![]() |
![]() |
|
#1241
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Notiunea de ,,frate"am folosit-o pt ca asa se spunea pe acel site.Am mai citit opinii pe acest aspect precum ai explicat si tu si cred ca ai dreptate.Insa la catolici am inteles ca este diferit privita problema.Poate ma insel.Intrucat gasisem informatii in mai multe surse am zis sa vad si pe partea de traditie ortodoxa ce se spune.Referitor la locatie>sunt cel mult indicii.Nu pot spune cu certitudine dar cautam si alte opinii.Este foarte foarte posbil sa fie cum spui tu. |
#1242
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#1243
|
|||
|
|||
![]()
Multumesc frumos pentru ajutor Andrei.Si dl.Mihnea Dragomir m-a ajutat cu o informatie pe acest aspect asa ca trebuie sa mai cercetez.Multumesc si domnului kesarion_breb pt participarea la discutie.Important este sa participi nu sa castigi.Parca Pierre de Coubertin a spus asta.Acestea fiind spuse va doresc o zi frumoasa in continuare.Cel de Sus sa fie alaturi de dvs.
|
#1244
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#1245
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#1246
|
|||
|
|||
![]()
nu zice nimeni sa nu le continui, numai ca nu acele ritualuri te mantuie. Ci credinta in Hristos.
|
#1247
|
||||
|
||||
![]()
zic ca o sa vedem,asa ca vedem pana atunci.
|
#1248
|
|||
|
|||
![]()
S-ar putea sa vezi prea tarziu, mai bine ai citi Sf Scriptura temeinic ca sa vezi ca mantuirea nu se acorda pe baza unor ritualuri.
|
#1249
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In ceea ce priveste experimentarea profunzimilor intr-adevar nu sunteti versati, pentru ca v-am spus ca cele sfinte nu le da Dumnezeu cainilor. Insa despre posibilitatea experientelor mistice, de iluminare, pe care le-au trait marii sfintii inca de la sfintii apostoli incoace marturiseste atat sfanta scriptura cat si sfanta traditie a sfintilor bisericii. Ia auzi ce spune sfantul Pavel: "Cunosc un om întru Hristos, care acum paisprezece ani – dac'a fost în trup, nu știu; dac'a fost în afară de trup, nu știu; Dumnezeu știe – omul acesta a fost răpit până la al treilea cer. Și-l știu pe acest om – fie în trup, fie în afară de trup, nu știu; Dumnezeu știe – că a fost în rai și a auzit cuvinte de nespus, pe care nu-i este îngăduit omului să le grăiască." (II Corinteni 12, 2-4) Dupa parerea ta sfantul Pavel nu marturiseste aici o experienta mistica, dincolo de lumescul in care va balaciti voi sectarii. Deci daca voi nu sunteti capabili sa aveti astfel de experiente si nici Dumnezeu nu va da pentru ca sunteti prea porcalai la cuget ca sa primiti lucrurile cele mari, asta inseamna ca nimeni nu poate trai asa ceva si nu poate sa cunoasca la nivel mistic, nu-i asa sectarule? Si nu intamplator asemenea experiente nu le au nici macar toti crestinii pentru ca nu toti au fost alesi de Dumnezeu precum Saul din Tars si nici toti crestinii nu sunt de inaltimea duhovniceasca a apostolului neamurilor. Ia sa mai vedem una: "Am fost în duh în zi de duminică și am auzit, în urma mea, glas mare de trâmbiță" (Apocalipsa 1, 10) Din nou un verset neplacut pentru oamenii care se balacesc in pamantesc si lumesc. Probabil ca dupa parerea ta sectara Ioan apostolul si evanghelistul iubirii atunci cand era in duh era inca la nivelul obisnuit de constiinta. Din punctul tau sectar de vedere Ioan cu siguranta nu ar fi ajuns la nivelul mistic de intelegere pentru ca nu ii ingaduie marginirea si limitarea ta mentala. Bineinteles ca un om care nu ar fi trait dimensiunea mistica, tainica, si-ar fi permis sa scrie o evanghelie si sa mai si vorbeasca despre Logos, principiul suprem al existentei. Bineinteles, sa stai sa gandesti despre Logos, si sa mai si fii in duhul este probabil la mintea oricarui sectar lipsit de luminarea dumnezeiasca. Ia sa mai vedem unul, ca poate nu esti convins cat de mult poti sa iti bati joc de Sfanta Scriptura: "Și am văzut cer nou și pământ nou. Căci cerul cel dintâi și pământul cel dintâi au trecut; și marea nu mai este. Și am văzut cetatea sfântă, noul Ierusalim, pogorându-se din cer de la Dumnezeu, gătită ca o mireasă, împodobită pentru mirele ei." (Apocalipsa 21, 1-2) Inca un verset care contrazice pe cei care sunt lumesti dar se cheama pe ei insisi cu emfaza ca sunt duhovnicesti. Probabil ca astfel de viziuni care au fost daruite numai unor alesi sa le cunoasca, acesti apostoli nu le vedea in stari supranormale, mistice, ci stateau intr-o adunare sectara. Ia sa mai vedem unul ca poate sectarilor inca nu le vine sa creada cat de mult sunt de deraiati de la adevarul Scripturii, si intr-adevar acest versete mi se par dintre cele mai incredibile: "Și înțelepciunea o propovăduim la cei desăvârșiți, dar nu înțelepciunea acestui veac, nici a stăpânitorilor acestui veac, care sunt pieritori, Ci propovăduim înțelepciunea de taină a lui Dumnezeu, ascunsă, pe care Dumnezeu a rânduit-o mai înainte de veci, spre slava noastră, Pe care nici unul dintre stăpânitorii acestui veac n-a cunoscut-o, căci, dacă ar fi cunoscut-o, n-ar fi răstignit pe Domnul slavei; Ci precum este scris: "Cele ce ochiul n-a văzut și urechea n-a auzit, și la inima omului nu s-au suit, pe acestea le-a gătit Dumnezeu celor ce-L iubesc pe El". Iar nouă ni le-a descoperit Dumnezeu prin Duhul Său, fiindcă Duhul toate le cercetează, chiar și adâncurile lui Dumnezeu. Căci cine dintre oameni știe ale omului, decât duhul omului, care este în el? Așa și cele ale lui Dumnezeu, nimeni nu le-a cunoscut, decât Duhul lui Dumnezeu. Iar noi n-am primit duhul lumii, ci Duhul cel de la Dumnezeu, ca să cunoaștem cele dăruite nouă de Dumnezeu; Pe care le și grăim, dar nu în cuvinte învățate din înțelepciunea omenească, ci în cuvinte învățate de la Duhul Sfânt, lămurind lucruri duhovnicești oamenilor duhovnicești. Omul firesc nu primește cele ale Duhului lui Dumnezeu, căci pentru el sunt nebunie și nu poate să le înțeleagă, fiindcă ele se judecă duhovnicește. Dar omul duhovnicesc toate le judecă, pe el însă nu-l judecă nimeni; Căci "Cine a cunoscut gândul Domnului, ca să-L învețe pe El?" Noi însă avem gândul lui Hristos. " (I Corinteni 2, 6-16) Aceste versete din epistola inraia catre corinteni a sfantului Pavel sunt cu certitudine niste afronturi cumplite la modul de intelegere al Scripturii tipic sectar, adica lipsiti de Duhul lui Dumnezeu.......dar ce mai cinteaza pana la urma, nu-i asa ??? Ce mai conteaza ca aici se vorbeste despre intelepciunea tainica, ce mai conteaza ca se vorbeste de cele pe care ochiul nu le-a vazut si urechea nu le-a auzit. Acestea nu reclama sub nici un chip o experienta deasupra intelegerii obisnuite, o experienta tainica, mistica, dumnezeiasca, din punctul tau sectar, eretic si mincinos si sfidator la adresa adevarului evanghelic. Bineinteles ca pe langa marturiile scripturistice (iar nu fripturistice, asa cum le plac sectarilor lumesti si lipsiti de Duhul lui Dumnezeu), datorita faptului ca Duhul Sfant a ramas sa calauzeasca Biserica la tot adevarul, au mai fost oameni alesi de Dumnezeu care au trait experiente mistice, dintre care cei mai multi pot fi enumerati dintre sfintii Bisericii, pe care ii cunoastem noi. Exemple de astfel de marturisitori ai luminii dumnezeiesti, ai experientelor mistice sunt, printre altii, si urmatorii (foarte deranjanti pentru duhul sectar si eretic, mostenit de la insusi tatal minciunii): sfantul Grigorie de Nazianz, Sfantul Ioan Scararul, Sfantul Simeon Noul Teolog, Sfantul Grigorie Palama si intrega traditie isihasta, Sfantul Siluan Atonitul, si multi altii. |
#1250
|
|||
|
|||
![]()
Iar in ceea ce priveste blasfemiile pe care le aduci la adresa Trupului si Sangelui Domnului Iisus Hristos, stai linistit ca o sa platesti extrem de scump, atat de scump incat nici nu iti imaginezi daca nu te pocaiesti, sectar eretic blestemat (anatematizat). Dar hai sa iti mai dau niste versete ca sa iti mai inchid odata gura aia spurcata de sectar profanator de sfinte taine si ca sa iti mai scot o data la iveala adevarata fata de fiu al tatalui minciunii care esti.
"Paharul binecuvântării, pe care-l binecuvântăm, nu este, oare, împărtășirea cu sângele lui Hristos? Pâinea pe care o frângem nu este, oare, împărtășirea cu trupul lui Hristos?" (I Corinteni 10, 16) Aici spune foarte clar ca impartasirea este cu sangele lui Hristos, iar nu cu vreun simbol sau substitut al sangelui Domnului. Deci sunteti impotriva scripturii. Tot asa impartasirea este cu trupul Domnului, iar nu cu vreun substitut sau simbol, ci chiar cu trupul Domnului, deci iar va puneti impotriva cuvantului lui Dumnezeu si a Cuvantului lui Dumnezeu. Bineinteles ca trupul si sangele Domnului sunt prezente sacramental, mistic, tainic in painea si vinul euharistiei, si daca Sfanta Taina a Euharistiei este dupa parerea ta o forma de magie (in paranteza fie spus, mai rar asemenea blasfemii la adresa lui Dumnezeu) atunci inseamna ca si sfantul apostol Pavel practica aceasta magie inca de acum aproape 2000 de ani. Ceea ce evident contrazice inca o data scriptura, sub influenta tatalui vostru din care sunteti si a carui voie vad ca va incordati cu obstinatie fanatica sa o faceti. Bineinteles ca pentru mentalitatea sectara limitata la aceasta lume si la influenta diavolului e mai greu de inteles cum painea binecuvantata de cei care sunt imbracati cu puterea Duhului Sfant se poate transforma in trupul sfant al Domnului. Insa i-as intreba pe acesti sectari fanatici si ingusti la minte, daca nu cred in sfanta taina a coborarii lui Iisus Hristos pe sfanta masa spre impartasirea celor credinciosi si vrednici de El spre a se face partasi vietii celei vesnice si firii dumnezeiesti, atunci cum de cred ca Hristos care este Fiul lui Dumnezeu si Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat, Lumina din Lumina, Viata, Duh a putut sa se intrupeze in trup omenesc pieritor. Asa cum taina intruparii Dumnezeului necreat in om creat este dincolo de puterea gandirii noastre, tot asa sfanta prefacere a darurilor aduse la sfantul altar este dincolo de puterea gandirii noastre. Asa cum gandirea noastra omeneasca nu poate sa conceapa si sa explice moartea lui Dumnezeu pe cruce, pogorarea Lui la iad si invierea, tot asa nu poate sa conceapa sfanta euharistie. Aceasta Sfanta Taina a impartasirii cu Trupul si Sangele Domnului este dumnezeiasca, este o minune a lui Dumnezeu, care nu poate fi inteleasa dupa mintea omeneasca lipsita de iluminarea lui Dumnezeu, tocmai pentru ca este o lucrare si o taina dumnezeiasca si de aceea sfanta, la care cainii de sectari nu au voie sa ajunga pana atunci cand nu se vor pocai de toata erezia si minciuna in care se balacesc zilnic ascultand de taticul lor, tata si al minciunii. Tocmai de aceea si spunea sfantul Pavel sa nu ne impartasim cu nevrednicie, tocmai pentru ca sfanta euharistie chiar este sfanta iar puterea sfinteniei este reala, prezenta in acea paine si acel vin. Presupunand prin absurd ca impartasania nu ar fi sfanta, nu ar fi trupul si sangele Domnului, atunci in mod automat nici impartasirea cu nevrednicie nu ar avea atat de grave consecinte; tocmai pentru ca ele sunt sfinte, pentru ca sunt trupul si sangele Domnului, deci sunt dumnezeiesti, sfinte, tocmai de aceea impartasirea cu nevrednicie atrage pedepse foarte aspre din partea lui Dumnezeu, pentru ca un asemenea fapt (impartasirea cu nevrednicie) este de fapt o profanare a sfinteniei. Daca painea si vinul binecuvantate de preotii bisericii nu ar fi sfinte, nu ar fi trupul cel sfant al Domnului si sangele cel sfant si rascumparator al Domnului, atunci nici impartasania cu nevrednicie nu ar putea sa atraga consecinte atat de grave, in unele cazuri capitale (adica moartea), pentru ca sa mananci paine si sa bei vin nu poate sa fie un pacat cu nici un chip. Daca esti nevrednic de Hristos, atunci oricat vei manca din painea si vinul sectarilor, nu te poate pedepsi Dumnezeu pentru profanarea lucrurilor sfinte, pentru simplul si evidentul motiv ca painea si vinul sectarilor nu sunt sfinte. Atata timp cat tu care esti spurcat te atingi de lucruri care nu sunt sfinte, Dumnezeu nu te poate pedepsi pentru profanare deoarece tu in clipa respectiva efectiv nu ai facut o profanare, deoarece nu era acolo nimic sfant pe care sa il profanezi. Tot asa, daca mananci painea si vinul sectarilor, nu vei avea viata nepieritoare in tine, nu vei avea partasie cu viata inviata tocmai pentru ca acea paine si acel vin nu sunt trupul si sangele Domnului ca sa poata sa transmita efectiv, sa impartaseasca efectiv pe credincios cu viata Sa. Bineinteles insa ca Dumnezeu tot ii va pedepsi pe sectari intr-un fel sau altul pentru ca prin doctrina si practica lor se impotrivesc cu obstinatie si fanatism Revelatiei Dumnezeiesti si pentru ca denatureaza adevaratul inteles al Revelatiei Divine, spre a lor pierzare. Last edited by kesarion_breb; 09.07.2010 at 18:15:37. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Noi avem nou martir | mihaiB | Stiri, actualitati, anunturi | 9 | 07.11.2012 19:51:45 |
BOR, rabinii si cooperarea pentru "binele comun" | Decebal | Biserica Ortodoxa Romana | 4 | 10.09.2012 21:07:28 |
Ce au miscarea legionara si musulmanismul in comun? | mihailt | Generalitati | 14 | 02.11.2010 21:35:34 |
Avem Patriarh | danyel | Stiri, actualitati, anunturi | 34 | 11.02.2009 22:03:42 |
|