Citat:
În prealabil postat de suslik
"credinta sa fie curata, adevarata, puternica. Sa crezi tu in credinta ta. Si respecti pe celalalt si pentru altceva. Chiar daca nu esti convins ca credinta lui este cea adevarata-adevarata trebuie sa admiti ca el, in credinta lui, este cinstit, de buna credinta, ca nu este un farseur; ca musulmanul care la ora fixa isi pune covorul pe iarba, se intoarce cu fata spre Mecca si spune rugaciunea lui scrisa in Coran, e de buna credinta, nu o face de ochii lumii, nu ca sa fie televizat. Ci o face convins fiind ca Allah il aude si-l ajuta. Este foarte important acest lucru: sa admiti buna credinta a celui de alta credinta”.
Greu de gasit ceva mai de bun simt si concis exprimat! Nasol ca la batrinete a spus prostia/blasfemia cu "impartasania catolica = bors de urzici".
|
Iti marturisesc ca de multe ori m-am abtinut sa raspund la mesajele tale in care ii injurai pe calugari, greci, rusi, ortodocsi si toti cei care nu corespund credintei tale. Am facut-o doar ca sa nu te supar prea tare sau smintesc, avand in vedere ca tu esti la inceput, ai o credinta pentru dinti de lapte. Problema e ca s-ar putea ca tu sa smintesti pe altii.
Asa cum ai spus chiar tu, tu ai conceptii din ecumenism si new-age, pe care le-ai avut si cand erai la catolici. Sper doar sa vezi, treptat, care e invatatura ortodoxa. Pentru ca si eu am avut aceste caonceptii, dar le-am lepadat dupa ce am vazut care e adevarul.
In primul rand, tu ai ceva cu calugarii. Aproape toti sfintii au fost calugari, in afara de mucenici. In ortodoxie sunt considerati, pe buna dreptate, mai induhovniciti. Pentru ca functia nu asigura si sfintenia, aceasta din urma se dobandeste in urma nevointelor.
In al doilea rand, nu e o blasfemie daca nu recunosti tainele catolicilor, e invers. Daca nu ai observat, dupa Sinodul din Creta atat antiecumenistii cat si ecumenistii au trebuit sa spuna ca celelalte culte nu sunt biserici, deci nu au Sfinte Taine. Despre asta s-a discutat pana acum, dar toti spun ca celelalte culte nu-s biserici. Eu cred ca degeaba spun nepomenitorii ca s-a adoptat invatatura ecumenista, pentru ca discutiile de dupa au clarificat ca Biserica nu le considera biserici pe celelalte culte.