![]() |
![]() |
|
#61
|
|||
|
|||
![]() Citat:
'19. Drept aceea, mergeti si invatati toate neamurile, botezandu-le in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh, 20. invatandu-le sa pazeasca toate cate v'am poruncit Eu voua. Si iata, Eu cu voi sunt in toate zilele, pana la sfarsitul veacului. Amin". ' Hristos le-a spus apostolilor "De 70 de ori cate 7 sa iertati unuia care a gresit".Nicidecum unor oameni de rand ,ci unora care apoi s-au sfintit de catre Sfantul Duh. Noi ortodocsii traim in biserica lui Hristos asa cum ne-a fost lasata . Preotii ortodocsi au timp sa spovedeasca ,dar noi sa fim smeriti si sa ne aratam preotului si sa ne spovedim. Mai este o rugaciune de seara catre sfantul Duh unde se enumera cam toate pacatele pe care le facem intr-o zi. Daca vorbim ce nu trebuie si ne maniem ,putem sa notam undeva si ne spovedim la preot altadata .In nici un caz ,numai noi insine fara mijlocirea preotului nu putem obtine iertare.La spovedanie Hristos este de fata ,preotul e un intermediar. Si Hristos a spus "Fara mine nimic nu puteti face" Rugaciunile la Dumnezeu ajung foarte greu ,noi nu avem viata sfanta sa ne facem ascultati de Dumnezeu. Dar avem pe Maica Domnului ,pe sfinti. |
#62
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Atunci Petru, apropiindu-se de El, I-a zis: Doamne, de câte ori va greși față de mine fratele meu și-i voi ierta lui? Oare până de șapte ori? Zis-a lui Iisus: Nu zic ție până de șapte ori, ci până de șaptezeci de ori câte șapte". - Matei 18:21,22 sau varianta din Luca 17:3,4 "De-ți va greși fratele tău, dojenește-l și dacă se va pocăi, iartă-l. Și chiar dacă îți va greși de șapte ori într-o zi și de șapte ori se va întoarce către tine, zicând: Mă căiesc, iartă-l." Observa ca Sf Ap Petru intreba de cate ori sa-l ierte pe cel ce i-a gresit lui personal. Raspunsul e "de 7 ori cate 7", adica de 490 de ori pe zi, deci, practic, nelimitat. Ideea era ca un crestin e dator sa ierte la nesfarsit. Si tu esti datoare sa ierti celor ce ti-au gresit, nu numai apostolii. |
#63
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Iarta-ma, sora Anita, dar cred ca Doriana are dreptate aici. Suntem datori sa ne iertam unii pe altii. Este una din repercusiunile uneia dintre cele mai importante porunci: "sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insati". Cred ca asta implica automat si iertarea aproapelui, ori de cate ori ne greseste. Poate te refereai la un alt aspect si anume la acela ca doar preotilor (urmasii apostolilor) li s-a dat puterea de a ne ierta pacatele. Asta este cu totul altceva. Sfânta Evanghelie după Matei 16.19. Și îți voi da cheile împărăției cerurilor și orice vei lega pe pământ va fi legat și în ceruri, și orice vei dezlega pe pământ va fi dezlegat și în ceruri. 1818. Adevărat grăiesc vouă: Oricâte veți lega pe pământ, vor fi legate și în cer, și oricâte veți dezlega pe pământ, vor fi dezlegate și în cer."
__________________
"Inima infranta si smerita, Dumnezeu nu o va urgisi..." |
#64
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ai dreptate si in ceea ce priveste faptul ca in zilele noastre doar preotilor sfintiti in biserica ortodoxa li s-a dat puterea de a ierta pacatele ,ca urmasi ai apostolilor. |
#65
|
|||
|
|||
![]()
Adevarat ca cine nu se va naste din apa si din duh nu va cunoaste imparatia lui Dumnezeu dar nu vei gasi nicaieri in Sf Scriptura afirmatia ca cine nu se boteaza nu va cunoaste imparatia lui Dumnezeu. Nasterea din apa si duh nu e acelasi lucru cu botezul.
|
#66
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Asta spuneti voi, pentru ca asa ati fost invatati s-o faceti... Iarta-ma, chiar nu vreau sa supar pe nimeni, mai ales de Ziua Invierii. Te rog sa ma ierti, dar gandeste-te dincolo de ce-ti spun pastorii la adunare...
__________________
"Inima infranta si smerita, Dumnezeu nu o va urgisi..." |
#67
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Chestia cu simbolul apartine traditiei protestante aparuta cu 1500 ani mai tarziu. Dar intr-un fel le dau dreptate, pentru ei e o chestiune simbolica pentru ca harul lipseste. El teoretic ar trebui sa se manifeste mult mai tarziu si la o adica poate fi usor si voit confundat cu ameliorari ale caracterului care de altfel se pot produce si prin alte metode sau crezuri fara legatura cu cel crestin. |
#68
|
|||
|
|||
![]()
Pentru un copil este. Pentru adult include (absolut necesar!) si vointa personala prin care harul lui Dumnezeu de la botez devine lucrator cu toata puterea in fiinta omului.
|
#69
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Foarte adevarat, unii considera ca daca si-au botezat copii cam cu asta se termina datoria de crestin iar copilul este aparat de toate relele inclusiv defecte de caracter. |
#70
|
|||
|
|||
![]()
"Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos" (1 Petru 3,21)
În original se folosește expresia antitupos, „antitip”, „copie”, „reprezentare”, "imagine asemănătoare", "icoană". După cum persoanele din familia lui Noe „s-au mântuit prin apă”, tot așa și noi suntem mântuiți prin botez. Apostolul Petru se grăbește să explice că de fapt mântuirea vine „prin învierea lui Isus Hristos” – atât pentru antediluvieni cât și pentru noi. Astfel, acest act sfânt, sacrament, taină, sau cum vrei să-l numești, nu este altceva decât un simbol. Apa botezului simbolizează mormântul în care se îngroapă omul cel vechi și de unde se înalță la o viață nouă precum Hristos a înviat - Adevărat a înviat! În versetul citat, apostolul tăgăduiește opinia că simpla spălare a corpului ar avea puterea de a curăța sufletul cuiva sau de a face ispășire pentru păcate. La fel cum spălările ceremoniale iudaice erau numai simboluri ale curățirii mai profunde a omului lăuntric, tot așa botezul creștin este doar un simbol al experienței lăuntrice. Sfântul apostol Petru mai vorbește de "deschiderea unui cuget bun", un cuget curat, o conștiință bună sau „conștiință curată” cum s-ar mai putea traduce expresia aceasta unică în NT (alla suneideseos agathes eperotema). Botezul este valabil numai când reflectă o minte și o inimă transformate prin harul lui Dumnezeu, operații care sincer nu văd cum ar putea avea loc în viața unui bebeluș. Dacă această reprezentare (antitypos) nu este un simbol, ce ar putea fi? Sunt pe cale să aflu că asemenea euharistiei, ai o înțelegere literalistă a botezului? Adică cel botezat este ucis literalmente și apoi înviat prin această "taină" a botezului? Citat:
"Din Tezaurul Ortodoxiei" - pr.dr. Ștefan Slevoacă. 1990, p.201: "Botezul nu-i o lucrare magică sau un automat care să ne asigure împărăția cerurilor, cum emit aparatele din anumite localuri ciocolată printr-o simplă apăsare a unui buton. Ci... trebuie să fie o permanentă și responsabilă angajare a noastră, personală." nu a nașilor cum s-a inventat mai târziu - aș adăuga eu. Am și o întrebare: Cum poate fi îndeplinită porunca aceasta din Didahia?: "Înainte de botez să postească cel ce botează și cel botezat și alți câțiva, dacă pot. Poruncește, însă, ca cel ce are să se boteze să postească o zi sau două înainte." (Didahia VII,4) Last edited by tricesimusquintus; 05.04.2010 at 10:38:15. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Daruri de la sfinti ptr copiii cuminti | lore86 | Nunta | 19 | 19.12.2012 23:17:02 |
Atentie la sectanti | Bogdan N | Generalitati | 21 | 02.06.2011 20:22:05 |
o sa fim considerati teroristi? | knight2u | Generalitati | 3 | 28.10.2009 11:52:42 |
Portrete de sfinti/Sfinti si sfintenie | alecsandru | Biserica Romano-Catolica | 18 | 20.04.2007 19:46:05 |
|