![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Cu "tronc" I-a căzut lui Iisus acum 2.000 de ani și lui Dumnezeu acum 6.000... Citat:
Citat:
În cazul acesta s-ar putea să ai probleme și cu identificarea Trupului... Și ar urma ce e mai rău (Domnul să te ferească!): identificarea eronată a Capului. |
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Faptul ca Mantuitorul a serbat pastele iudaic si sabatul nu reprezinta un argument pentru noi crestinii. Apropo, noi ne numim dupa numele Mantuitorului Hristos. Nu ne numim sabatini sau folosind un termen cu forma asemanatoare. Mantuitorul a participat la serbarile traditionale iudaice, pentru ca nu era un non conformist. Mantuitorul ne indeamna sa ne supunem regulior, sa dam cezarului ce e a cezarului. Si, cel mai important nu era inca ce sa se sarbatoreasca Duminica. Sfintirea acestei zile facand-use odata cu Invierea Mantuitorului. Si mai mult Mantuitorul a incalcat sabatul de atatea ori. Vezi vindecarea orbului din nastere. Nu spune Mantuitorul ca sabatul a fost facut pentru om si nu omul pentru sabat. Pentru mine un crestin ortodox sambata nu are nici o insemnatate. "Ce ma doare" pe mine crestin ortodox ca acum "n" mii de ani evrei au fost izbaviti din robia egipteana(o imparatie pamanteana care robea doar trupul, pe cand sufletul iti era liber). In schimb duminica pentru mine un crestin inseamna foarte mult. Este ziua in care Mantuitorul nostru Iisus Hristos a inviat din morti, eliberand neamul omenesc din robia diavolului(o robie a sufletului, vesnica). Duminica crestinul ortodox se bucura pentru faptul ca acum 2000 de ani Mantuitorul mi-a dat posibilitatea de a ma matui, de a petrece impreuna cu el in Rai pentru vesnicie. Ei ce zici, pentru un crestin ce zi ar trebui sa fie mai importanta, sambata sau duminica. Te rog apeleaza un pic la logica. Citat:
Citat:
Existau in epoca crestini(iudei) printre ei chiar si apostoli care tineau si vechile traditii iudaice, printre care si taierea imprejur(este prezenta in Biblie polemica intre primii crestini cu privire la acest subiect). Cel putin pentru crestinii de origine iudaica din acele vremuri aceste obiceiuri reprezentatau inca ceva. Cred ca stii ca unii chiar propuneau taierea imprejur a viitorilor crestini inainte de a primii Botezul, si faptul ca pana la urma Biserica luminata de harul Duhului Sfant nu a acceptat aceasta considerand-o fara sens in noua conjunctura. La fel si cu cinstirea sambetei. Folosind un termen lumesc: "nu mai exista obiectul muncii". Pentru lamurire vezi Sinodul Apostolic de la Ierusalim din anul 50. Sf. Constantin cel Mare in anul 321 a dat un edict prin care ziua de celebrare a crestinilor: DUMINICA sa fie zi de celabrare si odihna in intreg Imperiul. Scopul acesuia a fost acela de a consolida crestinismul, de a da posibilitatea crestinilor de a se aduna duminica(chiar si aceia mai nevoiasi care lucrau pentru altii). Acest edict a facut parte dintr-o serie de edicte incepand cu cel ce da libertate crestinilor si continuand cu altele(imbunatairea vietii sclavilor - a incercat desfiintarea treptata a sclaviei, incercarea de protejarea familiei, reinapoierea lacasurilor de cult Bisericii, excluderea Bisericii de la impozitarea spre deosebire de cultele pagane, posibilitaea ca Biserica sa detina lacasuri de cult, de a primii donatii, bani de la stat pentru intretinerea Bisericii). Asa ca te rog sa te abtii sa mai manipulezi diferite situatii istorice cu scopul de a sustine ratacirile profetesei. Stiu ca e greu fiind obisnuiti in a manipula diferite pasaje Biblice scoase din context si intelese gresit. Macar daca v-ati limita in a rataci doar voi, si a nu mai rataci si pe altii. O ultima intrebare aici care poate o sa ti se para off topic: cand apreciezi un tablou ce faci? Ai in vedere intreg tabloul sau ai in vedere doar o portiune mica(ex 1 cm2), excluzand restul. Se pare ca sunteti obisnuiti sa luati cuvintele ad-literam(se observa si din modul in care interpretati Sf. Scriptura). Capul Bisericii(Trupul), cel care o conduce, are grija de ea, este Hristos. De aici venind infailibilitatea Bisericii. Daca nu ma crezi, citeste te rog in scrierile Sf. Apostol Pavel despre Trupul tainic al lui Hristos - Biserica. Last edited by ciprian85; 02.11.2009 at 20:51:35. |
#3
|
||||||||||||||
|
||||||||||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
"29. Iar Petru și apostolii, răspunzând, au zis: Trebuie să ascultăm pe Dumnezeu mai mult decât pe oameni." (Fapte 5) Mda, decât numele și destule elemente comune... Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#4
|
||||||||||
|
||||||||||
![]() Citat:
Citat:
Draga, cum sa fie instituita duminica ca zi de celebrare inainte de Invierea Mantuitorului. Tocmai Invierea a fost evenimentul sfintitor care a consacrat duminica ca zi de odihna. E adevarat ca Iisus a murit, dar a si inviat sfintind duminica si "modificand-usi testamentul". Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Si ce inseamna in mintea ta termenul grec presbyteros? Afla ca in greaca veche pentru preot al VT se folosea termenul ho ierevs, iar pentru preot al noului testament se foloseste termenul ho presviierevs(presbyteros) ce se traduce in "randuit in preotie", sau "hirotonit in preotie". Te mai intreb inca o data: de ce Sf Apostoli prin cetatile prin care treceau hirotoneau episcopi, prezbiteri(preoti) si diaconi. Daca preotia nou-testamentara este nula din punctul vostru de vedere, de ce atata efort in van? Iar daca totusi preotia nou testamentara nu este nula, unde sunt episcopii, preotii si diaconii adventisti? Citat:
Citat:
Citat:
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
eu cred ca si din mormant se va scula "tricesimusseptimus" sa contrazica pe cineva; el depozitarul adevarului...
Citat:
__________________
Cu noi este Dumnezeu, Intelegeti neamuri si va plecati Caci cu noi este Dumnezeu |
#6
|
|||||||||||||
|
|||||||||||||
![]() Citat:
Bineînțeles nu asta ai spus, asta a reieșit din evitarea abordării frontale. Citat:
Citat:
"15. Fraților, ca un om grăiesc; că și testamentul întărit al unui om nimeni nu-l strică, sau îi mai adaugă ceva." (Galateni 3) Citat:
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Hai că asta e "perla" zilei, poate chiar a săptămânii. Poate te iei la întrecere cu dl. vsovi ![]() Citat:
Citat:
![]() |
#7
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Ar trebui sa stii ca firea omeneasca este una pacatoasa care are si inclinatii spre rau, dupa cum spune Sf. Apostol Pavel: "Nu fac binele pa care il voiesc, ci raul...". Chiar si Apoostolii au facut greseli: Petru se leapada de trei ori de Mantuitorul. Exista oare pacat mai marre decat lepadarea de credinta? Nu! Si totusi Mantuitorul il iarta, vazand dorinta de indreptare, si ravna lui Petru. Nu exista oameni fara de pacat, doar Mantuitorul a fost in afara de pacat. Exista doar oameni care datorita firii si a ispitelor cad in pacat, unii care persista in cadere, si altii care recunosc ca au gresti si isi doresc indreptarea si iertare lui Dumnezeu prin pocainta. Sa intelegem din afirmatiile tale ca adventistii sunt toti niste sfintisori, fara de pacat, infailibili, detinatori ai adevarului? Citat:
Draga si asa a fost prea mult pentru capacitaea de intelegere din momentul respectiv al Apostolilor. Ei nu concepeau ca Mantuitorul se va da ca Jertfa. Credinta le era slaba. Nu credeau in Inviere. De exemplu Petru intelese atat de bine invatatura Mantuitorului incat in gradina Ghetsimani scoate sabia si loveste pe una din garzile Templului pentru a-L apara pe Mantuitor. Sa nu mai vorbim de lepadarea lui Petru si de frica cei cuprinsese pe Apostoli - cu exceptia lui Ioan in timpul Patimilor toti statea ascunsi. Chiar si dupa Inviere Apostolii inca se indoiesc. Ajung sa creada cu adevarat numai atunci cand pun mana pe ranile Mantuitorului. Acest comportament al Apostolilor s-a datorat im mare masura si lipsei Harului Duhului Sfant, pe care l-au primit abia la Cincizecime. Citat:
Citat:
Citat:
|
#8
|
|||||||
|
|||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Am sa te sacai din nou: unde sunt prezbiterii, episcopii, si diaconii din cultul adventist. Sper sa nu te supere foarte tare intrebarea, dar am sa ti-o adresez pana voi primi un raspuns adecvat. Citat:
Vad ca ai o problema foarte mare cu argumentele istorice. Nu prea sunt in concordanta cu invatatura adventista si ca urmare provoaca din cate vad un mare deranj.... Daca o sa aduc argumente istorice o sa sustii sus si tare ca: imparati, consuli, guvernatori scriau baliverne in corespondenta, ca marii istorici si primii scriitori crestini din epoca apostolica erau niste falsificatori. Citat:
Citat:
Citat:
|
#9
|
||||||
|
||||||
![]() Citat:
Citat:
![]() Citat:
Citat:
![]() Citat:
Citat:
|
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Despre nașterea din nou, din Duhul Sfânt și despre Botez | Savonarola | Sfinti Parinti (Patrologie) | 15 | 20.07.2013 13:28:48 |
Limba ebraica a VT. Aplicatie pentru cuvantul Sabat. | AdrianAamz | Din Vechiul Testament | 9 | 08.02.2011 10:02:02 |
Petre Tutea despre Dumnezeu si despre atei | tigerAvalo9 | Generalitati | 34 | 02.12.2010 15:37:16 |
Despre ziua de sabat a adventistilor | Iustin32 | Secte si culte | 747 | 04.06.2009 15:32:12 |
|