![]() |
![]() |
|
#71
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu nu am avut timp să scriu, de aceea nu am postat decât foarte puțin, cu regret. |
#72
|
|||
|
|||
![]()
Tocmai asta este că dvs nu știți...dar noi ceea ce știm vorbim
Citat:
Mântuitorul a spus Eu sunt Adevărul, Calea și Viața... Venirea după Hristos, înseamnă venirea după Adevăr, precum și împotrivirea fată de El, înseamnă împotrivirea față de Adevăr, logic și teologic, dacă vreți. Vedeți că înterpretarea la Biblia dvs are doar frânturi, acolo spune să iubești pe aproapele, dar nu și erezia și faptele lui rele, eretice. Catolicii, și în general occidentul care a fost marcat de diavoleștile închiziții, trec dintr-o extremă în alta, de la tortură s-a ajuns la sensibilitatea ca orice pomenire de ură, să fie grabnic sancționată. Dle, la noi ura nu înseamnă violență. Depinde ce percepție de înțelegere aveți asupra acestui termen, și asupra poruncilor evanghelice. Last edited by 88hharalambos; 10.05.2011 at 16:00:43. |
#73
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Cand o Biserica are nevoie de o institutie represiva pentru a-si apara sau promova doctrina si morala, e ceva foarte grav, caci de fapt renunta la principiile lui Hristos pentru a aplica principiile puterii de stat. Promotorii reformei protestante au aplicat si ei exact acelasi principiu: daca nu imbratiseaza credinta din iubire, trebuie s-o admita de teama. De aceea, si ei au folosit institutii si mijloace inchizitoriale. Acum intelegeti asemanarea dintre papalitate si reformatori ? 2. Punerea Bisericii in slujba puterii temporale ? Hm. Cumva din colaborarea Bisericii (ortodoxe) cu statul au rezultat inchizitii si cruciade ? Oare sunteti de acord, in compensatie, cu pretentia papalitatii ca papa sa fie un rege peste regi ? Sunteti de acord ca un episcop, fie el si al Romei, sa fie si sef de stat , deci sa fie un slujitor al puterii temporale si terestre ? Sau cumva si statul papal isi are originile in vreun "model" rasaritean ? Oricat ati incerca sa acuzati BO de colaborare cu puterea de stat, din orice perioada istorica, in nici un caz BO nu a urmarit sa devina o putere supra-statala, asa cum s-a ambitionat BRC. 3. Cruciatii au devastat nu numai Constantinopolul la 1204; acesta a fost, daca vreti, cireasa de pe tort. Caci si in aceasta cruciada, si in cruciadele anterioare, participantii au devastat cu succes teritoriile crestine rasaritene, in drumul lor catre dobandirea de noi feude. Ei n-au venit ca eliberatori, ci tot ca invadatori, cotropitori. Nu numai ca nu au intarit puterea crestina in confruntarea cu islamul, dar au si slabit-o considerabil. De aceea, si cruciadele se incadreaza la categoria abuzuri sau erori, dupa cum va place. Mai ales sinistra "cruciada copiilor"... |
#74
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
|
#75
|
|||
|
|||
![]()
Ba v-am raspuns foarte clar - trimiterea la Biblie este eronata, pentru ca ati adaugat ceva cu de la sine putere !
|
#76
|
|||
|
|||
![]() Citat:
De exemplu: in anul 325 se formuleaza oficial dogma trinitara. Dar credinta in aceasta Trinitate era de la bun inceputul crestinismului, deci era cu aproape 300 de ani mai veche, nefiind inventata ad-hoc in 325, doar din placere intelectuala. La fel si cu dogma hristologica precizata in anii 431 si 451. Deci, episcopul Romei avea construit si implementat principiul infailibilitatii cu multe secole inainte de acceptarea oficiala ca dogma a acestui principiu. Altfel, cum ar fi de conceput sa fie considerati infailibili numai urmasii Sf. Petru incepand cu cei din a doua jumatate a secolului 19, iar cei de pana atunci sa nu fie ? Demnitatea aceasta, de urmas al Sf. Petru, presupune o anumita omogenitate si o anumita continuitate de principii, nu ? 2. In Noul Testament scrie ca Hristos este capul Bisericii, iar nu un om anume, fie el si urmasul Sf. Petru. Bo ar putea foarte usor sa recunoasca pe episcopul Romei ca urmas in scaunul episcopal al Sf. Petru, chiar daca nici o traditie bisericeasca pre-papala nu mentioneaza ca Sf. Petru ar fi fost episcop al Romei. Trecand peste acest detaliu, nu e nici o problema daca papa este urmasul in scaun al Sf. Petru. Patriarhii Antiohiei, Alexandriei si Ierusalimului nu sunt si ei urmasii in scaunul episcopal al unui apostol ? Mi se pare ca Hristos nu da intaietate juridica sau spirituala nici unui apostol atunci cand vorbeste despre stapanire si conducere. Or, papa a vrut sa fie stapan si sa conduca intreaga crestinatate, si nu doar pe plan bisericesc, ci si lumesc. (Cuvantul Canossa va spune ceva ?) Din punct de vedere ortodox, Hristos nu a pus Biserica sub ascultarea unui singur om, indiferent cine ar fi foat acela. Ba mai mult, daca ne uitam in Noul Testament, vedem ca Sf. Pavel (Paul) il pune la punct pe Sf. Petru, iar Sf. Petru intr-o epistola face referire la autoritatea Sf. Pavel, numind scrierile sale ca fiind Scripturi. Cand succesorul lui Petru a dat liber la practicile inchizitriei si ale indulgentelor, a facut aceasta cu autoritatea lui Hristos ? A vrut Hristos sa cultive credinta prin metode represive sau negustoresti ? Numai Biserica este infailibila. Iar Biserica nu este un singur om. |
#77
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
E drept ca au existat si imixtiuni ale imparatilor in treburile Bisericii, dar Biserica s-a opus acestor imixtiuni si nici un patriarh "impins" de catre imparat in aceasta functie nu a rezistat prea mult, caci BO avea mijloacele ei de auto-reglare. Dar mai e o problema: pana la aparitia imperiului bizantin si a patriarhilor, cine pe cine numea ? In plus, v-ati eschivat de la raspuns: cu ce drept s-au pretins papii regi deasupra regilor ? Citat:
Sau va referiti la reactia grecilor impotriva agresiunii latine ? Va exprimati prolix. Ar fi de dorit mai multa precizie. |
#78
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu mi-ați răspuns. |
#79
|
|||
|
|||
![]()
In ceea ce priveste cruciadele, intrebati-va ce cauta oare in anul 975 imparatul Ioan I Tzimiskes la portile Ierusalimului, dupa ce cucerise buna parte din Palestina ?
In ceea ce priveste condamnarile la moarte pentru erezie: http://en.wikipedia.org/wiki/Basil_the_Physician - ars pe rug in Hipodromul din Constantinopol pentru erezie, dupa ce a fost condamnat de un tribunal eclesiastic. Citat:
Citat:
Citat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Massacre_of_the_Latins |
#80
|
|||
|
|||
![]()
Despre diferentele intre Inchizitia bisericeasca si faptele laicilor sau ale imparatilor este exact ce am dezbatut pe forumul catolic. Noi vorbim doar de inchizitia biseirceasca nu de omoruri ale ereticilor care nu au legatura cu Biserica.
In plus, chiar daca un reprezentant al Bisericii ar fi facut asa ceva noi nu avem infailibilitate, putem spune ca acela a luat-o pe aratura, nu implica Biserica. In schimb inchizitia catolica implica BC si papa. P.S. Papa a condamant si chiar au ajuns la inchisoare acei inchizitori care erau abuzivi. De exemplu era un inchizitor care condamnase peste 100 de oameni la ardere pe rug in aceeasi zi. Iar altii extrem de cruzi. Dar, cum se precizeaza si pe newadvent, erau torturati nu doar acuzatii, ci si martorii care nu aveau nicio treaba cu acuzatiile. Mai erau torturati si sa marturiseasca alti eretici intre cunostinte. Last edited by catalin2; 10.05.2011 at 20:53:59. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Mantuirea in afara Bisericii | catalin2 | Dogmatica | 280 | 23.09.2013 13:30:05 |
Casatoria in afara Bisericii Ortodoxe, recunoscuta sau nu? | Marius22 | Nunta | 166 | 27.02.2011 20:23:18 |
tainele bisericii | umilinta | Biserica Ortodoxa in relatia cu alte confesiuni | 24 | 23.01.2009 00:20:13 |
Botezul in afara Bisericii | maggie | Botezul | 8 | 03.12.2008 14:43:57 |
Despre tainele Bisericii Ortodoxe | strajeru | Secte si culte | 0 | 26.11.2007 01:39:33 |
|