Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.06.2012, 20:49:34
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Doriana Vezi mesajul
... ma astept totusi sa imi arate macar vreo 10 sfinti pe care i-a sfintit si care inca mai sunt in viata, ca sa ii pot vedea si eu. Daca nu, vorbele raman doar vorbe...
Isus Cristos ți-ar fi suficient dacă ai considera că-i viu.

Referitor la sfințenie, nu omul acordă sfințnia, ci Domnul:
17. Iar cel ce se lauda, in Domnul sa se laude.
18. Pentru ca nu cel ce se lauda singur este dovedit bun, ci acela pe care Domnul il lauda.(2Cor10,17-18)
  #2  
Vechi 02.06.2012, 21:59:54
Doriana Doriana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.11.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.612
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Demetrius Vezi mesajul
Isus Cristos ți-ar fi suficient dacă ai considera că-i viu.
Iisus Hristos este viu. Si nu consider ca e viu, ci stiu ca e viu. In rest, ati ocolit elegant intrebarea. Si Catalin la fel. Si nu era o intrebare grea...

Delia, zambetul pe fata unui om mort este intr-adevar ceva graitor, dupa parerea mea. Sfintii ortodocsi din inchisorile comuniste sufereau cot la cot cu sfintii np. Si, culmea, nu se mai acuzau reciproc de erezie, ci se iubeau ca fratii.

In ce priveste monahismul si singuratatea, sunt de acord ca exista (aproape) numai in ortodoxie. Dar de la insingurare pana a sfintenie este un drum lung, si cred ca esti de acord cu mine. Unii oameni vor sa se retraga din lume pentru a se ruga mai mult si a se apropia de Dumnezeu; e un lucru bun. Si Ioan Botezatorul, Ilie sau Iisus Hristos au avut perioade in care s-au insingurat pentru a se intari, dar intarirea fost cu scopul de a se intoarce din nou in lume si de a sluji. Un sfant nu poate sta separat de lume, caci in el ia chip Hristos, iar cea mai mare dorinta a lui Hristos a fost sa mantuiasca oamenii, umbland printre ei. Un sfant este ca un pahar plin din care se revarsa har si peste ceilalti. Din el curg rauri de apa vie, cum zice Scriptura. Dar incotro? Catre ceilalti oameni, care vor invia spiritual in contact cu apa vietii.

Exista sfinti in manastirile ortodoxe, dar nu stau singuri, ci oamenii vin la ei sa se hraneasca cu cuvintele si rugaciunie lor. Dar un om care inca sta singur, nu a ajuns la treapta la care poate oferi lumii mai mult decat rugaciune. Pot fi insa sfinti, caci Hristos le-a iertat pacatele, dar nu am motive sa cred ca ar fi superiori celor care stau intre oameni si se chinuie sa ii mantuiasca, luptandu-se zi de zi cu pacatele lor...
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14
  #3  
Vechi 02.06.2012, 22:15:47
Theodor_de_Mopsuestia
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Doriana Vezi mesajul
Iisus Hristos este viu. Si nu consider ca e viu, ci stiu ca e viu. In rest, ati ocolit elegant intrebarea. Si Catalin la fel. Si nu era o intrebare grea...

Delia, zambetul pe fata unui om mort este intr-adevar ceva graitor, dupa parerea mea. Sfintii ortodocsi din inchisorile comuniste sufereau cot la cot cu sfintii np. Si, culmea, nu se mai acuzau reciproc de erezie, ci se iubeau ca fratii.

In ce priveste monahismul si singuratatea, sunt de acord ca exista (aproape) numai in ortodoxie. Dar de la insingurare pana a sfintenie este un drum lung, si cred ca esti de acord cu mine. Unii oameni vor sa se retraga din lume pentru a se ruga mai mult si a se apropia de Dumnezeu; e un lucru bun. Si Ioan Botezatorul, Ilie sau Iisus Hristos au avut perioade in care s-au insingurat pentru a se intari, dar intarirea fost cu scopul de a se intoarce din nou in lume si de a sluji. Un sfant nu poate sta separat de lume, caci in el ia chip Hristos, iar cea mai mare dorinta a lui Hristos a fost sa mantuiasca oamenii, umbland printre ei. Un sfant este ca un pahar plin din care se revarsa har si peste ceilalti. Din el curg rauri de apa vie, cum zice Scriptura. Dar incotro? Catre ceilalti oameni, care vor invia spiritual in contact cu apa vietii.

Exista sfinti in manastirile ortodoxe, dar nu stau singuri, ci oamenii vin la ei sa se hraneasca cu cuvintele si rugaciunie lor. Dar un om care inca sta singur, nu a ajuns la treapta la care poate oferi lumii mai mult decat rugaciune. Pot fi insa sfinti, caci Hristos le-a iertat pacatele, dar nu am motive sa cred ca ar fi superiori celor care stau intre oameni si se chinuie sa ii mantuiasca, luptandu-se zi de zi cu pacatele lor...
Stimata doamna, sunt de acord cu majoritatea asertiunilor dvs., practic cu toate; foarte adevarate si excelent exprimate. O mica precizare: banuiesc ca fratele meu de credinta, d-l Demetrius, se referea la "Isus viu in Sfanta Comuniune/Impartasanie".
  #4  
Vechi 02.06.2012, 22:54:23
Doriana Doriana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.11.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.612
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Theodor_de_Mopsuestia Vezi mesajul
banuiesc ca fratele meu de credinta, d-l Demetrius, se referea la "Isus viu in Sfanta Comuniune/Impartasanie".
Ok. Acum e randul meu sa ii spu ca nu stiam ca este de alta confesiune. :)
Citat:
În prealabil postat de ioanna Vezi mesajul
Omul poate fi superior altuia doar prin evlavie si credinta. Desigur ca omul nu se mantuieste doar prin sederea in manastire sau in lume, ci prin smerenie si pocainta, iar acestea pot fi implinite si de cei din lume si de cei din manastire. Am mai dat citatul acesta pe forum, dar il repet:Sfintenia monahala si sfintenia conjugala sunt cei doi versanti ai Taborului; culmea si a unuia si a celuilalt este Duhul Sfant. Prin ambele se poate intra in odihna lui Dumnezeu. Ambele cai, contradictorii pentru ratiunea umana, se afla interior unite, tainic identice". (Paul Evdokimov)
Eu sunt total de acord. Fecioria sau casatoria sunt chemari diferite, dar niciuna dintre ele nu este superioara celeilalte.

Citat:
În prealabil postat de Demetrius Vezi mesajul
numai Domnul recunoaște sfințenia.
Credeti ca Pavel putea scrie sfintilor si impreuna cu sfintii desi nu era in stare sa recunoasca un sfant?

Citat:
În prealabil postat de Demetrius Vezi mesajul
Indiferent de versete, vreți să vedeți cu ochii. De ce? Ca să contestați.
Eu am mai scris deja ca am vazut sfinti ortodocsi, mai multi decat afirma ortodocsii ca ar fi vazut. Ca nu consider neaparat singuratatea aducatoare de sfintenie este altceva. Sunt insa pentru un crestinism practic si vizibil. Ortodocsii au tendinta sa vorbeasca mult despre credinta, abstractizand-o si invelind-o in teologii complicate care uneori mai mult incurca omul decat il lumineaza. Intrebarea mea fusese o provocare de a recunoaste pe Hristos in mijlocul nostru si anume in sfintii Lui. Si de a vedea ca in afara de vorbe, subiective de ambele parti, desigur, nu exista diferente esentiale de sfintenie intre sfintii ortodocsi si cei np, la fel de rari si in BO si la np.

P.S. Vorbesc de sfinti in acceptiunea ortodoxa, in viziunea np sfintii sunt putin altfel...
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14
  #5  
Vechi 02.06.2012, 23:55:26
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Doriana Vezi mesajul
Eu sunt total de acord. Fecioria sau casatoria sunt chemari diferite, dar niciuna dintre ele nu este superioara celeilalte.
Fecioria este totdeauna superioară căsătoriei.
Fecioria este apărarea unei comori la care ”atentează” însăși instinctul propriu; de aceea i-a spus Dumnezeu lui Adam să nu se atingă de ea.
Căsătoria este cedarea comorii datorită voinței proprii, a simpatiei, a atracției trupești pentru ”întregirea trupului”.


Citat:
În prealabil postat de Doriana Vezi mesajul
Credeti ca Pavel putea scrie sfintilor si impreuna cu sfintii desi nu era in stare sa recunoasca un sfant?
Da.
Pavel se referă la oameni cu mult har, dar toți oamenii vii sunt schimbători, indiferent cum vrem noi să-i vedem.


Citat:
În prealabil postat de Doriana Vezi mesajul
Eu am mai scris deja ca am vazut sfinti ortodocsi, mai multi decat afirma ortodocsii ca ar fi vazut. Ca nu consider neaparat singuratatea aducatoare de sfintenie este altceva. Sunt insa pentru un crestinism practic si vizibil. Ortodocsii au tendinta sa vorbeasca mult despre credinta, abstractizand-o si invelind-o in teologii complicate care uneori mai mult incurca omul decat il lumineaza. Intrebarea mea fusese o provocare de a recunoaste pe Hristos in mijlocul nostru si anume in sfintii Lui. Si de a vedea ca in afara de vorbe, subiective de ambele parti, desigur, nu exista diferente esentiale de sfintenie intre sfintii ortodocsi si cei np, la fel de rari si in BO si la np.
Aici a vrut subconștientul tău să ajungi?
  #6  
Vechi 03.06.2012, 00:09:08
Yasmina's Avatar
Yasmina Yasmina is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.06.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.076
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Demetrius Vezi mesajul
Fecioria este totdeauna superioară căsătoriei.
Fecioria este apărarea unei comori la care ”atentează” însăși instinctul propriu; de aceea i-a spus Dumnezeu lui Adam să nu se atingă de ea.
Căsătoria este cedarea comorii datorită voinței proprii, a simpatiei, a atracției trupești pentru ”întregirea trupului"
Excelenta observatie!
Totusi din lipsa de cunoastere,inclinasem sa cred fecioria este superioara casatoriei deoarece sfintenia nu exista in cadrul casatoriei,cautand mai departe am dat peste existenta unor sfinti care au avut si viata de familie,deci...
Sunt putin confuza in privinta profunzimii acestei afirmatii.
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim.
  #7  
Vechi 03.06.2012, 01:18:31
Demetrius Demetrius is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.04.2012
Mesaje: 3.110
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Yasmina Vezi mesajul
Excelenta observatie!
Totusi din lipsa de cunoastere,inclinasem sa cred fecioria este superioara casatoriei deoarece sfintenia nu exista in cadrul casatoriei,cautand mai departe am dat peste existenta unor sfinti care au avut si viata de familie,deci...
Sunt putin confuza in privinta profunzimii acestei afirmatii.
Sfânt e cel care reușește să respecte ierarhia suflet/trup(monahie/căsătorie) pentru că în viața lumească trupul își impune dorințele, iar sufletul le suportă, însă pentru asta va răspunde la judecată; deci sufletul și trupul se războiesc și-atunci e logic că favorizat va fi cel care se ferește de plăceri trupești chiar căsătorit fiind. Sfinți căstoriți sunt mai mulți, însă eu, chiar dacă nu-i resping, am ceva rezerve deoarece atunci când ei au fost sfințiți ”normele de aplicare a metodologiei” de sfințire(sanctificarea) era puțin diferită, baza punându-se pe serviciile aduse Bisericii și credinței în Cristos, ceea ce, în mod sigur, nu e puțin lucru.

32. Dar as vrea ca voi sa fiti lipsiti de grija. Cel neinsurat se ingrijeste de ale Domnului, cum sa-I placa Domnului;
33. dar cel insurat se ingrijeste de ale lumii, cum sa-i placa femeii,
34. si iata-l impartit. Si femeia nemaritata, si fecioara se ingrijeste de ale Domnului, ca sa fie sfanta si cu trupul si cu duhul; dar cea maritata se ingrijeste de ale lumii, cum sa-i placa barbatului..(1CO 7:32-34)
  #8  
Vechi 03.06.2012, 21:19:50
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Doriana Vezi mesajul
u am mai scris deja ca am vazut sfinti ortodocsi, mai multi decat afirma ortodocsii ca ar fi vazut. Ca nu consider neaparat singuratatea aducatoare de sfintenie este altceva. Sunt insa pentru un crestinism practic si vizibil. Ortodocsii au tendinta sa vorbeasca mult despre credinta, abstractizand-o si invelind-o in teologii complicate care uneori mai mult incurca omul decat il lumineaza. Intrebarea mea fusese o provocare de a recunoaste pe Hristos in mijlocul nostru si anume in sfintii Lui. Si de a vedea ca in afara de vorbe, subiective de ambele parti, desigur, nu exista diferente esentiale de sfintenie intre sfintii ortodocsi si cei np, la fel de rari si in BO si la np.
P.S. Vorbesc de sfinti in acceptiunea ortodoxa, in viziunea np sfintii sunt putin altfel...
Noi am scris despre dovezile palpabile, observabile cu ochiul liber, ale sfinteniei si prezentei harului. Aceste dovezi nu exista la altii si in special la neoprotestanti. Iisus ne-a spus ca cine va crede va putea face minuni si mai mari si asta se si intampla in ortodoxie. La neorpotestanti e un fel de filozofie despre crestinism, desi se roaga nu se intampla niciodata nimic ce nu se intampla si la alte religii. Si japonezii se roaga la zeii lor si vedem ca unii sunt mai smeriti, saritori, etc. Ce au neoprotestantii si nu au japonezii pagani?
In rest, pentru noi cei care nu ne-am despatimit si nu am ajuns la induhovnicirea monahilor, spovedania de fiecare data sterge pacatele si impartasania ne da harul, deci atunci cei ce sunt vrednici devin sfinti atata timp cat pastreaza harul. Deci daca te duci la o biserica atunci cand se impartasesc mai multi poti vedea si sfinti printre ei. In rest nu stie nimeni decat Dumnezeu ce este in inima unui om, el poate sa para la suprafata ajutator, bun, dar sa fie mandru. Si conteaza doar la sfarsit cum este gasit, nu ca la tinerete a fost un fel de sfant si apoi s-a apucat de vicii.
La neoprotestanti nu exista sfinti, doar cel mult oameni care au o conduita morala. Din punct de vedere ortodox nu au Sfinte Taine, deci nici macar nu sunt botezati, cu atat mai mult sa fie sfinti. O dovada ca nu au har este tocmai ceea ce am spus, nu sunt dovezi ale prezentei harului, harisme si minuni. In cazul penticostalilor situatia e mai grava, al ei sunt niste minuni prezente si in religiile pagane, date de ingerii cazuti. Ca la cei ce invoca un zeu si apoi ii poseda cateva minute, ceva la fel de infricosator e si la penticostali (sau carismaticii care practica astfel de minuni).
  #9  
Vechi 03.06.2012, 21:30:50
Doriana Doriana is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.11.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 2.612
Implicit

Catalin, ceea ce spun eu tinteste putin mai sus decat rafuielile tale cu np. In esenta este vorba despre efectul ortodoxiei sfintitoare asupra omului obisnuit, nu neaparat a monahului singuratic. Pentru ca noi suntem oameni obisnuiti iar nevoia noastra de mantuire/indumnezeire este una practica si acuta.
__________________
"Iar mie, să nu-mi fie a mă lăuda, decât numai în crucea Domnului nostru Iisus Hristos, prin care lumea este răstignită pentru mine, și eu pentru lume!" Gal 6:14
  #10  
Vechi 03.06.2012, 21:52:07
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Doriana Vezi mesajul
Catalin, ceea ce spun eu tinteste putin mai sus decat rafuielile tale cu np. In esenta este vorba despre efectul ortodoxiei sfintitoare asupra omului obisnuit, nu neaparat a monahului singuratic. Pentru ca noi suntem oameni obisnuiti iar nevoia noastra de mantuire/indumnezeire este una practica si acuta.
Nu e vorba de vreo rafuiala, imi pare rau ca nu ai inteles ca aceasta e adevarul, nu scriu ortodocsii doar ca au pica pe neoprotestanti. Eu nu am avut nicio rafuiala cu vreun eterodox, doar ca unii au fost deranjati de adevarul celor scrise si s-au suparat pe cel ce cita. Cel ce spune adevarul are purtare de grija pentru neoprotestanti sau altii, nu cel care spune lucruri care plac celui ce asculta, desi il minte (fara sa stie) ca sa nu se mantuiasca. Ti-am mai scris asta. Cauta adevarul, nu ceea ce iti place sa auzi.
Eu am scris despre ortodoxul obisnuit, nu stiu de ce spui ca am scris doar de monahul singuratic. Chiar am uitat sa scriu, bine ca mi-ai amintit. Monahul pustnic este cea mai inalta treapta, nu orice monah poate face asta. De obicei primeste binecuvantare sa fie pustnic dupa mai multi ani de viata in manastire. De multe ori acesta ajunge la o vietuire asemenea celor sfinti din cer si se roaga pentru toti oamenii. Rugaciunea este considerata in ortodoxie cea mai buna fapta, bineinteles ca e de mai mare folos o astfel de rugaciune pentru cineva decat sa il ajute cu ceva.
Si multi preoti sunt oameni deosebiti, dar neoprotestantii nu cred ca inteleg, modelele pentru noi sunt in principal sfintii si cei ce au viata induhovnicita. Un om care face acte de caritate si ni se pare bun nu putem sa-l luam automat de exemplu, poate spune lucruri gresite.
Subiect închis

Thread Tools
Moduri de afișare


Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Miscarea Legionara anonim97 Generalitati 366 26.08.2013 13:58:23
Miscarea Sfantului Graal alexandra28again Generalitati 4 16.07.2008 19:40:13