![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Last edited by Decebal; 17.05.2013 at 18:42:32. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Si cum sa indraznim sa spunem ca botezul crestinesc e superior intruparii Domnului in Fecioara Maria? Ma intreb daca scrie undeva despre botezul Maicii Domnului, caci a trait si dupa Invierea Domnului. Nu cred ca exista acest botez, caci Fecioara Maria a primit tot harul la intruparea Domnului. Daca Maica Domnului ar fi avut nevoie de botez, nu credeti ca ar fi fost prima, care s-ar fi botezat, pentru ca astfel sa isi asigure accesul la rai, in cazul in care nu l-ar fi avut dinainte, si anume din momentul Intruparii Domnului?!? Nu am citit nicaieri despre botezul Maicii Domnului, dar am citit despre intrarea in Sfanta Sfintelor, lucru rezervat doar preotilor. Prin moartea Sa pe cruce, Domnul a invins moartea si a rupt zapisul semnat de Adam prin caderea lui. Oricarui om, care se boteaza, i se sterge acel zapis al lui Adam, care e pacat al speciei, (si cu care s-a nascut si Fecioara Maria, singurul ei pacat dealtfel) dar i se sterg si toate pacatele, (pacate pe care Fecioara Maria nu le avea in momentul "Fie mie dupa cuvantul tau!", caci Dumnezeu curatise timp de 14 generatii familia Fecioarei, asigurand astfel, prin curatia ei, Intruparea Domnului, in vederea restaurarii omenirii). Trag de aici concluzia, ca intruparea Domnului in Fecioara are valente superioare botezului, caci o califica pe Maica Domnului pentru a deveni a patra Marime din cer dupa Sfanta Treime, loc unic, rezervat doar ei, de-a dreapta Domnului. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eu nu am mai comentat, am scris ca e gresit ce spune Decebal, am si argumentat.
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Aici nu este vorba despre raporturi de superioritate sau inferioritate între una și alta; Hristos la întruparea Sa din Fecioara Maria nu a și botezat-o în același timp și nici nu a împărtășit-o cu Trupul și Sângele euharistic așa cum mai sugera un superstițios pe aici. Justificările le-am prezentat deja până acum; dumneavoastră ați citit ultima postare și gata aveți impresia că ați și ajuns la concluzia corectă. De aceea nu am de gând deocamdată să mai repet aceleași lucruri pe care deja le-am spus în postările anterioare. Din punctul meu de vedere atât dumneavoastră cât și alții asemenea faceți parte dintr-o categorie care judecă trupește realitățile duhovnicești, dar mai apoi mai au și pretenția, la fel ca și Cătălin, că au dreptate, nevăzându-se ei pe ei înșiși în eroarea lor. Fecioara Maria a primit și ea Duhul Sfânt așa cum au primit și ceilalți membri ai Bisericii, adică după Înviere și după Cincizecime. Nu este clar dacă a primit odată cu apostolii sau după ei și de la ei. Citat:
Noi care am murit păcatului, cum vom mai trăi în păcat ? Au nu știți că toți câți în Hristos Iisus ne-am botezat, întru moartea Lui ne-am botezat ? Deci ne-am îngropat cu El, în moarte, prin botez, pentru ca, precum Hristos a înviat din morți, prin slava Tatălui, așa să umblăm și noi întru înnoirea vieții; căci dacă am fost altoiți pe El prin asemănarea morții Lui, atunci vom fi părtași și ai învierii Lui, cunoscând aceasta, că omul nostru cel vechi a fost răstignit împreună cu El, ca să se nimicească trupul păcatului, pentru a nu mai fi robi ai păcatului. Căci Cel care a murit a fost curățit de păcat. Iar dacă am murit împreună cu Hristos, credem că vom și viețui împreună cu El, știind că Hristos, înviat din morți, nu mai moare. Moarta nu mai are stăpânire asupra Lui. Căci ce a murit, a murit păcatului o dată pentru totdeauna, iar ce trăiește, trăiește lui Dumnezeu. Așa și voi, socotiți-vă că sunteți morți păcatului, dar vii pentru Dumnezeu, în Hristos Iisus, Domnul nostru. (Romani 6, 2-11) Botezul este Sfanta Taina prin care omul, (...) se naste din nou duhovniceste in Hristos si se face membru al Bisericii. Dupa Botez, duhovniceste omul este om nou, caci s-a nascut duhovniceste "din apa si din Duh" (Ioan 3, 5). Ultimul comentariu al lui Cătălin nici nu îl mai comentez pentru că este pur și simplu hilar, mai ales după ce "l-am desființat" chiar pe baza surselor sale ortodoxe. Deci aici nu este vorba de a face vreo comparație între Întruparea Domnului și Sfântul Botez; fiecare aspect al operei de mântuire are trăsăturile lui specifice. Faptul că Fecioara Maria L-a zămislit pe Iisus, asta nu înseamnă că în aceeași clipă ea s-ar fi născut duhovnicește de la Sfântul Duh, și asta pentru că pentru ca Misterul Baptismal să fie operant era necesară Jertfa răscumpărătoare a Domnului și Învierea făcătoare-de-Viață; de-abia prin Hristosul răstignit, mort și înviat își poate căpăta și Fecioara Maria nașterea spirituală de la Duhul Sfânt, Hristos lucrând de-acum prin Sfintele Sale Mistere și prin Harul dumnezeiesc ridicarea ființelor umane la a fi făpturi noi, o creație nouă în Domnul. "Că în Hristos Iisus nici tăierea împrejur nu este ceva, nici netăierea împrejur, ci făptura cea nouă." (Galateni 6, 15) "Deci, dacă este cineva în Hristos, este făptură nouă; cele vechi au trecut, iată toate s-au făcut noi." (II Corinteni 5, 17) Iar a fi în mod deplin făpturi noi, pentru oricine nu doar pentru Maica Domnului, nu era posibil decât după Răstignirea Domnului, Moartea Lui, Învierea și Înălțarea la Cer. De-acum prin Duhul Sfânt făgăduit și trimis Hristos și Dumnezeu Tatăl operează înnoirea ontologică a oamenilor. Pe lângă acestea voi aduce spre lămurire și un citat de la Sf. Chiril al Alexandriei de la comentariul său asupra Ioan 12, 24 (Adevăr vă spun: "Dacă bobul de grâu, care cade în pământ, nu moare, rămâne singur; însă dacă moare, aduce rod mult") precum și o notă a Părintelui Stăniloae la acest comentariu. (A se vedea Comentariul Sf Chiril la Evanghelia după Ioan, ediție 2000, pag. 772-773) Citat:
Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Decebal, pe mine m-a convins Pr. Staniloae. Ai citit lucrarea lui "Maica Domnului vazuta de ortodocsi si catolici"? Crezi ca a gresit cu cele scrise acolo?
Dar pe mine m-a convins si Luca 1.1. despre Duhul Sfant primit de Maica Domnului, cand a spus Fie! Mama Sf. Ioan Botezatorul s-a impartasit de Duhul, si ea, si pruncul inca nenascut, de indata ce a auzit glasul Maicii Domnului. Te rog citeste aceasta lucrare scurta si apoi mai vorbim. Calificarile, pe care le imparti cu darnicie, nu isi au locul aici. Daca pe tine te-a convins Sf. Chiril al Alexandriei, foarte bine. Crezi ca Pr. Staniloae nu citise ce a scris acest Sfant? Ceea ce nu imi place din ceea ce scrii, este ca o reduci pe Maica Domnului la nivelul unei femei obisnuite, care a nascut un prunc. Ori pruncul purtat de ea a fost de la inceput si Om si Dumnezeu totodata. Oare faptul ca L-a purtat pe Dumnezeu timp de 9 luni nu are urmari deosebite, incat sa fi avut un efect special asupra ei? Cine a mai fost numita "plina de har"? Daca prin nasterea Pruncului Iisus Hristos ea nu s-a născut duhovnicește de la Sfântul Duh, cum spui, atunci cum iti explici cunoasterea Maicii Domnului de la Nunta din Caana Galilei? Cum putea sa-si inteleaga Fiul si mai ales sa-I inteleaga sacrificiul, fara a fi nascuta de la Duhul Sfant? In rest, se intelege ca Domnul Iisus Hristos Si-a dat viata si pentru Maica Domnului. Ea nu era mantuita fara acest sacrificiu, care trebuia sa invinga moartea si sa rascumpere omenirea, lucru pentru care S-a intrupat. Maica Domnului este singurul om, nascut din femeie si barbat, deci cu pacatul stramosesc, dar fara alte pacate. Intruparea Domnului nu s-a putut face cu mentinerea acestui pacat al speciei pana dupa moartea Lui pe cruce. Acesta nu este punctul meu de vedere, inventat de mine, ci al Parintelui Staniloae, exprimat in lucrarea mentionata mai sus. P.S. Nu a pus nimeni in discutie necesitatea sacrificiului Domnului. Nu despre asta discutam, caci este subinteles. Last edited by Miha-anca; 31.05.2013 at 01:14:46. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Îmi cer scuze, doamnă, dar în stilul acesta nu se poate continua un dialog, care oricum arată a o multitudine de monoloage puse laolaltă; despre aceste lucruri am mai scris, am mai vorbit cu Cătălin2 chiar pe acest topic și de aceea vă rog să citiți ceea ce deja s-a expus înainte de a posta; nu am de gând să reiau aceleași lucruri pe care le-am expus deja destul de inteligibil zic eu. Deci dacă mai aveți ceva de comentat vă rog să reluați argumentele pe care deja le-am expus în dialogul cu Cătălin, precum și cele din ultima postare de până acum și să vă "luptați" cu ele, iar după ce citiți, după ce studiați și postările și altceva puteți eventual să adresați întrebări acolo unde nu înțelegeți, iar nu să veniți să încercați să impuneți ca adevărată varianta superstiției religioase ridicată la rang de teologie.
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dogma Neprihanitei Zamisliri a avut mai multe etape: -vreo 1000 ani, chiar inainte de schisma, multi teologi credeau deja in Neprihanita Zamislire -o calugarita obscura, intr-o manastire din Franta, a avut niste REVELATII cu privire la Neprihanita Zamislire; Doamna i-a cerut calugaritei sa-i transmita episcopului locului sa faca cateva lucruri, iar episcopul s-a conformat -o fetita, tot obscura, tot din Franta, a asistat la niste APARITII ale Sfintei Fecioare Maria. I-a comunicat parohului locului despre ceea ce doreste Doamna, iar parohul locului, cu aprobarea episcopului, s-a conformat si el Atat revelatiile pe care le-a avut calugarita, cat si aparitiile la care a asistat fetita au fost insotite de nenumarate minuni inexplicabile, minuni care continua si astazi. Orbii, ologii, surzii...s-au vindecat. Iar aici nu e vorba de aparitiile de la Fatima care nu au absolut nici o legatura cu dogma Neprihanitei Zamisliri, aparitii despre care s-a tot discutat, total pe langa subiect. Dogma Neprihanitei Zamisliri poate nu are logica pentru unii, dar calugarita si Bernadeta care au confirmat dogma prin revelatiile pe care le-au avut, au toate elementele prin care ii recunoastem pe cei vin in numele Domnului. Aceste elemente sunt enumerate in Sfanta Scriptura. Atat acea fetita, cat si acea calugarita ne demonstreaza ca Domnul, inca o data, a ales pe cele mai de jos ale lumii ca sa-si arate slava. De altfel Bernadetta a scris ca-i multumeste Domnului pentru mintea ei putina, pentru lipsa de memorie, pentru saracia ei, pentru boala ei, pentru frigul pe care le-a indurat, pentru toate. Pentru ca daca ar fi existat in lume o fiinta mai lipsita de importanta decat ea, acelei fiinte i s-ar fi aratat sfanta Fecioara si nu ei. Neprihanita Zamislire, ridicarea sfintei Fecioare Maria cu trupul si sufletul la cer, iertarea pacatelor prin intermediul preotilor, Trupul si Sangele Domnului prezente real la Sfanta Liturghie si multe, multe altele, sunt lucruri care tin de credinta, nu de logica sau stiinta. Versetul din Sfanta Scriptura despre care se spune ca ar fi interpretat eronat de catolici, persoanele pe care le-a ales Dumnezeu ca sa-si arate slava (asa cum au fost Iosif, David....), minunile care s-au intamplat si se intmpla la locul aparitiilor, profetiile implinite, sunt elemente suficiente pentru noi sa acceptam ca Biserica Catolica nu a gresit cand a promulgat dogma Neprihanitei Zamisliri. Nu e nevoie de despicarea firului in 4. L-a despicat Biserica si noi credem in ce spune Biserica pentru ca, in primul rand, credem in ceea ce spune Domnul nostru: puterile iadului nu o vor birui. Si cu asta va spun si eu la revedere. Ma solidarizez si eu domnul Dragomir ca reactie la banarea deja de 2 ori a lui Mihai. I-am citit mesajele si nu am inteles chiar deloc motivele banarii. Poate ca mintea mea e prea scurta sa inteleaga dar n-are importanta. Va doresc tuturor o continua crestere spirituala si chiar daca nu ne cunoastem fizic, sper sa ne vedem si sa ne cunoastem cu totii acolo unde aspiram cu totii sa ajungem si unde vom avea la dispozitie vesnicia sa ne bucuram. Va doresc si imi doresc sa ne vedem cu totii in Rai. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Decebal a sustinut mai multe la inceput (de exemplu ca Sfintei Fecioare nu i s-a sters pacatul stramosesc la Intrupare, ca nu avea importanta acceptul sau pentur zamislire, etc.). Am aratat care este invatatura ortodoxa in aceste cazuri, el si-a schimbat pararea, dar a mai ramas cu un singur lucru, ca Sfanta Fecioara nu a primit har la Intrupare. Practic aceasta afirmatie e ce amia absurda dintre toate celelalte, cred ca e mai gresita decat dogma catolica a Neprihanitei Zamisliri. E si fara logica, din moment ce era Domnul in pantece cum sa nu fie si har? Ar insemna ca de fapt nu e Domnul, ci un om, adica un fel de nestorianism. Desi am dat o multime de citate el continua sa spuna acelasi lucru.
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar în ceea ce îl privește pe sfântul Ioan Botezătorul felul în care Duhul Sfânt a lucrat cu el în pântecele Elisabetei ține tot de iconomia Vechiului Testament, iar nu de iconomia Noului Testament, a "harului interior" așa cum a fost denumit de mai mulți utilizatori și de mai multe ori chiar pe acest fir de discuție; dar dacă ați fi ascultat de mine și ați fi citit și studiat cu atenție v-ați fi dat seama de aceste lucruri și nu mai era necesară glosarea pe marginea acelorași probleme. Chiar una dintre mărturiile sfântului profet Ioan Botezătorul este Botezul cu Duhul Sfânt cu care Hristos avea să fie Cel Care va boteza; despre acest Botez în Duh Sfânt este vorba atunci când vorbim despre renașterea la o nouă viață din Dumnezeu. Dacă dumneavoastră îmi veți arăta că Fecioara Maria ar fi fost botezată în Duhul Sfânt înainte de Înviere și Cincizecime, atunci vă rog să îmi arătați și mie care Sfânt Apostol, care Sfânt Părinte, care Sinod Ecumenic, care Sfânt a spus vreodată așa ceva. Noi când vorbim, în iconomia Noului Testament, despre primirea Duhului, despre acest Botez în Duh Sfânt vorbim în primul rând (de fapt însăși Sfânta Tradiție vorbește), nu vorbim despre orice lucrare a Duhului. Mai mult, chiar Hristos a spus foarte clar că Ioan Botezătorul, cel mai mare om care se născuse, era mai mic decât cel mai mic din împărăția cerurilor, asta pentru a arăta limpede diferența dintre cele două iconomii, a vechiului și noului legământ. Citat:
Dacă dumneavoastră îmi arătați un singur mărturisitor al Sfintei Tradiții care să spună că în cele nouă luni precum și în anii de viață de până la Golgota Fecioara Maria ar fi fost botezată în Duh Sfânt vă rog să îmi faceți și mie cunoștință cu opera lui; eu unul nu am văzut niciodată nici pe părintele Stăniloae să facă astfel de afirmații anti-teologice. De Sfinții Apostoli, de Sfinții Părinți și în general de Sfânta Tradiție nici nu mai vorbesc. Dar, repet, dacă dumneavoastră credeți că lucrurile stau altfel decât spun eu, vă rog să aduceți Sfânta Tradiție să vedem dacă spune altceva. Vreau și eu să văd care este acel reprezentant al Sfintei Tradiții care să fi afirmat că Botezul în Duh Sfânt ar fi avut loc înainte de Jertfa Răscumpărătoare, de Sfânta Înviere și de Pogorârea Duhului Sfânt. Last edited by Decebal; 31.05.2013 at 16:48:56. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Slujba de Adormirea Maicii Domnului intrerupta de DNA | Laura19 | Stiri, actualitati, anunturi | 51 | 21.08.2012 16:03:50 |
Adormirea Maicii Domnului | dan73 | Generalitati | 3 | 05.07.2012 16:22:32 |
Adormirea Maicii Domnului | partenie | Diverse Sarbatori | 20 | 15.08.2009 21:19:08 |
Adormirea Maicii Domnului | Laurentiu | Diverse Sarbatori | 1 | 15.08.2008 20:25:15 |
adormirea maicii domnului | Pupi | Generalitati | 1 | 12.08.2008 13:13:16 |
|