![]() |
![]() |
|
|
|
#11
|
||||
|
||||
|
Citat:
1) sa aiba un mijloc de a fi iertat de Dumnezeu pentru aspectul temporal al faradelegii. Este functia mantuitoare a pedepsei. Suferinta ispasirii penale este "dedusa" din suferinta purgatoriala sau imanenta. Mai mult, avand prilejul sa se identifice, prin suferinta, cu Domnul, care a suferit, pedeapsa este o ocazie (ca si boala) de a merge pe drumul care duce la iertarea si de consecintele spirituale ale faradelegii. Multi il descopera pe Dumnezeu in inchisoare, putini il descopera in imbuibare si trai fara griji. 2) sa compenseze prejudiciul temporal produs. Este "functia retributiva" al pedepsei. 3) sa ii faca pe ceilalti potentiali raufacatori sa renunte la planurile lor. Este functia de exemplu sau functia disuasiva a pedepsei. Redusa considerabil de cand pedepsele publice nu se mai practica. 4) sa il puna in imposibilitate pe raufacator sa mai faca faradelegi. Este functia ocrotitoare, ca sa zic asa, a pedepsei (ocroteste corpul social, adica pe ceilalti oameni). 5) sa reabiliteze onoarea raufacatorului, adica aspectele reeducativ si ispasitor al pedepsei. Deisgur, cel putin o parte dintre acestea pot fi ratate. Pedepsitul isi poate rata ocazia pe care i-o ofera Domnul. Asa cum unii bolnavi devin mai acri dupa boala lor, in timp ce altii sunt imbunatatiti, tot asa unii raufacatori se pot adanci in rautatea lor in urma pedepsei, sau dimpotriva, pot iesi izbaviti. Banuiesc ca pe acest lucru insista Biserica in pastoratia detinutilor.
__________________
Doamne, Tu pe toate le știi ! Tu știi că Te iubesc ! www.catehism.com http://regnabit.wordpress.com Last edited by Mihnea Dragomir; 28.04.2015 at 13:54:33. |
|
|