![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Pe baza tradițiilor deosebite din Biserica Catolică Răsăriteană față de Biserica Catolică Apuseană referitoare la practica Euharistiei.
Astfel, în primele, toate cele trei Sacramente ale Inițierii Creștine (Botezul, Mirul, Împărtășania) sunt administrate în aceeași slujbă, pe când în celelalte sunt administrate, de regulă, la trepte diferite de vârstă și înțelegere. În Bisericile Răsăritene materia este, de preferință, prescura sau cel puțin pâinea dospită, pe când în cele apusene este azima. În cele răsăritene vinul este, preferabil, vin roșu, pe când în cele apusene este vin alb. Poziția credinciosului de primire a Sf Euharistii este, în Bisericile Catolice Răsăritene, poziția în picioare cu palmele la nivelul pieptului, în formă de cruce. În Bisericile Catolice Apusene norma este poziția îngenuncheat. Rugăciunile de îndurare de dinainte și rugăciunile de mulțumire de după sunt deosebite. Fiecare Biserică este chemată să își cultive, cu multă grijă, propria tradiție, în care să vadă o comoară de spiritualitate și un lucru care îl unește pe credinciosul care se împărtășește azi cu toți înaintașii lui ce au adormit în speranța învierii.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Explicatiile astea ating doar partea superficiala a problemei, n-ati raspuns la cea mai consistenta, sa fie sacrilegiul o chestiune de "traditie"? Adica copilul romano-catolic este expus la a comite un sacrilegiu pe cand cel greco-catolic nu? Sau in cazul celui greco-catolic, aceeasi biserica sa fie indiferenta fata de problema sacrilegiului desi are drept de decizie in aceasta chestiune si ar putea sa opreasca o practica potential desacralizanta? Deasemeni vad ca ati ezitat sa atingenti un alt aspect f. sensibil si f. important. "Varsta intelegerii" care va apropie foarte mult ca si gandire de atitudinea neoprotestanta fata de botez, trecuta prin acelasi filtru al capacitatii intelectuale. Doar ca in cazul traditiei dvs. se pare ca este mai degraba un pretext decat un argument, deoarece nu tine atat de o intelegere intelectuala cat capacitatea de a imita un gest, mai exact a rosti cuvantul "amin" intr-un context dat. Last edited by AlinB; 07.01.2012 at 02:23:13. |
#3
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
2. Ca regulă generală, am observat o diferență de pastorație între apuseni și răsăriteni. Ștacheta apusenilor este o ștachetă jos plasată, la minima rezistență. "Asta este minimul a ceea ce trebuie să faceți ca să vă mântuiți. Cine vrea să facă mai mult, felicitările noastre. Dar în niciun caz nu trebuie să faceți mai puțin !" Dimpotrivă, ștacheta răsăriteană este o ștachetă sus situată, sunt canoane pentru călugări. "Atâta de sus trebuie să vă ridicați ! Cine nu reușește, mai trecem cu vederea, îi zicem "pogorământ" sau "iconomie". Această deosebire este vizibilă peste tot. Ștacheta de vest: "vinerea nu trebuie să mănânci carne. Ai mâncat carne, la revedere stare de grație, nu poți fi iertat decât prin spovadă". Ștacheta de est: "vinerea, și miercurea, și în zile de peste an, și în toate zilele din postul Paștelui și Crăciunului nu ai voie să mănânci nici carne. Nici brânză. Nici ouă. Ba chiar nici miere, că a trecut prin albine. Ai mâncat din acestea ? Trecem cu vederea, era o simplă recomandare, doar nu te-o trimite Dumnezeu în iad pentru atâta lucru !" Ștacheta de vest: "nu ai voie să folosești decât abstinența periodică și numai dacă există motive grave. Ai folosit prezervativul ? La revedere stare de grație, trebuie să faci penitență". Ștacheta de est: "nu ai voie să folosești nici măcar abstinența periodică. Sigur, dacă cei doi sunt așa, mai începători în ale credinței, înțelegem. De la duhovnic la duhovnic, pot folosi și prezervativul, ba chiar și anticoncepționalele". Dacă înțelegem această deosebire, vom înțelege și de ce apusenii nu cer ceva care nu este necesar pentru mântuirea copiilor. Citat:
Citat:
Și la frații apuseni, atunci când se face cuminecarea cu ambele specii, se înmoaie Ostia în Potir, preotul, în loc de "corpus Christi" rostește "corpus et sanguis Christi". Am observat, însă, că pâinea nedospită din ostii se solvă mai repede în comparație cu pâinea dospită, trebuie consumată imediat.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 07.01.2012 at 04:24:35. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
impartasirea copiilor | liclic27 | Preotul | 94 | 26.12.2017 21:05:13 |
Moartea bebelusilor | digitekovi | Moaste | 43 | 03.05.2011 21:06:36 |
Impartasirea copilului mic | DariaFlor | Generalitati | 95 | 08.09.2010 20:12:34 |
Impartasirea Preotului | un.simplu.gand | Preotul | 3 | 06.09.2010 19:06:57 |
Zaharul nu calmeaza durerile bebelusilor | absolutep0wer | Generalitati | 1 | 06.09.2010 14:45:29 |
|