Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Impartasania (Taina Euharistiei)
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 16.11.2010, 22:32:10
daniil96 daniil96 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.09.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 376
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Nu vad ce e de interpretat cand scrie negru pe alb in Canonul 9 apostolic ca trebuie sa cautam a ne impartasi la fiecare Liturghie. Am mai auzit una de la un preot: "trebuie sa interpretam canoanele in duh"...

Nu stiu ce sa zic de invataturile lor. Il las pe Sfantul Nicodim Aghioritul sa raspunda problemei perioadei de 40 de zile:
...

dar eu nu am zis ca e prea des la 40 de zile ...

am spus ca este o problema de pregatire ... inainte de fi una de frecventa a impartasirii

este mai importanta impartasirea in stare de curatenie decat impartasirea foarte deasa


"Pregatirea pentru Sfanta Impartasanie este de doua feluri : trupeasca si sufleteasca. In general ea consta din urmatoarele parti :

a. Spovedania, marturisirea pacatelor, fara de care nimeni nu se poate impartasi, nici chiar clericul. Numai copii pana la sapte ani sunt scutiti de spovedanie.

b. Impacarea cu toti oamenii. Nimeni nu se poate impatatasi certat cu cineva si neimpacat, sau avand rautate, ura si gand de razbunare asupra cuiva. Dumnezeu, fiind dragoste, primeste la cele sfinte numai pe cei care iarta si traiesc in dragoste.

c. Infranarea de la mancare de dulce si de la orice pofta si necuratie trupeasca. Sotii sunt datori sa tina cel putn sapte zile de curatie inainte de Sfanta Impartasanie si inca trei zile dupa Sfanta Impartasanie. Credinciosii sunt datori sa tina curatenie si sa posteasca miercurea, vinerea si in cele patru posturi cand se impartasesc. In caz de boala grea, preotul le randuieste un post mai scurt, dupa caz. Cei care se impartasesc intre posturi sunt datori sa posteasca cel putin trei pana la sapte zile, inainte de Sfanta Impartasanie. Crestinii sunt datori sa se infraneze inainte de primirea celor sfinte, de bautura, de tutun, distractii, glume, zavistie, clevetire etc.

d. Implinirea canonului dat de duhovnic. Credinciosii nu se pot impartasi fara invoirea duhovnicului lor si fara implinirea canonului randuit de el la spovedanie, afara de caz de boala sau alte imprejurari grave, cand pot primi cele sfinte in orice situatie s-ar gasi cel in cauza.

e. Rugaciunea. Credinciosii sunt datori sa se roage mai inainte de primirea Sfintei Impartasanii in mod deosebit. Sa citeasca in ajun din Ceaslov, din Psaltine si Acatistier, sa faca dupa putere metanii, inchinaciuni, milostenie la saraci si alte fapte bune. In mod deosebit sunt datori sa citeasca seara, Acatistul Mantuitorului, Paraclisul Maicii Domnului, Canonul de pocainta, Canonul ingerului pazitor si Canonul Sfintei Impartasanii, iar dimineata cele douasprezece rugaciuni. Dupa primirea celor sfinte, credinciosii trebuie sa citeasca rugaciunile de multumire. "

Last edited by daniil96; 16.11.2010 at 22:38:00.
Reply With Quote
  #2  
Vechi 17.11.2010, 10:17:09
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de daniil96 Vezi mesajul
dar eu nu am zis ca e prea des la 40 de zile ...

am spus ca este o problema de pregatire ... inainte de fi una de frecventa a impartasirii

este mai importanta impartasirea in stare de curatenie decat impartasirea foarte deasa


"Pregatirea pentru Sfanta Impartasanie este de doua feluri : trupeasca si sufleteasca. In general ea consta din urmatoarele parti :

a. Spovedania, marturisirea pacatelor, fara de care nimeni nu se poate impartasi, nici chiar clericul. Numai copii pana la sapte ani sunt scutiti de spovedanie.

b. Impacarea cu toti oamenii. Nimeni nu se poate impatatasi certat cu cineva si neimpacat, sau avand rautate, ura si gand de razbunare asupra cuiva. Dumnezeu, fiind dragoste, primeste la cele sfinte numai pe cei care iarta si traiesc in dragoste.

c. Infranarea de la mancare de dulce si de la orice pofta si necuratie trupeasca. Sotii sunt datori sa tina cel putn sapte zile de curatie inainte de Sfanta Impartasanie si inca trei zile dupa Sfanta Impartasanie. Credinciosii sunt datori sa tina curatenie si sa posteasca miercurea, vinerea si in cele patru posturi cand se impartasesc. In caz de boala grea, preotul le randuieste un post mai scurt, dupa caz. Cei care se impartasesc intre posturi sunt datori sa posteasca cel putin trei pana la sapte zile, inainte de Sfanta Impartasanie. Crestinii sunt datori sa se infraneze inainte de primirea celor sfinte, de bautura, de tutun, distractii, glume, zavistie, clevetire etc.

d. Implinirea canonului dat de duhovnic. Credinciosii nu se pot impartasi fara invoirea duhovnicului lor si fara implinirea canonului randuit de el la spovedanie, afara de caz de boala sau alte imprejurari grave, cand pot primi cele sfinte in orice situatie s-ar gasi cel in cauza.

e. Rugaciunea. Credinciosii sunt datori sa se roage mai inainte de primirea Sfintei Impartasanii in mod deosebit. Sa citeasca in ajun din Ceaslov, din Psaltire si Acatistier, sa faca dupa putere metanii, inchinaciuni, milostenie la saraci si alte fapte bune. In mod deosebit sunt datori sa citeasca seara, Acatistul Mantuitorului, Paraclisul Maicii Domnului, Canonul de pocainta, Canonul ingerului pazitor si Canonul Sfintei Impartasanii, iar dimineata cele douasprezece rugaciuni. Dupa primirea celor sfinte, credinciosii trebuie sa citeasca rugaciunile de multumire. "
Pregatirea asta ar trebui sa fie si ea continua. Adica:

- spovedania nu numai in posturi, ci ori de cate ori simtim nevoia iertarii, deci cat mai des posibil;
- impacarea: sa nu apuna soarele peste mania noastra, nu?
- posturile: trebuie tinute cele randuite, de altele nu stiu. Inainte de impartasanie? De atatea ori i-am rugat pe cei care sustin asta sa-mi spuna de unde au scos aceasta regula si nimeni nu a raspuns.
- infranarea conjugala: corect, trebuie o perioada de curatie inainte, in acord cu partenerul de viata;
- implinirea canonului: e logic ca trebuie sa-l facem, evident;
- rugaciunea: trebuie facuta oricand, cat mai mult. La prima miscare a harului care ne induce un gand de a porni o rugaciune, sa ne rugam. Inainte de a ne impartasi, avem rugaciunile de iertare ale Sfintei Liturghii, la care trebuie sa fim atenti. Ai enumerat o serie de acatiste, canoane samd; oare preotii de mir care se impartasesc saptamanal au timp sa citeasca tot ce ai enumerat tu mai sus? Incearca o data sa faci asta sambata si vezi cat timp iti mai ramane pentru familie si pentru treburile casei. De acord cu rugaciunile dinaintea impartasaniei, insa nu e cazul sa exageram, ca nu traim in manastire.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 17.11.2010, 14:23:46
daniil96 daniil96 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.09.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 376
Implicit

raman deci 2 puncte in care difera parerile noastre

1. e nevoie de spovedanie inainte de fiecare impartasire
2. necesitatea postului inainte de impartasire

aici am 2 argumente, de fapt unul singur mai solid:

- sfaturile duhovnicilor imbunatatiti, care ulterior au fost preluate de multi duhovnici actuali

- al 2-lea argument, e valabil poate numai pentru mine ... nu as putea sa merg la impartasanie fara sa incerc sa fiu cat mai curat ... fara sa jertfesc si eu ceva (e deci un argument care are la baza sentimente proprii, nu o regula a Bisericii)


PS: curatenia si postul ar trebui sa fie regula, iar eventualele dezlegari exceptii, date de duhovnic


Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Pregatirea asta ar trebui sa fie si ea continua. Adica:

- spovedania nu numai in posturi, ci ori de cate ori simtim nevoia iertarii, deci cat mai des posibil;
- impacarea: sa nu apuna soarele peste mania noastra, nu?
- posturile: trebuie tinute cele randuite, de altele nu stiu. Inainte de impartasanie? De atatea ori i-am rugat pe cei care sustin asta sa-mi spuna de unde au scos aceasta regula si nimeni nu a raspuns.
- infranarea conjugala: corect, trebuie o perioada de curatie inainte, in acord cu partenerul de viata;
- implinirea canonului: e logic ca trebuie sa-l facem, evident;
- rugaciunea: trebuie facuta oricand, cat mai mult. La prima miscare a harului care ne induce un gand de a porni o rugaciune, sa ne rugam. Inainte de a ne impartasi, avem rugaciunile de iertare ale Sfintei Liturghii, la care trebuie sa fim atenti. Ai enumerat o serie de acatiste, canoane samd; oare preotii de mir care se impartasesc saptamanal au timp sa citeasca tot ce ai enumerat tu mai sus? Incearca o data sa faci asta sambata si vezi cat timp iti mai ramane pentru familie si pentru treburile casei. De acord cu rugaciunile dinaintea impartasaniei, insa nu e cazul sa exageram, ca nu traim in manastire.
Reply With Quote
  #4  
Vechi 17.11.2010, 15:34:48
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de daniil96 Vezi mesajul
raman deci 2 puncte in care difera parerile noastre

1. e nevoie de spovedanie inainte de fiecare impartasire
2. necesitatea postului inainte de impartasire

aici am 2 argumente, de fapt unul singur mai solid:

- sfaturile duhovnicilor imbunatatiti, care ulterior au fost preluate de multi duhovnici actuali

- al 2-lea argument, e valabil poate numai pentru mine ... nu as putea sa merg la impartasanie fara sa incerc sa fiu cat mai curat ... fara sa jertfesc si eu ceva (e deci un argument care are la baza sentimente proprii, nu o regula a Bisericii)

PS: curatenia si postul ar trebui sa fie regula, iar eventualele dezlegari exceptii, date de duhovnic
- De remarcat: sfaturile duhovnicilor versus invataturile sanatoase ale Sfintilor Apostoli, ale Sfintilor Parinti si mari dascali si Teologi ai Bisericii Ortodoxe. Scuza-ma, dar... :)

- De acord cu tine, trebuie sa fim cat mai curati. Jertfa despre care vorbesti tu trebuie sa fie o manifestare de iubire catre ceilalti, nu o stare ascetica: "Și de aș împărți toată avuția mea și de aș da trupul meu ca să fie ars, iar dragoste nu am, nimic nu-mi folosește."
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 17.11.2010, 15:56:08
daniil96 daniil96 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.09.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 376
Implicit

nu e chiar asa

este o interpretare a duhovnicilor versus o interpretare a ta

.. ambele despre scrierile Sfintilor Parinti



esti de acord cu mine ca si duhovnicii ca Parintele Cleopa, Parintele Arsenie etc. au citit scrierile Sfintilor Parinti?

de ce ai dau o interpretare si tu dai alta?



Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
- De remarcat: sfaturile duhovnicilor versus invataturile sanatoase ale Sfintilor Apostoli, ale Sfintilor Parinti si mari dascali si Teologi ai Bisericii Ortodoxe. Scuza-ma, dar... :)

...
Reply With Quote
  #6  
Vechi 17.11.2010, 16:11:06
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de daniil96 Vezi mesajul
nu e chiar asa

este o interpretare a duhovnicilor versus o interpretare a ta

.. ambele despre scrierile Sfintilor Parinti



esti de acord cu mine ca si duhovnicii ca Parintele Cleopa, Parintele Arsenie etc. au citit scrierile Sfintilor Parinti?

de ce ai dau o interpretare si tu dai alta?
Degeaba citez din Sfintii Parinti. Daca vrei, iti raspund numai cu citate in continuare, ca sa nu ti se mai para ca interpretez ceva.

Parintele Cleopa si Arsenie nu sunt nici macar canonizati. Eu vorbesc insa de Sfanta Traditie care porneste de la Sfintii Apostoli incoace, de Canoanele hotarate la Sfintele Sinoade, nu de sfaturile lor catre credinciosi. Daca ei au crezut orice altceva, nu e problema mea asta.
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 17.11.2010, 19:24:53
daniil96 daniil96 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 02.09.2010
Religia: Ortodox
Mesaje: 376
Implicit

chiar ca degeaba citezi

este ca la Biblie ... o singura Biblie si 100 de interpretari, 100 de secte ... pentru mandria unor oameni care cred ca ei inteleg cel mai bine ce e acolo

asa si cu citatele tale: tu le interpretezi intr-un fel, duhovnicii in alt fel - si aici ar fi interesant sa vedem si parerea preotilor de pe forum

eu recunosc ca nu am nici cultura patristica nici duhovnicia parintilor duhovnici ... poate as intepreta un citat scos din context (atat al cartii cat si al imprejurarilor istorice in care a fost scris)

asa incat prefer sa urmez sfaturile lor decat mintea mea

mai simplu de atat nu stiu cum sa explic

PS: si apoi chiar asa un efort imposibil este sa tii post si sa te spovedesti?

senzatia mea este ca te concentrezi excesiv pe Sfanta Impartasanie de la Liturghie ... minimizand restul aspectelor, inclusiv ca exista mai multe feluri de impartasire
Citat:
În prealabil postat de Florin-Ionut Vezi mesajul
Degeaba citez din Sfintii Parinti. Daca vrei, iti raspund numai cu citate in continuare, ca sa nu ti se mai para ca interpretez ceva.

Parintele Cleopa si Arsenie nu sunt nici macar canonizati. Eu vorbesc insa de Sfanta Traditie care porneste de la Sfintii Apostoli incoace, de Canoanele hotarate la Sfintele Sinoade, nu de sfaturile lor catre credinciosi. Daca ei au crezut orice altceva, nu e problema mea asta.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 17.11.2010, 15:38:24
Florin-Ionut's Avatar
Florin-Ionut Florin-Ionut is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 17.07.2008
Locație: Timișoara
Religia: Ortodox
Mesaje: 5.411
Implicit

Citat:
În prealabil postat de daniil96 Vezi mesajul
raman deci 2 puncte in care difera parerile noastre

1. e nevoie de spovedanie inainte de fiecare impartasire
2. necesitatea postului inainte de impartasire
1. Spovedania nu e neaparat necesara, dar acest fapt ramane teorie pentru majoritatea.
2. Aici e clar, nu e nevoie de post extra-special inainte de impartasanie. Vorbeste cu preotii care se impartasesc saptamanal si chiar mai des de atat: ei tin "cateva" zile de post inainte?!
__________________
Să nu abați inima mea spre cuvinte de vicleșug, ca să-mi dezvinovățesc păcatele mele;
Psalmul 140, 4

Ascultați Noul Testament ortodox online.
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Sa ne impartasim des sau rar? Va_iubesc Impartasania (Taina Euharistiei) 978 17.05.2017 02:29:00
Cum sa ne impartasim? Adriana-Simona Impartasania (Taina Euharistiei) 21 09.01.2014 14:17:16