![]() |
![]() |
|
#61
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Concluzii dogmatice Prin botez noi mărturisim credința în moartea și învierea Domnului Isus Hristos și dovedim moartea noastră față de păcat și hotărârea de a umbla într-o viață înnoită. Astfel noi Îl recunoaștem pe Hristos ca Domn și Mântuitor, devenim poporul Lui și suntem primiți ca membri ai bisericii Lui. Botezul este simbolul unirii noastre cu Hristos, al iertării păcatelor noastre și al primirii Duhului Sfânt. El se face prin scufundare în apă și este condiționat de mărturisirea credinței în Isus și o dovadă a căinței de păcat. El urmează după instruirea din Scripturi și acceptarea învățăturilor acestora. Concluzii etice Evenimentul spiritual cunoscut prin legământul botezului are trei faze importante: pocăința sau procesul de pregătire al legământului, crucificarea omului vechi, care este momentul crucial al evenimentului, și învierea omului nou, ceea ce este începutul unui lung proces de transformare. Pocăința este minunea harului divin, care începe prin trezirea conștiinței asupra căreia acționează Cuvântul lui Dumnezeu și imboldul Spiritului Sfânt. Scopul și conținutul trezirii este întoarcerea, acea decizie care schimbă radical direcția de mers în viață. Crucificarea omului vechi este rezultatul unei adânci păreri de rău de păcatele săvârșite, o autocondamnare din cauza păcatelor săvârșite în trecut și o hotărâre de a nu mai continua păcătuirea. În această stare deznădăjduită, păcătosul vede goliciunea sa morală și neputința de a se îndrepta singur, ceea ce îl determină să se predea fără rezervă și necondiționat harului divin. Rezultatul este înfrânarea de către Duhul Sfânt a pasiunilor și pornirilor firii pământești și instituirea unui control sensibil al conștiinței asupra firii crucificate. Învierea omului este schimbarea autonomiei sau dependenței de sine cu theotomia sau dependența totală de Dumnezeu. Învierea omului nou are trei semne de recunoaștere: a) lepădarea de sine; b) o dorință fierbinte de a trăi o viață sfântă; c) supunerea necondiționată față de voința lui Dumnezeu și o încredere nezdruncinată în puterea ocrotitoare de păcat a lui Dumnezeu. Botezul nu este un act cultic care operează singur chiar și în condițiile unui legământ formal, fără conținutul credinței. Ca oricare legământ, și botezul este condiționat de loialitatea părții contractante, și în cazul întoarcerii în stare durabilă de trăire voită în păcat, legământul își pierde valabilitatea (Evrei 6,4-6)." (Manualul Doctrinelor Biblice AZȘ p.228-229) De regulă se respectă dorința celui ce se botează. La mine în comunitate am văzut trei primiri (prin vot) a unor foști credincioși penticostali cărora li s-a socotit valid botezul efectuat în Biserica Penticostală. Bineînțeles că un botez efectuat forțat ori fără adeziunea credinciosului nu poate fi considerat valid și necesită rebotezarea. |
#62
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Baza scripturistică constă tocmai în maturitatea copiilor noștri, căci doar un copil matur poate avea o credință personală, poate lua decizia lepădării de păcatele lui și poate mărturisi public această decizie. Un bebe poate face aceste lucruri? Hotărât nu! |
#63
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#64
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar dacă ții neapărat să te distrezi, enjoy....
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
#65
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#66
|
||||
|
||||
![]() Citat:
În El ați și fost tăiați împrejur, cu tăiere împrejur nefăcută de mână, prin dezbrăcarea de trupul cărnii, întru tăierea împrejur a lui Hristos. Îngropați fiind împreună cu El prin botez, cu El ați și înviat prin credința în lucrarea lui Dumnezeu, Cel ce L-a înviat pe El din morți. (Coloseni 2:11,12) „Și toți, întru Moise, au fost botezați în nor și în mare(I Corinteni 10, 2) Cu alte cuvinte, botezul copiilor este biblic, permis de Dumnezeu. |
#67
|
|||
|
|||
![]() Citat:
15. Și le-a zis: Mergeți în toată lumea și propovăduiți Evanghelia la toată făptura. Sfântul Apostol Pavel spune: "Căci, câți în Hristos v-ați botezat, în Hristos v-ați îmbrăcat." (Galateni 3, 27). La botez, omul se leapădă de Satan și se îmbracă cu Adevăratul Stăpân Hristos. "Dumnezeu a dat primilor zidiți, lui Adam și Evei, marea binecuvântare de a deveni împreună-creatori cu El. În continuare părinții, bunicii, etc. sunt și ei împreună-creatori cu Dumnezeu, pentru că dăruiesc trupul. Dumnezeu, într-un anumit fel, este obligat să se intereseze de copii. Atunci când copilul se botează, Dumnezeu îi pune la dispoziție un înger pentru a-l apăra. Așadar copilul este ocrotit de Dumnezeu, de îngerul păzitor și de părinții lui. Îngerul păzitor este întotdeauna lângă el și îl ajută. Cu cât crește copilul, cu atât părinții sunt eliberați de responsabilități. Dacă părinții mor, atunci Dumnezeu de sus și de aproape, precum și îngerul păzitor de aproape, continuă să-l ocrotească necontenit pe copil. Părinții trebuie să-i ajute duhovnicește pe copiii lor încă de când sunt mici, pentru că atunci metehnele lor sunt mici și ușor se pot tăia. Sunt precum cartoful proaspăt, care se cojește ușor, atunci când îl razi puțin. Căci dacă se va învechi trebuie să iei cuțitul pentru a-l curăța, iar dacă este și puțin stricat, trebuie să tai mai în adânc. Atunci când copiii sunt ajutați de mici și se umplu de Hristos, vor fi lângă El totdeauna. Și chiar dacă ar devia puțin atunci când vor crește, datorită vârstei sau a unei rele prietenii, pe urmă iarăși se vor întoarce la El. Pentru că frica de Dumnezeu și evlavia care au adăpat inimile lor încă din vârsta copilăriei nu este cu putință să fie uitate vreodată. Apoi, în perioada adolescenței, care este vârsta cea mai grea, grija părinților pentru copiii lor este mai mare, până ce îi vor ține la școală și îi vor căsători. Atunci părinții să facă tot ceea ce pot pentru a-i ajuta, iar ceea ce nu pot face, pentru că întrece puterile lor, să o încredințeze Atotputernicului Dumnezeu. Când părinții își încredințează copiii lor lui Dumnezeu, atunci El este obligat să-i ajute în lucrurile care nu se pot face omenește. Dacă, de pildă, copiii nu ascultă, să-i încredințeze lui Dumnezeu, iar nu să caute diferite moduri de a-i constrânge. Mama să-i spună lui Dumnezeu: "Dumnezeul meu, copiii mei nu mă ascultă. Eu nu pot face nimic. Ai grijă Tu de ei!". Alaltăieri, la priveghere mi-a făcut o deosebită impresie o mamă pe care o cunoșteam de multă vreme. A venit să ia binecuvântare. Dar văd că are cu ea numai pe copiii cei mai mari. "Unde sunt cei mici?" o întreb. "Acasă, Părinte, îmi răspunde. Fiind o zi așa de mare am vrut să venim la priveghere și m-am sfătuit cu soțul: Deoarece mergem la priveghere și nu la distracții, Dumnezeu va trimite un înger să-i păzească pe micuții noștri»". Rar mai întâlnești astăzi o astfel de încredere în Dumnezeu, pentru că acum, așa cum a dispărut încrederea copiilor în părinți, tot astfel a dispărut și încrederea părinților în Dumnezeu. Și auzi adeseori pe mulți părinți spunând: "De ce tocmai copilul nostru să apuce pe un drum rău? Doar noi mergem regulat la biserică". Și aceasta se întâmplă pentru că părinții nu-I dau lui Hristos șurubelnița ca să le strângă puțin copiilor lor vreun șurub slăbit, ci vor să le facă ei singuri pe toate. Și cu toate că există Dumnezeu, Care ocrotește copiii, și îngerul lor păzitor este mereu lângă ei, ocrotindu-i și el la rândul său, părinții se neliniștesc până se îmbolnăvesc. Și deși sunt oameni credincioși, se comportă ca și când nu ar exista Dumnezeu și înger păzitor, împiedicând astfel intervenția dumnezeiască. În timp ce ar trebui să se smerească și să ceară ajutor de la Dumnezeu și atunci Bunul Dumnezeu le va ocroti copiii lor." - Viața de Familie Părintele Paisie Aghiorâtul Last edited by ovidiu b.; 27.10.2011 at 10:19:51. |
#68
|
||||
|
||||
![]()
Aici va dau dreptate: botezul e „deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin invierea lui Iisus Hristos” , deci o initiere pe calea credintei. Cine are un cuget mai curat decat copilul? Scufundandu-se copilul la Botez in apa, se intalneste in ea cu Hristos, se personalizeaza deplin incadrandu-se in Persoana Lui si se umple de energiile Duhului Sfant ce iradiaza din El. Taina Botezului reprezinta prima unire a sufletului cu Hristos, introducerea copilului in sfera Duhului, iar prin Taina Mirungerii se pogoara peste el harul Duhului Sfant, actualizandu-se harurile botezului. Din ce am sesizat la unele culte neoprotestante, ei vor ca tu deja sa conlucrezi cu harul la un anumit nivel, atunci cand te botezi (te supun unui test, se voteaza daca te primesc), sarind peste aceasta etapa de "introducere" in sfera Duhului,care la noi se face la copii, iar apoi, treptat, copilul este educat, refacerea chipului Lui Dumnezeu in om fiind un proces de durata.
Last edited by ioanna; 27.10.2011 at 10:56:31. |
#69
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sfântul Botez este întâia dintre Tainele Sfintei Biserici; este ușa prin care se intră în Sfânta Biserică. Si numai ajungând membri ai Bisericii lui Hristos ne putem învrednici și de primirea celorlalte Sfinte Taine. Taina Sfântulul Botez a fost așezată de Mântuitorul Iisus Hristos prin cuvintele : "Mergând, învătați toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh" (Matei 28, 19). Acestea le-a grăit după învierea Sa din morți. Dar Taina Sfântului Botez nu este numai usa prin care se intră în Sfânta Biserică a lui Hristos, ci si pentru câstigarea impărătiei lui Dumnezeu, asa cum ne încredintează însusi Mântuitorul, zicând : "De nu se va naste cineva din apă si din Duh, nu va putea să intre în împărătia lui Dumnezeu." (Ioan 3, 5). Chiar din timpul sfintilor apostoli se săvârsea botezul copiilor : Lidia si casa ei (Fapte 16, 15) ; temnicerul si casa lui (Fapte 16, 33) ; Crispus si casa lui (Fapte 18, 8) ; Stefanas si casa lui (1 Cor. 1, 76). Botezul ne curătește în primul rând de păcatul strămoșesc, iar copiii se nasc cu acest păcat. Știm ce spune psalmisitul: "Intru fărădelegi m-am zămislit si în păcate m-a născut maica mea" (Ps. L, 6). Știm ce spune și sfântul apostol Pavel : "De aceea, precum printr-un om a intrat păcatul în lume și prin păcat moartea, așa moartea a trecut la toti oamenii, prin acela în care toti au păcătuit" (Rom. 5, 12). În ceea ce privește faptul că pruncii nu pot să-și mărturisească credința creștină, Biserica are ca garant pe nașii care-i primesc la botez, care mărturisesc pentru aceștia credința creștină rostind Crezul și care își iau îndatorirea ca finii lor să fie crescuți de ei în credința Bisericii. De altfel, noi cunoaștem tot din Sfintele Scripturi atâtea cazuri când pentru credința cuiva Dumnezeu S-a îndurat de cel pentru care acesta se ruga. Să ne amintim că Mântuitorul a vindecat pe sluga sutașului din Capernaum pentru credința stăpânului său ; a vindecat pe fiica femeii canaanence pentru credința mamei sale, și a înviat pe fiica lui Iair pentru credința tatălui său, și pe fiul văduvei din Nain pentru credința mamei sale. Și atunci să nu credem noi că botezul poate fi săvârșit pruncilor pe temeiul credinței nasilor lor? Last edited by ovidiu b.; 27.10.2011 at 11:18:21. |
#70
|
||||
|
||||
![]()
„Pilda navodului”ne atrage atentia asupra faptului ca nu tot ce se prinde in navodul Imparatiei va ajunge in ea, dupa cum nu orice samanta a Imparatiei ajunge la rodire, desi fiecare samanta este a Imparatiei. Botezul este o conditie de a intra in Imparatie, insa nu-ti asigura mantuirea. De aceea, parintele, pentru ca isi iubeste copilul, face acest gest de a-l lua alaturi de el in navodul Imparatiei pe copil inca de la nastere, nu se desparte de el, insa depinde doar de copil, daca se va mantui la final. Mantuirea este si lucrarea Lui Dumnezeu, dar si a noastra.
Last edited by ioanna; 27.10.2011 at 11:39:09. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
eu ortodoxa,el baptist | anamnaz | Alte Religii | 62 | 25.04.2016 22:56:31 |
Cultul penticostal | rafael12345 | Intrebari utilizatori | 46 | 23.01.2014 10:07:13 |
Toaca in cultul crestin | costel | Generalitati | 8 | 05.07.2012 17:01:05 |
Cum intelegeti cultul ortodox ? | STEPHAN | Spiritualitatea ortodoxa | 10 | 11.06.2012 17:13:39 |
Muzica in cultul Bisericii | Alexandru | Muzica Bisericeasca | 14 | 28.02.2007 18:13:44 |
|