![]() |
![]() |
|
#951
|
||||
|
||||
![]()
Rătăciri au fost și la alți sfinți. Să nu luăm o greșeală a cuiva și să ne facem învățătură de credință din ea!
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#952
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Ca au fost rataciri si la sfinti, am zis si eu mai sus. Dar tu ne-ai ironizat pe cei care am spus altfel de p. Staniloae la punctul asta ca 'ce stia el', adica noi stim mai bine si nu recunoastem ce spune el. Nu avem deci dreptul din punctul tau de vedere sa fim de alta parere cu P. Staniloae (probabil fiindca e roman d-al nostru) dar cu p. Iustin Popovici ar trebui sa evitam sa fim de parere, caci rataceste... Hm, hm.. Ne-ai obisnuit cu un simt critic mai ascutit, Dragos.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii) |
#953
|
||||
|
||||
![]()
Ai dreptate, cu atât mai mult cu cât eu n-am zis să fim de acord decât cu catehismul sfintei noastre biserici.
__________________
Îmi cer scuze celor pe care i-am supărat! "Trebuie sa mori înainte de a muri Pentru a nu muri atunci când mori" |
#954
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Drept sa-ti spun, eu nu cred ca poti fi mai mult sau mai putin ortodoxa. Ori DA, ori NU. Ai vazut ca Domnul l-a facut pe Petru necredincios doar pentru o vorba spusa in treacat? |
#955
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#956
|
|||
|
|||
![]()
Viața o avem de la Dumnezeu: prin El trăim, ne mișcăm și suntem. Adică Dumnezeu este izvorul, susținătorul și rostul sau destinul vieții noastre. Dacă mergem așa, potrivit acestora, avem viața asigurată de Dumnezeu, temelia ei; dacă nu urmăm așa, ci încâlcim viața noastră în toate fărădelegile și spurcăciunile, care îndrăcesc și sufletul și trupul și o ducem așa vreme îndelungată, atunci Dumnezeu se desface din viața noastră. Totuși nu se desface îndată după greșeala noastră, ci rabdă o vreme rătăcirea omului, a fiului Său mai mic, în tot chipul chemându-l.
Iar moartea o avem de la ucigașul. Deci, când oamenii se leagă cu totul de voile celui rău, le este în primejdie viața și primejduiesc și pe alții. Iar de se leagă ca robii cu inima de lumea aceasta și de voile trupului cele împotriva firii, mintea li se strâmbă, încât nu mai deosebește adevărul de rătăcire; atunci Dumnezeu se-ntunecă din mintea, din inima și din voința lor și ajung că nu vor să mai știe de Dumnezeu și așa vine osânda la moarte, așa vine prăpădul în vremea fiecărui rând de oameni. Întâi e moartea sufletească a ateismului, a necredinței, pe urmă se arată și moartea din afară a trupului, după vrednicie și spre înțelepțirea multora. Last edited by ovidiu b.; 18.10.2012 at 18:13:28. |
#957
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Teologia neopatristica este de fapt propovaduita de cei ce vor sa imbine ortodoxia cu conceptiile ecumeniste, un fel de protestantism ortodox. Ei spun sa ne intoarcem la inceputuri, exact asta spun si protestantii. Am mai citat dintr-un articol care spunea ca scoala teologica ortodoxa de la Paris, formata din rusi plecati datorita venirii comunismului, unii dintre acesti scriitori venind in contact cu gandirea occidentala au adoptat conceptii moderniste si au incercat sa liberalizeze invatatura ortodoxa. Acum pe net am gasit alte lucruri interesante. Anul acesta s-a tinut in Grecia o conferinta impotriva teologiei post-patristice, la care au participat si cativa Mitropoliti: http://www.razbointrucuvant.ro/recom...si-altii-foto/ Si un articol care descrie aceasta teologie si greselile ei, scris de un Mitropolit grec: http://acvila30.ro/2012/08/11/ips-ie...i-contextuala/ Citez din ultimul link: "Consider, așadar, că sintagmele teologie „neo-patristică” și „post-patristică” au fost create în cadrul unei astfel de perspective [anti-ortodoxe]. La început, cu timiditate, a apărut termenul „neo-patristic”, în sensul că textele Părinților nu trebuie doar repetate, ci „duhul” lor trebuie localizat și transpus în conjuncturile vremii noastre, adică să fie cercetat modul în care ar fi vorbit Părinții despre chestiunile contemporane [nouă]. Apoi a apărut expresia teologie „post-patristică”, considerându-se că Părinții nu ne mai sunt necesari, căci ei au trăit în alte vremuri, au abordat alte probleme, au avut alte întrebări ontologice și cosmologice, „o cu totul altă viziune asupra lumii” și, în consecință, ei nu mai pot veni în ajutorul epocii noastre. La apariția așa-zisei teologii neo-patristice și post-patristice au contribuit anumiți teologi care au profesat în apus, îndeosebi la Paris. Ei au intrat în dialog cu gândirea apuseană și au încercat să răspundă problemelor întâlnite de ei. Ei vorbesc despre un ecumenism care „ar trebui să renunțe la argumentările verbale și să se bazeze pe un realism experimental al mântuirii: scufundând sistemele și sensurile, care, la urma urmei, nu sunt decât urme, în trăirea sferică a Bisericii, în tot ceea ce experiența Ei are mai bun”. Fanatismul este legat de „identitatea confesională”, care „dacă nu constituie sămânța lui, este, cel puțin, pământul pe care el este cultivat”, din acest motiv vorbindu-se de necesitatea reconstruirii unei case „cu porțile deschise, noul Ierusalim, Împărăția”, în care toți să aibă loc. Iar cei care nu vor să contribuie la construirea unei astfel ce case, trebuie îndepărtați, „cheia” casei fiind tot ceea ce are celălalt mai bun și tot ceea ce ne unește. De altfel, cei mai mulți dintre acești apărători îndârjiți ai traducerii textelor liturgice și atacatori cu patimă și necuviință ai celor care exprimă o altă opinie, aparțin acestui climat teologic „post-patristic” și „contextual”. La fel se întâmplă și cu cei care neagă valabilitatea gândirii patristice în vremea noastră. Ei vor să lase terenul liber pentru orice speculație și orice sincretism. În concluzie, consider că teologia modernă care se desparte de Părinți și se exprimă în termeni zgomotoși, din pretinsă dragoste față de omul contemporan, constituie un pericol pentru Biserică și pentru teologia acesteia. Ea nu este altceva decât o formă speculativă de teologie, un populism practicat de „teologi auto-proclamați” datorat unei proaste înțelegeri a „preoției împărătești”. Teologii mai apropiati din zilele noastre sunt Sfantul Iustin Popovici, Sfantul Igantie Briancianinov, Sfantul Nectarie, Sfantul Serafim de Sarov. P.S. Am raspuns unui mesaj al tau, dar mesajul meu nu iti este adresat doar tie. |
#958
|
|||
|
|||
![]()
Daca nu l-as fi vazut in viata mea as fi putut fi de acord cu tine. Tinere , ce a scris a si trait. DECI, poti fi sigur ca era ORTODOX, si ca invataturile lasate de el sunt mai mult decat ziditoare pentru orice CRESTIN. Nu spun ca sunt suficiente, dar nici sa ne servesti cu astfel de Bazaconii.
|
#959
|
||||
|
||||
![]()
Tineretea este un mare avantaj , pe cand batranetea constituie o obligatie in plus si o mare povara !
![]()
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#960
|
|||
|
|||
![]()
[quote=ovidiu b.;477102]Viața o avem de la Dumnezeu: prin El trăim, ne mișcăm și suntem. Adică Dumnezeu este izvorul, susținătorul și rostul sau destinul vieții noastre. Dacă mergem așa, potrivit acestora, avem viața asigurată de Dumnezeu, temelia ei; dacă nu urmăm așa, ci încâlcim viața noastră în toate fărădelegile și spurcăciunile, care îndrăcesc și sufletul și trupul și o ducem așa vreme îndelungată, atunci Dumnezeu se desface din viața noastră. Totuși nu se desface îndată după greșeala noastră, ci rabdă o vreme rătăcirea omului, a fiului Său mai mic, în tot chipul chemându-l.
Trebuie să ne învățăm mai întâi a tăcea: „Cine nu știe să tacă, nu știe nici să vorbească”. Cuvântul pentru care se poate părăsi tăcerea, trebuie să fie foarte ziditor de suflet.Parintele Arsenie Boca , stia ce spunea, ca un vazator cu duhul, al lumii acesteia. |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Poate deveni abstinenta o problema? | teodoraianys | Generalitati | 110 | 21.09.2013 20:09:21 |
Cine da lui isi da, cine face lui isi face | spre_rasarit | Generalitati | 0 | 11.10.2011 13:18:21 |
Cine poate face o religie unica pe tot pamintul?? | Mihai36 | Generalitati | 14 | 28.07.2011 19:42:24 |
Educație sexuală în școli iar | Iustin32 | Generalitati | 21 | 28.09.2009 21:30:02 |
|