![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Citat:
Nu te grabi, ca ajungem si la Sf, Gheorghe. One at a time. Pana atunci, poti te rog, sa nu te mai eschivezi si sa dai un raspuns doar referitor la icoana lui Hristos? Doar ce am intrebat. Lasa partea cu ploconitul si tamaiatul. Din momentul in care Dumnezeu si-a luat un chip vizibil, din momentul in care Chipul vazut al Dumnezeului Celui Nevazut s-a aratat in toata smerenia si splendoarea Lui, care ar fi motivul pt. care noi sa consideram ca acest Chip nu merita sa fie reprezentat? Merita chipul vazut al Dumnezeului Celui Nevazut vreo cinste sau nu? Daca da, cum? In ce fel, concret? Daca nu, de ce? Eventual cu versete neaparat din NT din care sa reiasa fara nici un dubiu ca chipul vazut al lui Hristos nu merita nici un respect, nici o cinste. Nu versete din VT, de pe vremea cand Dumnezeu nu-si luase chip de om. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Păi tocmai partea aceasta e mai controversată- ca să mă exprim mai elegant. Dacă n-ar exista ar fi la fel ca la neoprotestanți. Și noi avem poze cu Iisus în cărțile religioase și chiar pe pereții bisericii (în camerele copiilor). De aceea tot repet (spre exasperarea doamnei Ioanna) că reprezentările nu sunt rele decât dacă sunt folosite în actul închinării. Dacă copiii de la grupele Școlii de Sabat când cântă ar mângâia și ar pupa posterele cu Iisus, i-ați putea acuza că sunt niște idolatri, iar educatoarele lor niște eretice. Citat:
Citat:
"Acesta este chipul lui Dumnezeu celui nevăzut, mai întâi născut decât toată făptura."(Col.1,15 - versiunea Sinodală) Întrebare de 100 de puncte: cine e Acesta "mai întâi născut decât toată făptura", Dumnezeu-Fiul, ori icoana Lui? Acum să-ți explic și cum e cu "caricatura" dacă nu te-ai impacientat prea tare... Concret, niciun pictor - oricât de talentat ar fi- nu va putea vreodată surprinde toată frumusețea interioară a Domnului și Mântuitorului nostru Iisus Hristos în așa fel încât imaginea Lui să poată fi folosită în actul închinării, de aceea orice încercare de acest fel ar putea fi socotită o jalnică caricatură. Reprezentările iconografice nu pot avea decât rolul didactic (din câte înțeleg acesta a și fost rolul lor primordial), ele fiind doar niște simboluri. De exemplu, poți susține că aura prezentă în toate aceste reprezentări iconografice era și în realitate? Crezi că apostolul Pavel (trec la exemplul acesta pentru a nu scandaliza iar) -chiar dacă era chel- arăta ca un bec de 100 W? Ei vezi, deja nu se respectă fidel reprezentarea lui Hristos, iar aura aceea e de fapt simbolul unui caracter sfânt și minunat ce nu poate fi transpus de pictor pe pânză... Citat:
Iar versetele respective ți le dau când îmi aduci și tu dovada biblică "fără niciun dubiu" că nu merită să punem morișcă de vânt pe turla bisericii. Last edited by osutafaraunu; 29.04.2012 at 23:34:35. |
|
#3
|
||||
|
||||
|
@ 100-1
Deci admiti ca () chipul (eikon) lui Hristos poate fi reprezentat si merita sa fie cinstit (douleia). Insa, consideri ca nu poate fi folosit in actul inchinarii din cauza ca nici un pictor n-ar reusi sa-L picteze fidel. Prin urmare, in aceasta logica, nimeni pe lumea asta nu se poate inchina atat in duh, cat si in adevar, intrucat inchinarea la Hristos, ca sa fie in adevar, nu are voie sa excluda Chipul Lui vazut. Cine se poate atunci inchina lui Hristos, decat cei care L-au vazut fata catre fata? Nimeni. Vreau sa te intreb totusi altceva. Ca vad ca ne tot indepartam de sensul tainic al icoanei, asa cum e in Biserica ortodoxa si nici o sansa sa intuiesti, macar asa in ghicitura miezul icoanei. Sa admitem ca ar fi existat aparate foto pe vremea lui Iisus si ai fi avut acces la fotografii foarte fidele. Tu personal ce ai fi facut cu fotografia Lui? Ai fi tinut-o in casa la loc de cinste sau nu? La ora ta de rugaciune, ce-ai fi facut cu fotografia lui Iisus? Te-ai fi rugat avand acea fotografie in fata sau ai fi scos-o din camera? Cand te-ai fi inchinat concret lui Dumnezeu, ce ai fi facut cu fotografia lui Iisus? Te-ar fi impiedicat sa te inchini in duh si in adevar, daca ai fi avut-o inaintea ta? Ai fi strans vreodata la piept fotografia Lui, macar asa de dor? Ai fi sarutat-o, asa cum deseori oamenii saruta fotografia celor iubiti (evident, nu cu gandul ca saruti hartia fotografica, ci chipul Celui ce te mantuieste)? In fine, asta, in ipoteza ca ar fi existat aparate foto pe atunci. Sa mai presupunem o ipoteza. Daca ai fi fost tu in locul acelei femei, Veronica, care a sters fata insangerata a lui Hristos pe drumul calvarului, fata care a ramas imprimata pe tesatura de panza, tu personal ce ai fi facut cu panza aceea care avea imprimat Chipul Celui ce ne mantuieste? Ai fi pus-o la spalat, i-ai fi dat intrebuintarea care se da in genere unui prosop sau naframe sau carpe? Ai fi folosit-o ulterior la spalat pe jos, ai fi sters praful cu ea sau ai fi pastrat-o la loc de cinste in casa ta dand-o ca model unui pictor, nu caricaturist, dupa care sa fie reprodusa in mai multe exemplare, stiind ca nu e un chip (eikon) oarecare, ci e tocmai Chipul vazut al Dumnezeului Celui Nevazut? Te-ai fi inchinat avand-o in fata ta? Sau de fiecare data cand ai fi vrut sa te inchini, ai fi scos-o afara pe motiv ca e pericol de inchinare la idoli de cârpa? Consideri ca ceva din puterea Lui a ramas impregnat in materialul acela, asa cum reiese din Scriptura in legatura cu stergarul si sortul Sf.Pavel? Dar acum, la o distanta de 2000 de ani, te-ai putea inchina intr-o incapere in care se afla o icoana cu Rastignirea? Te-ar ajuta sa-ti muti gandurile pe Golgota, ori te-ai simti incomodat duhovniceste de prezenta ei si ar trebui sa o scoti afara? Te-as ruga, daca poti, sa raspunzi in format compact, fara sa feliezi postarea mea in quotes, asa cum faci de obicei, decupand ceea ce te incomodeaza. Mersi. |
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Vei zice că am dus în derizoriu povestea ta cu ștergarul Veronicăi. Dar chiar așa este, este aceeași poveste! Deși am încărcat postarea, am încercat să mă conformez. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
expresia cu "Isus in inima" este ceva poetic insa putem spune cu toata convingerea ca toti crestinii trebuie sa aiba duhul lui Christos Romani 8:9, prin urmare la ce ar folosi niste imagini sau statuete cu niste chipuri care difera de la icoana la icoana, de la statueta la statueta, in functie de dorinta artistului? avem duhul lui Christos, duhul este cel care da viata, carnea nu foloseste la nimic, invelisul de carne nu este de niciun folos.
|
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
De aceea adevarata inchinare este doar in Duh si in Adevar. Un hindus se poate ruga la Dumnezeu si daca e vrednic primeste adevarul si vine la inchinarea in Biserica, in har. Altfel ramane ca sutasul Corneliu inainte sa ii spuna ingerul sa vina in Biserica. Am facut aceasta paralela ca sa vezi ca si in caest fel icoana ne ajuta sa ne inchinam corect si nu la vreo plasmuire din capul nostru. Iov, Avraam si ceilalti vorbeau direct cu Dumnezeu, Apostolii vorbeau direct cu Iisus, la noi s-a ingustat aceasta posibilitate dar avem icoanele. |
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Citat:
Ma bucur ca ai sesizat diferenta dintre noi si voi, in intelegerea versetului din evanghelia lui Ioan: „La inceput a fost Cuvantul. Si Cuvantul, Trup s-a facut”. Pentru noi, Cuvantul S-a facut trup cu Chip vazut cu tot. Pentru voi, Cuvantul s-a facut trup, dar fara Chip. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Tragedie in Germania | Hector | Stiri, actualitati, anunturi | 27 | 09.08.2013 11:09:09 |
| Camasa-imbracaminte barbateasca? | elena20 | Reguli in Biserica | 7 | 26.01.2013 22:38:26 |
| Pelerinaj la Trier, Germania, la camasa lui Iisus ANUNT | Ion Pop | Generalitati | 1 | 30.04.2012 11:26:13 |
| Buletine electronice in Germania | bmd | Stiri, actualitati, anunturi | 73 | 27.07.2011 19:22:23 |
| Xcellcenter, Germania | LapetiteMoc | Stiri, actualitati, anunturi | 13 | 24.04.2011 22:39:34 |
|
|