 
			
				18.09.2012, 19:56:34
			
			
			
		  
	 | 
	
		
		
		
			  | 
			
				
				 Senior Member 
				
				
			 | 
			  | 
			
				
					Data înregistrării: 16.12.2006 
					Locație: Oricare ar fi vicisitudinile zilelor și anilor,oricare ar fi durata lor,vine ora răsplatei:BRĂTIANU 
					
					Religia: Ortodox 
					
						Mesaje: 32.330
					 
					
					
					
					
					     
				 
			 | 
		 
		 
		
	 | 
	
	
		
	
		
		
			
			
				 
				
			 
			 
			
		
		
		
			
			
	Citat: 
	
	
		
			
				
					În prealabil postat de  cristiboss56
					 
				 
				 Omul - chip al lui Dumnezeu si chip al animalului
 Ce il deosebeste pe om de animale? 
  Exista o multime de incercari de a-l defini pe om.  Pentru Aristotel, omul era un animal social. Pentru Bergson si Blaga, un  animal care fabrica unelte. Pentru Feuerbach, omul este ceea ce  mananca. In sfarsit, pentru Darwin si adeptii lui, omul nu este decat o  prelungire a maimutei, iar Thomas Hobbes face o afirmatie care pare sa  curme orice aspiratie la noblete a omului. Pentru el, omul este lup  omului. 
 Unii, precum Nietzsche, pun la baza fiintei umane  vointa de putere, iar Freud vede in om un ghem de instincte peste care  domneste sexualitatea, care determina orice activitate a omului  (libido). Omul mai este vazut de unii si drept un animal care iubeste  frumosul.  Desigur, aceasta afirmatie, precum si cea a lui Pascal, care  pune in fata rationalitatea si constiinta mortii, par sa nu excluda din  alcatuirea fiintei umane si un oarecare fior metafizic.
 In ce ne priveste, credem ca toate aceste afirmatii  se potrivesc omului, insa nici una din ele nu poate fi luata drept  adevar cuprinzator. Da, omul este un animal - dar un animal indumnezeit!   
Citeste aici : 
 http://www.crestinortodox.ro/editori...lui-70283.html 
			
		 | 
	 
	 
 Stim cu totii ca omul este un univers deschis, limitele acestui univers  fiind aceleasi dintotdeauna: abisurile tenebroase ale caderii, ale  pacatului si ale patimilor si inaltimile sau piscurile senine ale  virtutilor. Pacatele, patimile, ca fiind isbucnirile cele mai violente  si grosiere ale energiilor si resurselor umane, si virtutile, care  constituie adevarata vocatie si lucrare a omului, au fost aceleasi de la  inceput, desi au fost numite diferit. Ceea ce s-a schimbat nu este atat  modul lor de desfasurare, cat mai ales intensitatea si generalizarea  lor – sustine Parintele Ioan Cristinel Tesu, in  lucrarea sa „ Omul –  Taina Teologica „ - aparuta la Editura ,, Christiana „ din Bucuresti.
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
				Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.  
(Părintele Alexander Schmemann)
			 
		
		
		
		
		
	
	 |