![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
|
#2
|
|||
|
|||
|
De data asta tu te-ai exprimat insuficient de clar.
Nu stiu ce sa inteleg din ce spui - ca iubirea concreta de aproapele inseamna ca e posibil sa-l iubesti pe Dumnezeu? Ce intelegi prin "e posibil"? Posibilitatea aceasta inteleasa ca o capacitate, un potential este reala prin insasi felul in care a facut Dumnezeu pe om - dupa chipul Sau (adica da, este posibil sa ajungi sa-L iubesti pe Dumnezeu; orice om are aceasta capacitate/posibilitate - la asta sintem de fapt chemati). Daca prin "e posibil" in contextul spus de tine, doresti sa inteleg ca este (intr-o masura) realizat (ca urmare a realizarii dragostei concrete pt aproapele), cu asta nu mai sint de acord. Pt ca dragostea concreta pt aproapele poate fi in multe moduri departate de Dumnezeu sau firesti (dragostea parintilor fata de copii, etc), insa pina si modurile firesti la omul departat de Dumnezeu sint incomplete, pervertite cumva, in sensul ca nu sint ceea ce trebuie. Omul departat de Dumnezeu de fapt nu stie sa iubeasca (chiar daca isi imagineaza ca stie) nici pe aproapele, nici pe Dumnezeu (insa daca se va ruga la Dumnezeu sa-l invete cum sa-si iubeasca aproapele si pe Dumnezeu, ii va descoperi Dumnezeu). Numai in comuniunea cu Dumnezeu, in/de la Dumnezeu iubirea devine ceea ce trebuie (adevarata iubire). Adevarata iubire este cea de la Dumnezeu. Ce spune Apostolul este adevarat: daca nu iti iubesti aproapele, atunci sigur nu il iubesti pe Dumnezeu. Insa de unde tragi tu concluzia ca reciproca e valabila? De unde deduci tu ca daca iti iubesti aproapele atunci inseamna ca il iubesti pe Dumnezeu? Pt ca pe aproapele omul departat de Dumnezeu il iubeste cu o iubire pervertita, cu o falsa iubire (cu ce isi imagineaza el, la masura lui, ca e iubire). Nu stiu ce intelegi tu prin "iubirea abstracta" de Dumnezeu, insa nu este iubire de Dumnezeu. Pt ca iubirea nu este ceva abstract. Citat:
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. Last edited by adam000; 01.03.2012 at 19:53:17. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Citat:
De exemplu în fraza asta : ”Ce spune Apostolul este adevarat: daca nu iti iubesti aproapele, atunci sigur nu il iubesti pe Dumnezeu. Insa de unde tragi tu concluzia ca reciproca e valabila? De unde deduci tu ca daca iti iubesti aproapele atunci inseamna ca il iubesti pe Dumnezeu? Pt ca pe aproapele omul departat de Dumnezeu il iubeste cu o iubire pervertita, cu o falsa iubire (cu ce isi imagineaza el, la masura lui, ca e iubire). ” ... unde mă întrebi pe mine de unde trag concluzii pe care numai tu le vezi. Ce-am spus eu (și tu n-ai priceput) găsești în verset. Adică: nu-l poți iubi pe Dumnezeu dacă nu-ți iubești aproapele. Și cu ”iubirea abstractă” te invit să răsfoiești un dicționar!
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Te ambalezi degeaba, nu fac nici o figura de gica-contra, incercam sa deduc ce ai vrut sa spui prin exprimarea ta neclara.
Cat despre logica, te invit sa-ti urmezi singur sfatul, ia un dictionar si lamureste-te ca formularea "iubirea abstracta de Dumnezeu" este un nonsens. Later edit: Sa o lasam. Sintem in post si deja ne pierdem in vorbarie.
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. Last edited by adam000; 01.03.2012 at 21:51:03. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
Later edit: Corect, înmulțim vorba degeaba!
__________________
Prostul este dușmanul a ceea ce nu cunoaște (Ibn Arabi) |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Un preot declară ritos unei credincioase, care se „programează” la spovedanie, că el nu mai spovedește femeile decât dacă sunt îmbrăcate în fustă...
O credincioasă „pătrunsă” de evlavie apostrofează o mamă cu un copil care plânge și îi cere să părăsească biserica pe motiv că deranjează lumea de la rugăciune... O călugăriță se burzuluiește și scoate afară din mănăstire o femeie îmbrăcată în pantaloni... Un credincios, un adevărat „stâlp” al comunității, dă afară din biserică două fetițe, de doi și patru ani, pentru că în așteptarea momentului euharistiei se plimbă nerăbdătoare prin fața ușii proscomidiarului... ... E foarte important ca femeile să aibă fustă! Mult mai important decât să se spovedească! E foarte important ca în biserică să fie liniște, să fie „atmosferă” de rugăciune! Mult mai important decât să fie lăsați copiii să vină la Hristos! E foarte important să fim rigizi, rigoriști, prinși în capcana propriei noastre suficiențe! Că, doar, noi dăm zeciuală, noi ne rugăm, noi postim, nu ca păcătosul de vameș! Noi n-avem vreme pentru niște pîrliți și pentru niște amărâți care ne deranjează de la trebile importante! Că, doar, noi suntem ocupați cu iubirea noastră (abstractă) de Dumnezeu!... |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Citat:
|
|
#8
|
|||
|
|||
|
Presupunind ca exemplele pe care le dai sint imaginare (eu in nici un caz nu pot crede/imagina ca un preot ortodox ar face as ceva; iar despre restul exemplelor, altfel ne-ai ispiti sa judecam niste oameni pt faptele lor), tie ti se pare ca asemenea comportamente sint gesturi de iubire, de adevarata iubire?
"Abstracta" sau nu (vad ca voua va place cuvantul asta), mie mi se pare ca nu este vorba de nici un fel de iubire. Dupa cum spuneam intr-un post anterior, omul despartit de Dumnezeu (inima ranita de moarte) nu stie si deci nu poate sa iubeasca. Niste cuvinte lamuritoare in acest sens: http://www.razbointrucuvant.ro/2008/...re-ne-trebuie/ http://www.razbointrucuvant.ro/2007/...-lui-dumnezeu/
__________________
Ca sub stapanirea Ta totdeauna fiind paziti, Tie slava sa inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor Amin. Last edited by adam000; 02.03.2012 at 00:47:32. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
![]() În privința copiilor dați afară din biserică, mi-am amintit de o pildă din Pateric, în care se relatează despre un monah, care-l roagă pe părintele său duhovnicesc să se mute împreună cu toată obștea într-un alt loc, pentru a nu mai auzi gălăgia provocată de copiii din satul aflat în apropiere. La aceste cuvinte, părintele îi răspunde cu înțelepciune: "A, fiule, din cauza glasului îngerilor vrei tu să te muți în altă mănăstire?". :) Dintre toți membrii Bisericii, copilașii sunt cei mai vrednici de Hristos și, din acest motiv, datoria noastră este aceea de a-i învăța să-L iubească. Doamne ajută!
__________________
"Duh este Dumnezeu și unde este Duhul Domnului, acolo este libertate." (II Cor3, 17) "Pentru Tine trăiesc, vorbesc și cânt!" (Sf. Grigorie Teologul) "Dați-mi-L pe Hristos și aruncați-mă în iad!" "Acesta este unul dintre motivele pentru care eu cred în creștinism: e o religie pe care n-ai fi putut-o născoci." (C. S. Lewis) Câteva gânduri scrise de mine: http://www.ortodoxiatinerilor.ro/iis...-duhovniceasca |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Constiinta morala si legea lui Dumnezeu. | georgeval | Generalitati | 20 | 15.02.2012 01:37:34 |
| Stiinta fara constiinta.. | anna21 | Stiri, actualitati, anunturi | 46 | 03.02.2012 20:30:21 |
| Despre constiinta | mihailt | Generalitati | 1 | 17.03.2010 05:51:20 |
| Constiinta sau ascultare? | tudor2012 | Calugarul | 31 | 03.02.2009 00:44:00 |
| E BINE SA INTREBAM ? | filotegheorghe | Generalitati | 8 | 03.09.2008 16:23:42 |
|
|