![]() |
![]() |
|
#51
|
||||
|
||||
![]() Citat:
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). Last edited by Noesisaa; 24.01.2011 at 22:00:47. |
#52
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In Dobrogea au fost descoperite sfinte moaste ale unor sfinti care aveau povestita viata si omorarea lor. Studiindu-se osemintele s-a constatat ca avusesera aceleasi torturi si moarte ca cea descrisa in viata lor. Bineinteles ca exista si date care sunt incerte sau necunoscute. Citat:
Citat:
"În așa-zisa zi a soarelui (duminica n.n.), se face adunarea tuturor celor ce trăiesc la orașe sau la sate și se citesc memoriile apostolilor (Evangheliile n.n.) sau scrierile profeților (Vechiul Testament n.n.), câtă vreme îngăduie timpul. Apoi, după ce cititorul încetează, întâistătătorul (episcopul sau preotul n.n.) ține un cuvânt prin care sfătuiește și îndeamnă la imitarea acestor frumoase învățături. Apoi, ne ridicăm în picioare toți laolaltă și înălțăm rugăciuni; după care, încetând noi rugăciunea, [ne îmbrățișăm unii pe alții cu sărutarea păcii - vezi cap. 65] - și se aduce pâine și vin și apă, iar întâistătătorul înalță deopotrivă rugăciuni și mulțumiri, cât poate mai multe, la care poporul răspunde într-un singur glas, rostind Amin. Și se dă fiecăruia să se împărtășească din cele ce au fost consfințite prin euharistie, iar celor care nu sunt de fată li se trimite euharistia acasă, prin diaconi." Doar asa am devenit credincios, cercetand, pana acum 7-8 ani nu eram credincios. |
#53
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Prin asta nu spun că ne putem face o părere completă asupra unor detalii cum sunt cele din aceste subiecte istorice, dar e esențial să nu credem orice, să ne curățăm credința de ceea ce poate fi fals. Dumnezeu este Adevărul și numai cine caută adevărul se apropie de El. Cazul acelor Sfinți dobrogeni nu e o dovadă că toată tradiția bisericească e autentică. Asta e o greșeală de logică. Faptul că o parte e adevărată nu înseamnă că și întregul e adevărat. Citat:
Este o prejudecată că Ortodoxia poate fi cunoscută, sub aspect istoric, în țările ortodoxe. Sursele de informare cele mai bogate sunt în occident, acolo s-au scris cele mai multe lucrări asupra acestor probleme, acolo există cele mai vaste traduceri de Părinți bisericești, cele mai complete bibliografii și baze de date. Acolo există sute de universități și facultăți care se ocupă cu studiul Bibliei și al scrierilor paleocreștine. Deci e un paradox: izvoarele documentare ale Ortodoxiei se află în occident, nu la noi. Citat:
Citat:
Trebuie să fim preocupați de adevăr, de depășirea culturii în care ne-am născut. Adevărul nu se poate căuta atât timp cât îți promovezi propria identitate. Nu știu dacă adevărul istoric poate fi cunoscut, dar, repet, e important să nu credem lucruri false, fiindcă asta afectează felul cum ne raportăm la Dumnezeu și împlinirea poruncilor Lui. Și poate cel mai important: Dumnezeu fiind infinit, ascensiunea în cunoașterea Lui și a creației e infinită. Dacă noi ne vom opri la idoli ai falsei cunoașteri, la credințe în lucruri false, această ascensiune va fi stânjenită sau oprită. Deci este important să verificăm ce credem, să fim obiectivi, fiindcă subiectivitatea crează o înclinație spre deformarea adevărului, care ne va opri de la a pătrunde esența lucrurilor și în final de a ajunge la Dumnezeu.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide |
#54
|
|||
|
|||
![]()
Practic ar trebui sa ne intrebam cate scaune apostolice exista, caci sunt mai multe:
Citat:
Last edited by Miha-anca; 25.01.2011 at 02:19:21. |
#55
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ceea ce scrieti despre Taina Spovedaniei e legat de rugaciunea care se rosteste la final, nu de instituirea Tainei. Iata si explicatia completa: http://www.crestinortodox.ro/editori...ie-123066.html "Cand vorbim de rugaciunea de la finalul Spovedaniei, trebuie sa afirmam ca in primele secole, nu erau prezente rugaciuni pentru Spovedanie. Ele apar incepand cu secolul al XI lea. Dar nici in aceasta perioada nu exista o rugaciune sau formula "de dezlegare" la sfarsit. Se crede ca in trecut, preotul rostea dupa fiecare pacat marturisit de credinciosi, cuvintele "Dumnezeu sa te ierte". Alti cercetatori sustin ca ele erau spuse la finalul marturisirii. Se pare ca de la aceste cuvinte s-a ajuns la formula de dezlegare existenta in cadrul Spovedaniei." |
#56
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dacă vreau să studiez islamul nu voi lua afirmațiile unui musulman, fiindcă el e interesat să-și protejeze minciunile religiei lui. La fel, nu voi lua un site ortodox pentru a afla adevărul despre Ortodoxie fiindcă evident e subiectiv. Nu mai găsesc acum (o să mai caut) sursa, dar am citit că Taina Spovedaniei nu exista înainte de secolul 14. Existau confesiuni ocazionale, dar nu era o regulă a Bisericii, nici o cerință pentru Împărtășire sau pentru altceva. Și nu era un sacrament ci o practică facultativă. Multă vreme Biserica a avut doar două Taine, Botezul și Împărtășirea. Abia în evul mediu târziu (după anul 1000) au fost ridicate și celelalte practici la rangul de Taine urmărindu-se atingerea numărului simbolic de 7, număr pentru care au fost introduse și practicile mai puțin importante ale Maslului și Mirungerii. Deci Spovedania nu a fost Taină pe timpul Părinților Deșertului (secolele 4-5, nici pe timpul lui Ioan Damaschin (secolul 8), probabil nici în timpul Sf. Ioan Teologul (secolul 11). Acesta e motivul pentru care lipsesc referirile la această Taină în cuvintele lor. Nu vei găsi referiri la Spovedanie nici la Grigorie Palama (secolul 14) nici în Filocalie. Primul Părinte important care vorbește despre Spovedanie e Nicodim Aghioritul (secolul 18). Scriptura de asemeni arată că creștinii se împărtășeau fără Spovedanie: Să se pună la încercare fiecare pe sine însuși, și așa să mănânce din această Pâine și să bea din acest Pahar; căci cine mănâncă și bea cu nevrednicie, osândă își mănâncă și bea, nedeosebind Trupul Domnului (1 Cor 11, 28).
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide Last edited by Traditie1; 25.01.2011 at 10:51:33. |
#57
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Mai spui ca daca vrei sa studiezi ortodoxia nu cauti surse ortodoxe, ci ce scriu altii despre ortodoxie. De unde stii daca aceia spun sau nu adevarul, din moment ce nu stii ce spun ortodocsii? Nu trebuie sa stii ambele variante? Despre Taina Sfintei spovedanii in primele secole am gasit aici un istoric http://www.scribd.com/doc/19474854/D...orul-mantuirii Sunt date multe citate. Chiar la primul Sinod ecumenic exista canoane cum sa se faca spovedania. |
#58
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Eu nu contest și nu resping ceva categoric. Nu văd lucrurile în alb și negru. Nu-i cred nici pe aceia (am identificat, inclusiv pe paginile de unde am citat, interpretări tendențioase sau eronate) dar sunt deschis ideilor lor, care pot fi corecte în unele aspecte. Ce faci acum, mă imiți, sau nu citești ce am scris? Mă acuzi că iau de bun orice lucru care e împotriva Ortodoxiei. Să inventezi așa ceva e de-a dreptul paranoic, mai ales când abia ți-am spus că am găsit greșeli la acei autori străini. Și când am spus de atâtea ori că Ortodoxia are părțile ei bune. Nu am susținut că e adevărat mormântul, ai înțeles tu greșit. Nici nu resping ipoteza să fie autentic. Nu am nici o părere și nici nu mă interesează prea tare. Așa cum am zis de mai multe ori, e important să-L cunoaștem pe Dumnezeu în prezent, nu în istorie. Citat:
Citat:
Dau niște exemple de interpretări tendențioase din primele pagini: În Epistola lui Barnaba. Adresându-se creștinului, îi spune: „Să-ți mărturisești păcatele tale”(cap.19). Clement Romanul ne zice astfel: „E mai bine să-ți mărturisești păcatele decât să-ți împitrești inima” (I Cor. 15, 5). ..... În veacul al doilea Sfântul iustin Martirul și Filosoful, afirmă în Dialogul său cu iudeul Trifon că „apostolii credinței creștine nu se pot mântui decât prin pocăință sinceră ... Tertulian ne vorbește despre mărturisirea păcatelor ca fiind „un act prin care mărturisim păcatul nostru, Domnului" Prin insinuarea că în aceste citate ar fi vorba de mărturisirea în fața preotului se dovedește caracterul necinstit a celui care a scris lucrarea. În toate aceste citate nu e vorba de mărturisirea în fața unui preot ci lăuntric, în fața conștiinței, a lui Dumnezeu. În lucrare se mai vorbșete și de Didascalia Apostolilor, un fals scris în secolul 3 și atribuit în mod tendențios Apostolilor. Un exemplu despre felul cum unii oameni ai Bisericii creau deliberat lucrări false, instituind prin ele practici și rânduieli ale Bisericii. Citat:
CANON XII. As many as were called by grace, and displayed the first zeal, having cast aside their military girdles, but afterwards returned, like dogs, to their own vomit, (so that some spent money and by means of gifts regained their military stations); let these, after they have passed the space of three years as hearers, be for ten years prostrators. But in all these cases it is necessary to examine well into their purpose and what their repentance appears to be like. For as many as give evidence of their conversions by deeds, and not pretence, with fear, and tears, and perseverance, and good works, when they have fulfilled their appointed time as hearers, may properly communicate in prayers; and after that the bishop may determine yet more favourably concerning them. But those who take [the matter] with indifference, and who think the form of [not] entering the Church is sufficient for their conversion, must fulfil the whole time. În concluzie, așa cum am zis și mai înainte, nu exista Spovedania ca sacrament în primul mileniu. Poate că exista ca ierurgie, dar sper că știi diferența între ierurgie și Taină.
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide |
#59
|
|||
|
|||
![]()
Domnule, ideea ca Didahia Apostolilor ar fi un fals face parte din categoria Codul lui DaVinci.
Indicati-ne un singur nume de cercetator serios in domeniul crestinismului primar care sustine asa ceva. |
#60
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Didache http://en.wikipedia.org/wiki/Didascalia_Apostolorum The Didache, thus, is the first of those fictitious Church Orders which edit ancient material and claim apostolic authorship. http://www.ccel.org/ccel/richardson/....viii.i.i.html
__________________
Cereți și vi se va da; căutați și veți afla; bateți și vi se va deschide. Că oricine cere ia, cel care caută află, și celui ce bate i se va deschide |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Sfantul Apostol Andrei | cristiboss56 | Diverse Sarbatori | 19 | 29.11.2016 20:22:53 |
pe ce baza afirma catolicii ca Petru a fost primul papa? | ludovic | Secte si culte | 52 | 05.10.2011 11:31:55 |
Crucea Sf. Apostol Petru vs. crucea satanica | camy_d | Sfintii Apostoli Petru si Pavel | 19 | 14.04.2011 04:23:25 |
Intrebare: Sfantul Petru era un apostol al Domnului Hristos? | 52ZIZO | Despre Sfanta Scriptura | 7 | 25.08.2010 23:57:21 |
Sfantul Petru a fost episcop al Romei? | delia95 | Intrebari utilizatori | 0 | 26.03.2010 13:03:28 |
|