Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Intrebari utilizatori
Răspunde
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 27.10.2011, 15:34:03
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
TÁINĂ, taine, s. f. 1. Ceea ce este neînțeles, nedescoperit, nepătruns de mintea omenească.

ps: poate acum vă ajută...deși s-au explicat destul de clar lucrurile...roul nașilor și așa mai departe.
Eu m-am referit la al sens al termenului "taină" (cu t mic).
Reply With Quote
  #2  
Vechi 27.10.2011, 15:57:19
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Eu m-am referit la al sens al termenului "taină" (cu t mic).
În posturile mele termenul "taină" este cu t mare. Ca de obicei, dumneavoatră shimbați sensul.
Reply With Quote
  #3  
Vechi 27.10.2011, 15:58:58
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
În posturile mele termenul "taină" este cu t mare. Ca de obicei, dumneavoatră shimbați sensul.
Exact, aceasta era ideea!
Reply With Quote
  #4  
Vechi 27.10.2011, 16:55:05
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Exact, aceasta era ideea!
Mă bucur că recunoașteți și că vă scoateți la iveală rolul dumneavoastră aici pe forum - adică de a suci sensurile Adevărului cu modul dmv. personal de a interpreta Biblia.

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Noi nu trebuie să ne botezăm copiii, ci să-i lăsăm pe ei să se boteze, să solicite botezul.
"Cel ce va crede și se va boteza se va mântui..." (Marcu 16,16)
Din nou rupeți din context versete și le schimbați sensul. Uite ce spune la Marcu 16, 14-15 :
15. Și le-a zis: Mergeți în toată lumea și propovăduiți Evanghelia la toată făptura.
16. Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi.

Apelați la minimum de logică și observați este un îndemn a Mântuitorului de propovădui Evanghelia întregii făpturi că nu a zis "la cei supuși propovăduiți", ci "la toată făptura", sau de se vor supune, sau de nu. Bineînțeles că doar păgânul care va crede ("cel ce va crede") se va boteza. Dar vă întreb păgânul și-a întrebat copiii dacă vor să se boteze? Oare nu i-a botezat?

Chiar din timpul sfintilor apostoli se săvârsea botezul copiilor : Lidia si casa ei (Fapte 16, 15) ; temnicerul si casa lui (Fapte 16, 33) ; Crispus si casa lui (Fapte 18, 8) ; Stefanas si casa lui (1 Cor. 1, 76).

Last edited by ovidiu b.; 27.10.2011 at 17:11:54.
Reply With Quote
  #5  
Vechi 27.10.2011, 17:18:03
Erethorn Erethorn is offline
Banned
 
Data înregistrării: 28.12.2009
Locație: Timisoara
Religia: Catolic
Mesaje: 2.079
Implicit

15. Și le-a zis: Mergeți în toată lumea și propovăduiți Evanghelia la toată făptura.
16. Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi.

O interpretare in cheia logicii primare a versetelor de mai sus ne releva urmatoarele:

1. Versetul al doilea (cel ce va crede etc.) nu poate fi desprins din contextul primului verset. Versetul al doilea realizeaza a clasificare - cei mantuiti si cei osanditi. Care este extensiunea multimii pe care acest verset o clasifica ? Cu alte cuvinte, cine sunt cei pe care versetul doi ii imparte in mantuiti si osanditi ?

Evident, aceasta multime este definita in primul verset. Cei despre care al doilea verset vorbeste sunt cei carora li se va fi propovaduit Evanghelia. Prin definitie, in aceasta multime nu putem include nou nascutii, pentru ca unui nou nascut nu-i poti propavadui nimic, lipsindu-i capacitatea de intelegere.

2. Deoarece clasifica o sub-multime a speciei umane (nu se refera la toti oamenii, ci se refera doar la cei carora li se va fi propovaduit Evanghelia), clasificarea din versetul al doilea nu poate fi extinsa la intreaga specie umana.

Nu putem generaliza si nu putem spune, in temeiul acestor versete, ca un chinez caruia nu i s-a propovaduit Evanghelia sau un nou-nascut caruia nu i s-a propovaduit Evanghelia se va osandi.

Per a contrario, nu putem spune, in temeiul acestor versete, ca mantuirea (sau Botezul) sunt conditionate pentru copii aflati inainte de varsta intelegerii de receptarea formala (propavaduire) a mesajului evanghelic.
Reply With Quote
  #6  
Vechi 27.10.2011, 20:37:05
Pestisorul de Aur Pestisorul de Aur is offline
Banned
 
Data înregistrării: 17.10.2011
Mesaje: 165
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Erethorn Vezi mesajul
15. Și le-a zis: Mergeți în toată lumea și propovăduiți Evanghelia la toată făptura.
16. Cel ce va crede și se va boteza se va mântui; iar cel ce nu va crede se va osândi.

O interpretare in cheia logicii primare a versetelor de mai sus ne releva urmatoarele:

1. Versetul al doilea (cel ce va crede etc.) nu poate fi desprins din contextul primului verset. Versetul al doilea realizeaza a clasificare - cei mantuiti si cei osanditi. Care este extensiunea multimii pe care acest verset o clasifica ? Cu alte cuvinte, cine sunt cei pe care versetul doi ii imparte in mantuiti si osanditi ?

Evident, aceasta multime este definita in primul verset. Cei despre care al doilea verset vorbeste sunt cei carora li se va fi propovaduit Evanghelia. Prin definitie, in aceasta multime nu putem include nou nascutii, pentru ca unui nou nascut nu-i poti propavadui nimic, lipsindu-i capacitatea de intelegere.

2. Deoarece clasifica o sub-multime a speciei umane (nu se refera la toti oamenii, ci se refera doar la cei carora li se va fi propovaduit Evanghelia), clasificarea din versetul al doilea nu poate fi extinsa la intreaga specie umana.

Nu putem generaliza si nu putem spune, in temeiul acestor versete, ca un chinez caruia nu i s-a propovaduit Evanghelia sau un nou-nascut caruia nu i s-a propovaduit Evanghelia se va osandi.

Per a contrario, nu putem spune, in temeiul acestor versete, ca mantuirea (sau Botezul) sunt conditionate pentru copii aflati inainte de varsta intelegerii de receptarea formala (propavaduire) a mesajului evanghelic.
Aaa... Marcu 16:16.Marcu 16:16 arata mai multe lucruri.

1."Cine va crede si se va boteza se va mantui" ca si caz ideal, cerinta standard.

2.Ca se poate ca sa te botezi si sa nu crezi "dar cine nu va crede se va osandi".

3.Tot prin aceeasi afirmatie "dar cine nu va crede se va osandi" arata ca este posibil sa nu te botezi si sa crezi si sa fii mantuit.

Cerinta de baza este credinta si ascultarea poruncilor(botez) , dar accentul se pune pe credinta si delimitarea se face prin credinta.Cea mai esentiala cerinta este credinta.
Reply With Quote
  #7  
Vechi 27.10.2011, 18:44:16
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Mă bucur că recunoașteți și că vă scoateți la iveală rolul dumneavoastră aici pe forum - adică de a suci sensurile Adevărului cu modul dmv. personal de a interpreta Biblia.
Acum cine sucește sensurile postărilor mele?

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
Apelați la minimum de logică și observați este un îndemn a Mântuitorului de propovădui Evanghelia întregii făpturi că nu a zis "la cei supuși propovăduiți", ci "la toată făptura", sau de se vor supune, sau de nu. Bineînțeles că doar păgânul care va crede ("cel ce va crede") se va boteza. Dar vă întreb păgânul și-a întrebat copiii dacă vor să se boteze? Oare nu i-a botezat?

Chiar din timpul sfintilor apostoli se săvârsea botezul copiilor : Lidia si casa ei (Fapte 16, 15) ; temnicerul si casa lui (Fapte 16, 33) ; Crispus si casa lui (Fapte 18, 8) ; Stefanas si casa lui (1 Cor. 1, 76).
Oricâtă strădanie ați aplica logicii dumneavoastră, textele respective nu vor glăsui niciodată că, "casa" însemna bebeluși de câteva zile! Ba dimpotrivă, studiind text cu text în context, veți observa că botezații din acele texte în prealabil au ascultat predica și s-au hotărât pentru botez... lucru greu de acceptat pentru un nou născut.
Reply With Quote
  #8  
Vechi 27.10.2011, 21:37:58
ovidiu b.
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de osutafaraunu Vezi mesajul
Oricâtă strădanie ați aplica logicii dumneavoastră, textele respective nu vor glăsui niciodată că, "casa" însemna bebeluși de câteva zile! Ba dimpotrivă, studiind text cu text în context, veți observa că botezații din acele texte în prealabil au ascultat predica și s-au hotărât pentru botez... lucru greu de acceptat pentru un nou născut.
Faptele Apostolilor amintesc de convertirea Sf. Pavel, când: "Anania a intrat în casă și, punându-și mâinile pe el, a zis: Frate Saule, Domnul Iisus, cel ce ți s-a arătat pe calea pe care veneai, m-a trimis ca să-ți capeți vederea și să te umpli de Duhul Sfânt. Și îndată a căzut de pe ochii lui ceva ca niște solzi; și a văzut și, sculându-se, s-a botezat" (Fapte 9,17). Tot Sf. Pavel, închis în temniță, a convertit pe temnicerul din Tiatira "care, luându-l pe el și pe Sila în același ceas al nopții, le-a spălat rănile și s-a botezat îndată, el și ai lui toți" (Fapte 16,33).

29. Iar el, cerând lumină, s-a repezit înăuntru și, tremurând de spaimă, a căzut înaintea lui Pavel și a lui Sila;
30. Și scoțându-i afară (după ce pe ceilalți i-a zăvorât la loc), le-a zis: Domnilor, ce trebuie să fac ca să mă mântuiesc?
31. Iar ei au zis: Crede în Domnul Iisus și te vei mântui tu și casa ta.
32. Și i-au grăit lui cuvântul lui Dumnezeu și tuturor celor din casa lui.
33. Și el, luându-i la sine, în acel ceas al nopții, a spălat rănile lor și s-a botezat el și toți ai lui îndată.

Last edited by ovidiu b.; 27.10.2011 at 21:44:14.
Reply With Quote
  #9  
Vechi 27.10.2011, 22:25:37
osutafaraunu osutafaraunu is offline
Banned
 
Data înregistrării: 13.07.2011
Religia: Alta confesiune
Mesaje: 3.764
Implicit

Citat:
În prealabil postat de ovidiu b. Vezi mesajul
31. Iar ei au zis: Crede în Domnul Iisus și te vei mântui tu și casa ta.
32. Și i-au grăit lui cuvântul lui Dumnezeu și tuturor celor din casa lui.
33. Și el, luându-i la sine, în acel ceas al nopții, a spălat rănile lor și s-a botezat el și toți ai lui îndată.
Întrebări:
1. Cum a grăit Cuvântul lui Dumnezeu bebelușilor din casa lui, și cum au înțeles ei această predică?
2. Cum s-au botezat acei bebluși (că nu scrie că au fost botezați)?
3. În versetul următor omis de dumneavoastră:

34. Și ducându-i în casă, a pus masa și s-a veselit cu toată casa, crezând în Dumnezeu.

cum au putut acei bebeluși să se veselească și mai ales cum au crezut în Dumnezeu?
Reply With Quote
Răspunde



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
eu ortodoxa,el baptist anamnaz Alte Religii 62 25.04.2016 23:56:31
Cultul penticostal rafael12345 Intrebari utilizatori 46 23.01.2014 11:07:13
Toaca in cultul crestin costel Generalitati 8 05.07.2012 18:01:05
Cum intelegeti cultul ortodox ? STEPHAN Spiritualitatea ortodoxa 10 11.06.2012 18:13:39
Muzica in cultul Bisericii Alexandru Muzica Bisericeasca 14 28.02.2007 19:13:44