![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tot psalmul 113 este o paralela intre cei morti sufleteste si cei vii sufleteste, spiritual. Ar insemna sa rupem de context ultimele 2 versete (25 si 26). Ar insemna sa taiem psalmul in doua parti, ceea ce e totuna cu flasificarea lui, nu-i asa? Citat:
Rog din nou abtinere de la invective. Cum interpretezi tu versetele: "18.Că și Hristos o singură dată a suferit moartea pentru păcate, El, Cel drept pentru cei nedrepți, ca să ne aducă pe noi la Dumnezeu, omorât în trup, dar viu făcut în duh, 19.întru care [duh] pogorându-Se, le-a propovăduit și duhurilor ținute'n închisoare..." 1 Petru 3??? |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Slavă Domnului că ne-am reîntors la topic!
Citat:
Citat:
Citat:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
Aici, 1 Petru 3, 19 cuvantul grec este chiar mai "curajos" decat traducerea in romana, si anume "πορεύομαι" ceea ce inseamna "a(-i) conduce, a(-i) duce spre". Dupa traducerea mea Mantuitorul Hristos le-a condus pe duhurile tinute in inchisoare spre slobozenie. Citat:
19.întru care [duh] pogorându-Se, le-a propovăduit și duhurilor ținute'n închisoare..." 1 Petru 3. Pogorarea la iad survine in urma mortii in trup a Mantuitorului, sunt 2 evenimente care se succed temporal si vorbim de aceeasi persoana a Sf.Treimi. Nu se poate spune ca Hristos ca ipostas al Sf.Treimi s-a ascuns intr-un alt ipostas al Sf.Treimi pentru a propovadui slobozirea. Asta ar insemna ca ipostasul, Persoana Mantuitorului ar suferi o pierdere prin moartea Sa in trup din moment ce ar avea nevoie de o alta Parsoana a Sf.Treimi pentru a se pogora la iad. Citat:
De aceea, S-a pogorat Mantuitorul la iad pentru a le propovadui celor din vremea lui Moise slobozenia: este un act just de dreptate iertatoare, nu crezi? Iar faptul ca Dumnezeu pedepseste pe oameni pentru pacatele lor inca din momentul vietii este un adevar relatat in multe locuri din Sf.Scriptura. Insa pedeapsa trebuie inteleasa ca fiind una spre indreptare. |
#4
|
||||||||
|
||||||||
![]() Citat:
Dar, hai, fie de la mine... Așa este ce? Că n-am acuzat filosofia, ci premisa. OK, dar aștept să-mi confirmi și partea a II-a a frazei: Citat:
Citat:
Citat:
![]() Citat:
"Căci și Cristos a suferit o dată pentru totdeauna pentru păcate – El, Cel Drept, pentru cei nedrepți – ca să vă aducă la Dumnezeu. El a fost dat la moarte în trup, dar a fost făcut viu prin Duhul, în Care, de asemenea, S-a dus și le-a predicat duhurilor din închisoare," (1 Petru 3,18.19 - versiunea NTR) Observi sensul frazei? Hristos de asemenea le-a propovăduit antediluvienilor prin Același Duh (Duhul Sfânt) prin Care a fost înviat. Citat:
Citat:
Citat:
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Eu cred ca Sheol-ul "populat" de sufletele celor morti a fost luminat de propovaduirea Mantuitorului Hristos atunci cand S-a pogorat la iad - de fapt Sheol, locuinta mortilor. A nu se confunda cu iadul apocaliptic. Tu spui: "Încă o dată amintesc: faptul că versetul face referire la mormânt (de fapt, în originalul ebraic, sugestivul termen este [דוּמה] "locul tăcerii") indică faptul că e vorba de morții-morți, nu de morții în sens spiritual (metaforic)." Ce te face sa crezi ca mortii-morti din Sheol sunt vii d.p.d.v.spiritual? Cele 2 idei se pot impaca foarte bine, si anume: mortii-morti din Sheol sunt si morti spiritual, dar sunt constienti si mustrarea lor de constiinta ii osandeste. Dar, vorbim acum de perioada de dinaintea Mortii Mantuitorului Hristos. Cand insa Hristos S-a pogorat la iad - adica in acest locas al mortilor, in acest Sheol mortii-morti locuitori ai Sheol-ului I-au ascultat propovaduirea. Aceasta este ipoteza mea in deplina concordanta cu 1 Petru 3, 18-19. Si mai mult, ipoteza aceasta nu despica Ps.113 in doua, ci rezoneaza cu ideea ca "noi, cei vii" ii reprezinta pe cei care Il cunosc si binecuvinteaza pe Domnul. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Iar dacă cei din Sheol erau morți-morți-morți, cum mai puteau ei să fie "conștienți" și să mai aibă și mustrări de conștiință adică să rezoneze la o predică? Citat:
Deci când Hristos S-a pogorât în mormânt (Sheol), nu avea cui să-i predice, nu avea ce să le predice (ei au avut timpul lor de ascultat predici) și mai ales cum să le predice. Asupra ultimei sublinieri nu mai insist, există un topic special dedicat acestui subiect. Aștept în continuare răspuns la postarea mea anterioară. Dacă e nevoie, îți acord timp cîteva zile să te poți documenta. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Tu vrei sa tragem o concluzie cand inca ne mai "razboim" in argumente: 1 Petru 3, 18-19 reflecta ideea ca sufletele-duhurile tinute in inchisoare erau constiente in momentul propovaduirii Mantuitorului Hristos, in momentul pogorarii Sale la iad. Ideea reiese foarte clar din 1 Petru 3, 19! |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
O redau mai jos, postata fiind de ioanna: "in scriptura avem acesti 2 termeni care pot fi confundati, din cauze ce tin cred de corespondenta lingvistica. si ii mai putem confunda si pt. ca in limbaj ortodox, vorbim de termenul duh iar in cel catolic de spirit. in limba greaca pentru cuvantul suflet se foloseste termenul psyhin iar pentru duh (spirit) se foloseste termenul pneuma. Sufletul omului s-a născut din suflarea lui Dumnezeu și l-a învăluit (l-a îmbrăcat) pe om odată cu aceasta, dar și cu tendința de a fi „absorbit“ înlăuntru. Duhul și sufletul (spiritul) nu sunt două entități separate, deosebite; în timp ce prin suflet (psyhin) se înțelege, în general, sediul afectelor, duhul (pneuma) este partea superioară, fină, a acestuia, capabilă de a se pune în contact cu Sfântul Duh și de a-I deveni sălaș. Aceasta explicatie impaca foarte bine 1 Petru 3, 18-19 deoarece din aceste versete reiese foarte clar ca momentul propovaduirii lui Hristos este imediat ulterior Mortii Sale in trup. Altfel, este foarte greu de imaginat chiar cum Hristos moare, iar Duhul Sfant propovaduieste vestea buna a mantuirii prin Moartea lui Iisus Hristos unor oameni care au trait cu mult inainte de acest eveniment. Asta chiar e ciudat!!! Citat:
Faptul ca a facut aceasta alegere selectiva ar avea, totusi, un raspuns: oamenii din vremea lui Noe au murit in urma potopului, potop ce si-a avut ratiunea in Dumnezeu. Dumnezeu a trimis potopul in urma caruia oamenii neascultatori si razvratiti au murit. Cu alte cuvinte Dumnezeu i-a pierdut pe acesti oameni, spre deosebire de cei care mor in paturile lor, dar , totusi, in neascultare. Iar faptul ca Sf.Ap.Petru face referire in mod special la cei din perioada lui Noe este simbolistica potopului, aceea a curatirii prin botez. Citat:
De aceea eu cred ca propovaduirea duhurilor tinute in inchisoare a urmat momentului Mortii Mantuitorului. |
#9
|
||||||||||
|
||||||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
![]() Ideea salvării prin învierea lui Hristos este amintită chiar în versetele următoare (20+21) cu aplicație la cei 8 din arcă și cei care sunt botezați. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#10
|
|||||
|
|||||
![]() Citat:
"în timp ce prin suflet (psyhin) se înțelege, în general, sediul afectelor, duhul (pneuma) este partea superioară, fină, a acestuia, capabilă de a se pune în contact cu Sfântul Duh și de a-I deveni sălaș." Cu alte cuvinte, sufletul "imbraca" duhul. Citat:
"omorât în trup, dar viu făcut în duh, întru care [duh] pogorându-Se..." Vezi ca omorat a fost in trup, dar viu in duh. Este imposibil sa nu observi urmarea fireasca a vierii in duh dupa ce a fos omorat in trup. Citat:
Nu exista riscul sa relativizam aceste evenimente si sa atribuim harul lor mantuitor inainte ca acestea sa aiba loc? Aici eu cred ca trebuie sa ai o foarte mare grija!!! Pentru ca asta inseamna ca savarsirea fizica a acestor acte mantuitoare are o valoare relativa. Mantuirea celor 8 din arca inseamna aici izbavirea lor din potop, salvarea vietilor lor de la moartea potopului, prin credinta. Care sunt sigur ca li s-a considerat ca neprihanire. Dar nicidecum mantuirea lor absoluta din moarte. Citat:
Exista, totusi, o diferenta intre moartea accidentala - in cazul nostru, prin potop - si moartea naturala, plina de zile, cu timp suficient sa constientizezi maretia si mila lui Dumnezeu. Cei care au murit in potop vor putea indrazni sa se apere la judecata invocand motivul ca nu le-a fost lasat timp suficient - adica pana la moartea lor naturala - sa se pocaiasca. Vezi, la un moment dat in constiinta fiecarui om apare prezenta mortii, insa moartea de batranete este, intr-un anumit fel, "fireasca". Asta spre deosebire de moartea "inainte de vreme". Citat:
Spune-mi, tu cum te-ai simti daca cineva ti-ar spune: pacatele iti sunt iertate, dar de moarte nu te pot scapa? Vei muri iertat, dar nu vei mai invia. Nu exista nici un centru de greutate, nu este Moartea Mantuitorului mai importanta decat Invierea Sa si invers. Amandoua aceste evenimente au rolurile lor aproape inseparabile, dar distincte. Insa noi ne bucuram mai mult de Inviere pentru ca e o sarbatoare plina de speranta si lumina. Noi cantam: "Salta acum si te bucura Sioane! Iara tu, curata Nascatoare de Dumenzeu, veseleste-te întru Învierea Celui nascut al tau." E o impreuna bucurie cu cea care L-a primit pe Domnul in pantecele ei si care, la Inviere s-a bucurat caci si-a vazut Fiul in viata din nou. Last edited by Illuminatu; 31.05.2012 at 23:38:23. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Suflet Románesc-Suflet Crestinesc | C-tin | Generalitati | 27 | 11.10.2017 16:07:48 |
Despre suflet, duh si starea omului in moarte | tricesimusquintus | Secte si culte | 1674 | 06.02.2012 09:56:04 |
Despre suflet | allisa | Intrebari utilizatori | 14 | 20.02.2011 09:58:29 |
Intrebare despre suflet | Adelinaa | Generalitati | 3 | 11.06.2009 11:52:43 |
Despre suflet | silverstar | Generalitati | 64 | 09.01.2007 18:43:52 |
|