctului în două, vrea să separe rostul instinctului de plăcerea ce-l însoțește, alegându-și plăcerea și refuzându-i rostul. Last edited by ovidiu b.; 16.04.2012 at 15:29:35. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
daca nu ar exista placerea sexuala, ori nu mai existam ca specie, ori aveam legi care ne obligau la un numar minim de copii. placerea este, daca vreti, o rasplata data tuturor vietuitoarelor ce raspund acestui instinct primar. in consecinta, placerea nu este pacat in sine. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Oare? Hai sa nu vorbim de placerea de a ne "usura" pe care o simte toata lumea, desi nimeni nu merge acolo pentru a cauta placerea, ci pentru necesitati pur fiziologice. NE-placerea o resimti brutal abia cand dintr-un oarecare motiv nu mai poti face ceea ce faci in mod firesc.
Daca placerea nu este pacat in sine, ce oare ne opreste sa o... "inbunatatim", sa o cautam in orice imprejurare? Auzi mereu in jurul tau: "Pai daca-mi rapesti pana si placerea de a fuma, sau de a privi la serialul preferat, sau de a dansa, sau de a te imbata, sau de a manca bunatati in post, sau de a privi cu patima un trup "focos", sau de a merge la meci, sau de a face nudism, etc, etc) atunci de ce sa mai traiesc? De ce or fi evitat sfintii "placerea" cu toata fiinta lor? Pentru ca nu ar fi un pacat in sine? Eu cred ca "placerea animalica" i-a fost daruita vrajmasului sa insele pe cei slabi, sau sa-i intareasca pe cei vrednici.
__________________
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ Iubirea de vrajmasi, nu e un sfat, este o porunca! (Parintele Arsenie Papacioc) |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Cum era si normal, s-a discutat despre multe teme adiacente temei principale a acestui subiect (metodele naturale de reglare a conceptiei), si anume: despre placere, despre oportunitatea unei pozitii oficiale a Bisericii etc. Personal, pot spune ca am primit elemente noi si foarte interesante dinspre partea ortodoxa. Nu punem la socoteala exprimarile gratuit rauvoitoare, sau interventiile pasionale, lipsite de argumente, fiindca in fiecare "curte" exista astfel de persoane. Daca prezentul meu mesaj poate constitui un semnal in directia stăpânirii propriilor porniri, astfel încât să fie favorizat un dialog decent și argumentat, atunci foarte bine.
In schimb, rămân destule întrebări, pe care voi încerca în continuare să le lămuresc. Pentru a fi mai practic (este o propunere personală), voi veni cu o singură întrebare (sau problemă) per post. Întrebarea din acest post priveste situația următoare. Să presupunem că avem în fața noastră două cupluri "similare" (ca vârstă, condiții materiale, sănătate etc), familia A și familia B. Soțiile ambelor cupluri au ajuns la menopauză. Familia A a avut 5 copii, familia B doar 3. Repet, din exterior (inclusiv medical), presupunem că ambele cupluri au avut exact aceleasi conditii ideale, astfel incat familia B, "pe hârtie", ar fi putut să aibă și ea 5 copii. Acuma, sunt câteva întrebări, la care vă rog să mă ajutați cu răspunsuri: 1. Să presupunem că, din punct de vedre genetic, fiind căsătorite la vărsta de 25 ani, ambele familii ar fi putut avea 15 (sau 20) de copii până la menopauză. Care familie se va mântui, și care nu, deoarece nu au făcut numărul maxim de copii pe care l-ar fi putut? Dacă nu putem răspunde la această întrebare, atunci care este înțelesul poruncii lui Dumnezeu referitoare la facerea de prunci, din punctul de vedere al numărului? Unde există referință biblică referitoare la numărul de copii pe care trebuie să-i aibe o familie? 2. Dacă nu există nici o "limită" de număr de copii pe care să o putem deduce din porunca lui Dumnezeu, atunci cum rămâne cu rostul căsătoriei, și anume aducerea de copii? În ce fel mai aduce o familie copii: după cum vrea ea, sau după cum vrea Dumnezeu? Dacă este după cum vrea Dumnezeu, atunci care este frecvența relațiilor conjugale, conform poruncii lui Dumnezeu? Personal, cred că ar trebui să fie anul și copilul. Nu? De ce ar fi altfel? 3. Dacă totuși există contraindicații medicale, care să recomande o pauză de la relațiile conjugale, pentru a se evita o sarcină, cum rămâne cu iubirea și credința în Dumnezeu? Credem mai mult ce spune medicul, decât credem în puterea lui Dumnezeu? Cum să punem problema? 4. Dacă totuși este prudent, chiar și în interiorul credinței, să existe o perioadă de abstinență, pentru a evita eventuale probleme medicale grave printr-o naștere înainte de momentul indicat de medic, de ce ar fi morală amânarea unei noi sarcini pe motive medicale, și nu este considerată această amânare, dimpotrivă, ca un fel de împotrivire a credinciosului în planul lui Dumnezeu, care, conform credinței noastre, este mai puternic decât trebulațiile și speculațiile noastre omenești? Altfel, ce facem, credem doar după ce s-a întâmplat minunea? Vă mulțumesc, aștept răspunsuri. |
#6
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
- cele patru posturi mari - cele trei zile de post pe săptămână (miercuri și vineri, iar luni numai daca este voință) - sărbătorile și zilele asupra sărbătorilor (inclusiv duminica – ziua Domnului și sâmbăta) - vremea necurăției - vremea de slăbiciune sau de boală a unuia din soți - vremea oprită cu mare asprime este toată vremea sarcinii, precum și vremea alăptării. Citat:
![]() Dar de aici se mai înțelege ceva: că pe măsură ce s-a întărit desfrânarea în mădularele oamenilor, a scăzut și puterea lor de apărare împotriva bolilor de tot felul, iar căzând în acestea foarte greu se tămăduiesc, deși mijloacele de vindecare sunt din ce în ce mai bune. Orice fel de desfrânare e o putrezire înceată … ca gunoiul care arde … și scurtează zilele omului”. Citat:
Citat:
Orice poate omul să facă omenește, trebuie să facă, iar ceea ce nu poate, să lase la Dumnezeu. Preacuviosul Paisie ne dă un răspuns la această întrebare: “A venit cineva la Colibă și mi-a spus: “De ce călugării stau aici și nu merg în lume să ajute poporul?”. Dacă ar fi mers afară în lume să ajute poporul, ai fi spus: De ce umblă călugării prin lume?. Acum, când nu merg, spui de ce nu merg”. După aceea îmi spune: “De ce călugării merg la medici și nu-i ajută Hristos și Maica Domnului ca să se facă bine?“. “Această întrebare mi-a mai pus-o și un medic evreu”, i-am răspuns. “Acesta nu-i evreu”, mi-a spus unul care era împreună cu el. “N-are importanță că nu este evreu. Intrebarea este însă evreiască. Și vă voi spune răspunsul ce l-am dat evreului, deoarece este un caz asemănător. Tu, ca evreu ce ești trebuia să știi pe de rost Vechiul Testament, i-am spus. Acolo la Proorocul Isaia se spune că Dumnezeu i-a adăugat încă 15 ani de viață împăratului Ezechia deoarece era foarte bun. A trimis pe proorocul Isaia, care a spus împăratului: “Dumnezeu îți mai dăruiește încă 15 ani de viață, pentru că ai distrus crângurile închinătorilor de idoli. Cât despre rana ta – împăratul avea o rană – Dumnezeu a spus să pui pe ea o turtă de smochine, și te vei face bine“. Dacă Dumnezeu i-a hărăzit încă 15 ani de viață, oare nu putea să-i vindece și acea rană? Insă aceea s-a tămăduit cu o turtă de smochine. Lucrurile ce se pot face de oameni, să nu le cerem de la Dumnezeu. Să ne smerim înaintea oamenilor și să le cerem ajutorul “. Last edited by ovidiu b.; 22.04.2012 at 14:34:20. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dacă sunt porunci ale Bisericii Ortodoxe, unde există textul acestor porunci, care să stabilească toate aceste perioade? Dacă nu sunt porunci ale Bisericii Ortodoxe, credinciosul ortodox pierde mântuirea dacă nu le ascultă? Dacă nu pierde mântuirea, atunci care sunt perioadele de postire de la relațiile conjugale, de fapt? |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu exista o vina morala majora daca omul nu vrea sa mai faca copii intr-o anumita perioada cu atat mai putin daca motivele sunt reale si serioase. Da, cu o doza mai mare de credinta poate ar mai putea sa mai aduca inca un copil pe lume in viitorul apropiat, dar nu poate fi condamnat pentru faptul ca in prezent nu are acea doza de credinta. Asa cum nimeni nu este de condamnat pentru ca nu este un mare sfant in viata AZI, atat timp cat rezultanta eforturilor sale il indreapta totusi spre sfintenie. Ideea asupra careia trebuie sa te concentrezi ca sa intelegi care este problema de fapt este aceea ca singura cale binecuvantata prin care poti sa spui "stop" copiilor este abstinenta. Abstinenta si atat, nu "abstinenta periodica" sau "contraceptia naturala" sau cine stie ce alte metode. TOATE, dar absolut toate, toate aduc cu ele o parte de vina, si aspectul prin care "Humanae Vitae" greseste enorm fata de morala si fata de Dumnezeu este aceea ca indeparteaza aceasta vina creand iluzia ca ar exista un soi de contraceptie care este justificata moral. Intelegem contextul istoric prin care s-a facut acest compromis si ca s-au evitat totusi astfel compromisuri mai mari (anticonceptionale avortive si chiar avort) insa un romano-catolic care are un simt moral cladit pe Dumnezeu si nu pe Papa sau biserica romano-catolica ( distinctie care se pare ca au definit-o chiar si catolicii, a se vedea mai sus M.D.) trebuie sa inteleaga ca se afla in greseala daca are impresia ca metoda contraceptiva pe care o pratica si i s-a predat chiar de biserica in care crede este fara vina dpdv moral, pe langa o posibila vina vizavi de motivele pentru care o practica. Last edited by AlinB; 25.04.2012 at 13:08:21. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Cristos a înviat!
Citat:
2-S-a răspuns frumos de colegi. 3,4-Am vâzut cu ochii mei 2(două) femei care (participante la un turneu de propovăduire a credinței creștine) lăudau pe Cristos spunând că au 7(șapte), despectiv 6(șase) copii născuți toți prin cezariană. Citat:
La fel, actul sexual are rolul de a face copii. Punct. Dacă lipsește ovulul, spermatozoidul, uterul sau momentul de fertilitate, atunci actul nu-și mai are rostul rânduit de Dumnezeu. Punct. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Prin urmare, socotiți că legătura trupească după menopauză este păcat ?
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
![]() |
Tags |
metode contraceptive, metode naturale, reglarea nasterilor, reglarea naturala, scopul casatoriei |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Pledoarie pentru nasterea naturala | Florin-Ionut | Umanitare | 126 | 03.10.2013 22:11:24 |
nastere naturala/cezariana | nicoletajuravle | Generalitati | 29 | 30.05.2013 18:02:29 |
UE si alimentatia naturala | nicoletajuravle | Generalitati | 9 | 21.04.2007 11:42:44 |
|