Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 02.11.2009, 18:45:03
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Taierea imprejur nu face parte din "legea levitica"! Din cate stiu eu pe vremea lui Avraam nu era instituit inca leviratul. Taierea imprejur a detinut in legea VT un loc central, reprezentatand legamantul dintre Dumnezeu si poporul ales.
Așa este, însă eu am spus că: "tăierea împrejur nu face parte din Legea Morală a lui Dumnezeu". Am spus așa? Bun.


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Iar, in ce priveste subiectul discutiei, acesta e: faptul ca ati preluat din legea VT tot "felul de fragmente"(printre care si celebarea sambetei)
Celebrarea sâmbetei nu este "fragment din legea VT", ci fragment din cele 10 Porunci (dintre care 8 "fragmente" le păziți și voi).


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
care "i-au cazut cu tronc" profetesei acum 150 de ani.
Cu "tronc" I-a căzut lui Iisus acum 2.000 de ani și lui Dumnezeu acum 6.000...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Nedumerirea mea personala e: de ce doar cateva fragmente si pe ce criterii au fost alese acestea neexistand nici un fundament nou-testamentar?
Nedumerirea aceasta ar trebui s-o exprim eu cu privire la chiar "fragmente ale legii VT" cum ar fi Paștele, Rusaliile, preoția, etc.


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Mai, daca ar fi sa ne luam dupa ratacirile voastre ar trebui sa admitem ca toti crestinii care au trait de la moartea Mantuitorului pe Sf. Cruce si pana la "iluminarea lumii" prin Ellen White au trait in inselare celebrand Duminica. E ca si cum as veni eu acuma si as sustine ca omul nu ar trebui sa se deplaseze folosind-si picioarele ci mainile. Ce zici, te bagi?
Mă bag. Dar află mai întâi că la început omul mergea pe picioare și celebra sâmbăta. De la moartea Mântuitorului și până la moartea apostolilor toți mergeau "pe picioare". După moartea lor, unor episcopi "le-a căzut cu tronc" "să meargă în mâini", în consecință unii mergeau în mîini, alții pe picioare (pune tu ghilimelele de rigoare mai departe). Pe la 321, un imperator a dat ordin ca din acel moment toți să meargă în mâini! Majoritatea s-a conformat, unii au mai continuat să meargă pe picioare... Acum după aproape două milenii în care majoritatea au mers în mâini, cei care mergem pe picioare suntem priviți ca niște ciudați. Pe undeva vă dau dreptate, fiind cu capul în jos logica aceasta pare normală deși în realitate este răsturnată...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
In ce priveste identificarea ereticilor, acesta nu e punctul meu de vedere, e punctul de vedere al Bisericii lui Hristos si acesta nu poate fi subiectiv, intrucat Biserica(Trupul lui Hristos) este infailibila(Biserica si nu persoanele: preoti, episcopi...)!
În cazul acesta s-ar putea să ai probleme și cu identificarea Trupului... Și ar urma ce e mai rău (Domnul să te ferească!): identificarea eronată a Capului.
  #2  
Vechi 02.11.2009, 20:45:40
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Celebrarea sâmbetei nu este "fragment din legea VT", ci fragment din cele 10 Porunci (dintre care 8 "fragmente" le păziți și voi).
Draga, pentru noi legea VT nu mai are nici o insemnatate. legea VT a avut scopul de a aduce omul de la stadiul de animal(datorita pacatelor ordinare ce se faceau: sodomii, gomorii) la stadiul de OM. Acesta este scopul celor 10 porunci. Noi am primit de la Mantuitorul nostru Iisus Hristos o Lege Nou mult superiora: legea iubirii(care pana la urma cuprinde toata poruncile). Prin acesta Noua Lege fiinta umana este adusa de la stadiul de OM la asemanarea cu Dumnezeu(sfintenia)

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Cu "tronc" I-a căzut lui Iisus acum 2.000 de ani și lui Dumnezeu acum 6.000...
Esti sigur ca acum 6000 de ani a hotarat Dumnezeu celebrarea sambetei. Apare undeva in Biblie informatia ca evreii au celebrat sambata pana la izbavirea din robia egipteana? NU! Doar va legati de informatia ce precizeaza ca Dumnezeu in a saptea zi Creatiei s-a odihnit. Crezi ca Dumnezeu a creat lumea in 6 zile asa cum le stim noi acum? Crezi ca Dumnezeu fiind din vesnicie isi dramuieste timpul in zile, ore, minute.... Notiunea de timp a inceput sa fie utila doar odata cu izgonirea protoparintilor nostri din Rai, cand omul a devenit muritor. Adam cel din Rai fiind nemuritor crezi ca il interesa trecerea timpului? Sau, spune Biblia ca Adam pe cand se afla in Rai muncea 6 zile si a 7-a se odihnea? NU! In schimb ne spune ca Raiul a insemnat o celebrare si o bucurie continuua.

Faptul ca Mantuitorul a serbat pastele iudaic si sabatul nu reprezinta un argument pentru noi crestinii. Apropo, noi ne numim dupa numele Mantuitorului Hristos. Nu ne numim sabatini sau folosind un termen cu forma asemanatoare. Mantuitorul a participat la serbarile traditionale iudaice, pentru ca nu era un non conformist. Mantuitorul ne indeamna sa ne supunem regulior, sa dam cezarului ce e a cezarului. Si, cel mai important nu era inca ce sa se sarbatoreasca Duminica. Sfintirea acestei zile facand-use odata cu Invierea Mantuitorului. Si mai mult Mantuitorul a incalcat sabatul de atatea ori. Vezi vindecarea orbului din nastere. Nu spune Mantuitorul ca sabatul a fost facut pentru om si nu omul pentru sabat.

Pentru mine un crestin ortodox sambata nu are nici o insemnatate. "Ce ma doare" pe mine crestin ortodox ca acum "n" mii de ani evrei au fost izbaviti din robia egipteana(o imparatie pamanteana care robea doar trupul, pe cand sufletul iti era liber). In schimb duminica pentru mine un crestin inseamna foarte mult. Este ziua in care Mantuitorul nostru Iisus Hristos a inviat din morti, eliberand neamul omenesc din robia diavolului(o robie a sufletului, vesnica). Duminica crestinul ortodox se bucura pentru faptul ca acum 2000 de ani Mantuitorul mi-a dat posibilitatea de a ma matui, de a petrece impreuna cu el in Rai pentru vesnicie. Ei ce zici, pentru un crestin ce zi ar trebui sa fie mai importanta, sambata sau duminica. Te rog apeleaza un pic la logica.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Nedumerirea aceasta ar trebui s-o exprim eu cu privire la chiar "fragmente ale legii VT" cum ar fi Paștele, Rusaliile, preoția, etc.
Pastele ortodox nu are nimic de-a face cu pastele evreilor(care banuiesc ca stii ce presupune). De Sf. Pasti crestinul ortodox sarbatoreste Jertfa Mantuitorului Iisus Hristos pe Cruce urmata de Invierea Sa. Cu ocazia Rusaliilor (Cinzecimea) la 50 de zile dupa Paste, este sarbatoarea pogorarii Harului Duhului Sfant peste Apostoli, Har transmis din generatie in generatia in BO prin intermediul Sf. Taine a Preotiei. Preotia nou-testamentara n-are nici o legatura cu preotia vetero-testamentara si, mai mult este mult superiora. Primul preot al Noului Testament este Insusi Mantuitorul nostru Iisus care a adus pentru prima oara Jertfa cea fara de sange cu ocazia Cinei celei de Taina(cand ia painea o frange si zice: Mancati... si ia paharul si zice: Beti dintru acesta toti Mancati...) pentru a doua oara in Emaus, si cel mai importata Jertfa de pe Sf. Cruce prin care a rascumparat intreg neamul omenesc. Intre primii preoti se numara apoi Sf. Apostoli, si cei hirotoniti de acestia(sunt o groaza de dovezi pentru aceasta atat in Sf. Scriptura dar si in documente istorice, ne mai amintind de Sf.Traditie care pana la urma reprezinta tot un izvor istoric)


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Mă bag. Dar află mai întâi că la început omul mergea pe picioare și celebra sâmbăta. De la moartea Mântuitorului și până la moartea apostolilor toți mergeau "pe picioare". După moartea lor, unor episcopi "le-a căzut cu tronc" "să meargă în mâini", în consecință unii mergeau în mîini, alții pe picioare (pune tu ghilimelele de rigoare mai departe). Pe la 321, un imperator a dat ordin ca din acel moment toți să meargă în mâini! Majoritatea s-a conformat, unii au mai continuat să meargă pe picioare... Acum după aproape două milenii în care majoritatea au mers în mâini, cei care mergem pe picioare suntem priviți ca niște ciudați. Pe undeva vă dau dreptate, fiind cu capul în jos logica aceasta pare normală deși în realitate este răsturnată...
Sa stii ca esti talentat....Ai fi bun de avocat. Cred ca ai vizionat numerase filme de acest gen. Dar cam atat.... Faptele apostolilor ne spun foarte clar ca apostolii serbau in mod special duminica(frangerea painii se facea si in celelalte zile).
Existau in epoca crestini(iudei) printre ei chiar si apostoli care tineau si vechile traditii iudaice, printre care si taierea imprejur(este prezenta in Biblie polemica intre primii crestini cu privire la acest subiect). Cel putin pentru crestinii de origine iudaica din acele vremuri aceste obiceiuri reprezentatau inca ceva. Cred ca stii ca unii chiar propuneau taierea imprejur a viitorilor crestini inainte de a primii Botezul, si faptul ca pana la urma Biserica luminata de harul Duhului Sfant nu a acceptat aceasta considerand-o fara sens in noua conjunctura. La fel si cu cinstirea sambetei. Folosind un termen lumesc: "nu mai exista obiectul muncii". Pentru lamurire vezi Sinodul Apostolic de la Ierusalim din anul 50.
Sf. Constantin cel Mare in anul 321 a dat un edict prin care ziua de celebrare a crestinilor: DUMINICA sa fie zi de celabrare si odihna in intreg Imperiul. Scopul acesuia a fost acela de a consolida crestinismul, de a da posibilitatea crestinilor de a se aduna duminica(chiar si aceia mai nevoiasi care lucrau pentru altii). Acest edict a facut parte dintr-o serie de edicte incepand cu cel ce da libertate crestinilor si continuand cu altele(imbunatairea vietii sclavilor - a incercat desfiintarea treptata a sclaviei, incercarea de protejarea familiei, reinapoierea lacasurilor de cult Bisericii, excluderea Bisericii de la impozitarea spre deosebire de cultele pagane, posibilitaea ca Biserica sa detina lacasuri de cult, de a primii donatii, bani de la stat pentru intretinerea Bisericii). Asa ca te rog sa te abtii sa mai manipulezi diferite situatii istorice cu scopul de a sustine ratacirile profetesei. Stiu ca e greu fiind obisnuiti in a manipula diferite pasaje Biblice scoase din context si intelese gresit. Macar daca v-ati limita in a rataci doar voi, si a nu mai rataci si pe altii. O ultima intrebare aici care poate o sa ti se para off topic: cand apreciezi un tablou ce faci? Ai in vedere intreg tabloul sau ai in vedere doar o portiune mica(ex 1 cm2), excluzand restul.



Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
În cazul acesta s-ar putea să ai probleme și cu identificarea Trupului... Și ar urma ce e mai rău (Domnul să te ferească!): identificarea eronată a Capului.
Se pare ca sunteti obisnuiti sa luati cuvintele ad-literam(se observa si din modul in care interpretati Sf. Scriptura). Capul Bisericii(Trupul), cel care o conduce, are grija de ea, este Hristos. De aici venind infailibilitatea Bisericii. Daca nu ma crezi, citeste te rog in scrierile Sf. Apostol Pavel despre Trupul tainic al lui Hristos - Biserica.

Last edited by ciprian85; 02.11.2009 at 20:51:35.
  #3  
Vechi 02.11.2009, 22:20:23
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Esti sigur ca acum 6000 de ani a hotarat Dumnezeu celebrarea sambetei. Apare undeva in Biblie informatia ca evreii au celebrat sambata pana la izbavirea din robia egipteana? NU! Doar va legati de informatia ce precizeaza ca Dumnezeu in a saptea zi Creatiei s-a odihnit. Crezi ca Dumnezeu a creat lumea in 6 zile asa cum le stim noi acum? Crezi ca Dumnezeu fiind din vesnicie isi dramuieste timpul in zile, ore, minute.... Notiunea de timp a inceput sa fie utila doar odata cu izgonirea protoparintilor nostri din Rai, cand omul a devenit muritor. Adam cel din Rai fiind nemuritor crezi ca il interesa trecerea timpului? Sau, spune Biblia ca Adam pe cand se afla in Rai muncea 6 zile si a 7-a se odihnea? NU! In schimb ne spune ca Raiul a insemnat o celebrare si o bucurie continuua.
Ca să te citez: "Apare undeva în Biblie informația" aceasta subliniată? Sau este doar o interpretare?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Apropo, noi ne numim dupa numele Mantuitorului Hristos. Nu ne numim sabatini sau folosind un termen cu forma asemanatoare.
Apropo, sunteți creștini doar cu numele sau aveți și practica Domnului (și aici mă refer în special la sabat)?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Si, cel mai important nu era inca ce sa se sarbatoreasca Duminica.
Dar trebuie să recunoști: Paștele a fost instituit înainte de evenimentul Exodului, Cina înainte de moartea Domnului. Cum se face că duminica n-a fost instituită înainte de Înviere? Îți spun eu cum: un testament se întocmește în timpul vieții. După moartea autorului nimeni nu mai are dreptul să-l modifice. Serbarea duminicii ca "zi a Domnului" este fals operat în Testamentul Domnului nostru Iisus Hristos!


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Sfintirea acestei zile facand-use odata cu Invierea Mantuitorului.
Unde e consemnat biblic acest lucru?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Si mai mult Mantuitorul a incalcat sabatul de atatea ori. Vezi vindecarea orbului din nastere.
"A încălcat" doar în concepția fariseilor. Sper că ortodocșii nu le împărtășesc concepțiile...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Nu spune Mantuitorul ca sabatul a fost facut pentru om si nu omul pentru sabat.
Spune, dar asta nu se traduce prin "Sabatul a fost făcut pentru ca omul să-l încalce". El a fost făcut pentru binele omului.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Pentru mine un crestin ortodox sambata nu are nici o insemnatate.
Atunci probabil nu mai are însemnătate nici Creația și nici porunca lui Dumnezeu, pentru tine prevalează doar porunca omului (Constantin).

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Ei ce zici, pentru un crestin ce zi ar trebui sa fie mai importanta, sambata sau duminica. Te rog apeleaza un pic la logica.
Eu zic (și logica Bibliei la fel) că e mai importantă porunca lui Dumnezeu:
"29. Iar Petru și apostolii, răspunzând, au zis: Trebuie să ascultăm pe Dumnezeu mai mult decât pe oameni." (Fapte 5)

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Pastele ortodox nu are nimic de-a face cu pastele evreilor
Mda, decât numele și destule elemente comune...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
De Sf. Pasti crestinul ortodox sarbatoreste Jertfa Mantuitorului Iisus Hristos pe Cruce urmata de Invierea Sa.
Învierea parcă era celebrată prin ziua duminicii... Ori Paștele e in plus, ori duminica (ori amândouă).

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Preotia nou-testamentara n-are nici o legatura cu preotia vetero-testamentara
Are totuși ceva în comun: e caducă.


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Intre primii preoti se numara apoi Sf. Apostoli, si cei hirotoniti de acestia(sunt o groaza de dovezi pentru aceasta atat in Sf. Scriptura [...]
"Groaza" aceea de "dovezi", se reduce doar la traducerea contrafăcută a termenului presbyteros.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Faptele apostolilor ne spun foarte clar ca apostolii serbau in mod special duminica(frangerea painii se facea si in celelalte zile).
sunt curios ce argumente din Fapte mai ai în afară de "frângerea pâinii" pentru serbarea "în mod special a duminicii".

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
La fel si cu cinstirea sambetei. Folosind un termen lumesc: "nu mai exista obiectul muncii".
"Obiectul muncii", adică Creația există în continuare deci și cinstirea sambetei. Asta până va trece Cerul și pământul... Până atunci însă, nu va trece nici o iotă sau o cirtă din porunca sabatului. (Matei 5,18)

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Sf. Constantin cel Mare in anul 321 a dat un edict prin care ziua de celebrare a crestinilor: DUMINICA sa fie zi de celabrare si odihna in intreg Imperiul. Scopul acesuia a fost acela de a consolida crestinismul, de a da posibilitatea crestinilor de a se aduna duminica(chiar si aceia mai nevoiasi care lucrau pentru altii). Acest edict a facut parte dintr-o serie de edicte incepand cu cel ce da libertate crestinilor si continuand cu altele(imbunatairea vietii sclavilor - a incercat desfiintarea treptata a sclaviei, incercarea de protejarea familiei, reinapoierea lacasurilor de cult Bisericii, excluderea Bisericii de la impozitarea spre deosebire de cultele pagane, posibilitaea ca Biserica sa detina lacasuri de cult, de a primii donatii, bani de la stat pentru intretinerea Bisericii). Asa ca te rog sa te abtii sa mai manipulezi diferite situatii istorice cu scopul de a sustine ratacirile profetesei. Stiu ca e greu fiind obisnuiti in a manipula diferite pasaje Biblice scoase din context si intelese gresit. Macar daca v-ati limita in a rataci doar voi, si a nu mai rataci si pe altii. O ultima intrebare aici care poate o sa ti se para off topic: cand apreciezi un tablou ce faci? Ai in vedere intreg tabloul sau ai in vedere doar o portiune mica(ex 1 cm2), excluzand restul.
Dacă te referi la activitatea lui Constantin cel Mare, apreciez faptul că a fost un bun strateg și un bun politician, lucruri vizibile în tabloul redat în lecția ta de istorie. Din păcate, creștinismul său se rezumă doar la acel 1 cm2 - semnătura de pe patul de moarte.
  #4  
Vechi 03.11.2009, 10:29:51
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Apropo, sunteți creștini doar cu numele sau aveți și practica Domnului (și aici mă refer în special la sabat)?
Suntem crestini atat cu numele dar si in inimile si faptele noastre(atat cat ne permite firea noastra pacatoasa). Nu suntem rigoristi, nici inchistati, ceea ce citindu-ti postarile, nu pot spune despre adventisti. Dupa cum am mai repetat, odata cu venirea Mantiutorului noi crestinii am primit o nou lege: legea iubirii, lege care respectata ne poate duce la sfintenie, la asemanare cu Dumnezeu, Dumnezeu fiind iubire.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Dar trebuie să recunoști: Paștele a fost instituit înainte de evenimentul Exodului, Cina înainte de moartea Domnului. Cum se face că duminica n-a fost instituită înainte de Înviere? Îți spun eu cum: un testament se întocmește în timpul vieții. După moartea autorului nimeni nu mai are dreptul să-l modifice. Serbarea duminicii ca "zi a Domnului" este fals operat în Testamentul Domnului nostru Iisus Hristos!
Si ce se serba cu ocazia pastelor inainte de exod? Cum serba Avraam pastele? Dar Iacov?Incepi sa-ti dai cu stangu in dreptu din ce in ce mai des.
Draga, cum sa fie instituita duminica ca zi de celebrare inainte de Invierea Mantuitorului. Tocmai Invierea a fost evenimentul sfintitor care a consacrat duminica ca zi de odihna. E adevarat ca Iisus a murit, dar a si inviat sfintind duminica si "modificand-usi testamentul".

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
"A încălcat" doar în concepția fariseilor. Sper că ortodocșii nu le împărtășesc concepțiile...
Cred ca ai o problema cu identifiarea fariseilor zilelor noastre....

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Spune, dar asta nu se traduce prin "Sabatul a fost făcut pentru ca omul să-l încalce". El a fost făcut pentru binele omului.
Atunci probabil nu mai are însemnătate nici Creația și nici porunca lui Dumnezeu, pentru tine prevalează doar porunca omului (Constantin).
Pentru mine e importanata Invierea Mantuitorului nostru Iisus Hristos. Fara aceasta si in prezent portile Raiului ar fi inchise neamului omenesc. Intr-o astfel de situatie crezi ca pentru mine ca om ar avea asa o mare importanta Creatia? NU cred. M-as bucura de ea, nu in mod deplin timp de 70-80 de ani, atat cat tine viata aceasta pamanteasca, dupa care m-as osandi pentru vesnicie in afara Raiului in lipsa iubirii lui Dumnezeu. In ce priveste porunca lui Dumnezeu de a se odihnii a 7 zi, consider ca e respectata de toti oamenii care au intrat in contact cu lege VT sau cea a NT: crestinii tin duminica, evreii, adventistii si iehovistii sambata. Fiecare tine o zi din cele 7: acea zi care pentru ei reprezinta ceva.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Eu zic (și logica Bibliei la fel) că e mai importantă porunca lui Dumnezeu:
"29. Iar Petru și apostolii, răspunzând, au zis: Trebuie să ascultăm pe Dumnezeu mai mult decât pe oameni." (Fapte 5)
Si eu zic la fel. De ce sunt sigur e faptul ca in special voi adventistii nu prea intelegeti poruncile lui Dumnezeu. La fel ca si farisei si preotii VT din vremea Mantuitorului stiti legea pe de rost, mai rau stati cu intelegerea si aplicarea ei.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Învierea parcă era celebrată prin ziua duminicii... Ori Paștele e in plus, ori duminica (ori amândouă).
Atat cu ocazia Pastelor dar si duminica esta sarbatorita Invierea Domnlui nostru Iisus Hristos. Daca e greu de inteles sa facem urmatorul exercitiu: eu sunt nascut Duminica seara pe 26 mai 1985. Ca urmare in fiecare an pe 26 mai imi serbez ziua de nastere. In acelasi timp duminica reprezinta pentru mine o zi speciala a saptamanii, fiind ziua in care m-am nascut.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
"Groaza" aceea de "dovezi", se reduce doar la traducerea contrafăcută a termenului presbyteros.

Si ce inseamna in mintea ta termenul grec presbyteros? Afla ca in greaca veche pentru preot al VT se folosea termenul ho ierevs, iar pentru preot al noului testament se foloseste termenul ho presviierevs(presbyteros) ce se traduce in "randuit in preotie", sau "hirotonit in preotie". Te mai intreb inca o data: de ce Sf Apostoli prin cetatile prin care treceau hirotoneau episcopi, prezbiteri(preoti) si diaconi. Daca preotia nou-testamentara este nula din punctul vostru de vedere, de ce atata efort in van? Iar daca totusi preotia nou testamentara nu este nula, unde sunt episcopii, preotii si diaconii adventisti?

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
sunt curios ce argumente din Fapte mai ai în afară de "frângerea pâinii" pentru serbarea "în mod special a duminicii".
(Matei 5,18)
Sunt de ajuns pasajele din NT ce amintesc de frangerea painii(prima forma de liturghie premergatoare Sf. Liturghii a Sf. Apostol Iacob), eveniment care in multe comunitati crestine se facea zilnic, dar in mod obligatoriu duminica. Daca doresti am sa-ti torn si argumente istorice. S-au si istoria este contrafacuta?

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
"Obiectul muncii", adică Creația există în continuare deci și cinstirea sambetei. Asta până va trece Cerul și pământul... Până atunci însă, nu va trece nici o iotă sau o cirtă din porunca sabatului. (Matei 5,18)
Eu stiam ca porunca de a nu schimba nici o iorta sau cirta se refera la cuvintele Mantuitorului, si nu la legea veche. Dar na in lipsa de argumente..... Pana la Moise se tinea din cele 7 zile o zi de odihna. Iar incepand cu Moise, datorita faptului ca poporul ales a fost eliberat din robia egipteana sambata, la porunca Dumnezeiasca ziua de odihna a fost sambata Atunci cand evreii serbau pastele sau sambata aveau in veder doar exodul("obiectul muncii"), nici nu se gandea la Creatie. Odata cu Invierea din morti a Mantuitorului nostru Iisus Hristos(sfintind duminica), si implicit cu eliberarea din robia mortii, ziua de odihna a devenit duminica.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Dacă te referi la activitatea lui Constantin cel Mare, apreciez faptul că a fost un bun strateg și un bun politician, lucruri vizibile în tabloul redat în lecția ta de istorie. Din păcate, creștinismul său se rezumă doar la acel 1 cm2 - semnătura de pe patul de moarte.
Copile, e adevarat ca Sf Constantin cel Mare a fost un mare strateg si politician. Dar in primul rand a fost un adevarat crestin ortodox. Toate hotararile sale au avut ca scop consolidarea cultului crestin si subminarea cultelor pagane. Iar motivul pentru care si-a pastrat titlu de pontifex maximus("sef" al cultelor pagane) se explica prin dorinta de avea sub control cultul pagan("asemenea unui cal troian" a incercat sa-i diminueze influenta prin a serie de masuri, o parte amintite in postul anterior). Ca urmare a faptului ca pastreaza titlu de pontifex maximus si implicit conducerea cultului pagan facea imposibila primirea botezului, aceasta facandu-se pe patul de moarte. Nu cred ca un preot pagan ar fi acceptat sa fie dirijat de un crestin. Si nu cred ca senatul sau nobilimea romana in majoritate pagana ar fi acceptat in fruntea statului un imparat crestin. Si asa au avut probleme destul de mari in a accepta edictele favorabile crestinilor emise de Constantin - "in doze homeopate".
  #5  
Vechi 03.11.2009, 10:40:39
marioad24's Avatar
marioad24 marioad24 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.02.2009
Locație: bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 161
Trimite un mesaj prin Yahoo pentru marioad24 Send a message via Skype™ to marioad24
Implicit eu cred ca si din mormant

eu cred ca si din mormant se va scula "tricesimusseptimus" sa contrazica pe cineva; el depozitarul adevarului...
Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Suntem crestini atat cu numele dar si in inimile si faptele noastre(atat cat ne permite firea noastra pacatoasa). Nu suntem rigoristi, nici inchistati, ceea ce citindu-ti postarile, nu pot spune despre adventisti. Dupa cum am mai repetat, odata cu venirea Mantiutorului noi crestinii am primit o nou lege: legea iubirii, lege care respectata ne poate duce la sfintenie, la asemanare cu Dumnezeu, Dumnezeu fiind iubire.




Si ce se serba cu ocazia pastelor inainte de exod? Cum serba Avraam pastele? Dar Iacov?Incepi sa-ti dai cu stangu in dreptu din ce in ce mai des.
Draga, cum sa fie instituita duminica ca zi de celebrare inainte de Invierea Mantuitorului. Tocmai Invierea a fost evenimentul sfintitor care a consacrat duminica ca zi de odihna. E adevarat ca Iisus a murit, dar a si inviat sfintind duminica si "modificand-usi testamentul".



Cred ca ai o problema cu identifiarea fariseilor zilelor noastre....



Pentru mine e importanata Invierea Mantuitorului nostru Iisus Hristos. Fara aceasta si in prezent portile Raiului ar fi inchise neamului omenesc. Intr-o astfel de situatie crezi ca pentru mine ca om ar avea asa o mare importanta Creatia? NU cred. M-as bucura de ea, nu in mod deplin timp de 70-80 de ani, atat cat tine viata aceasta pamanteasca, dupa care m-as osandi pentru vesnicie in afara Raiului in lipsa iubirii lui Dumnezeu. In ce priveste porunca lui Dumnezeu de a se odihnii a 7 zi, consider ca e respectata de toti oamenii care au intrat in contact cu lege VT sau cea a NT: crestinii tin duminica, evreii, adventistii si iehovistii sambata. Fiecare tine o zi din cele 7: acea zi care pentru ei reprezinta ceva.




Si eu zic la fel. De ce sunt sigur e faptul ca in special voi adventistii nu prea intelegeti poruncile lui Dumnezeu. La fel ca si farisei si preotii VT din vremea Mantuitorului stiti legea pe de rost, mai rau stati cu intelegerea si aplicarea ei.



Atat cu ocazia Pastelor dar si duminica esta sarbatorita Invierea Domnlui nostru Iisus Hristos. Daca e greu de inteles sa facem urmatorul exercitiu: eu sunt nascut Duminica seara pe 26 mai 1985. Ca urmare in fiecare an pe 26 mai imi serbez ziua de nastere. In acelasi timp duminica reprezinta pentru mine o zi speciala a saptamanii, fiind ziua in care m-am nascut.




Si ce inseamna in mintea ta termenul grec presbyteros? Afla ca in greaca veche pentru preot al VT se folosea termenul ho ierevs, iar pentru preot al noului testament se foloseste termenul ho presviierevs(presbyteros) ce se traduce in "randuit in preotie", sau "hirotonit in preotie". Te mai intreb inca o data: de ce Sf Apostoli prin cetatile prin care treceau hirotoneau episcopi, prezbiteri(preoti) si diaconi. Daca preotia nou-testamentara este nula din punctul vostru de vedere, de ce atata efort in van? Iar daca totusi preotia nou testamentara nu este nula, unde sunt episcopii, preotii si diaconii adventisti?



Sunt de ajuns pasajele din NT ce amintesc de frangerea painii(prima forma de liturghie premergatoare Sf. Liturghii a Sf. Apostol Iacob), eveniment care in multe comunitati crestine se facea zilnic, dar in mod obligatoriu duminica. Daca doresti am sa-ti torn si argumente istorice. S-au si istoria este contrafacuta?



Eu stiam ca porunca de a nu schimba nici o iorta sau cirta se refera la cuvintele Mantuitorului, si nu la legea veche. Dar na in lipsa de argumente..... Pana la Moise se tinea din cele 7 zile o zi de odihna. Iar incepand cu Moise, datorita faptului ca poporul ales a fost eliberat din robia egipteana sambata, la porunca Dumnezeiasca ziua de odihna a fost sambata Atunci cand evreii serbau pastele sau sambata aveau in veder doar exodul("obiectul muncii"), nici nu se gandea la Creatie. Odata cu Invierea din morti a Mantuitorului nostru Iisus Hristos(sfintind duminica), si implicit cu eliberarea din robia mortii, ziua de odihna a devenit duminica.



Copile, e adevarat ca Sf Constantin cel Mare a fost un mare strateg si politician. Dar in primul rand a fost un adevarat crestin ortodox. Toate hotararile sale au avut ca scop consolidarea cultului crestin si subminarea cultelor pagane. Iar motivul pentru care si-a pastrat titlu de pontifex maximus("sef" al cultelor pagane) se explica prin dorinta de avea sub control cultul pagan("asemenea unui cal troian" a incercat sa-i diminueze influenta prin a serie de masuri, o parte amintite in postul anterior). Ca urmare a faptului ca pastreaza titlu de pontifex maximus si implicit conducerea cultului pagan facea imposibila primirea botezului, aceasta facandu-se pe patul de moarte. Nu cred ca un preot pagan ar fi acceptat sa fie dirijat de un crestin. Si nu cred ca senatul sau nobilimea romana in majoritate pagana ar fi acceptat in fruntea statului un imparat crestin. Si asa au avut probleme destul de mari in a accepta edictele favorabile crestinilor emise de Constantin - "in doze homeopate".
__________________
Cu noi este Dumnezeu,
Intelegeti neamuri si va plecati
Caci cu noi este Dumnezeu
  #6  
Vechi 03.11.2009, 12:18:06
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Suntem crestini atat cu numele dar si in inimile si faptele noastre(atat cat ne permite firea noastra pacatoasa). Nu suntem rigoristi, nici inchistati, ceea ce citindu-ti postarile, nu pot spune despre adventisti. Dupa cum am mai repetat, odata cu venirea Mantiutorului noi crestinii am primit o nou lege: legea iubirii, lege care respectata ne poate duce la sfintenie, la asemanare cu Dumnezeu, Dumnezeu fiind iubire.
Ai evitat răspunsul la esența întrebării, dar te înțeleg. Ce înseamnă "atat cat ne permite firea noastra pacatoasa"? Adică e ok dacă mințim că nu ne permite lumea asta plină de minciună; mai curvim câteodată că deh, ispita-i mare; mai ucidem 2-3 oameni, dar numai dușmani; mai furăm câteodată că doar nu suntem "rigoriști și închistați", etc... Iar practica Domnului privitoare la sâmbătă se rezumă la a o călca în mod constant. Asta ai vrut să spui?
Bineînțeles nu asta ai spus, asta a reieșit din evitarea abordării frontale.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Si ce se serba cu ocazia pastelor inainte de exod? Cum serba Avraam pastele? Dar Iacov?Incepi sa-ti dai cu stangu in dreptu din ce in ce mai des.
Draga, cum sa fie instituita duminica ca zi de celebrare inainte de Invierea Mantuitorului. Tocmai Invierea a fost evenimentul sfintitor care a consacrat duminica ca zi de odihna.
N-ai înțeles ideea, o să ți-o explic mai rar. Nu trebuia să te duci atât de adânc în istorie. Sărbătorile respective au fost instituite și explicate de către Dumnezeu cu cel puțin o zi înainte. Era numai logic ca instituirea duminicii să se facă tot așa. Dar nu, cu o zi înainte de moartea Sa Domnul n-a suflat o vorbă despre desființarea sâmbetei și instituirea duminicii în locul ei. Și era momentul cel mai prielnic pentru așa ceva la Cina cea de Taină, deoarece acolo a intrat în vigoare Noul Legământ (sau mă rog, dacă vrei să fi scrupulos și "rigorist" d.p.d.v. teologic, acolo li s-a explicat ucenicilor cum stă treaba cu Noul Legământ).

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
E adevarat ca Iisus a murit, dar a si inviat sfintind duminica si "modificand-usi testamentul".
Total greșit! "Testamentul" Domnului Hristos, întocmit în toată activitatea Sa publică și întărit prin moartea Sa nu mai putea să fie modificat nici de o legiune de draci, nici de o armată de sfinți părinți:

"15. Fraților, ca un om grăiesc; că și testamentul întărit al unui om nimeni nu-l strică, sau îi mai adaugă ceva." (Galateni 3)



Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Cred ca ai o problema cu identifiarea fariseilor zilelor noastre....
Tu ai spus-o Eu m-am referit la concepția fariseilor din vremea lui Iisus și am sperat că ortodocșii nu le împărtășesc concepțiile.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Pentru mine e importanata Invierea Mantuitorului nostru Iisus Hristos. Fara aceasta si in prezent portile Raiului ar fi inchise neamului omenesc.
Da, însă Învierea Sa nu ar fi fost posibilă fără Moartea Sa. Iar porțile Raiului ar rămâne închise fără Revenirea Sa să ne ducă acolo... Iată numai două evenimente importante (mai sunt și altele) fără de care chiar nu am ajunge în Rai. Le serbați și pe acelea?


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
crestinii tin duminica, evreii, adventistii si iehovistii sambata. Fiecare tine o zi din cele 7: acea zi care pentru ei reprezinta ceva.
Faci o categorisire pe criterii false, plus că ești și neinformat.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
De ce sunt sigur e faptul ca in special voi adventistii nu prea intelegeti poruncile lui Dumnezeu. La fel ca si farisei si preotii VT din vremea Mantuitorului stiti legea pe de rost, mai rau stati cu intelegerea si aplicarea ei.
Ce straniu sună din perspectivă ortodoxă această acuză...


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Atat cu ocazia Pastelor dar si duminica esta sarbatorita Invierea Domnlui nostru Iisus Hristos. Daca e greu de inteles sa facem urmatorul exercitiu: eu sunt nascut Duminica seara pe 26 mai 1985. Ca urmare in fiecare an pe 26 mai imi serbez ziua de nastere. In acelasi timp duminica reprezinta pentru mine o zi speciala a saptamanii, fiind ziua in care m-am nascut.
Aplicație mai proastă nu cred că găseai. Tu primești cadouri, ți se face tort special și-ți inviți prietenii în fiecare duminică? Hristos a înviat pe 26 Nisan (duminică în anul acela) și pentru asta ortodocșii în fiecare duminică aduc ofranda zilei închinării, se împărtășesc din Taina specială și se strâng în comuniune cu frații. Ți se pare logic?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Si ce inseamna in mintea ta termenul grec presbyteros? Afla ca in greaca veche pentru preot al VT se folosea termenul ho ierevs, iar pentru preot al noului testament se foloseste termenul ho presviierevs(presbyteros) ce se traduce in "randuit in preotie", sau "hirotonit in preotie". Te mai intreb inca o data: de ce Sf Apostoli prin cetatile prin care treceau hirotoneau episcopi, prezbiteri(preoti) si diaconi. Daca preotia nou-testamentara este nula din punctul vostru de vedere, de ce atata efort in van? Iar daca totusi preotia nou testamentara nu este nula, unde sunt episcopii, preotii si diaconii adventisti?
Nu contează ce înseamnă în mintea mea, sau în mintea ta termenul presbyteros. Contează ce însemna în vremea apostolilor. Hiereus însemna într-adevăr preot, însă niciodată acest termen nu este folosit cu privire la vreun slujbaș noutestamental, în afară de Domnul Hristos. Din această perspectivă istorică, alăturarea "prezbiteri (preoti)"-ca să te citez, este absurdă.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Sunt de ajuns pasajele din NT ce amintesc de frangerea painii(prima forma de liturghie premergatoare Sf. Liturghii a Sf. Apostol Iacob), eveniment care in multe comunitati crestine se facea zilnic, dar in mod obligatoriu duminica. Daca doresti am sa-ti torn si argumente istorice. S-au si istoria este contrafacuta?
Asta și spuneam... Nu ai argumente în Fapte (cum te lăudai) în afară de "frângerea pâinii"- care oricum se făcea zilnic. Cât despre argumentele istorice, nu le turna că faci o risipă inutilă. Ți-am spus mai sus cum e cu testamentul modificat după moartea autorului. În cazul de față nici măcar de către Autorul înviat, ci de persoane total neavenite.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Eu stiam ca porunca de a nu schimba nici o iorta sau cirta se refera la cuvintele Mantuitorului, si nu la legea veche. Dar na in lipsa de argumente.....
Dacă tot ai postat de două ori versetul cu pricina, fă minimum efort și citește și un verset mai sus. Și apoi... Mântuitorul nu este Dumnezeu? Nu a fost El prezent atât la Creație cât și la Sinai?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Pana la Moise se tinea din cele 7 zile o zi de odihna.
Hai că asta e "perla" zilei, poate chiar a săptămânii. Poate te iei la întrecere cu dl. vsovi


Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Iar incepand cu Moise, datorita faptului ca poporul ales a fost eliberat din robia egipteana sambata, la porunca Dumnezeiasca ziua de odihna a fost sambata Atunci cand evreii serbau pastele sau sambata aveau in veder doar exodul("obiectul muncii"), nici nu se gandea la Creatie. Odata cu Invierea din morti a Mantuitorului nostru Iisus Hristos(sfintind duminica), si implicit cu eliberarea din robia mortii, ziua de odihna a devenit duminica.
Ți s-a dat canon să scrii de 100 de ori propozițiile astea?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Copile, e adevarat ca Sf Constantin cel Mare a fost un mare strateg si politician. Dar in primul rand a fost un adevarat crestin ortodox. Toate hotararile sale au avut ca scop consolidarea cultului crestin si subminarea cultelor pagane. Iar motivul pentru care si-a pastrat titlu de pontifex maximus("sef" al cultelor pagane) se explica prin dorinta de avea sub control cultul pagan("asemenea unui cal troian" a incercat sa-i diminueze influenta prin a serie de masuri, o parte amintite in postul anterior). Ca urmare a faptului ca pastreaza titlu de pontifex maximus si implicit conducerea cultului pagan facea imposibila primirea botezului, aceasta facandu-se pe patul de moarte. Nu cred ca un preot pagan ar fi acceptat sa fie dirijat de un crestin. Si nu cred ca senatul sau nobilimea romana in majoritate pagana ar fi acceptat in fruntea statului un imparat crestin. Si asa au avut probleme destul de mari in a accepta edictele favorabile crestinilor emise de Constantin - "in doze homeopate".
Istoria se poate interpreta mai abitir decât Biblia. Mi-a plăcut însă asta cu "calul troian" El avea impresia că și-a băgat calul în herghelia păgână, și când colo a introdus ditamai mârțoaga de lemn în Biserică, de până astăzi ies din burta ei idei care mai de care (vezi doar topicul de față).
  #7  
Vechi 03.11.2009, 15:19:26
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Ai evitat răspunsul la esența întrebării, dar te înțeleg. Ce înseamnă "atat cat ne permite firea noastra pacatoasa"? Adică e ok dacă mințim că nu ne permite lumea asta plină de minciună; mai curvim câteodată că deh, ispita-i mare; mai ucidem 2-3 oameni, dar numai dușmani; mai furăm câteodată că doar nu suntem "rigoriști și închistați", etc... Iar practica Domnului privitoare la sâmbătă se rezumă la a o călca în mod constant. Asta ai vrut să spui?
Bineînțeles nu asta ai spus, asta a reieșit din evitarea abordării frontale.
Se pare ca nu intelegi. Ma faci sa cred ca nu ai inteles nimic din Cuvantul Evangheliei. Doar citate invatate pe de rost, fara a patrunde esenta invataturii Mantuitorului: iubire, pocainta, iertare....
Ar trebui sa stii ca firea omeneasca este una pacatoasa care are si inclinatii spre rau, dupa cum spune Sf. Apostol Pavel: "Nu fac binele pa care il voiesc, ci raul...". Chiar si Apoostolii au facut greseli: Petru se leapada de trei ori de Mantuitorul. Exista oare pacat mai marre decat lepadarea de credinta? Nu! Si totusi Mantuitorul il iarta, vazand dorinta de indreptare, si ravna lui Petru. Nu exista oameni fara de pacat, doar Mantuitorul a fost in afara de pacat. Exista doar oameni care datorita firii si a ispitelor cad in pacat, unii care persista in cadere, si altii care recunosc ca au gresti si isi doresc indreptarea si iertare lui Dumnezeu prin pocainta. Sa intelegem din afirmatiile tale ca adventistii sunt toti niste sfintisori, fara de pacat, infailibili, detinatori ai adevarului?


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
N-ai înțeles ideea, o să ți-o explic mai rar. Nu trebuia să te duci atât de adânc în istorie. Sărbătorile respective au fost instituite și explicate de către Dumnezeu cu cel puțin o zi înainte. Era numai logic ca instituirea duminicii să se facă tot așa. Dar nu, cu o zi înainte de moartea Sa Domnul n-a suflat o vorbă despre desființarea sâmbetei și instituirea duminicii în locul ei. Și era momentul cel mai prielnic pentru așa ceva la Cina cea de Taină, deoarece acolo a intrat în vigoare Noul Legământ (sau mă rog, dacă vrei să fi scrupulos și "rigorist" d.p.d.v. teologic, acolo li s-a explicat ucenicilor cum stă treaba cu Noul Legământ).
Problema ta in momentul de fata e tocmai faptul ca am inteles ideea. Asa ca te mai sacai odata: cum serbau pastele primii oameni: Adam, Abel, Noe, Avraam.... Dar ziua sambetei? Insa te avertizez sa nu incerci sa-mi vinzi din nou gogosi.

Draga si asa a fost prea mult pentru capacitaea de intelegere din momentul respectiv al Apostolilor. Ei nu concepeau ca Mantuitorul se va da ca Jertfa. Credinta le era slaba. Nu credeau in Inviere. De exemplu Petru intelese atat de bine invatatura Mantuitorului incat in gradina Ghetsimani scoate sabia si loveste pe una din garzile Templului pentru a-L apara pe Mantuitor. Sa nu mai vorbim de lepadarea lui Petru si de frica cei cuprinsese pe Apostoli - cu exceptia lui Ioan in timpul Patimilor toti statea ascunsi. Chiar si dupa Inviere Apostolii inca se indoiesc. Ajung sa creada cu adevarat numai atunci cand pun mana pe ranile Mantuitorului. Acest comportament al Apostolilor s-a datorat im mare masura si lipsei Harului Duhului Sfant, pe care l-au primit abia la Cincizecime.


Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Total greșit! "Testamentul" Domnului Hristos, întocmit în toată activitatea Sa publică și întărit prin moartea Sa nu mai putea să fie modificat nici de o legiune de draci, nici de o armată de sfinți părinți:

"15. Fraților, ca un om grăiesc; că și testamentul întărit al unui om nimeni nu-l strică, sau îi mai adaugă ceva." (Galateni 3)
Iti dai din nou cu stangu in dreptul. Jertfa pe Sf. Cruce si mai apoi Invierea(consacrarea duminicii ca zi de sarbatoare.) nu fac parte din activitatea publica a Mantuitorului? De ce Mantuitorul, consdiderand ca sambata e asa de importanta, a ales sa invie Duminica si nu Sambata?

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Tu ai spus-o Eu m-am referit la concepția fariseilor din vremea lui Iisus și am sperat că ortodocșii nu le împărtășesc concepțiile.
Mai lasa-ne cu sperantele tale privind ortocdocsii. Priveste te rog cu obiectivitate in propria-ti ograda, si o sa ai de ce te minuna.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Da, însă Învierea Sa nu ar fi fost posibilă fără Moartea Sa. Iar porțile Raiului ar rămâne închise fără Revenirea Sa să ne ducă acolo... Iată numai două evenimente importante (mai sunt și altele) fără de care chiar nu am ajunge în Rai. Le serbați și pe acelea?
Draga, la noi la ortodocsi exista saptamana Patimilor(nu cred ca ai auzit de Denii), cand crestinul ortodox incearca "sa se apropie" cat mai mult de semnificatia Patimilor Mantuitorului. Fiecare zi din aceasta saptamana are pentru noi o mare semnificatie: de la tradarea lui Iuda, cina din Joia Mare prinderea si judecarea Mantuitorului. Insa cea mai importanta zi in aceasta saptamana e Vinerea Mare, cand crestinul ortodox comemoreaza patimile Mantuitorului(bataile, umilintele,jertfa de pe Sf. Cruce). Vinerea mare reprezinta pentru crestinul ortodox o impreuna patimire cu Mantuitorul. Crestinul ortodox, incerca sa se solidarizeze cu intrega Creatie, care plange Jertfa Creatorului(vezi evenimentele deosebite ce au avut loc la moartea Mantuitorului). Pe langa aceasta saptamana cand se cinstesc in mod special Patimile Mantuitorului, pentru crestinul ortodox in fiecare saptamana miercurea si vinerea reprezinta zile de post.
  #8  
Vechi 03.11.2009, 15:23:41
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Faci o categorisire pe criterii false, plus că ești și neinformat.
Stii proverbu ala cu barna si paiul. Ti se potriveste!

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Aplicație mai proastă nu cred că găseai. Tu primești cadouri, ți se face tort special și-ți inviți prietenii în fiecare duminică? Hristos a înviat pe 26 Nisan (duminică în anul acela) și pentru asta ortodocșii în fiecare duminică aduc ofranda zilei închinării, se împărtășesc din Taina specială și se strâng în comuniune cu frații. Ți se pare logic?
:) Nu mai lua lucrurile ad-literam. Nu primesc cadouri in fiecare duminica, dar fiind ziua in care m-am nascut, pentru mine e o zi mai speciala decat celelate ale saptamanii. La fel duminica pentru crestinii ortodocsi reprezinta o zi speciala fata de celelealte ale saptamanii, fiind ziua in care a inviat Hrsitos. Ca urmare ne adunam la biserica pentru rugaciune, ne odihnim, petrecem in familie, dar amploarea "manifestarilor" si a bucuriei este mai mica decat cea din Duminca Pastelor. E doar o comparatie prin care am incercat sa te fac sa intelegi semnificatia Sf. Pasti si a duminic si ca urmare trebuie luata ca atare.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Nu contează ce înseamnă în mintea mea, sau în mintea ta termenul presbyteros. Contează ce însemna în vremea apostolilor. Hiereus însemna într-adevăr preot, însă niciodată acest termen nu este folosit cu privire la vreun slujbaș noutestamental, în afară de Domnul Hristos. Din această perspectivă istorică, alăturarea "prezbiteri (preoti)"-ca să te citez, este absurdă.
Draga, ai dreptate doar daca cuvintele apostolului sunt absurde. Ti-am scris foarte clar cum se traduce in limba greaca termenul presbiter: randuit in preotie, hirotonit in preotie. Ti-o spun din sursa sigura: tata e preot profesor - unul foarte bine pregatit care printre alte materii preda si lb. greaca veche. Deci nu e o interpretare proprie e pur si simplu traducerea unui termen. NT spune foarte clar faptul ca Apostolii pe unde treceau sfinteau episcopi presbiteri si diaconi. De ce crezi ca era util un asemenea efort? Era doar un moft al Apostolilor? Sau preotia nou testamentara nu este nula? O logica cat de minima ar trebui sa te ajute sa gasesti raspunsul(asta daca "tatal minciunii nu va ratacit mintile cu totul).
Am sa te sacai din nou: unde sunt prezbiterii, episcopii, si diaconii din cultul adventist. Sper sa nu te supere foarte tare intrebarea, dar am sa ti-o adresez pana voi primi un raspuns adecvat.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Asta și spuneam... Nu ai argumente în Fapte (cum te lăudai) în afară de "frângerea pâinii"- care oricum se făcea zilnic. Cât despre argumentele istorice, nu le turna că faci o risipă inutilă. Ți-am spus mai sus cum e cu testamentul modificat după moartea autorului. În cazul de față nici măcar de către Autorul înviat, ci de persoane total neavenite.
Draga, moarte Mantuitorului pe Sf. Cruce si apoi Invierea(sfintirea duminicii)fac parte din activitatea Mantuitorului, si ca urmare si din NT. Ince privesc argumentele din Faptele Apostolilor, acestea exista ,numai sa ai binevointa de a le vedea. Stii cuvintele proorocului: "ochi au si nu vor vedea, urechi au si nu vor auzi". Si pe langa Fapte ar mai fi si Apocailpsa, unde se vorbeste despre duminica ca zi de sarbatoare, de odihna.
Vad ca ai o problema foarte mare cu argumentele istorice. Nu prea sunt in concordanta cu invatatura adventista si ca urmare provoaca din cate vad un mare deranj.... Daca o sa aduc argumente istorice o sa sustii sus si tare ca: imparati, consuli, guvernatori scriau baliverne in corespondenta, ca marii istorici si primii scriitori crestini din epoca apostolica erau niste falsificatori.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Dacă tot ai postat de două ori versetul cu pricina, fă minimum efort și citește și un verset mai sus. Și apoi... Mântuitorul nu este Dumnezeu? Nu a fost El prezent atât la Creație cât și la Sinai?
Draga, e adevarat ca Mantuitorul face parte din Sf. Treime si ca urmare a fost si pe muntele Sinai cand evreii au primit legea VT. Dar dupa cum am mai repetat, noi crestinii am primit o lege noua chiar de la Hristos - legea iubirii: "Lege noua va aduc voua....". In plus citatul respectiv se refra la legea noua. Matei a propovadui Evanghelia lui Hristos si nu legea veche. ca urmare citatul respectiv se refera la Cuvantul Mantuitorului nostru Iisus Hrisos, propovaduit in timpul activitatii Sale pe pamant. Daca ar fi sa intelegem citatul respectiv in modul cerut de tine ar trebui sa ne construim inca lacasurile de cult asemanator cu cel poruncit evreilor pe muntele Sinai, sa ne taiem imprejur, sa ne ghidam dupa principiul: ochi pentru ochi si dinte pentru dinte, sa ucidem femeile adulterine cu pietre, sa ne tratam sotiile aproape ca pe niste sclave.... si asa mai departe.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Ți s-a dat canon să scrii de 100 de ori propozițiile astea?
:) Nu. Nu mi s-a dat. Le-am repetat din dorinta de a intelege semnificatia Invierii. Atat.

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Istoria se poate interpreta mai abitir decât Biblia. Mi-a plăcut însă asta cu "calul troian" El avea impresia că și-a băgat calul în herghelia păgână, și când colo a introdus ditamai mârțoaga de lemn în Biserică, de până astăzi ies din burta ei idei care mai de care (vezi doar topicul de față).
Draga, istoria nu se interpreteaza, istoria se face si s-a facut de cand e lume pe pamant. Un fapt istoric, ramane un fapt istoric si trebui privit ca atare. Activitatea Sf. imparat Constatantin cel Mare s-a constituit in mai multe fapte consemnate de istorie. La fel apartitia sectei adventiste la mijlocul secolului 19 reprezinta tot un fapt istoric. In ce privesc motivele aparitiei si contextul n-o sa ma pronunt. Asta deoarece nu am "competente medicale" si n-as vrea sa gresesc diagnosticu. Sa-mi fie cu iertare, dar cam asta consemneaza istoria.
  #9  
Vechi 03.11.2009, 17:48:34
tricesimusseptimus tricesimusseptimus is offline
Banned
 
Data înregistrării: 15.10.2009
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 608
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Sa intelegem din afirmatiile tale ca adventistii sunt toti niste sfintisori, fara de pacat, infailibili, detinatori ai adevarului?
Nu trebuie să înțelegi asta. Însă tot n-ai răspuns la întrebare...

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Problema ta in momentul de fata e tocmai faptul ca am inteles ideea. Asa ca te mai sacai odata: cum serbau pastele primii oameni: Adam, Abel, Noe, Avraam.... Dar ziua sambetei? Insa te avertizez sa nu incerci sa-mi vinzi din nou gogosi.
Mă bucur că măcar de data aceasta ai înțeles Adam, Abel, Noe și Avraam n-au trăit cu o zi înainte de evenimentul Exodului, de fapt, nici nu știu de unde i-ai scos... Ziua sâmbetei o serbau după Sfânta Tradiție, aia adevărată (în paranteza aceasta am scris ceva, însă am șters, poți s-o numești auto-cenzură). De la Adam la Moise s-a trasmis pe cale orală toată istoria de la Creație până la ei.

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga si asa a fost prea mult pentru capacitaea de intelegere din momentul respectiv al Apostolilor. Ei nu concepeau ca Mantuitorul se va da ca Jertfa. Credinta le era slaba. Nu credeau in Inviere. De exemplu Petru intelese atat de bine invatatura Mantuitorului incat in gradina Ghetsimani scoate sabia si loveste pe una din garzile Templului pentru a-L apara pe Mantuitor. Sa nu mai vorbim de lepadarea lui Petru si de frica cei cuprinsese pe Apostoli - cu exceptia lui Ioan in timpul Patimilor toti statea ascunsi. Chiar si dupa Inviere Apostolii inca se indoiesc. Ajung sa creada cu adevarat numai atunci cand pun mana pe ranile Mantuitorului. Acest comportament al Apostolilor s-a datorat im mare masura si lipsei Harului Duhului Sfant, pe care l-au primit abia la Cincizecime.
Hai să fim sobri. Adică le-a spus de patimile Lui, de moartea și învierea Sa și nu le-a amintit nimic de schimbarea zilei de odihnă? După învierea Sa mai stă pe pământ 40 de zile și tot nu le zice nimic? Hai că asta e prea de tot!

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Iti dai din nou cu stangu in dreptul. Jertfa pe Sf. Cruce si mai apoi Invierea(consacrarea duminicii ca zi de sarbatoare.) nu fac parte din activitatea publica a Mantuitorului?
Activitatea Sa publică a fost în cei 3 ani și jumătate. După instituirea Cinei, nu prea a mai avut activitate publică. Cât despre Înviere, câți din public au asistat la învierea Sa? Nici măcar soldați de strajă la mormânt... Așa că mai ușurel cu stângu-n dreptul

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
De ce Mantuitorul, consdiderand ca sambata e asa de importanta, a ales sa invie Duminica si nu Sambata?
Ai făcut o adevărată fixație cu duminica asta... Cum ar fi să-ți repet și eu de fiecare dată că sâmbăta S-a odihnit în mormânt?

Citat:
În prealabil postat de ciprian85 Vezi mesajul
Draga, la noi la ortodocsi exista saptamana Patimilor(nu cred ca ai auzit de Denii), cand crestinul ortodox incearca "sa se apropie" cat mai mult de semnificatia Patimilor Mantuitorului. Fiecare zi din aceasta saptamana are pentru noi o mare semnificatie: de la tradarea lui Iuda, cina din Joia Mare prinderea si judecarea Mantuitorului. Insa cea mai importanta zi in aceasta saptamana e Vinerea Mare, cand crestinul ortodox comemoreaza patimile Mantuitorului(bataile, umilintele,jertfa de pe Sf. Cruce). Vinerea mare reprezinta pentru crestinul ortodox o impreuna patimire cu Mantuitorul. Crestinul ortodox, incerca sa se solidarizeze cu intrega Creatie, care plange Jertfa Creatorului(vezi evenimentele deosebite ce au avut loc la moartea Mantuitorului). Pe langa aceasta saptamana cand se cinstesc in mod special Patimile Mantuitorului, pentru crestinul ortodox in fiecare saptamana miercurea si vinerea reprezinta zile de post.
Bun. De patimile și moartea Sa, ba chiar și revenirea Sa a lăsat să le serbăm întru pomenirea Lui cu ocazia Cinei Domnului. De serbarea Învierii n-a pomenit nimic s-o ținem. Cum a omis-o pe cea mai importantă (în concepția voastră)?
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez Savonarola Sfinti Parinti (Patrologie) 15 20.07.2013 13:28:48
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. AdrianAamz Din Vechiul Testament 9 08.02.2011 10:02:02
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei tigerAvalo9 Generalitati 34 02.12.2010 15:37:16
Despre ziua de sabat a adventistilor Iustin32 Secte si culte 747 04.06.2009 15:32:12