![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Nu inteleg notiunea de ortodoxie germana.
Exista asa ceva? Cum este si unde? Sau se refera la ortodocsii care locuiesc in Germania, dar care pot fi romani, greci, rusi, etc.? Exista ortodocsi nemti? Stiu ca nici nemtii veniti din Romania nu sunt ortodocsi.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
http://orthpedia.de/index.php/Orthpe...annel?video=10 |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Deutsches orthodoxes Dreifaltigkeitskloster (Manastirea Sfintei Treimi), manastire de calugari din Buchhagen.
Fondator al manastirii, Johannes Pfeiffer, a studiat muzica și teologia în Berlin și a ajuns la începutul anilor 1970 în contact cu Ortodoxia. După convertirea sa, el a devenit călugăr la Muntele Athos. Intors in Germania a infintat o mica comunitate de călugări. A infiintat o fundație , a adunat resursele financiare si în 1990 a cumpărat o proprietate, după o căutare îndelungată, în Buchhagen. Cea mai mare parte din cladire au construit-o călugării cu prietenii lor. de Paști 1992, prima secțiune a fost terminata, astfel că monahii au putut să se mute. Proiectarea clădirilor și management în construcții a fost preluat de ordinul St.-Martin, care a organizat, de asemenea si donații de materiale și echipamente. Mănăstirea a fost sfintita in 1996, doi ani mai târziu, a urmat cripta. Planurile pentru biserica au fost proiectate prin Ordinul St-Martina, constructia nu a fost posibila din causa lipsei de fonduri. Manastirea poate fi vizitata numai de barbati, dupa o anuntare telefonica anterioara. Pagina oficiala de Internet: http://www.orthodox.de/ |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Dupa spusele hipodiakonului Nikolaj Thon, Biserica Ortodoxa din Germania a avut o crestere de 600 000 a numarului de credinciosi intre anii 1993-2003.
Aici o statistica a parasirii Bisericilor traditionale germane: Kirchenaustritte ( Wikipedia) Deutsches Reich 1932-1944 (abgerundet auf volle Tausend)[25] Katholisch Protestantisch Gesamt 1932 52.000 225.000 277 000 1933 34.000 57.000 91 000 1934 27.000 29.000 56 000 1935 34.000 53.000 87 000 1936 46.000 98.000 144 000 1937 104.000 338.000 442 000 1938 97.000 343.000 430 000 1939 95.000 395.000 480 000 1940 52.000 160.000 212 000 1941 52.000 195.000 247 000 1942 37.000 105.000 142 000 1943 12.000 35.000 49 000 1944 6.000 17.000 23 000 Bundesrepublik Deutschland 1970-2008 (ab 1990 gesamtdeutsch).[26] Katholisch Protestantisch Gesamt 1970 69.454 202.823 272.277 1980 66.438 119.814 186.252 1985 74.112 140.553 214.665 1987 81.598 140.638 222.236 1988 79.562 138.700 218.262 1989 93.010 147.753 240.763 1990 143.530 144.143 287.673 1991 167.933 237.874 405.807 1992 192.766 361.256 554.022 1993 153.753 284.699 438.452 1994 155.797 290.302 446.099 1995 168.244 296.782 465.026 1996 133.275 225.602 358.877 1997 123.813 196.602 320.415 1998 119.265 182.730 301.995 1999 129.013 192.880 321.893 2000 129.496 188.557 318.053 2001 113.724 171.789 285.513 2002 119.405 174.227 293.632 2003 129.598 177.162 306.760 2004 101.252 141.567 242.819 2005 89.565 119.561 209.126 2006 84.389 121.598 205.987 2007 93.667 131.000 224.667 2008 121.155 168.901 290.056 2009 123.681 |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Sigur, nu sunt multi. Ortodoxie germana inseamna din Germania. Ea nu ar trebui sa fie atat de dependenta de tarile din care provin acei ortodocsi, ci incetul cu incetul sa se organizeze autonom, sa preia partial limba locala. sigur, respectand nevoile credinciosilor (pastrand si alte limbi atat cat este necesar. Altfel, vom ramane in veci biserica de emigranti si fiecare a doua sau a treia generatie se va departa de Biseric ortodoxa.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
In al doilea rand se transmite scanteia credintei, care este mai mare in Romania decat in oricare dintre tarile Europei de Vest. De accea zic ca cel mai important lucru este un preot traitor al Ortodoxiei, care sa dea mai departe credinta noastra strabuna, mentinand-o vie in ciuda apostaziei din Vest. In lipsa unui preot traitor, nu va ajuta nici limba straina stiuta la perfectie, nici cladirea bisericii ortodoxe! |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Crede-ma, gasesti si occidentali ne-apostaziati, trebuie doar sa cauti. :) Si da, un preot traitor este absolut necesar. Dar a fi traitor intr-ale ortodoxiei nu inseamna ca trebuie sa fii si roman.
__________________
„Mare ești tu, Doamne, și preavrednic de laudă (…) Căci pentru tine ne‑ai creat și neliniștită este inima noastră până sa-si afle odihna in tine.” (Sfântul Augustin). |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
In Germania emigreaza acum si romani, nu numai nemti. Acestia vor dori sa mentina legatura cu familia si prietenii. Dar nu in ultimul rand, copiii care stiu romana, vor invata mai usor limbile latine. Aceasta parere si-a exprimat-o de curand o cunostinta, de origine maghiara, care isi invata nepotica romaneste, caci cu maghiara nu ajunge prea departe, dupa opinia ei. Sigur ca mai sunt si occidentali neapostaziati; nu am de ce sa-i caut, ii cunsc pe unii dintre ei. Si nu este constatarea mea, caci ce valoare ar avea ca eu sa vorbesc despre apostazia vestului?!? Sunt altii, care au un cuvant mai greu de spus in acest sens. Nu trebuie sa fii roman pentru a fi traitor; dar pentru romanii din diaspora un preot roman si traitor e aur curat! Sufletul omului se odihneste si se destinde in limba sa materna. Nu degeaba se spune "dulcea limba romaneasca". Simt o durere si o parere de rau pentru cei, care neglijeaza si uita limba materna, din dorinta de integrare. Cu toata integrarea tot ca strain esti privit, chiar daca fatis nu o arata. Si inca o constatare pe care am facut-o de curand: Cine tradeaza Ortodoxia, tradeaza Romania. Pentru bani omul e gata sa-si lase tara, limba materna, tot. Pacat. |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Inclin sa-i dau dreptate lui Fani.
In mod normal ortodoxia ar trebui sa fie una singura peste tot. Ar trebui sa fim peste tot "acasa". Si totusi nu este asa. Si problema nu este sa oficieze romanii, rusii si grecii slujba in limba germana, desi si asta este f.greu. Sa-i faci deodata pe toti nemti. Fiecare biserica ortodoxa are niste particularitati si mai ales sa nu uitam de calendare, sarbatori, sfinti, traditii. Eu am vazut ca slujba de la rusi este putin altfel, de la vesminte si pana la cantari si obiecte folosite (sulitele alea lungi pe care sunt nu stiu ce insemne). La greci este mai asemanator cu ceea ce este la noi. Nu stiu la alte biserici ortodoxe cum este. Fiecare este obisnuit cu biserica lui nationala. In plus mai este un aspect: cum sa intelegi predica si mai ales...cum te spovedesti acolo, cum comunici cu preotul? Sa nu uitam ca nu toti au carte, sau usurinta de a invata limbi straine. Nicolaij Thon - nu cred ca este neamt la origine. Ma intreb acum ce are deosebit, specific ortodoxia germana: ce calendar, sfinti, traditii, carti, cantari, rugaciuni? Mi-ar aminti mereu de catolicism (sau luteranism). Pana la urma cumva se asimileaza o limba cu religia nationala. E ca si cum ai pune un neamt sa predea limba romana in Romania sau invers.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Manastire germana in constructie | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 31.01.2012 14:58:29 |
| Ortodoxia si Ispasirea | Pestisorul de Aur | Dogmatica | 20 | 18.12.2011 03:46:06 |
| Ortodoxia | dobrin7m | Dogmatica | 64 | 25.09.2011 21:23:28 |
| ORTODOXIA | cosmin_lovin | Despre Biserica Ortodoxa in general | 73 | 14.08.2008 14:43:58 |
| Ortodoxia | danyel | Despre Biserica Ortodoxa in general | 33 | 03.11.2007 15:59:22 |
|
|