![]() |
![]() |
|
#131
|
||||
|
||||
![]()
Din ce am citit astazi:
Chinuia Hristos? Nicidecum! Dar diavolul - plangaretul deplin - gemea din chiuietorile intunericului sau, caci Se ivise Lumina, putreziciunea lui fiind acum anulata prin lucrarea plina de putere a "Sarii", Care este Hristos. Mila sa-L fi cuprins pe Dumnezeu? Mila si intelepciune divina sa fi fost faptul ca da diavolului inca o sansa, lasandu-l sa locuiasca porcii? Nu stiu. Cert este ca sansa acordata dracilor spre pocaire acestia o folosesc, iarasi, a cata oara, impotriva smeririi, impotriva vindecarii de iad. Sf.Ioan de Kronstadt remarca:"Atunci cand un om rau vine cu o rugaminte la un om bun, bland si smerit, pentru mai buna reusita incearca sa se asemene acestuia"(capul 21 din meditatiile In lumina rugaciunii,Ed.Sofia, 2003,p.15). Diavolul aceasta facuse.Mimase indreptarea, dar o data scapat din chingi, face ce stie a face el in prostia sa incurabila:omoara. Oare doar in porci sa fi intrat diavolul? Fizic, desigur ca da. Nici n-ar fi ingaduit Dumnezeu altfel.Dar mental, spiritual, gestul disperat al diavolului atinge pe oamenii Gadarei, care, vazandu-si periclitata "recolta" de unsoare, alunga pe Hristos din hotarele in care-si tineau viata. Ca oricum nu erau ei prea evlaviosi o arata insasi existenta porcilor in preocuparile lor (cu toate ca Legea prevedea porcul intre animalele "spurcate"!) Prin aceasta fisura - a nepostirii si nerespectarii Legamantului celui Vechi - diavolul nu umple neaparat turma de dragul izbavirii din om, cat mai ales ca sa zadarniceasca planul mantuitor al lui Dumnezeu in lumea Sa. Si pare ca reuseste. Ramanerea in luciditate a celui proaspat izbavit din lucrarea satanei este insa fundamentala.Acesta ia ungere de Apostol (Lc 8, 38-39), spre disperarea diavolului, care stia, de acum, ca unde ramane in mijlocul poporului unul singur izbavit din robia lui, ruginesc si cad si lanturile celorlalti, caci cel ramas in numele lui Hristos are puterea lui Hristos in a zdrobi pe zdrobitorul vietii, pe furatorul bucuriei. De-aici si tonalitatea bucuroasa a pericopei, cu toata reactia, oarecum penibila, a gherghesenilor, care au constatat - poate - cat de putin valora un om in ochii lor. Mai putin ca o nenorocita de turma de porci. Daca aceasta-i de iertat la ghergheseni, noua, celor din morminte si din moarte scosi, ne mai e ingaduita confuzia de valori? Sa luam aminte la drama gherghesenilor, pe care o realcatuim cu fiecare inconstanta pe care o aratam in dragoste fata de aproapele si, prin aceasta, fata de Hristos. De cate ori scoaterea din pacat, din moarte, ne bucura?De cate ori nu cartim auzind ca Dumnezeu S-a milostivit de un betiv si l-a eliberat din patima dureroasa ce-l ucidea incet?De cate ori intoarcerea unei desfranate in normalitatea sfinteniei casatoriei ne-a bucurat inima si luminat sufletul?De cate ori bucuria dez-flamanzirii unui sarac ne-a imbogatit? (Parintele Constantin Necula, PREDICI ) Din ce am trait acum cateva zile: la metro, blocaj, agitatie. Calatorii rugati sa coboare, sa astepte alt tren, avusese loc (o tentativa de) suicid pe linia respectiva. Un om, suparat de intarziere, a zis ceva de genul: "Ia uite-l si pe asta, acum s-a gasit sa se sinucida!" Adica sa se sinucida, domnule, daca vrea, dar dupa ce ajung eu la destinatie! ![]() Din ce am auzit astazi: noi trebuie sa lucram cu noi insine, cu pacatele si cu patimile noastre, sa nu lasam totul asupra duhovnicului, sa postim, sa ne rugam, spunea parintele povestind despre oameni care vin sa ceara a li se citi "moastele Sf. Vasile" (sic!) sau diverse rugaciuni, fara nicio pregatire in prealabil.
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#132
|
||||
|
||||
![]()
Superb comentariul!
Am intalnit si eu aceasta dispozitie sufleteasca si impietrire fata de semeni exact ca in pilda cu turma de porci. Intr-o oarecare masura am cunoscut-o pe propria-mi piele printr-o atitudine rece pe care o aveam fata de bolnavi,suferinzi sau oameni cu probleme. Acesti oameni ma enervau,ma sacaiau,chiar imi stricau dispozitia...Nu reuseam defel sa simt vreo farama de compasiune pt cineva bolnav,oricat imi era de drag(familie,prieteni). Draga mea mama a suferit de mitrene atroce vreo 20 de ani;cand iti era lumea mai draga o apucau crizele:dureri violente,greata,voma,sensibilitate la sunete si lumina. Ce credeti ca a avut parte de vreun ajutor sau suport cat am fost adolescenta? Nu,eu ma comportam ca si individul din subteranul metroului,ma irita ca boala ei imi strica planurile,poate o si acuzam ca face prea mult caz de aceste dureri de cap. Vestea buna este ca aceasta impietrire a inimii care se invarte intre egoism si orgolii nu are un caracter permanent ,iar iubirea de aproapele se dobandeste,se invata ,se acumuleaza.
__________________
Cuvine-se cu adevarat sa te fericim pe tine, Nascatoare de Dumnezeu, cea pururea fericita si prea nevinovata si Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce esti mai cinstita decat Heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat Serafimii, care fara stricaciune pe Dumnezeu-Cuvantul ai nascut, pe tine, cea cu adevarat Nascatoare de Dumnezeu, te marim. |
#133
|
|||
|
|||
![]()
Pentru că vin alegerile....
Evanghelia de azi, la romano catolici, a fost din Marcu: Și au venit la El Iacob și Ioan, fiii lui Zevedeu, zicându-I: „Învățătorule, voim să ne faci ceea ce-Ți vom cere“. 36 Iar El le-a zis: „Ce voiți să vă fac?“ 37 Iar ei I-au zis: „Dă-ne să ședem unul de-a dreapta Ta și altul de-a stânga Ta, întru slava Ta“. 38 Dar Iisus le-a răspuns: „Nu știți ce cereți. Puteți să beți paharul pe care îl beau Eu și să vă botezați cu botezul cu care Eu Mă botez?“ 39 Iar ei I-au zis: „Putem“. Și Iisus le-a zis: „Într'adevăr, paharul pe care Eu îl beau îl veți bea și cu botezul cu care Eu Mă botez vă veți boteza, 40 dar a ședea de-a dreapta Mea sau de-a stânga Mea nu este al Meu a da, ci celor pentru care s'a pregătit“ 41 Și auzind cei zece, au prins a se supăra pe Iacob și pe Ioan. Preotul, în predică, a arătat că cei doi, care nu înțeleseseră încă pentru ce a venit Mesia, voiau să fie miniștrii... voiau fotolii de ministru pentru ei, iar ceilalți zece, care s-au supărat, s-au supărat pentru că Iacob și Ioan le-o luaseră înainte. |
#134
|
||||
|
||||
![]()
” Laudetur Jesus Christus!”
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#135
|
|||
|
|||
![]() |
#136
|
||||
|
||||
![]()
Foarte frumoasa Evanghelia de astazi cu invierea fiicei lui Iair si vindecarea femeii bolnave de 12 ani
![]() In primul rand, faptul ca trebuie sa ne rugam nu doar pentru noi, ci si pentru cei apropiati ai nostri, mai ales daca sunt in imposibilitatea de a inalta o rugaciune (asa cum era fiica lui Iair), dar si pentru dusmani. Asa ne asemanam cu Hristos. In ceea ce o priveste pe femeia bolnava, aceasta nu a facut nicio rugaciune, nu a facut spectacol, nici nu a deznadajduit, in ciuda incercarilor grele si a multimii de oameni. Credinta ei era atat de puternica, incat se gandea ca doar atingandu-se de hainele Mantuitorului, va fi vindecata. Aceasta este si explicatia pentru care credinciosii evlaviosi se ating de vesmintele sfintite ale preotilor sau pentru care preotii pun epitrahilul pe capul celui bolnav / penitent. Fireste, una este gestul plin de piosenie, alta este sa gatui preotul in incercarea de a pune mana pe patrafir :). In al doilea rand, ca nu se cuvine sa scriem pe pomelnicele de la Liturghie "morti", ci "adormiti". Fiica lui Iair dormea, nu era moarta. Cei care s-au mutat de la noi in Hristos, intru nadejdea vietii vesnice si a invierii nu sunt morti, ci doar adormiti. Nu m-am gandit niciodata la legatura care exista intre Evanghelia din duminica aceasta si Sambata mortilor de toamna, de saptamana viitoare. Hristos este Dumnezeul viilor, dar si al adormitilor. In al treilea rand, ceva la care numai astazi am reflectat: vorbind despre suferintele si greutatile vietii in fata carora oamenii deznadajduiesc asa de usor, parintele a adus in discutie istoria lui Iov: Oare noi, oamenii, nu cumva suntem asemanatori diavolului cand gandim despre cineva mai inzestrat decat noi materialiceste si/sau spiritualiceste ca, daca nu ar fi primit asa de multe daruri, nu ar mai fi avut aceeasi atitudine fata de Dumnezeu si semeni si ar fi cazut repede in deznadejde si necredinta?! Si, mai ales, ni s-a reamintit ca la Dumnezeu trebuie sa alergam sa ii dam slava si atunci cand suntem bucurosi! :)
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#137
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Informatia la care te expui devine normalitate, pentru mentalul tau. Sa presupunem ca ortodoxia e o poveste. Dar iata: Daca vei merge sa locuiesti intre budisti, dupa cativa ani, tot ceea ce fac si spun ei, va deveni pentru tine o a doua natura. Dupa ce pleci de la budisti, vii sa locuiesti in Bucuresti, in Ferentari eventual. Violenta si imoralitate pe care le vei descoperi acolo te vor soca, la inceput. Cu timpul insa, vei ajunge sa intelegi motivatiile acelor oameni, proxeneti, traficanti, ucigasi, aurolaci,... Dupa inca un timp, iti vei face prieteni dintre ei, pentru ca in final sa te identifici cu bucurile suferintele si practicile lor. Spune-mi dar! Care este adevarul? Care este sursa adevarului? Experimentarea unei iluzii foarte intense? Un viciu pe care il practica in mod nepasator 10 milioane de inisi, trebuie socotit comportament firesc datorita numarului mare de practicanti? Moartea nu este ceva firesc, ci un efect al denaturarii sufletesi si al abuzului pe care eu insumi il fac asupra mea(pacatul). Pana nu ajungi sa intelegi coerenta si pertineta rationala ale acestei afirmatii, inca nu ai inteles mai nimic despre crestinism. Deprinderiile societatii laice (includ aici si pe impostorii deghizati in povatuitori duhovnicesti) sunt o iluzie ce convinge prin catintativ, iluzie la care orice prunc este expus si hranit cu aceasta pana ajunge sa creada fara umbra de indoiala in ceea ce i se serveste de lumea in care s-a nascut si de Stapanitorul Veacului acestuia. Tare am impresia ca de fapt, acesta era raspunsul la intrebarea pe care nu ai avut curaj sa o formulezi. ASA E? |
#138
|
||||
|
||||
![]()
"Dar sarmanul de la poarta, lepadat, dispretuit, are nume. Cu inteles ne spune dumnezeiasca Evanghelie, pentru ca numele este Lazar, care inseamna in limba ebraica Dumnezeu ajuta (El Azar). Deci il dezvaluia pe el in taina firii lui, a sufletului, a constiintei lui. Constiinta lui se identifica, era una cu numele lui, pentru ca el credea ca Dumnezeu il ajuta; si simtea aceasta, in saracia lui. Aici e una dintre taine. El se afla intr-o asemenea saracie incat s-ar fi multumit doar cu firmiturile care cadeau de la masa bogatului; si nici pe acelea nu le avea. in schimb, aveau mila de el cainii. De buna seama, cainii erau hraniti de-a binelea, pentru ca il pazeau pe bogat. Dar nu ajungeau firmiturile la el; doar mangaierea cainilor, care se dovedeau mai milostivi decat omul. El insa nu blestema; nu-l blestema nici pe bogat, nu-si blestema nici “destinul”, cu atat mai mult nu-L blestema pe Dumnezeu. Nu e usor sa te afli sarac, sa vezi pe cineva imbuibat si intolit imparateste, iar tu nici de firmituri sa nu ai parte de la masa lui; sa te afli in zdrente, vara si iarna, zi si noapte, sa stai acolo, ca-n gunoi; si in dispretul lumii sa te rogi, sa-I multumesti lui Dumnezeu; si starea aceasta sa o primesti drept mangaiere. Cum zic Parintii: “Facutu-s-a tie ocara celorlalti drept cinste”. Aici sunt stari de limita, de hotar. Cine poate sa ajunga acolo nu e departe de imparatia lui Dumnezeu."
Mai mult aici: http://www.crestinortodox.ro/sarbato...zar-97225.html
__________________
Pe noi inșine și unii pe alții și toată viața noastră lui Hristos Dumnezeu să o dăm. |
#139
|
||||
|
||||
![]()
"Era un sarac pe nume Lazar..."(Luca 16, 20)
Iubitii mei, este cunoscuta pilda pe care am auzit-o in Evanghelia din Duminica de astazi...Sa explicam toata toata Evanghelia de astazi? Ne-ar trebui mult. De aceea, din toate imaginile pe care le prezinta pilda, vom explica doar una.Vom vedea, cum traia saracul Lazar in aceasta lume de aici. *** Lazar era un om nefericit. Asupra lui se abatusera multe nenorociri. Priviti-le: Lazar era mai intai de toate sarac. Nu avea nici mosii, nici bani, nici casa. Si altii sunt saraci. Dar acestia sunt sanatosi. Se duc unde vor, lucreaza, isi primesc plata sau salariul si traiesc. Desigur ca nu traiesc ca bogatii. Dar traiesc acceptabil. De ce nu si fericiti? Cand cineva este sanatos, atunci o bucata de paine, cateva masline si o ceapa le mananca cu pofta. Cand insa este bolnav, atunci si cele mai bune mancaruri i se par lipsite de gust. Asadar, Lazar pe langa saracie avea si boala. Desigur ca si altii sunt saraci si bolnavi. Dar au rude si prieteni, oameni care se intereseaza de ei si nu-i lasa fara ingrijire, hrana si medicamente. Dar Lazar nu era doar sarac si bolnav. Era si cu totul singur. N-avea pe nimeni care sa-i arate atentie. Dar iarasi va spune cineva: Si altii sunt saraci, bolnavi si singuri pe lume. Da. Dar ei traiesc in cartiere sarace, intr-o multime de oameni nefericiti. Si vazand ca nenorocirea ii imbratiseaza pe toti acesti oameni, simt o oarecare mangaiere in nenorocirea lor comuna. Saracii au o compatimire unul fata de celalalt si o solidaritate. Dar Lazar nu se afla printre saraci. Era in apropierea unui palat. Acolo traia un bogat. Traia si se desfata de toate bunatatile vietii. Cele mai alese mancaruri, cele mai alese bauturi, cele mai scumpe haine, cele mai luxoase mobiliere, cele mai talentate cantarete si dansatoare...Nimic nu-i lipsea. Cu orice dorea se desfata. Ca sa-si faca chefurile, cheltuia fara mila. Din cele pe care le cheltuia ar fi putut sa faca o cantina si sa hraneasca zilnic un intreg cartier de saraci. Ar fi putut sa zideasca un spital, sa-i adune pe saracii bolnavi si sa-i vindece. Ar fi putut sa faca multe lucruri bune. Dar el nu a facut niciunul. Era neindurator, aspru, lipsit de omenie. Lazar era ca un lepadat la poarta palatului bogatului. Bogatul intra si iesea din palat, il vedea pe Lazar intr-o stare mizerabila, pe caini lingandu-i ranile, topindu-se zilnic ca ceara, de durere si de nenorocire, si bogatul nicio privire de compatimire nu i-a aruncat niciodata. Nu-i pasa de nenorocirea lui Lazar. Cu siguranta s-o fi bucurat cand Lazar a murit. Pentru ca i s-a curatat curtea de neplacutul fenomen... Stiti cu cine s-a asemanat Lazar in fata palatului bogatului nemilostiv? Situatia lui Lazar era cea a unui infometat in fata unei mese pline de toate mancarurile. Cel infometat priveste mancarurile, dar i se interzice sa le atinga. Una este sa moara cineva de foame intr-un loc pustiu, unde nu exista nimic, si alta sa moara intr-un loc plin de bunatati. Una este sa moara cineva de sete intr-un pamant pustiu si fara de apa, unde nu exista picatura de apa, si altceva sa moara langa un izvor cu apa imbelsugata, pentru ca un om rau sta deasupra izvorului si-l pazeste si nu-i permite omului insetat sa bea putina apa si sa-si stinga flacara setei, care-i arde cele dinlauntru. Intr-o astfel de situatie se afla Lazar. Sarac, bolnav, singur, abandonat, Lazar statea inaintea palatului unui bogat, care nu-i dadea nicio bucata de paine, nici un pahar cu apa. Iata de ce bogatul a fost aruncat in iad. Si daca n-ar fi existat iad, pentru astfel de bogati ar trebui sa se faca un iad, zice Sfantul Ioan Gura-de-Aur, a carui Liturghie o ascultam in fiecare duminica. *** De atunci, iubitii mei, de cand Hristos a zis aceasta pilda, au trecut douazeci de secole. Dar Lazarii continua sa existe si astazi in aceasta lume a nedreptatii si a nemilostivirii. Cati nu mor zilnic in toata lumea de foame! Cati bolnavi raman pe dinafara spitalelor, fara medici si medicamente! Cati n-au fost aruncati din casele lor si cati n-au fost parasiti de copiii nemilostivi! Voi aminti doar un exemplu:Intr-un sat, nu foarte departe de Florina, era un batran nefericit. Copiii il parasisera, se dusesera in strainatate si nu-i trimiteau nicio scrisoare. Batranul nu mai putea sa mai lucreze. Cazuse la pat. Nimeni nu cauta la el. Nimeni nu-si intorcea capul sa vada daca traieste sau daca a murit, Un om milos, care observase ca trecura zile de cand nu mai iesise din casa, s-a dus, a intrat inauntru, dar nu a putut sa inainteze. Toata casa era murdara. Batranul era cazut la pat, acoperit. Abia mai respira... si asta cu greu. Omul milos a deschis ferestrele, ca sa iasa afara duhoarea, l-a ridicat, l-a curatat, l-a luat si l-a dus la azilul din Florina. Si sa fi fost numai acest batran...Iata un Lazar, iata multi nenumarati Lazari. Ah! Voi care aveti bani si-i aruncati ici si colo si traiti ca bogatul cel nemilostiv din Evanghelie, opriti-va putin din chefurile voastre si ganditi-va la Lazari. Indurati-va de ei si ajutati-i. Infricosati-va de iadul cel vesnic. Nu uitati, ca "pe cel neindurat Hristos il va osandi cu ateii". Link permanent catre articolul complet http://cristiboss56.blogratuit.ro/Pr...i-b1-p1767.htm
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie. (Părintele Alexander Schmemann) |
#140
|
|||
|
|||
![]()
Bogatul nemilostiv si saracul Lazar – Duminica a XXII-a dupa Rusalii
Scris de : Diacon Bogdan GOREȚCHI Continuând sa ne hranim din nesecata intelepciune a duhovnicestilor cuvinte ale Sf.Parinti ce ne-au adus mai aproape de noi intelesurile pericopei evanghelice a bogatului nemilostiv si saracului Lazar. Sf. Ioan Gură de Aur, arătând cu spiritul lui duhovnicesc adânc această parabolă, găsește multe virtuți săracului Lazăr, tot așa descoperă bogatului multe însușiri negative pentru care a fost lepădat de la fața lui Dumnezeu. Bogatul avea ca primă meteahnă îmbuibarea și lipsa de dragoste; el nu știa ce este mila. Era nemilostiv nu numai față de Lazăr, ci față de toți, căci nu se milostivea spre cel pe care-l vedea zilnic la poarta lui; cum s-ar fi milostivit asupra altora? Se întâmplă uneori să fim de față la o nenorocire – de pildă I s-a facut rau cuiva și tu treci nepăsător mai departe dar, daca ai frica de Dumnezeu te intrebi: „Ce-am făcut? Omul acela suferă?” Și te mustră conștiința și te întorci și-l ajuți. Dar bogatul acela, în fiecare zi vedea pe acel sărac chinuindu-se la poarta lui și rămânea la fel de nepăsător. Necredinta îl face pe om crud și împietrit, frați creștini. De aceea, nu trebuie să-i fericim întotdeauna pe cei bogați, tocmai din cauza acestei dări de seamă cumplite în fața lui Dumnezeu. De aceea, să căutăm adevărata cinste și bucurie, și nu umbra – care este păcatul și ispita. Nu uitați că bucuria cea adevărată nu vine din mulțimea bogățiilor, ci din fapta cea bună și din apropierea de Dumnezeu. De aceea Iisus ni-l dă ca exemplu pe Lazăr, ca să fie pentru noi ca un dascăl, el care îi întrecea pe toți prin mărimea suferinței lui, pe care o purta plin de bărbăție și curaj. De multe ori întâlnim oameni cărora – deși aparent nu fac nici un rău, ci fac numai bine – le merge totul rău. Iar altora care fac rău, le merg toate bine. Și văzând acestea, avem o mare revoltă în suflet. Dar spun sfinții Părinți oamenii răi se bucură aici pe pământ pentru fărâma de bine care există în răul lor, iar cei buni suferă aici pentru răul pe care-l conține binele lor – așa încât, dincolo, fiecare să fie răsplătit cu toată dreptatea, și pentru bine și pentru rău. Câte gânduri, câte vorbe, câte pofte ne răscolesc lăuntrul nostru și ne întinează haina albă a botezului! Noi avem înainte viața și ne angajăm atât de mult în viața aceasta pământească, încât uităm că murim; ni se pare că moartea privește pe altul, nu ne privește pe noi, și aceasta este o mare înșelare. Trecerea de la prezentarea evenimentelor acestei lumi la lumea de dincolo e redată într-un singur verset: “Și a murit săracul și a fost dus de către îngeri în sânul lui Avraam. A murit și bogatul și a fost înmormântat. ” Dacă privim atent la cuvintele versetului vedem că în cazul lui Lazăr se vorbește de o singură moarte: “Și a murit săracul” și a fost dus în fața dreptului judecâtor. Iar bogatul are două morți: “A murit și” și “și a fost înmormântat“. Luați aminte: Domnul nu pomenește de loc numele bogatului, ci numai pe cel al săracului. Numele bogatului ne rămâne necunoscut în toată desfășurarea pildei, pe când Lazăr este numit si pe pământ și în cer. Lumea s-ar fi grăbit să-l pomenească pe cel bogat, ca pe unul vrednic de cinste, iar săracului nu s-ar fi ostenit nimeni să-i spună pe nume, chiar dacă s-ar fi știut cum il cheamă. Săracii trec prin lumea materiala ca niște umbre, pe când numele celor vicleni răsună pe toate buzele. Trecând cu vederea numele bogatului, Mântuitorul ne-a dezvăluit o taină: în ceruri nici nu se pomenește numele celor fara Dumnezeu, nici îngerii nici sfinții nu-l au pe cereștile lor buze, e șters din Cartea Vieții. Dacă la săracul Lazăr putem vorbi de o trecere de la moarte la viață la bogatul nemilostiv viata se termină prin cea de a doua moarte, adică: uitarea. Lazăr însă trăia în nădejde și nu striga la nimeni în lumea cea plină de chin, pe când iadul/chinul bogatului nu mai poate fi depășit este veșnic. Bogatul cere de la Avraam milă, milă pe care el nu a știut să o ofere. Nu-i cere lui Lazăr milă, din mândrie poate, sau din rușine probabil, nu a îndrăznit bogatul. Toți oamenii ce fac fapte bune sunt indepărtați de oamenii răi. Toți oamenii cumsecade sunt indepărtați de oamenii care nu sunt cumsecade, chiar dacă trăiesc împreună. Sunt de multe ori în aceiași familie. Nu se potrivește soțul cu soția,in acelasi gand, nu se potrivesc părinții cu copiii, nu se potrivesc frații între ei. De ce? Pentru că între unii și alții e marea prăpastie CREDINTA de a FACE BINE.Să știți că nu vin toți oamenii LA FEL în lumea aceasta: unul aduce o moștenire rea, altul una bună; din părinți, din bunici, aduc în lumea aceasta o moștenire. Talanții pe care îi dă Dumnezeu în existența lor. Cine intră în Biserică cu lacrimi, cu durere, cu credință, acela vede minunea. Rostul nostru e să-1 mărturisim pe Dumnezeu prin ceea ce vorbim, prin ceea ce facem, prin ceea ce gândim și să arătăm aceasta. Să se simtă că avem credința în Dumnezeu, că avem nădejde și iubire în sufletul nostru și că am scos URA din NOI. Inteleptul Solomon, spune: “Atunci va sta dreptul cu indrazneala multa inaintea fetei celor ce l-au necajit pe el si a celor ce au lepadat ostenelile lui si vazand se vor tulbura cu frica groaznica si se vor minuna de vederea cea preaslavita.” Astfel a rânduit dragostea lui Dumnezeu, voind ca unul să se mântuiască prin celălalt. Nici sărăcia nu este o virtute: unii ajung în starea aceasta din cauza lenei și a patimilor. Este reprobabilă imaginea cerșetorilor care, fugind de muncă cinstită, profită de marea îngăduință a creștinilor miloși. Nicolae Iorga spunea: “Dacă aș fi scris eu cele 10 porunci aș mai fi adăugat una “să nu cersești!”. Deci fapta milosteniei trebuie să aiba ca persoană de destinație chiar pe oamenii nevoiași. Și acest lucru este forte bine vizibil dacă veți privi cu ochii sufletului la situația oamenilor. Mai rea decât criza financiară este criza de umanitate, deficitul de omenie, când oamenii nu mai sunt umani, când nu mai sunt milostivi, când nu mai sunt iertători. Când nu mai sunt binevoitori față de semenii lor, atunci se află cu adevărat într-o criză pierzătoare de suflet. Deci, nu e suficient să nu faci rău nimănui, ci trebuie să faci bine multora. Nu e suficient să nu ucizi, să nu furi, să nu jignești, să nu asuprești pe semenul tău, ci este necesar și să-i faci bine după putință. Un stejar, oricât ar fi de mare, nu-i de la început mare. Te uiți la el cât este de mare și te gândești de la ce a început – de la o ghindă mică. Tot așa și răutățile omului, încep de la cele mici și apoi se întăresc și ajunge de nu le mai poate scoate omul din sufletul său, pentru că îl stăpânesc. Nu bucuria lăcomiei și a îmbuibării egoiste, fără cumpătare și fără milostenie, ci bucuria iubirii smerite și milostive, bucuria vieții în comuniune cu alții este adevărata bucurie a vieții. Nădăjduiesc și sper ca, măcar de acum în colo, când vedem pe cineva care are nevoie de ajutorul nostru să nu mai trecem pe lângă el făcându-ne că nu vedem, ci să-i acordăm tot sprijinul nostru posibil, stiind că faptele bune de azi sunt comori adunate în ceruri, ca sa nu fim ștersi din Cartea Vieții. Amin! Sursa: Ziua Veche
__________________
Andreea Stefan, ranita in incendiul de la Clubul Colectiv are nevoie de ajutorul nostru. http://inliniedreapta.net/jurnal/ape...ndreea-stefan/ |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Predica despre iertare | Ioana Amariucai | Intrebari utilizatori | 4 | 29.06.2012 11:08:05 |
o predica frumoasa | marius.b. | Generalitati | 1 | 31.07.2011 23:18:41 |
Predica de pe Munte | catalinabalhui | Din Noul Testament | 1 | 17.03.2009 16:58:46 |
Predica | Hartford | Despre Biserica Ortodoxa in general | 3 | 06.02.2008 12:14:30 |
|