Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Biserica Ortodoxa si alte religii > Secte si culte
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 05.09.2011, 13:37:01
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Scotland The Brave Vezi mesajul
Stiti,este incredibil sentimentul pe care il ai cand descoperi ca asa-zisul dusman este de fapt un prieten in cautarea ta.Rar vei gasi o rivalitate mai mare decat intre calvinistii puritani si romano-catolici.Stiti ceva?Pe mine si pe el,am descoperit asta,nu ne intereseaza rivalitatea asta sau luptele dogmatice fara de sfarsit intre cei din care facem parte.Sa-si poarte razboiul lor stupid,pentru noi doi este pace,este Seara de Ajun.

PS:Cataline nu ai inteles nimic.Again.Ramai la razboiul tau.Bye.
Vorbe frumoase, dar doar vorbe, de fapt suna a vorbe goale. Pentru ca ele contrasteaza cu fraza aroganta de la sfarsit. Egalitate sa fie, dar doar intre cei care au aceleasi conceptii, adica ecumeniste. Imensa dragoste e doar pentru cei ce au aceste idei, cei care spun cumva ca ortodoxia sau cultul lor ar fi ceva mai buna sunt semeni inferiori, lipsiti de dragoste si stupizi. Fariseul din Bbilie se batea in piept si spunea cata ravna si dragoste are el, nu ca amaratul de vames care uite cat de jalnic e si fara dragoste, mai si crede ca ar avea vreo importanta ce spune invatatura revelata.
De fapt e doar o dragoste de ideile proprii si de toate conceptiile, iar atunci cand cineva le contesta sau le critica trebuie aparate si persoana respectiva devine dusman. De fapt e exact invers, oamenii trebuie sa-i iubim, nu pacatele. In schimb am observat ca unii care au idei ecumeniste au inteles exact invers, pacatele si erorile trebuie iubite de oriunde sunt ele, iar oamneii care spun ca ar exista sa fie doar ridiculizati. Mai pe scurt, cine are ideile mele ecumeniste spun ca il iubesc, iubeste si el aceleasi idei, in schimb ceilalti sunt ciudati.

Eu am discutat linistit la inceput cu tine, chiar te apreciam. Dar dupa un timp am vazut ca incepi sa devii ceva mai agresiv si arogant. In episodul cu Alexandru, cine a refuzat confruntarea si cine dorea o confruntare, duel? Asta pentru ca spui altceva in mesajul tau. De ce toti ortodocsii convertiti la alte culte vin sa ne invete ecumenismul, de ce nu au ramas ortodocsi daca erau atat de ecumenisti si nu conteaza cultul?
Ma scuzi ca am fost dur (nu o sa ma scuzi pentru ca nu o sa vrei, dar eu am spus), nu credeam ca o sa-ti scriu un mesaj de acest gen inainte pentru ca te consideram echilibrat si impacuitor. Dar de la un timp imi scrii doar astfel de mesaje este picior si am spus ca nu e un lucru rau sa aduci pe cineva intre noi pamantenii. Cum am scris de mai multe ori, daca ai aceste conceptii e dreptul tau, dar nu-i incrimina pe altii care nu le au. Tot timpul se intampla la fel, cel ce are idei ecumensite se apuca si judeca, condamna pe altii sau pe cei ce nu le au, in acelasi timp vorbind de dragoste. Ciudat, nu-i asa?
  #2  
Vechi 05.09.2011, 15:44:47
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Vorbe frumoase, dar doar vorbe, de fapt suna a vorbe goale. Pentru ca ele contrasteaza cu fraza aroganta de la sfarsit. Egalitate sa fie, dar doar intre cei care au aceleasi conceptii, adica ecumeniste. Imensa dragoste e doar pentru cei ce au aceste idei, cei care spun cumva ca ortodoxia sau cultul lor ar fi ceva mai buna sunt semeni inferiori, lipsiti de dragoste si stupizi. Fariseul din Bbilie se batea in piept si spunea cata ravna si dragoste are el, nu ca amaratul de vames care uite cat de jalnic e si fara dragoste, mai si crede ca ar avea vreo importanta ce spune invatatura revelata.
De fapt e doar o dragoste de ideile proprii si de toate conceptiile, iar atunci cand cineva le contesta sau le critica trebuie aparate si persoana respectiva devine dusman. De fapt e exact invers, oamenii trebuie sa-i iubim, nu pacatele. In schimb am observat ca unii care au idei ecumeniste au inteles exact invers, pacatele si erorile trebuie iubite de oriunde sunt ele, iar oamneii care spun ca ar exista sa fie doar ridiculizati. Mai pe scurt, cine are ideile mele ecumeniste spun ca il iubesc, iubeste si el aceleasi idei, in schimb ceilalti sunt ciudati.

Eu am discutat linistit la inceput cu tine, chiar te apreciam. Dar dupa un timp am vazut ca incepi sa devii ceva mai agresiv si arogant. In episodul cu Alexandru, cine a refuzat confruntarea si cine dorea o confruntare, duel? Asta pentru ca spui altceva in mesajul tau. De ce toti ortodocsii convertiti la alte culte vin sa ne invete ecumenismul, de ce nu au ramas ortodocsi daca erau atat de ecumenisti si nu conteaza cultul?
Ma scuzi ca am fost dur (nu o sa ma scuzi pentru ca nu o sa vrei, dar eu am spus), nu credeam ca o sa-ti scriu un mesaj de acest gen inainte pentru ca te consideram echilibrat si impacuitor. Dar de la un timp imi scrii doar astfel de mesaje este picior si am spus ca nu e un lucru rau sa aduci pe cineva intre noi pamantenii. Cum am scris de mai multe ori, daca ai aceste conceptii e dreptul tau, dar nu-i incrimina pe altii care nu le au. Tot timpul se intampla la fel, cel ce are idei ecumensite se apuca si judeca, condamna pe altii sau pe cei ce nu le au, in acelasi timp vorbind de dragoste. Ciudat, nu-i asa?
Fariseul nu se batea in piept pentru cata dragoste avea ci exact dimpotriva, se batea in piept pentru faptul ca respecta la sange religia adevarata (ebraica) nu ca vamesul (colector de impozite pentru romani). Ceea ce ii lipsea fariseului era tocmai iubirea, deci el nu respecta la sange legea lui Dumnezeu care este iubire, ci respecta doar niste ritualuri/legi/dogme ale credintei adevarate evreiesti insa dezbracata de orice iubire. De aceea vamesul s-a intors mai indreptatit acasa iar rugaciunea facuta de el atunci sti ce este la ora actuala.

Last edited by Adriana3; 05.09.2011 at 15:47:06.
  #3  
Vechi 05.09.2011, 20:05:06
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Fariseul nu se batea in piept pentru cata dragoste avea ci exact dimpotriva, se batea in piept pentru faptul ca respecta la sange religia adevarata (ebraica) nu ca vamesul (colector de impozite pentru romani). Ceea ce ii lipsea fariseului era tocmai iubirea, deci el nu respecta la sange legea lui Dumnezeu care este iubire, ci respecta doar niste ritualuri/legi/dogme ale credintei adevarate evreiesti insa dezbracata de orice iubire. De aceea vamesul s-a intors mai indreptatit acasa iar rugaciunea facuta de el atunci sti ce este la ora actuala.
Adriana, am adaptat-o la ceea ce aveam de gand sa spun. Fariseul se batea in piept ca el respecta mai bine ce a spus Dumnezeu si e mai apropiat de acesta. E vorba de mandrie si judecarea aproapelui, ca respectarea legilor nu e ceva negativ, e de dorit sa respectam cele zece porunci si celelalte date de Iisus.
  #4  
Vechi 06.09.2011, 01:27:12
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Adriana, am adaptat-o la ceea ce aveam de gand sa spun. Fariseul se batea in piept ca el respecta mai bine ce a spus Dumnezeu si e mai apropiat de acesta. E vorba de mandrie si judecarea aproapelui, ca respectarea legilor nu e ceva negativ, e de dorit sa respectam cele zece porunci si celelalte date de Iisus.
Pai tocmai ca respectarea poruncilor inseamna iubirea aproapelui, deci cine nu-si iubeste aproapele, nu respecta deloc legea ci efectueaza doar niste ritualuri fara sens. Sau cum a zis Domnul: cu buzele il slaveau pe Dumnezeu dar inima lor era departe. Ca atare, respectarea legilor, adica iubirea aproapelui, nu este ceva negativ. Si vice-versa, neiubirea aproapelui inseamna nerespectarea legilor.
  #5  
Vechi 06.09.2011, 14:13:03
catalin2 catalin2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 26.12.2007
Locație: Brasov
Religia: Ortodox
Mesaje: 9.706
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Adriana3 Vezi mesajul
Pai tocmai ca respectarea poruncilor inseamna iubirea aproapelui, deci cine nu-si iubeste aproapele, nu respecta deloc legea ci efectueaza doar niste ritualuri fara sens. Sau cum a zis Domnul: cu buzele il slaveau pe Dumnezeu dar inima lor era departe. Ca atare, respectarea legilor, adica iubirea aproapelui, nu este ceva negativ. Si vice-versa, neiubirea aproapelui inseamna nerespectarea legilor.
Adevarat, asta am spus si eu. Cum scrie in Sfanta Scriptura, Legea se traduce prin a iubi pe Dumnezeu mai mult decat noi si a iubi pe aproapele la fel ca pe noi. Fariseul nu facea asta din cauza mandriei, se considera superior.
  #6  
Vechi 06.09.2011, 14:24:26
Adriana3 Adriana3 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 12.01.2010
Locație: Turma Bunului Pastor
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.776
Implicit

Citat:
În prealabil postat de catalin2 Vezi mesajul
Adevarat, asta am spus si eu. Cum scrie in Sfanta Scriptura, Legea se traduce prin a iubi pe Dumnezeu mai mult decat noi si a iubi pe aproapele la fel ca pe noi. Fariseul nu facea asta din cauza mandriei, se considera superior.
Iar ceea ce il facea sa se creada indreptatit a fi superior era convingerea ca el respecta credinta cea adevarata nu ca paganii de romani si "tradatorii" care lucrau pentru ei, in speta vamesii. Iti suna cunoscut?
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Nervul laringial si viclenia lui Richard Dawkins flying Teologie si Stiinta 88 23.09.2011 18:24:40
Minciuna si viclenia maria40 Generalitati 68 22.06.2011 22:13:56
Nu mai raspunde-ti sectantilor ionut stefan Secte si culte 146 15.03.2011 09:23:38