Randuiala botezului pe scurt

Randuiala botezului pe scurt


Se cuvine a sti ca de va fi pruncul atat de slab, incat sa fie primejdie si indoiala ca nu va trai pana ce se va plini toata randuiala Botezului, precum mai sus s-a randuit, la o astfel de intamplare, se aduce apa si preotul lasa acea lunga randuiala si savarseste pe scurt, dupa cum se arata mai jos, incepand asa:

 

Binecuvantata este Imparatia Tatalui si a Fiului si a Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

 

Apoi: Sfinte Dumnezeule.

, Preasfanta Treime., Tatal nostru., Ca a Ta este Imparatia.

 

Apoi preotul zice aceasta

 

Rugaciune

  

Domnului sa ne rugim.

 

Doamne Dumnezeule, Atottiitorule, Facatorule a toata zidirea cea vazuta si cea nevazuta, Cel ce ai facut cerul si pamantul, marea si toate cele ce sunt in ele, Cel ce ai adunat apele la un loc, Cel ce ai incuiat adancul si l-ai pecetluit pe el cu infricosator si slavit numele Tau, Cel ce ai ridicat apele mai presus de cer, Tu ai intemeiat pamantul pe ape, Tu ai intarit cu puterea Ta marea, Tu ai zdrobit capetele balaurilor in ape, Tu infricosator esti si cine iti va sta impotriva? Cauta, Doamne, spre zidirea Ta aceasta si spre apa aceasta, si-i da ei har de izbavire, binecuvantarea Iordanului; fa-o pe ea izvor de nestricaciune, dar de sfintenie, dezlegare de pacate, vindecare de boli, demonilor pieire, de puterile cele potrivnice neatinsa, plina de putere ingereasca, ca sa fuga de la ea pizmasii zidirii Tale, ca am chemat numele Tau, Doamne, cel minunat, slavit si infricosator pentru cei potrivnici.

 

Si indata toarna untdelemn in apa si apoi il boteaza, zicand:

 

Se boteaza robul lui Dumnezeu (N) si celelalte. Apoi il unge cu Sfantul Mir, zicand: Pecetea darului Sfantului Duh. Amin. Si dupa aceasta imbracandu-l pe el, inconjoara cu dansul, dupa obicei, cantand: Cati in Hristos v-ati botezat.Si facand sfarsit, il impartaseste.

 

Iar dupa aceasta, intamplandu-se ca sa traiasca pruncul, atunci dator este preotul sa-i citeasca toata slujba Botezului, afara de afundare si ungere.

 

SE CUVINE A STI iarasi, ca de va fi pruncul slab precum mai sus s-a zis, si nu s-ar intampla preot, atunci,ca sa nu moara pruncul nebotezat, orice parte barbateasca, sau nefind nimenea dintre barbati, atunci moasa, sau orice alta femeie luand apa, sa-l boteze, zicand: Se boteaza robul lui Dumnezeu (N), in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh. Amin.

 

Iar de va trai pruncul dupa acest botez, trebuie si fie adus la preot ca si plineasca ungerea ca Sfantul Mir si toata slujba Botezului dupa cuviinta.

  

RUGACIUNILE

 

ce se citesc dupa patruzeci de zile femeii care a nascut

  

Iar cand se implinesc 40 de zile, se aduce pruncul in biserica, ca sa se imbisericeasca, adica sa faca inceput intrarii in Biserici. El este adus de maica sas fiind curatita, si fiind de fata si nasul cel ce l-a botezat.

 

Iar preotul incepe, zicand:

 

Binecuvantat este Dumnezeul nostru., Sfinte Dumnezeule., Preasfanta Treime., Tatal nostru., Ca a Ta este Imparatia. Apoi troparul zilei; iar de vei vrea, zi si troparul si condacul sfantului al carui hram este.

 

Apoi: Slava. Si acum.

 

Doamne, cu rugaciunile tuturor sfintilor si ale Nascatoarei de Dumnezeu, pacea Ta da-ne-o noua si ne miluieste pe noi ca un indurat.

 

Si plecandu-si mama capul impreuna cu pruncul, face preotul semnul Sfintei Cruci peste ei si, punand epitrahilul pe capul ei, zice aceasta

 

Rugaciune

 

Domnului sa ne rugam.

  

Doamne Dumnezeule, Atottiitorule, Tatal Domnului nos­tru Iisus Hristos, Care cu cuvantul Tau toata firea cea cuvantatoare si cea necuvantatoare ai zidit si toate din nefiinta in fiinta le-ai adus, Tie ne rugam si pe Tine Te chemam, pe roaba Ta aceasta (N), pe care ai mantuit-o cu voia Ta, curateste-o de tot pacatul si de toata intinaciunea, ca, venind in biserica Ta cea sfanta, sa se invredniceasca fara de osanda a se impartasi cu Sfintele Tale Taine. Ca bun si iubitor de oameni Dumnezeu esti si Tie slava inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

 

Preotul: Pace tuturor. Capetele voastre Domnului sa le plecati.

  

Rugaciune pentru mama pruncului

  

Doamne Dumnezeul nostru, Care ai venit in lume pentru mantuirea neamului omenesc, vino si la roaba Ta aceas­ta (N) si o invredniceste pe ea, pentru rugaciunile cinstitei preotimi, sa se adaposteasca in sfanta soborniceasca biserica Ta si sa intre in casa slavei Tale. Si o invredniceste sa se impartaseasca cu cinstitul Trup si scumpul Sange al Hristosului Tau. Spala-i intinaciunea trupului si necuratia sufletului, la plinirea acestor patruzeci de zile, ca, invrednicindu-se a intra in biserica Ta cea sfanta, sa slaveasca impreuna cu noi preasfant numele Tau, al Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

  

Trebuie a sti ca de va fi murit pruncul, aici se face sfarsitul.

 

Iar de traieste pruncul, citeste si aceste rugaciuni ale pruncului, punand mana pe capul lui.

  

Rugaciune pentru prunc

 

Si pe acest prunc nascut dintr-insa binecuvinteaza-l, creste-l, sfinteste-l, intelepteste-l, fa-l intreg la minte si cu buna pricepere. Ca Tu l-ai adus pe acesta si i-ai aratat lui lumi­na cea simtitoare, ca sa se invredniceasca si de lumina cea intelegatoare in vremea pe care Tu ai hotarat-o. Si sa se numere impreuna cu turma Ta cea sfanta, prin Unul-Nascut Fiul Tau, cu Care binecuvantat esti impreuna cu Preasfantul si bunul si de-viata-facatorul Tau Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

 

Domnului sa ne rugam

  

Doamne Dumnezeul nostru, Cel ce prunc fiind, la patru­zeci de zile, ai fost adus la Templul Legii de Maria, cea neispitita de nunta si sfanta Maica Ta, si in bratele dreptului Simeon ai fost tinut, insuti Stapane atotputernice, si pe acest prunc, care a fost adus ca sa fie infatisat Tie, Facatorul tuturor, binecuvinteaza-l si spre tot lucrul bun si bineplacut Tie creste-l, departand de la dansul toata puterea potrivnica prin insem­narea chipului Crucii Tale, ca Tu esti Cel ce pazesti pruncii, Doamne. Ca, invrednicit de Sfantul Botez, sa dobandeasca partea alesilor Imparatiei Tale, fiind pazit impreuna cu noi, cu harul Sfintei si Celei de o fiinta si nedespartitei Treimi. Ca Tie se cuvine toata slava, multumirea si inchinaciunea, impreuna cu Parintele Tau cel fara de inceput si cu Preasfantul si bunul si de-viata-facatorul Tau Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

 

Preotul: Pace tuturor. Diaconul: Capetele voastre Domnului sa le plecati. 

 

Dumnezeule, Parinte atotiitorule, Care, prin Isaia, marele cuvantator intre prooroci, mai inainte ai vestit noua intruparea cea din Fecioara a Unuia-Nascut Fiului Tau si Dumnezeului nostru, Cel ce in zilele cele mai de pe urma, cu bunavoirea Ta si prin impreuna-lucrarea Sfantului Duh, pentru mantuirea noastra a celor muritori, prin milostivirea cea nemasurata, a primit a Se face prunc dintr-insa; si dupa obi­ceiul din Legea Ta cea sfanta, la implinirea zilelor de curatire, El, Care era adevaratul datator al Legii, a socotit drept sa fie infatisat, preotului si a primit sa fie tinut in brate de dreptul Simeon; inchipuirea acestui lucru de taina aratat am cunoscut-o la proorocul mai sus pomenit prin carbunele din cleste, iar urmarea ei o tinem si noi cei credinciosi in Legea harului; insuti si acum, Cel ce pazesti pruncii, Doamne, binecuvinteaza pe pruncul acesta, impreuna cu parintii si cu nasii lui, si invrednicit fiind de nasterea cea din apa si din Duh, numara-l pe el cu turma cea sfanta a oilor Tale celor cuvantatoare care se numesc cu numele Hristosului Tau. Ca Tu esti Cel care petreci intru cei de sus si privesti spre cei smeriti si Tie slava inaltam, Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

 

Apoi luand preotul pruncul, face cu dansii semnul cruci inaintea usilor bisericii, zicand:

 

Se imbisericeste robul lui Dumnezeu (N), in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.

 

Dupa aceea il duce in biserica, zicand:

 

Intra-voi in casa Ta, inchina-ma-voi in biserica Ta cea sfanta.

 

Si mergand in mijlocul bisericii zice iarasi aceasta:

 

Se imbisericeste robul lui Dumnezeu.

 

Apoi zice:

 

In mijlocul bisericii Te voi lauda.

 

De aici il duce inaintea usilor altarului, zicand:

  

Se imbisericeste robul lui Dumnezeu.

  

Si de va fi parte barbateasca il duce pe dansul in sfantul altar si-l inchina la cele patru laturi ale Sfintei Mese, iar de va fi parte femeiasca o duce pana la usile imparatesti, o inchina la Icoanele catapetesmei si la iconostas si apoi zice:

  

Acum libereaza pe robul Tau, Stapane, dupa cuvantul Tau in pace, ca vazura ochii mei mantuirea Ta, pe care ai gatit-o inaintea fetei tuturor popoarelor, lumina spre descoperirea neamurilor si marire poporului Tau Israel.

  

Si dupa acestea il pune pe el inaintea usilor altarului; si asa, inchinandu-se nasul de trei ori, il ia pe el si iese. Iar nefiind el de fata, atunci il ia mama pruncului, inchinandu-se de trei ori, si preotul face sfarsitul asa:

  

Cel ce a binevoit a fi tinut in brate de dreptul Simeon, pentru a noastra mantuire, Hristos, Adevaratul nostru Dumnezeu, pen­tru rugaciunile Preacuratei Maicii Sale si ale tuturor sfintilor, sa ne miluiasca si sa ne mantuiasca pe noi, ca un bun si de oameni iubitor.

 

 

.

06 Octombrie 2006

Vizualizari: 12581

Voteaza:

Randuiala botezului pe scurt 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Predici si Cuvantari
Predici si Cuvantari Cuviosul a slujit și a predicat cu timp și fără timp. Omiliile sale, rostite ori de câte ori avea ocazia, însă cu precădere în duminici și sărbători, precum și în ajunul praznicelor și în serile de vineri și de duminică, au ajutat foarte mult la 80.00 Lei
Cuvinte care vindeca. Despre regasirea sensului intr-o lume haotica
Cuvinte care vindeca. Despre regasirea sensului intr-o lume haotica Cuvinte care vindecă s-a născut din întâlnirea noastră – un preot ortodox și un psiholog, amândoi preocupați de același lucru: cum putem reda cuvintelor greutatea lor firească și cum putem crea spații de viață în care oamenii să se simtă înțeleși, respect 63.32 Lei
Parintele Dumitru Staniloae - o viziune filocalica despre lume
Parintele Dumitru Staniloae - o viziune filocalica despre lume Rezultat a peste jumătate de secol de susținută activitate teologică, opera părintelui Stăniloae continuă încă să intimideze prin vastitatea aproape incredibilă a abordărilor și concretizărilor. Interesul pe care acestea îl suscită în Occident este 33.83 Lei
Sfantul Cuvios Marturisitor Sofian de la Antim. Viata si invataturile
Sfantul Cuvios Marturisitor Sofian de la Antim. Viata si invataturile Părintele arhimandrit Sofian Boghiu, fost stareț al mănăstirilor Antim și Plumbuita din București, a fost una dintre cele mai rodnice personalități ale monahismului românesc din secolul al XX-lea, un trăitor exemplar al Evangheliei Mântuitorului 42.29 Lei
Rugaciunea lui Iisus si experienta Duhului Sfant
Rugaciunea lui Iisus si experienta Duhului Sfant Părintele Dumitru Stăniloae este cu siguranță cel mai mare teolog ortodox al sfârșitului secolului XX. Vastă și profundă, opera sa exprimă în același timp sensibilitatea mistică și rigoarea dogmatică a Ortodoxiei patristice, cât și geniul specific al 21.14 Lei
Indumnezeire si etica in „Spiritualitatea ortodoxa. Ascetica si mistica” a parintelui Dumitru Staniloae
Indumnezeire si etica in „Spiritualitatea ortodoxa. Ascetica si mistica” a parintelui Dumitru Staniloae „Cartea de față - teza de doctorat a teologului german Jürgen Henkel susținută în 2001 la Facultatea de Teologie Evanghelică a Universității din Erlangen - e o excelentă introducere în teologia ascetică și mistică a Bisericii Ortodoxe așa cum a fost 42.29 Lei
Viata, minunile si prorociile Sfantului Serafim de Virita (1866-1949)
Viata, minunile si prorociile Sfantului Serafim de Virita (1866-1949) Într-o epocă marcată de suferință și prigoană, când credința era greu încercată, iar Biserica Ortodoxă părea aproape nimicită, Sfântul Serafim de Vîrița a fost lumină, nădejde și mângâiere pentru multe suflete rănite. Așa cum spunea adesea părintele 28.54 Lei
Stiinta si religia - editia a doua
Stiinta si religia - editia a doua Știința și religia este o lucrare de neegalat atât în literatura de specialitate rusă, cât și în cea străină. Ideea scrierii unui articol dedicat relației dintre știință și religie i-a venit lui Valentin Feliksovici Voino-Iasenețki (numele de mirean al 23.26 Lei
Domnul Duhurilor - lumea nevazuta si razboiul duhovnicesc impotriva falsilor dumnezei
Domnul Duhurilor - lumea nevazuta si razboiul duhovnicesc impotriva falsilor dumnezei Lumea nevăzută şi războiul duhovnicesc împotriva duhurilor care au încercat să uzurpe domnia lui Dumnezeu Cel slăvit în Treime sunt subiectul cărţii Domnul duhurilor. Părintele Andrew S. Damick foloseşte ca instrumente istoria, Scriptura, mitologia, scrie 42.29 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact