![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
V-am spus cuvintele lui Hristos: „Eu cu voi sunt pana la sfarsitul veacurilor”. Nu se intelege limpede de aici ca asta inseamna „nu va parasesc nici o clipa”? Din pacate, pentru adventisti nici cuvintele lui Hristos nu-s suficient de biblice. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Citat:
chiar si cu duhurile sfintilor care si-au incheiat viata pamanteasca? |
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Vă rog un lucru: nu mai aruncați cu versete, înainte de a citi și contextul în care sunt puse! 19. Drept aceea, mergând, învățați toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh, 20. Învățându-le să păzească toate câte v-am poruncit vouă, și iată Eu cu voi sunt în toate zilele, până la sfârșitul veacului. Amin. (Mat. 28 - versiunea ortodoxă) Nu duhurile sfinților urmau să învețe și să boteze pe noii convertiți, ci apostolii vii. Last edited by osutafaraunu; 29.05.2012 at 21:43:05. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ok, reformulez intrebarea. Nu mai intreb daca cuvintele lui Hristos: „Eu sunt cu voi pana la sfarsitul veacurilor” se aplica chiar si duhurilor sfintilor apostoli ce si-au incheiat viata pamanteasca. Va intreb, ce inseamna pt. dvs. „CHIAR SI DUPA ACEEA”? |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Mulțumesc frumos, ați sărit dintr-o divagație în alta... nu mă mai învăț deloc să evit capcanele acestea.... Hristos va fi cu cei mântuiți chiar și după aceea, adică după sfârșitul veacurilor (sfârșitul lumii) AKA în veșnicie.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Dar in intervalul dintre moartea omului si Parusie? Duhurile celor despre care stim sigur ca sunt mantuiti (apostolii, sfintii) in ce stare se afla ? Nu trupurile lor. Latura lor spirituala. O intrebare in prealabil: Este omul o faptura care face parte atat din lumea duhurilor, a nevazutelor (datorita suflarii de la Dumnezeu), cat si din lumea materiala a vazutelor (datorita trupului creat din țărână), lume supusa legilor timpului si materiei? Este duhul omului capabil sa se relationeze inca din viata pamanteasca cu Duhul lui Dumnezeu, Cel aflat in afara timpului? Stiind ca acest interval dintre moartea unui sfant si Parusie, cand trupul lui va fi inviat, e o perioada de asteptare doar pentru cele supuse legilor timpului si materiei, nu si pentru duhul omului, care nemaifiind circumscris trupului material, nu mai face parte din aceasta lume supusa legilor timpului, ci din existenta metafizica a nevazutelor nesupuse timpului, deci stiind aceasta, puteti spune in ce stare se afla duhul unui sfant intors la Cel care l-a dat si care e in afara timpului? Daca dvs. sustineti ca latura spirituala a unui sfant care in timpul vietii L-a simtit pe Dumnezeu, imediat dupa despartirea de trup, nu-L mai simte pe Dumnezeu, puteti sa spuneti, de ce ar avea nevoie Dumnezeu sa astepte pana la Parusie pt. ca sa-si continue relatia de iubire cu duhurile sfintilor, relatie inceputa inca de aici? In conditiile in care Dumnezeu e eminamente IN AFARA TIMPULUI, si din perspectiva Lui, Apocalipsa si Parusia s-au petrecut deja inca dinainte de facerea lumii supuse timpului? Care e sensul, motivul, logica, pentru care Hristos intra in non-relatie cu duhurile sfintilor celor ce au inceput o comuniune de iubire cu El inca din viata supusa legilor timpului? Dumnezeu este iubire, iar iubirea inseamna comuniune vie si neintrerupta si mai ales reciproca cu cei iubiti, nu non-relatie cu ei. Ideea dvs. adventista cum ca duhurile sfintilor nu-L mai simt pe Dumnezeu dupa ce s-au despartit de trup, ca adica Dumnezeu are o comuniune de iubire cu omul doar pe pamant, dupa care o intrerupe pana la Parusie, dupa care o reia iarasi, duce la concluzia ca iubirea Lui nu e absoluta, ci fragmentara, pe bucati, cu intermitente si sincope, cu pauze si trimiteri ale celor iubiti in non-fiinta. Ce iubire cu năbădăi telenovelistice o mai fi asta? |
#8
|
||||||||
|
||||||||
![]()
Acest interval este pentru pământeni, nu pentru Dumnezeu care este atemporal, neafectat de trecerea timpului. Omul are nevoie de părtășie, de conducere, de grijă doar când este în viață.
Citat:
25. Nu morții Te vor lăuda pe Tine, Doamne, nici toți cei ce se coboară în iad, 26. Ci noi, cei vii, vom binecuvânta pe Domnul de acum și până în veac. (Ps.113 - versiunea ortodoxă) Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
"Și i se vor închina ei toți cei ce locuiesc pe pământ, ale căror nume nu sunt scrise, de la întemeierea lumii, în cartea vieții Mielului celui înjunghiat." (Apoc. 13,8 - versiunea ortodoxă) în originalul grecesc permite o astfel de interpretare (cuvintele versetului putând determina fie participiul "scris", fie "înjunghiat"), dar n-aș vrea să sondez aici această posibilitate, oricât m-ar fascina... Citat:
![]() Citat:
39. Și toți aceștia, mărturisiți fiind prin credință, n-au primit făgăduința, 40. Pentru că Dumnezeu rânduise pentru noi ceva mai bun, ca ei să nu ia fără noi desăvârșirea. (Evrei 11 - versiunea ortodoxă)
|
#9
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Un sfant, in fiinta caruia S-a salasluit Duhul Sfant si care si-a incheiat viata pamanteasca, pur si simplu, nu se poate numi mort, pt. ca Hristos a zis ca va ramane, El cel Vesnic Viu, intr-un asemenea om. Last edited by delia31; 30.05.2012 at 14:42:08. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Doar in biblia adventista nu scrie. In Scriptura ortodoxa scrie in multe locuri despre duhul omului si se deduce de la un capat la altul ca omul e o fiinta duhovniceasca creata astfel tocmai pentru a putea fi in comuniune cu Duhul Sfant. Ca sa dau doar un singur exemplu:„Însuși Dumnezeul păcii să vă sfințească pe voi desăvârșit, și întreg duhul vostru, și sufletul, și trupul să se păzească” (1Tes 5, 23). Fara sa intelegem prin asta ca omul e o alcatuire trihotomica, ci o faptura creata din materie si nematerie tainic imbinate, insa cu constitutie pnevmato-psiho-somatica. In adancul laturii lui spirituale, data din suflarea lui Dumnezeu, se afla cea mai profunda si mai adanca „zona” a fiintei lui, cea mai subtila, cea mai fina, mai rarefiata, numita duhul omului, pnevma lui, nous-ul. Despre asta vorbeste Sf. Pavel cand zice „întreg duhul vostru, și sufletul, și trupul să se păzească” (to pneuma kai ē psychē kai to sōma). Duhul omului e cea mai profunda parte a noastra, pe care a pus-o Dumnezeu in fiinta noastra. Prin intermediul acestei celei mai profunde si mai rarefiate parti spirituale, numita pnevma sau duh sau nous, omul se poate relationa cu Duhul lui Hristos. Asta sper sa fie ultima data cand mai risipesc orzul pe gâște. Ar mai fi multe de spus, dar nu cuiva care neaga insasi esenta comuniunii dintre duhul omului si Duhul Lui Dumnezeu. Last edited by delia31; 30.05.2012 at 10:02:03. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Suflet Románesc-Suflet Crestinesc | C-tin | Generalitati | 27 | 11.10.2017 16:07:48 |
Despre suflet, duh si starea omului in moarte | tricesimusquintus | Secte si culte | 1674 | 06.02.2012 09:56:04 |
Despre suflet | allisa | Intrebari utilizatori | 14 | 20.02.2011 09:58:29 |
Intrebare despre suflet | Adelinaa | Generalitati | 3 | 11.06.2009 11:52:43 |
Despre suflet | silverstar | Generalitati | 64 | 09.01.2007 18:43:52 |
|