![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Bine ca nu avem 100 de topice pe tema asta. Raspunsul pe al treilea topic: http://www.crestinortodox.ro/forum/s...d=1#post470259
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Sfantul Luca al Crimeei - Puterea inimii (Duh Suflet Trup)
Link direct pentru fisier in format HTML: http://ia700801.us.archive.org/18/it...reaInimii.html Link direct pentru fisier in format PDF: http://ia600805.us.archive.org/21/it...ereaInimii.pdf "Plantele, cu întreaga lor făptură, percep cu aviditate (pasiune, lăcomie) lumina, aerul, umiditatea, de care depinde întreaga lor viață. Ele se bucură de vânt, de lumină, de rouă, de ploaie, deci simt izvoarele lor de viață. De ce dar să nu admitem că ele percep și simt viu aceste izvoare ale vieții și ale bucuriei lor - foarte probabil, în mod absolut diferit decât omul sau animalele, care nu au nevoie necondiționată de lumină ca plantele? Plantele, poate mult mai intens decât animalele, simt caracteristicile cele mai fine ale solului, în care atât de bogat sunt ramificate rădăcinile lor, de care, la fel ca și de lumină și de aer, depinde viața lor. Știm noi oare cât de selectiv își aleg din sol diferite plante substanțele hrănitoare necesare anume lor și nu altor plante? Oare nu este neîndoielnic că, pentru aceasta, plantele trebuie să fie înzestrate cu o sensibilitate aparte, care le lipsește animalelor și oamenilor? (Fechner. Gustav Theodor Fechner a trăit între anii 1801-1887 și a fost un psiholog german. El este fondatorul psihofizicii). „Nu trebuie să considerăm nervii drept un substrat indispensabil vieții duhovnicești. Corzile sunt «nervii» viorii și ai pianului. Însă și fără să aibă strune, instrumentele de suflat produc o muzică minunată. Plantele nu au un sistem nervos vegetativ - fără de care la om și la animalele superioare este imposibilă desfășurarea proceselor de digestie, respirație, metabolice - și totuși, aceste procese au loc și la plante” (Fechner). Dacă întoarcem o frunză de viță de vie cu partea inferioară către lumină, atunci ea se va răsuci cu îndârjire ca să expună la lumină partea sa superioară. Instinctele de mișcare sunt uimitoare la plantele cățărătoare. La început, planta crește în înălțime, apoi își îndoaie [îndreaptă] tulpina pe orizontală și descrie un cerc, căutând sprijin. Cu cât mai lungă crește tulpina, cu atât mai larg este cercul pe care îl descrie, iar dacă planta nu își află sprijin, înaintează mai departe. În cele din urmă, tulpina nu mai rezistă propriei sale greutăți, cade pe pământ și începe să se târască, în căutarea unui nou suport pentru cățărare. Însă și în acest caz se conduce după principiul selectivității, căci planta nu se va înfășură în jurul suporturilor anorganice sau organice moarte, ci întotdeauna în jurul plantelor vii, de care se încolăcește cu aviditate (lăcomie), căci rădăcinile sale aflate în pământ vor muri repede și ea se va lipsi de hrană, pe care mai târziu o va absorbi prin papile din planta pe care se cațără. Sunt cunoscute manifestările de somn ale plantelor, când frunzele se îndoaie sau se pliază, florile își pleacă [înclină] corola și se închid. Minunat sunt coordonate mișcările pistilului unor flori pentru fecundarea cu polen. [...] De la clasa protozoarelor se ramifică două lumi grandioase de ființe vii: ale plantelor și ale animalelor. Complexitatea lumii vegetale a ajuns până la forme uimitoare, ca florile minunat mirositoare, palmierii și chiparoșii eleganți, măreții cedri de Liban, stejarii puternici și arborii sequoia, care trăiesc până la trei mii de ani. Comparativ cu acestea, par cu totul neînsemnate forme primitive ca polipii, holoturiile (castraveții de mare), stelele de mare și viermii, și ar fi ciudat să recunoaștem însuflețirea acestor forme inferioare de viață animală, dar cu toate acestea să nu recunoaștem însuflețirea formelor vegetale superioare sau chiar grandios organizate. Este cu totul neîndoielnic că întreaga lume vegetală și animală e înzestrată cu darul primordial al Duhului Sfânt - duhul vieții. Pentru majoritatea naturaliștilor, sunt absurde și sinistre învățăturile vitaliștilor și ale neovitaliștilor despre noua putere de viață. [vitalismul este un curent idealist în biologie conform căruia în organisme sunt forțe supranaturale care dirijează procesele biologice]" http://ro.wikipedia.org/wiki/Informa..._genetic.C4.83 Informația genetică Prin informație genetică se înțelege informația codificată în materialul genetic cu care este înzestrat orice organism viu, (unicelular sau pluricelular) de pe planeta noastră. Totalitatea informației genetice dintr-un organism se numește genotip. Informația genetică este stocată în structura macromoleculară complexă a acidului dezoxiribonucleic (ADN), care este prezent atât în nucleul fiecărei celule (ADN nuclear care are rolul principal în stocarea informației genetice) dar și în afara acestuia (ADN extranuclear). [4] Întreaga cantitate de material genetic dintr-un organism se numește genom. Există un genom nuclear și un genom celular. Genomul nuclear este reprezentat de una (la procariote) sau mai multe (la eucariote) macromolecule de ADN bicatenar denumite cromozomi. Numărul acestora este o caracteristică de specie, fiind același pentru toți indivizii unei specii și pentru toate celulele somatice ale unui organism. ADN-ul reprezintă moștenirea biologică a unui organism și controlează dezvoltarea, reproducerea și auto-repararea acestuia. Pentru realizarea acestor procese este necesară transmiterea informației genetice ce se realizează prin copierea ADN-lui în proteine și alte produse. Copierea se face în două etape, transcripție și translație (la eucariote există o etapă intermediară de eliminare a intronilor): transcripția constă în preluarea informației genetice a unor porțiuni din ADN de către o moleculă a așa numitului ARN mesager - ARNm; translația constă în traducerea pe baza unui cod, numit cod genetic, a secvenței de baze azotate (ce reprezintă informația genetică preluată prin transcripție) într-o secvență de aminoacizi ( molecula de ARNm este „citită” de către niște organite celulare numite ribozomi, alcătuite din ARN ribozomal – ARNr - și alte biomolecule, și, pe baza informației conținute, este sintetizată din aminoacizi individuali catene polipeptidice ce includ și proteinele); Codul genetic este universal, fiind același pentru toate organismele vii, în sensul că el face ca fiecărei secvențe de trei baze azotate (denumite codon) să-i corespundă un anumit aminoacid. Ultimele cercetări au pus totuși în evidență câteva excepții de la universalitatea codului genetic. Pe macromolecula de ADN, care conține un număr extrem de mare de nucleotide, există între câteva mii și câteva sute de mii de secvențe polinucleotidice, numite segmente, care codifică sinteza unor proteine sau a altor biomolecule. Aceste segmente (ce sunt subdiviziuni ale cromozomilor) se numesc gene structurale. În afară de acestea mai există și alte tipuri de gene (gene operatoare, gene reglatoare, promotor) cu rol de reglare a activității genelor structurale (reglaj genetic). Absența unui mecanism care să poată inversa direcția acestui proces de la proteine către ADN stă la baza faptului că experiența pe care un organism o câștigă în timpul vieții nu poate fi moștenită de ființele biologice. Alterările apărute în transmiterea informației genetice între generații duc la mutații genetice și acestea la selecția naturală. [5] Ansamblul însușirilor morfologice, fiziologice și biochimice ale unui individ, rezultate din interacțiunea genotipului cu mediul se numește fenotip. Diferitele caractere individuale sunt rezultatul interacțiunii informației genetice din moleculele de ADN nuclear și extranuclear cu condițiile de mediu. Cercetările recente au scos în evidență faptul că aceste interacțiuni nu sunt suficiente pentru a explica toate caracterele individuale, deci mai trebuie să existe undeva un stoc de informație. Unii cercetători încearcă să identifice noi structuri informaționale biomoleculare, în timp ce alții sunt de părere că această informație ar putea avea un suport de o altă natură (de natură spirituală). Deocamdată nici una din aceste versiuni nu a fost demonstrată, dar cercetările continuă. Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Reiau mesajul de pe celalalt topic:
Citat:
Conform frazei de mai sus si teoriei evolutioniste oamenii si animalele complexe au parut din alterarea unor amibe (a informatiei lor genetice). Informatia de mai sus ne spune de fapt ce scrie si in Sfanta Scriptura, ca fiecare specie are aceeasi informatie data la crearea lor de catre Dumnezeu, care se reproduce constant fara sa tina seama de ce face un individ. Poate doar sa se degradeze. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Citat:
In aceea ce priveste filogeneza si antropogeneza, noi sustinem pertienta cosmologica a paradigmei stiintifice actuale ceea ce implica antorpologia conform creationismului evolutionist teist. Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos. Amin.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; Last edited by Eugen7; 17.09.2012 at 20:02:32. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Dialoguri despre facerea lumii
Autor: Părintele Platon Popovici Nota editorului Facerea lumii, fiind lucrarea lui Dumnezeu, este o lucrare spirituală, supranaturală. De aceea, ea nu poate fi prinsă în teorii sau teoreme, decât dacă acestea sunt și teologice (așa cum sugerează rădăcina lor lingvistică: teo). Or omul care trăiește departe de Dumnezeu (de Teo), omul cu multă știință, dar fără credință, nu are cum să înțeleagă minunea biblică a facerii lumii și a omului, ci va spune ca filozofii greci (când au auzit de la Pavel despre învierea morților): „Te vom asculta despre aceasta altădată”. (F. Ap. XVII, 31 -32). Noi vă îndemnăm să citiți această carte acum, nu altădată, și, chiar dacă vă veți găsi în postura filozofilor greci, veți recunoaște totuși că lumea aceasta este mai mult decât materie, iar cunoașterea ei cere mai mult decât știință, cere revelație. Pentru aceasta, Dumnezeu trebuie luat ca o ipoteză (speranță), care apoi devine credință, iar mai târziu revelație (adevăr). Fericitul Augustin spunea: „Crede, ca să înțelegi". Cuvânt înainte De multe ori cele socotite simple și clare se arată a fi confuze și cu anevoie de înțeles. Așa stau lucrurile și cu învățătura bisericească privitoare la Facerea lumii, cuprinsă în Scriptură și tâlcuită de către Sfinții Părinți de-a lungul veacurilor.Peste aceste comori ale adevărului revelat s-au așternut în ultima vreme straturi de mâl al erorii și înșelării venite din partea „științei” omenești cu nume mincinos: astronomia, astrofizica, istoria, biologia, etc. care au încercat – și au reușit într-o nefiresc de mare măsură! – să înăbușe acea sfântă învățătură mântuitoare. Datori sunt păstorii Bisericii ca fiecare la locul și puterile sale să lumineze turma cuvântătoare scoțând-o din întunericul rătăcirii pierzătoare de suflete și să o scoată la limanul adevărului.În trecut s-au răspândit o serie de concepții înalte filosofice sub forma unor dialoguri fictive, așa cum au fost vestitele dialoguri platonice. Ni s-a părut că această formă este lesnicioasă și de mare folos pentru cele propuse, și am recurs la ea cu unele adaptări. Astfel, aici se îmbină dialoguri fictive ale unor personaje imaginare cu o serie de comentarii preluate de pe internet, de pe bloguri și forumuri, unde s-au dezbătut acele subiecte. Știut este pentru obișnuiții internetului că marea majoritate a participanților se folosesc de așa numite „nick-uri” sau „useri”, pseudonime cu care se identifică în acele comentarii. Desigur, e un fel de a spune „identifică”, deoarece cea mai mare majoritate se ascunde îndărătul acestor „nickuri” rămânând astfel practic anonimi. De aceea ne-am și permis folosirea și citarea lor aproape integrală, modificând acele „nick-uri” și plasându-le unde a fost nimerit, și anume la „întâlnirea” lărgită, care, ca și dialogurile anterioare, este tot o ficțiune literară, formă ce sperăm din suflet, va fi mult mai ușor „digerabilă” decât savante tratate teologice pe care nu le pot urmări decât puțini și înțelege încă și mai puțini. Lectură de folos! Părintele Platon Popovici - Dialoguri despre facerea lumii - Legătura spirituală dintre Pământ, univers, și om - Editura Agaton, Făgăraș - 2009 Cuprins
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Citat:
Nu stiu care "noi", parca spui de o secta (presupun ca e vorba de Kalomiros si adeptii sai). |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Cei care afrima inechivoc ca "omul este ANIMAL indumnezeit" nu se "tem" de teoria evolutionista (care sustine o antropologie exclusiv materialista), ci pentru o eshausitivitate antropologica si filogenetica sustin pertinent creationismul evolutionist teist.
Dupa cum am precizat in numeroase randuri, in contemporaneitate Sfantul Luca al Crimeei confera un sens existential ortodox paradigmei stiintifice actuale (inclusiv genetica ce implica arborele filogenetic si evident teoria evolutionista). Desigur antropologia nu se poate limita doar la fiziologie, latura duhovniceasca fiind exprimata inechvoc in expresia filocalica: "omul este animal indumnezeit". Doamne ajuta. Har si pace sa ne daruiasca Domnul Iisus Hristos.
__________________
Pr. Arsenie Boca: "In mintea stramba si lucrul drept se stramba"; "Sa-ti feresti capul de frig si de prostie!"; "Mustrarea invinge, dar nu convinge"; "Bobul lui de grau se preschimba in taciune, iar el se crede grau nedreptatit"; |
|
#8
|
||||
|
||||
|
Omul - chip al lui Dumnezeu si chip al animalului
Ce il deosebeste pe om de animale? Exista o multime de incercari de a-l defini pe om. Pentru Aristotel, omul era un animal social. Pentru Bergson si Blaga, un animal care fabrica unelte. Pentru Feuerbach, omul este ceea ce mananca. In sfarsit, pentru Darwin si adeptii lui, omul nu este decat o prelungire a maimutei, iar Thomas Hobbes face o afirmatie care pare sa curme orice aspiratie la noblete a omului. Pentru el, omul este lup omului. Unii, precum Nietzsche, pun la baza fiintei umane vointa de putere, iar Freud vede in om un ghem de instincte peste care domneste sexualitatea, care determina orice activitate a omului (libido). Omul mai este vazut de unii si drept un animal care iubeste frumosul. Desigur, aceasta afirmatie, precum si cea a lui Pascal, care pune in fata rationalitatea si constiinta mortii, par sa nu excluda din alcatuirea fiintei umane si un oarecare fior metafizic. In ce ne priveste, credem ca toate aceste afirmatii se potrivesc omului, insa nici una din ele nu poate fi luata drept adevar cuprinzator. Da, omul este un animal - dar un animal indumnezeit! Citeste aici : http://www.crestinortodox.ro/editori...lui-70283.html
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Citat:
Stiu ca evolutionismul teist al lui Kalomiros spune ca oamenii au aparut din primate si de acolo a fost luat Adam, deci a fost luata o maimuta si transformata in Adam. Nu are nicio legatura cu cartea teologului grec pe care ai citat-o, care se refera la cadere si indumnezeire. Ce spun sfintii legat de crearea omului: Sfantul Ioan Gura de Aur: "Iar dacă dușmanii adevărului stăruie, susținând că e cu neputință să fie adus ceva la existență din ceea ce nu exista, să le grăim așa: din ce a fost făcut cel dintâi om? Din pământ sau din altceva? Negreșit că ne vor răspunde și vor fi de acord cu noi că din pământ. Să ne spună acum nouă: cum s-a făcut din pământ carnea? Că din pământ se face lutul, cărămida, oalele, vasele! Cum dar s-a făcut din pământ carnea? Cum s-au făcut oasele, nervii, arterele, mușchii, pielea, unghiile, părul? Cum s-au făcut dintr-o singură materie atâtea organe atât de deosebite în ce privește calitatea lor? La aceste întrebări n-au să poată deschide gura niciodată!" Tot Sfantul Ioan Gura de Aur: "Scriptura spune că Dumnezeu a luat o coastă. Cum a făcut din aceasta singură coastă o ființă întreagă? Dar pentru ce spun eu cum a făcut o ființă întreagă din aceasta singură coastă? Spune-mi cum a fost luată coasta? Cum n-a simțit Adam când i s-a luat? La întrebările acestea nu poți răspunde. Răspunsul îl știe numai Cel ce a făcut creatura. [...] [Dumnezeu] nu a făcut altă plăsmuire, ci, luând o mică parte din plăsmuirea gata făcută, a făcut cu ea o ființă desăvârșită. Cât de mare e puterea lui Dumnezeu, Marele Meșter! Din partea aceea foarte mică a făcut atâtea mădulare, a creat atâtea simțuri și a făcut o ființă întreagă, deplină și desăvârșită." |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Psihoterapie ortodoxa | semilia | Resurse ortodoxe on-line | 62 | 15.06.2015 10:38:39 |
| Dragostea creștină, cea mai mare virtute teologică | NECTARIE | Generalitati | 13 | 25.01.2011 19:01:59 |
| Lumea 100% ortodoxa | coralina | Generalitati | 103 | 10.10.2010 21:42:28 |
| Fratia Ortodoxa | mihailt | Biserica Ortodoxa Romana | 10 | 04.08.2008 23:19:41 |
|
|