Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 31.08.2011, 22:31:44
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Catolicii spun ca a avut loc de Pastile iudaic, dar adevarul nu e acesta.
Cina cea de Taina nu s-a praznuit odata cu Pastile iudiaice ci cu 24 de ore mai inainte, adica in seara zilei de Joi, 13 Nisan, cum precizeaza Evanghelia a patra (Ioan XIII, 1). Sfanta Euharistie nu s-a instituit cu azima, ci cu paine dospita (artos) cum arata Evanghelistii sinoptici (Matei XXVI, 26; Marcu XVI, 22 si Luca XXII, 19). Cina cea de Taina nu a fost un paste iudaic, ci un Paste cu totul nou si deosebit, care desfiinteaza pe cel iudaic si-l inlocuieste cu Sfanta Euharistie, jertfa si taina in acelasi timp.

Intr-adevar, toti Evangheiistii sunt de acord in a ne informa ca Rastignirea Mantuitorului s-a facut vineri dupa amiaza si mai inainte de sosirea pastilor iudaice, care aveau sa inceapa numai dupa apusul soarelui. Ei arata ca Domnul n-a fost rastignit chiar in ziua de Pasti, caci Simon Cirineanul este descris ca venind de la camp, cu o povara in spate, soldatii sunt aratati purtand arme, iar magazinele sunt deschise, putandu-se face in graba cumpararea giulgiului si aromatelor necesare inmormantarii Domnului.

Dupa legea mozaica, nici ziua de 13 Nisan, nici ziua de 14 Nisan nu erau zile de azime. Zilele de azime se incepeau abia dupa apusul soarelui sau dupa trecerea zilei de 14 Nissan, cand calendarul iudaic insemna inceputul zilei de 15 Nissan si cand se injunghia cu solemnitate deosebita, la Templul cel mare din Ierusalim, mielul pascal destinat preotilor si arhiereilor.

Tot articolul aici: http://www.crestinortodox.ro/diverse...ina-69422.html
Deci, articolul incepe aratand ca 3 din cei 4 evanghlisti situeaza momentul trimiterii ucenicilor sa pregateasca Pastele in prima zi a azimilor pentru a sfarsi cu o demonstratie care arata ca de fapt era imposibil sa fie asa. Citez din articol:


"Dupa descrierea ospatului din Betania si a complotului urzit de sinedriu cu complicitatea lui Iuda, Sf. Matei la fel cu Sf. Marcu si cu Sf. Luca, istoriseste pregatirile in vederea pastilor, astfel: "Iar In ziua cea dintai a Azimilor , au venit Ucenicii la Iisus, intrebandu-L: Unde voiesti sa-Ti gatim sa mananci Pastile? Iar EI a zis: Mergeti in cetate la cutare si-I spuneti: Invatatorul zice: Vremea Mea s-a apropiat; la tine vreau sa fac Pastile cu Ucenicii Mei. Si au facut Ucenicii precum le-a poruncit lor Iisus si au pregatit Pastile " (Matei XXVI, 17-19)."


Iar demonstratia vrea sa zica ca de fapt evreii se obisnuisera sa numeasca prima zi a azimilor ziua dinainte in care se distrugea painea dospita si ca aceasta zi incepuse de fapt de joi seara si totusi, painea dospita nu a fost distrusa, ci dimpotriva, exact painea dospita a fost folosita din cauza cuvantului artos, ignorand faptul ca in greceste cuvantul "artos" nici macar nu desemneaza doar painea dospita ci "produs de panificatie" in care poate intra orice fel de paine inclusiv cu masline, branza etc, si inclusiv nedospita, si in plus de asta, catolicii nu zic "Luand azima si frangand-o a dat-o ucenicilor zicand: luati mancati" ci ei tot cuvanrul "paine" folosesc.

Si revenind, in articol scrie:


"Adevarul nu este insa asa cum il prezinta catolicii, caci Cina cea de Taina nu s-a praznuit odata cu Pastile iudiaice ci cu 24 de ore mai inainte, adica in seara zilei de Joi, 13 Nisan, cum precizeaza Evanghelia a patra (Ioan XIII, 1). Sfanta Euharistie nu s-a instituit cu azima, ci cu paine dospita (artos) cum arata Evanghelistii sinoptici (Matei XXVI, 26; Marcu XVI, 22 si Luca XXII, 19). Cina cea de Taina nu a fost un paste iudaic, ci un Paste cu totul nou si deosebit, care desfiinteaza pe cel iudaic si-l inlocuieste cu Sfanta Euharistie, jertfa si taina in acelasi timp."

In timp ce Ioan XIII, 1 spune:
"1. Iar inainte de sarbatoarea Pastilor, stiind Iisus ca a sosit ceasul Lui, ca sa treaca din lumea aceasta la Tatal, iubind pe ai Sai cei din lume, pana la sfarsit i-a iubit."


Nici vorba sa pomeneasca ceva de "24 de ore mai inainte, adica in seara zilei de Joi, 13 Nisan". Cat despre ziua de vineri, doar in Biblia ortodoxa romaneasca am intalnit "vineri" la Ioan 19, 31 in timp ce in toate celelalte limbi studiate am gasit "ziua prgatirii". Cum insa s-a presupus ca Sabatul era de fapt Sambata, romanii si-au permis sa traduca cu "vineri" in loc de "ziua Pregatirii". Ca atare, Pastele s-a presupus ca a fost sambata pentru ca s-a vorbit de Sabatul cel mare.

Uite de pe un site evreiesc cum sta treaba cu pregatirea pentru Paste:

"The process of cleaning the home of all chametz in preparation for Pesach is an enormous task. To do it right, you must prepare for several weeks and spend several days scrubbing everything down, going over the edges of your stove and fridge with a toothpick and a Q-Tip, covering all surfaces that come in contact with food with foil or shelf-liner, etc., etc., etc. After the cleaning is completed, the morning before the seder, a formal search of the house for chametz is undertaken, and any remaining chametz is burned."

"The day before Pesach is the Fast of the Firstborn, a minor fast for all firstborn males, commemorating the fact that the firstborn Jewish males in Egypt were not killed during the final plague."

"The Fast of the Firstborn, normally observed on the day before Pesach, is observed on Thursday instead. The search for chametz, normally performed on the night before Pesach, is performed on Thursday night. The seder should be prepared for as much as possible before Shabbat begins, because time should not be taken away from Shabbat to prepare for Pesach. In addition, there are severe complications dealing with the conflict between the requirement of removing chametz no later than mid-morning on Saturday, the prohibition against eating matzah on the day before the seder, and the requirement of eating three meals with bread during Shabbat!"

(http://www.jewfaq.org/holidaya.htm)


Deci tot ceea ce era dospit (chametz) trebuia distrus din seara dinaintea Pastilor si in mod formal cautat in casa in dimineata dinainte pentru a vedea daca mai exista inca asa ceva si ars. In ziua dinaintea Pastilor se sarbatorea ziua intaiului nascut, care, in cazul in care Pastele pica sambata noaptea, se sarbatoreste joi si ca atare painea dospita se distruge de joi seara. Iar cina pascala (seder) trebuie pregatita pe cat posibil inainte sa inceapa Sabatul pentru ca nu trebuie luat din timpul sabatului pentru a pregati Pastele. Deci scrie ca este foarte complicat atunci cand Pastele incepe sambata noaptea pentru ca pregatirile pentru Pasti care se fac in mod normal in ziua dinainte, nu pot fi facute in ziua de Sabat:

"Occasionally, Pesach begins on a motzaei Shabbat, that is, on Saturday night after the sabbath has concluded. This last occurred in 5768 (2008), and will not occur again until 5781 (2021). This complicates the process of preparing for Pesach, because many of the preparations normally undertaken on the day before Pesach cannot be performed on Shabbat. "


Deci Pastele nu coincide mereu cu sabatul (sambata) noaptea. Deci intrebarea este: in ce zi a picat Pastele iudaic in anul rastignirii Domnului?...


Si ai vazut pe site-ul evreiesc ce semnificatie au azimile? Inlaturarea drojdiei (dospirii) are si semnificatia de a inlatura aroganta, mandria din sufletele noastre...

Last edited by Adriana3; 01.09.2011 at 04:48:39.
  #2  
Vechi 01.09.2011, 10:57:30
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Deci, articolul incepe aratand ca 3 din cei 4 evanghlisti situeaza momentul trimiterii ucenicilor sa pregateasca Pastele in prima zi a azimilor pentru a sfarsi cu o demonstratie care arata ca de fapt era imposibil sa fie asa. Citez din articol:
Mai Adriana, ca de obicei pierdem timpul cu discutii fara rost doar pentru ca sa iasa ce vrei tu sa sustii.
In cazul de fata e ca ghicitoarea aia: "Manastire-ntr-un picior ghici ciuperca ce-i?"
Tu ai selectat din articol numai ce iti sustinea conceptia, desi adevarul e mai mult decat evident, nici macar nu trebuia sa intrebi.

Ia uite ce scrie exact in Sfanta Scriptura, Matei 26: "26. Iar pe când mâncau ei, Iisus, luând pâine și binecuvântând, a frânt și, dând ucenicilor, a zis: Luați, mâncați, acesta este trupul Meu."
Nu scrie ca au mancat paine, ce mai discutam degeaba?
Ca sa nu zici ca in Biblia ortodoxa au masluit textul, iata in Biblia Vulgata, cea mai veche Biblie in latina: "26. cenantibus autem eis accepit Iesus panem et benedixit ac fregit deditque discipulis."
Nu spune azimi, pentru ca mai sus scrie si de azimi cand e vorba de ziua azimilor: "17. prima autem azymorum accesserunt discipuli ad Iesum."

Asadar ce zi era daca au mancat paine si nu au mancat azimi?
Ca sa fie in plus, uite ce zice Iisus la inceputul capitolului: "1. Iar după ce a sfârșit toate aceste cuvinte, a zis Iisus către ucenicii Săi:
2. Știți că peste două zile va fi Paștile și Fiul Omului va fi dat să fie răstignit."
Nu stiu daca stii, dar la evrei nu era ca la noi, ziua incepea chiar cand incepea sa apuna soarele (si cred ca atunci cand se vedeau cel putin doua stele pe cer, adventistii stiu mai bine). De exemplu cum e iarna la noi ziua mai scurta, ziua urmatoare ar trebui sa inceapa destul de devreme.
Tot la evrei ziua dinainte de Pasti se numea prima zi a Azimilor. In aceasta zi se faceau si pregatirile si se taia mielul, pentru ca nu mai puteau sa faca dupa ce incepeau Pastile. La Marcu 14 scrie: "1. Și după două zile erau Paștile și Azimile. Și arhiereii și cărturarii căutau cum să-l prindă cu vicleșug, ca să-L omoare." Apoi: "12. Iar în ziua cea dintâi a Azimilor, când jertfeau Paștile, ucenicii Lui L-au întrebat: Unde voiești să gătim."

Nu in ultimul rand chiar conducatorii religiosi din Ierusalim ne spun cand s-a intamplat. De exemplu tot la Marcu 14: "2.Dar ziceau: Nu la sărbătoare, ca să nu fie tulburare în popor."
Daca Cina ar fi avut loc in noaptea de Pastile evreiesti atunci judecata si rastignirea ar fi avut loc in prima zi de dupa Pasti, prima zi de sarbatoare.
Mult mai clar avem descris in Luca 22: "7. Și a sosit ziua Azimelor, în care trebuia să se jertfească Paștile.
8. Și a trimis pe Petru și pe Ioan, zicând: Mergeți și ne pregătiți Paștile, ca să mâncăm."
Asadar aici spune ca a venit seara cand incepe prima zi a azimilor, aceasta zi se continua pana seara urmatoare cand e sarbatoarea Pastilor. Asadar Cina a fost cu o noapte/seara inainte de sarbatoarea Pastilor, de aceea au mancat paine si nu azimi.

Am lamurti totul, nu mai are rost sa continuam degeaba discutia, doar sa spui si tu ca atunci au mancat paine. Si nu-ti amintesti ca si catolicii foloseau paine pana au schimbat? N-am discutat noi de minunea de prin anul 700 cand Sfanta Impartasanie s-a transformat in carne si vin si inainte spune ca era paine, nu azima? Asta in Italia. Iar rasaritenii au reactionat cand au aflat ca folosesc azimi, probabil asta s-a intamplat odata cu alierea cu francii.
  #3  
Vechi 02.09.2011, 10:56:00
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Mai Adriana, ca de obicei pierdem timpul cu discutii fara rost doar pentru ca sa iasa ce vrei tu sa sustii.
In cazul de fata e ca ghicitoarea aia: "Manastire-ntr-un picior ghici ciuperca ce-i?"
Tu ai selectat din articol numai ce iti sustinea conceptia, desi adevarul e mai mult decat evident, nici macar nu trebuia sa intrebi.

Ia uite ce scrie exact in Sfanta Scriptura, Matei 26: "26. Iar pe când mâncau ei, Iisus, luând pâine și binecuvântând, a frânt și, dând ucenicilor, a zis: Luați, mâncați, acesta este trupul Meu."
Nu scrie ca au mancat paine, ce mai discutam degeaba?
Ca sa nu zici ca in Biblia ortodoxa au masluit textul, iata in Biblia Vulgata, cea mai veche Biblie in latina: "26. cenantibus autem eis accepit Iesus panem et benedixit ac fregit deditque discipulis."
Nu spune azimi, pentru ca mai sus scrie si de azimi cand e vorba de ziua azimilor: "17. prima autem azymorum accesserunt discipuli ad Iesum."

Asadar ce zi era daca au mancat paine si nu au mancat azimi?
Ca sa fie in plus, uite ce zice Iisus la inceputul capitolului: "1. Iar după ce a sfârșit toate aceste cuvinte, a zis Iisus către ucenicii Săi:
2. Știți că peste două zile va fi Paștile și Fiul Omului va fi dat să fie răstignit."
Nu stiu daca stii, dar la evrei nu era ca la noi, ziua incepea chiar cand incepea sa apuna soarele (si cred ca atunci cand se vedeau cel putin doua stele pe cer, adventistii stiu mai bine). De exemplu cum e iarna la noi ziua mai scurta, ziua urmatoare ar trebui sa inceapa destul de devreme.
Tot la evrei ziua dinainte de Pasti se numea prima zi a Azimilor. In aceasta zi se faceau si pregatirile si se taia mielul, pentru ca nu mai puteau sa faca dupa ce incepeau Pastile. La Marcu 14 scrie: "1. Și după două zile erau Paștile și Azimile. Și arhiereii și cărturarii căutau cum să-l prindă cu vicleșug, ca să-L omoare." Apoi: "12. Iar în ziua cea dintâi a Azimilor, când jertfeau Paștile, ucenicii Lui L-au întrebat: Unde voiești să gătim."

Nu in ultimul rand chiar conducatorii religiosi din Ierusalim ne spun cand s-a intamplat. De exemplu tot la Marcu 14: "2.Dar ziceau: Nu la sărbătoare, ca să nu fie tulburare în popor."
Daca Cina ar fi avut loc in noaptea de Pastile evreiesti atunci judecata si rastignirea ar fi avut loc in prima zi de dupa Pasti, prima zi de sarbatoare.
Mult mai clar avem descris in Luca 22: "7. Și a sosit ziua Azimelor, în care trebuia să se jertfească Paștile.
8. Și a trimis pe Petru și pe Ioan, zicând: Mergeți și ne pregătiți Paștile, ca să mâncăm."
Asadar aici spune ca a venit seara cand incepe prima zi a azimilor, aceasta zi se continua pana seara urmatoare cand e sarbatoarea Pastilor. Asadar Cina a fost cu o noapte/seara inainte de sarbatoarea Pastilor, de aceea au mancat paine si nu azimi.

Am lamurti totul, nu mai are rost sa continuam degeaba discutia, doar sa spui si tu ca atunci au mancat paine. Si nu-ti amintesti ca si catolicii foloseau paine pana au schimbat? N-am discutat noi de minunea de prin anul 700 cand Sfanta Impartasanie s-a transformat in carne si vin si inainte spune ca era paine, nu azima? Asta in Italia. Iar rasaritenii au reactionat cand au aflat ca folosesc azimi, probabil asta s-a intamplat odata cu alierea cu francii.
Catalin, se vede ca nu ai citit ce scrie pe site-urile evreiesti catre care am dat link, si nu ai citit cu atentie nici ceea ce am scris eu :))

Deci, artos in greceste este un termen general pentru paine care include nu doar painea Euharistica pe care o fac grecii dupa o reteta speciala (nu-i deloc painea din comert!!), dar artos cuprinde si orice fel de paine (cu masline, cereale, branza etc) care nu poate fi folosita pe post de Euharistie, pe care latinii este clar ca l-au tradus cu ceea ce aveau in limba lor, paine, la fel ca toti ceilalti. Nu o sa ii auzi zicand "Azima euharistica" ci "Painea Euharistica" si nu o sa-i auzi zicand ca Iisus a luat azima, a frant-o si a dat-o ucenicilor, ci tot paine zic :))

Acum, daca nu ai citit ce scrie pe link-urile evreiesti, macar nu fa afirmatii ca as vrea sa iasa cum vreau eu. Cum adica cum vreau eu? Pai eu am facut site-urile si regulile evreiesti? :)) Cum poate cineva afirma ce anume cred evreii fara sa-i consulte intai pe ei? :))


Revenind, inca nu ai explicat de ce Domnul a cerut sa i se pregateasca Pastile daca Pastile nu erau atunci, si de ce scrie ca ucenicii au facut ceea ce Domnul ceruse, adica au pregatit Pastile, daca ei de fapt au mancat cu totul altceva? Asta sa imi explici mie, pentru ca, daca citeai cu atentie ceea ce am postat, ai fi vazut ca la evrei este interzis sa manance azimile inainte de a incepe Pastile, ceea ce ar fi fost tocmai in ideea mancarii de paine daca Cina nu era Pascala. Dupa ultima cina cu paine, incepea ziua Pregatirii (deci ziua Pregatirii incepea seara, dupa apusul soarelui), zi in care se distrugea painea dospita (ultima cautare simbolica fiind in dimineata ce urma) si nu se mai manca nici paine dar nici azimi o zi intreaga pana incepea Pastele si se trecea pe azimi. Si de aceea era problema cand Pastele pica dupa Sabat, pentru ca in Sabat se mananca obligatoriu paine de trei ori pe zi deci nu se poate distruge painea asa cum cere randuiala Pastelui. Tu esti cel care nu prea ai inteles ce am postat de la evrei, dar vii cu acuzatii :))

Revenind, raspunde de ce Domnul a numit Pasti ceea ce a mancat cu ucenicii.

Cat despre painea euharistica catolica transformata in mod real, in mod miraculos, tocmai ca la unul din linkurile date cu ocazia discutarii acestui subiect scria ca avea forma azimilor catolice folosite astazi :))

Si ca titlu informativ, catolicii celebreaza Pastile in seara de Sambata sau noaptea de sambata spre Duminica, in timp ce Cina cea de Taina o celebreaza in seara de Joi din saptamana mare iar rastignirea vineri seara. Deci chiar prin celebrarea lor arata ca Cina cea de Taina a avut loc inainte de a incepe Pastele iudaic, dar asta nu-i impiedica sa creada ca Domnul a luat Cina Pascala cu ucenicii dupa cum ceruse. Pe tine insa te impiedica sa crezi. De ce? Tu ai inteles de ce Domnul a devansat Cina Pascala si de ce trebuia prins in acel moment si pe furis?

Last edited by Adriana3; 02.09.2011 at 12:22:03.
  #4  
Vechi 02.09.2011, 12:42:06
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Deci, artos in greceste este un termen general pentru paine care include nu doar painea Euharistica pe care o fac grecii dupa o reteta speciala (nu-i deloc painea din comert!!), dar artos cuprinde si orice fel de paine (cu masline, cereale, branza etc) care nu poate fi folosita pe post de Euharistie, pe care latinii este clar ca l-au tradus cu ceea ce aveau in limba lor, paine, la fel ca toti ceilalti. Nu o sa ii auzi zicand "Azima euharistica" ci "Painea Euharistica" si nu o sa-i auzi zicand ca Iisus a luat azima, a frant-o si a dat-o ucenicilor, ci tot paine zic :))
Adriana, credeam ca ai devenit mai inteleapta vazand ca nu mai raspunzi la mesaj, dar se pare ca m-am grabit. Tu nu ai un simt care sa iti spuna sa te opresti cand vezi care e adevarul, conteaza doar incapatanarea sa afirmi ceea ce crezi impotriva tuturor evidentelor?
Orice om poate intelege exact ce am scris in mesajul meu, nu mai are rost sa-mi bat capul degeaba. Spun degeaba ca inteleg tot eu, diferenta intre paine si azimi e ca painea se face cu drojdie, nu conteaza ca pune in ea cartofi, masline, etc. Se pare ca nu intelegi despre ce vorbim si nu observi ca este exact ce scrie si in citatul de pe site-ul evreiesc.
Ziua dinainte de Pasti incepea joi seara, asadar joi seara era vineri de fapt, Cina au mancat-o in seara/noaptea de joi, adica vineri, ultima zi inainte de Pasti, numita si prima zi a azimilor. La noi vineri incepe de obicei vineri dimineata, asa e in conceptia noastra, la ei vineri incepe joi seara. Deci daca s-a intunecat sa zicem, joi pe la ora 19 atunci incepea vineri. Macar partea asta ai inteles-o? sa-ti explic pe litere? Asadar joi seara la un timp dupa ce s-a facut seara s-au dus si au luat Cina, fiind de fapt vineri pentru evrei, ziua dinaintea Pastilor. Sambata erau Pastile, iar sambata incepea vineri seara.
Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Si ca titlu informativ, catolicii celebreaza Pastile in seara de Sambata sau noaptea de sambata spre Duminica, in timp ce Cina cea de Taina o celebreaza in seara de Joi din saptamana mare iar rastignirea vineri seara. Deci chiar prin celebrarea lor arata ca Cina cea de Taina a avut loc inainte de a incepe Pastele iudaic, dar asta nu-i impiedica sa creada ca Domnul a luat Cina Pascala cu ucenicii dupa cum ceruse. Pe tine insa te impiedica sa crezi. De ce? Tu ai inteles de ce Domnul a devansat Cina Pascala si de ce trebuia prins in acel moment si pe furis?
Si atunci de ce mai intrebi daca si catolicii spun ca a luat Cina joi seara? Tu intelegi macar despre ce vorbim? Catolicii au schimbat dupa cateva sute de ani cu azimi, ce ne interesaza pe noi de ce au schimbat?
Pana acum n-am mai vazut un om asa incapatanat.
  #5  
Vechi 02.09.2011, 13:54:48
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Adriana, credeam ca ai devenit mai inteleapta vazand ca nu mai raspunzi la mesaj, dar se pare ca m-am grabit. Tu nu ai un simt care sa iti spuna sa te opresti cand vezi care e adevarul, conteaza doar incapatanarea sa afirmi ceea ce crezi impotriva tuturor evidentelor?
Orice om poate intelege exact ce am scris in mesajul meu, nu mai are rost sa-mi bat capul degeaba. Spun degeaba ca inteleg tot eu, diferenta intre paine si azimi e ca painea se face cu drojdie, nu conteaza ca pune in ea cartofi, masline, etc. Se pare ca nu intelegi despre ce vorbim si nu observi ca este exact ce scrie si in citatul de pe site-ul evreiesc.
Ziua dinainte de Pasti incepea joi seara, asadar joi seara era vineri de fapt, Cina au mancat-o in seara/noaptea de joi, adica vineri, ultima zi inainte de Pasti, numita si prima zi a azimilor. La noi vineri incepe de obicei vineri dimineata, asa e in conceptia noastra, la ei vineri incepe joi seara. Deci daca s-a intunecat sa zicem, joi pe la ora 19 atunci incepea vineri. Macar partea asta ai inteles-o? sa-ti explic pe litere? Asadar joi seara la un timp dupa ce s-a facut seara s-au dus si au luat Cina, fiind de fapt vineri pentru evrei, ziua dinaintea Pastilor. Sambata erau Pastile, iar sambata incepea vineri seara.

Si atunci de ce mai intrebi daca si catolicii spun ca a luat Cina joi seara? Tu intelegi macar despre ce vorbim? Catolicii au schimbat dupa cateva sute de ani cu azimi, ce ne interesaza pe noi de ce au schimbat?
Pana acum n-am mai vazut un om asa incapatanat.
Catalin, vineri incepe joi seara dupa apusul soarelui, nici eu nu am zis altceva. Cand Pastele coincide cu Sabatul, ultima cina cu paine se ia joi seara inainte de apusul soarelui, deci inainte de inceperea zilei de vineri, adica ziua azimilor in care se arde painea dospita si nu se mananca nici un fel de paine, nici dospita nici nedospita. Deci, ca cineva sa fi putut manca paine, trebuie sa fi fost joi seara inainte de inceperea zilei azimilor, inainte de vineri, care incepea dupa apusul soarelui. Asta scrie pe site-ul evreiesc.
Cat despre catolici, ei au inteles ca Domnul a celebrat Cina pascala tocmai pentru ca exact asta ceruse. Tu insa spui ca Domnul nu a celebrat Cina Pascala in ciuda faptului ca El asta a cerut si asta I-au pregatit ucenicii. Si nu crezi din cauza ca Iisus a celebrat aceasta Cina pascala mai repede decat restul evreilor, iar tu se pare ca nu ai inteles de ce si ca atare preferi sa il contrazici pe Domnul zicand ca de fapt Cina nu era pascala. Sau tu crezi ca era o Cina pascala dar doar pe jumate? Ca nu vad deloc explicatia ta cu privire la faptul ca Domnul insusi a cerut o Cina pascala si ucenicii pe asta i-au pregatit-o. Ca la asta sunt foarte incapatanata, ai dreptate, daca Domnul a cerut sa i se pregateasca Pastile, iar ucenicii I-au pregatit Pastile, pai eu ma incapatanez sa cred ca Pastile au mancat cu totii, atat Iisus cat si toti ucenicii care erau cu El, absolut toti.

Last edited by Adriana3; 02.09.2011 at 14:04:21.
  #6  
Vechi 03.09.2011, 10:35:43
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Catalin, vineri incepe joi seara dupa apusul soarelui, nici eu nu am zis altceva. Cand Pastele coincide cu Sabatul, ultima cina cu paine se ia joi seara inainte de apusul soarelui, deci inainte de inceperea zilei de vineri, adica ziua azimilor in care se arde painea dospita si nu se mananca nici un fel de paine, nici dospita nici nedospita. Deci, ca cineva sa fi putut manca paine, trebuie sa fi fost joi seara inainte de inceperea zilei azimilor, inainte de vineri, care incepea dupa apusul soarelui. Asta scrie pe site-ul evreiesc.
Cat despre catolici, ei au inteles ca Domnul a celebrat Cina pascala tocmai pentru ca exact asta ceruse. Tu insa spui ca Domnul nu a celebrat Cina Pascala in ciuda faptului ca El asta a cerut si asta I-au pregatit ucenicii. Si nu crezi din cauza ca Iisus a celebrat aceasta Cina pascala mai repede decat restul evreilor, iar tu se pare ca nu ai inteles de ce si ca atare preferi sa il contrazici pe Domnul zicand ca de fapt Cina nu era pascala. Sau tu crezi ca era o Cina pascala dar doar pe jumate? Ca nu vad deloc explicatia ta cu privire la faptul ca Domnul insusi a cerut o Cina pascala si ucenicii pe asta i-au pregatit-o. Ca la asta sunt foarte incapatanata, ai dreptate, daca Domnul a cerut sa i se pregateasca Pastile, iar ucenicii I-au pregatit Pastile, pai eu ma incapatanez sa cred ca Pastile au mancat cu totii, atat Iisus cat si toti ucenicii care erau cu El, absolut toti.
Se pare ca nici citatele pe care le dai nu mai au importanta, tu nu vezi ca si citatele tale te contrazic?
Acolo scrie de o situatie speciala, cand Pastile evreiesti sunt sambata noaptea (adica incep duminica) si de Sabat ei nu pot lucra. Painea dospita trebuie inlaturata inainte de sarbatoare, nu cu mai multe zile inainte (in exemplul dat scrie ca sambata, mid-morning).
In citat scrie ca Fast of Firstborn este in ziua dinaintea Pastilor. Uite mai amanuntit aici, are loc dimineata in ziua in care Pastile vor fi seara http://en.wikipedia.org/wiki/Fast_of_the_Firstborn
Ca sa nu mai repet degeaba citatele cu ce spun rabinii sa nu fie rastignit de sarbatoare si altele (care nu au importanta pentru tine, nu te intereseaza adevarul), intreaba tu un copil de 5 ani daca la Cina au mancat paine ce au mancat. O sa spuna ca paine, tu poti reflecta apoi o zi sau doua de ce copilul a spus paine si nu azimi si apoi scrii la ce s-a gandit copilul.
Asadar ori tu nu spui adevarul, ori Sfintii Evanghelisti se inseala si toate Bibliile din lume, cand au scris ca au mancat paine. Dar probabil vrei sa scrii si o noua Biblie, dupa cum crezi tu.
  #7  
Vechi 03.09.2011, 17:08:49
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Se pare ca nici citatele pe care le dai nu mai au importanta, tu nu vezi ca si citatele tale te contrazic?
Acolo scrie de o situatie speciala, cand Pastile evreiesti sunt sambata noaptea (adica incep duminica) si de Sabat ei nu pot lucra. Painea dospita trebuie inlaturata inainte de sarbatoare, nu cu mai multe zile inainte (in exemplul dat scrie ca sambata, mid-morning).
In citat scrie ca Fast of Firstborn este in ziua dinaintea Pastilor. Uite mai amanuntit aici, are loc dimineata in ziua in care Pastile vor fi seara http://en.wikipedia.org/wiki/Fast_of_the_Firstborn
Ca sa nu mai repet degeaba citatele cu ce spun rabinii sa nu fie rastignit de sarbatoare si altele (care nu au importanta pentru tine, nu te intereseaza adevarul), intreaba tu un copil de 5 ani daca la Cina au mancat paine ce au mancat. O sa spuna ca paine, tu poti reflecta apoi o zi sau doua de ce copilul a spus paine si nu azimi si apoi scrii la ce s-a gandit copilul.
Asadar ori tu nu spui adevarul, ori Sfintii Evanghelisti se inseala si toate Bibliile din lume, cand au scris ca au mancat paine. Dar probabil vrei sa scrii si o noua Biblie, dupa cum crezi tu.
Nu ma contrazic deloc citatele. Este prezentat totul la modul general si abia apoi situatia speciala cand Pastele cade imediat dupa Sabat, caz in care devine totul complicat pentru ca in Sabat nu se poate arde (vinde) painea dospita asa cum trebuie facut in ziua azimilor premergatoare Pastilor ci dimpotriva, in Sabst trebuie sa se manance paine de 3 ori pe zi. Si in plus de asta, in Sabat nu se poate gati mancarea de Pasti si nici nu se poate tine ziua primului nascut, ca atare toate acestea se decaleaza, ziua primului nascut se tine joi, iar mancarea de Pasti se pregateste inaintea Sabatului.

Pe tine nu te intereseaza Adevarul pentru ca Iisus a cerut sa manance Pastile si asta i-au pregatit ucenicii. Dar tu nu vrei sa accepti desi scrie in Evanghelii. Si tocmai pentru ca Iisus stia foarte bine ca nu putea fi rastignit de sarbatoare tocmai pentru ca asta a fost in planul lui Dumnezeu, sa fie vandut pe furis si judecat dimineata devreme tocmai pentru a nu se isca tulburare (anarhie) in popor si mai ales pentru a evita opozitia din partea acestuia, si de altfel tocmai ca sefii religiosi se cam temeau de popor, de reactia lui de asta nu L-au prins pe Iisus pe fata ci pe ascuns, si revenind, deci tocmai pentru ca Iisus stia toate acestea, a cerut sa manance Pastile cu ucenicii mai repede decat ceilalti evrei, mai repede decat ar fi trebuit.
Acum daca tu intrebi copiii din Romania daca de Pasti mananca paine, cu siguranta ca iti raspund afirmativ. Daca insa intrebi un copil evreu daca mananca Pastile cu paine, o sa obtii exact raspunsul contrar. Ori Domnul a cerut sa manance Pastile cu ucenicii, ca atare ucenicii l-au pregatit dupa cum scrie in Evanghelii. Si apoi l-au mancat. Este adevarul pe care tu nu vrei sa il accepti.

Last edited by Adriana3; 03.09.2011 at 17:14:59.
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 18:24:40
Minciuna si viclenia maria40 Generalitati 68 22.06.2011 22:13:56
Nu mai raspunde-ti sectantilor ionut stefan Secte si culte 146 15.03.2011 09:23:38