![]() |
![]() |
|
#51
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar cine ne da noua certitudinea ca diavolul ar astepta, la randul sau, "varsta intelegerii" pentru a-i ispiti, si pentru a-si pune, sub o forma sau alta, "amprenta" asupra lor? O sa spuneti, probabil, ca aceasta perspectiva vadeste necredinta, ca pentru aceasta s-au facut lepadarile la Botez sau ca trairea noastra curata are puterea de a-l tine departe pe vrasmaj. Dar diavolul este perfid si neiertator. De aceea, cred ca avem nevoie de Trupul si Sangele Domnului, fara intrerupere, de cand ne nastem in Biserica, prin Botez, pana la mutarea din aceasta viata. In tot acest rastimp, vrasmajul ne pandeste neobosit. Last edited by Marius22; 06.01.2012 at 18:16:21. |
#52
|
||||
|
||||
![]()
Care ar fi pericolul major la care l-ai supune pe un bebelus privandu-l de impartasanie?Doar este un suflet nevinovat?De parca copiii nu ar fi deja in comuniune cu Iisus prin nevinovatia lor!
Ca apoi sa vomite dupa cateva ore,nu este pacat? Cred ca este un mod exagerat de a vedea lucrurile . In fine,chiar si cu aceste minime precautii ,la varsta intelegerii copiii sau maturii vor hotari daca vor sa mearga pe aceasta cale sau nu,caci credinta nu este o deprindere de familie.Este o traire individuala profunda. Desigur ca este inaltator faptul sa ai inaintasi spirituali in familie cu care sa dezbati anumite chestiuni religioase sau sa ai motivatii si principii inca din adolescenta pt a nu cadea prada tentatiilor de mai tarziu,insa nu cred ca toate acestea incep cu impartasirea bebelusilor. De ce nu cred?Pt ca este un ritual robotic la care micutul nu participa afectiv,ii mai trebuie si putina intelegere pt asta,adica inca cativa ani. Intelegere dar si acceptare,adica sa poata face uz de acel liber arbitru de care se vb.Sa ajunga sa vrea el asta,sa tanjeasca dupa. Eu asa vad lucrurile.
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#53
|
|||
|
|||
![]()
Si eu cred ca este o exagerare aici, dar nu inteleg motivul.
De ce sa arzi hainele bebelusului pentru un strop? Si mai stiam ca se da ceva sa bea/manance, tocmai ca sa se "duca" impartasania. Adultii iau anafura, in unele biserici mai capata un paharut de vin. @Mihnea Intrebarea marea nu se referea la discriminare, pentru ca si alti preoti sau ce or mai fi cei care sunt sus in altar la slujba primesc numai ostie si nu din cupa. Intrebarea mea se referea in general, de ce numai ostia uscata.(la romano-catolici). Si cum in B.Ortodoxa si B. Greco-Catolica nu primesc Sf. Potir? Te referi la faptul ca primesc cu lingurita? Pai e vorba in primul rand ca nu au voie sa atinga Sf. Potir si nici sa se impartaseasca singuri, ci primesc de la preot Sf. Impartasanie.
__________________
A fi crestin = smerenie + iubire de aproape |
#54
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Prin botez natura umana nu este restaurata in intregime in starea de dinainte de cadere. Un copil chiar daca nu are o intelegere morala profunda asa cum o are un adult, inca poate pacatui si pacatuieste. Parintele trebuie sa faca un efort constant de a-l pune pe linia de plutire (moral vorbind). Dar nu cred ca trebuie sa va mai explic asta, doar ati crescut copii. Citat:
Una, sacrilegiul n-ar trebui sa fie un act voluntar? Aa doua, daca varsa cateva ore mai tarziu, sa fie oare un sacrilegiu iar daca digestia urmeaza procesul natural si se sfarseste intr-un mod chiar mai..penibil ca sa zic asa, nu este? |
#55
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Explicatiile astea ating doar partea superficiala a problemei, n-ati raspuns la cea mai consistenta, sa fie sacrilegiul o chestiune de "traditie"? Adica copilul romano-catolic este expus la a comite un sacrilegiu pe cand cel greco-catolic nu? Sau in cazul celui greco-catolic, aceeasi biserica sa fie indiferenta fata de problema sacrilegiului desi are drept de decizie in aceasta chestiune si ar putea sa opreasca o practica potential desacralizanta? Deasemeni vad ca ati ezitat sa atingenti un alt aspect f. sensibil si f. important. "Varsta intelegerii" care va apropie foarte mult ca si gandire de atitudinea neoprotestanta fata de botez, trecuta prin acelasi filtru al capacitatii intelectuale. Doar ca in cazul traditiei dvs. se pare ca este mai degraba un pretext decat un argument, deoarece nu tine atat de o intelegere intelectuala cat capacitatea de a imita un gest, mai exact a rosti cuvantul "amin" intr-un context dat. Last edited by AlinB; 07.01.2012 at 02:23:13. |
#56
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Sau poate tu si sotia sunteti de acord si cu homeopatia.. Domnul Mihnea o practica. |
#57
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Spre asta tindenti? Acolo unde este atentie, nu se intampla nimic rau, acolo unde este neglijenta se poate intampla orice si oricum. Sa nu-mi spuneti ca decizia s-a luat pe baza unui studiu statistic vizavi de accidentele petrecute in conditiile in care se impartasesc si din potir vs. doar ostie. Inclin sa cred mai degraba ca s-a ajuns la aceasta practica din motive de presupusa igiena si greata a unora de a se impartasi dupa altii, dat fiind ca impartasirea din potir ridica aceste probleme. Ma intreb totusi de ce nu s-a pastrat macar obiceiul de a inmuia ostia in potir? Last edited by AlinB; 07.01.2012 at 02:36:10. |
#58
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Poate nu stiati, dar primii crestini se impartaseau dupa o masa copioasa, adica care nu era deloc simbolica, gen rontzait o prescura. Last edited by AlinB; 07.01.2012 at 02:44:21. |
#59
|
|||
|
|||
![]() Citat:
1. Chiar daca ne inchipuim ca erau si copii, nu cred ca putem merge cu imaginatia atat de departe incat sa spuneti si ce varsta aveau. Iar daca puteau sa zica "amin" cred ca puteau fi si impartasiti, asa ca de ce nu? SAU 2. Daca va puteti imagina ca erau copii care s-au botezat, puteti sa va imaginati ca au fost si impartasiti mai tarziu. 3. Nu in ultimul rand: argumentul o ia pe panta protestantismului: daca nu este scris in Bilie, nu exista, nu e bun, nu trebuie practicat. Citat:
Adica daca poate sa ia jucaria fratelui/surorii sale eventual sa-l loveasca, nu pacatuieste? Sa fie asta oare comportamentul adamic de dinainte de cadere? Adica daca Adam ar fi avut copii inainte sa fi fost alungat din rai, ar fi facut astfel? |
#60
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Dar faptul ca nu lipseste poate ca tocmai arata ca frangerea painii era insotita si de prezenta vinului care nu cred ca era rezervat unei clase anume, dupa cum si cuvintele Mantuitorului sunt: "beti dintru acesta toti ..." |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
impartasirea copiilor | liclic27 | Preotul | 94 | 26.12.2017 21:05:13 |
Moartea bebelusilor | digitekovi | Moaste | 43 | 03.05.2011 21:06:36 |
Impartasirea copilului mic | DariaFlor | Generalitati | 95 | 08.09.2010 20:12:34 |
Impartasirea Preotului | un.simplu.gand | Preotul | 3 | 06.09.2010 19:06:57 |
Zaharul nu calmeaza durerile bebelusilor | absolutep0wer | Generalitati | 1 | 06.09.2010 14:45:29 |
|