Duminica Floriilor, Duminica Imparatiei

Evenimentele care preced Intrarea Triumfala a Mantuitorului in Ierusalim, invierea lui Lazar si ungerea din Betania, consemnate de Evanghelistul Ioan, au avut un rol pregatitor si consolator pentru ucenicii Domnului in apropierea Patimilor Sale.

Intrarea Domnului in Ierusalim semnifica acceptarea suferintelor si mortii de catre Mantuitorul, dar si descoperirea Chipului Sau Imparatesc, Ca Cel ce este Atotputernic, Stapanitor al vietii si al mortii si Biruitor vesnic al raului.

Imparatul Hristos isi face intrarea biruitoare in Ierusalim, smerit pe manzul asinei, in deplina ascultare, pentru a implini voia atotputernica a Tatalui si a muri pe cruce, pret de rascumparare pentru intreg neamul omenesc.

Perspectiva pe care o avea poporul evreu despre Mesia, cel aclamat ca Imparatul lui Israel, este opusa fata de lucrarea pe care Domnul Hristos vine sa o implineasca in Ierusalim. Poporul evreu astepta in acele momente implinirea mesianitatii lui istorice, adica proclamarea unei imparatii lumesti care sa le asigure bunastarea, libertatea si prestigiul printre neamuri. Prosperitatea era inteleasa la poporul evreu ca semnul alegerii de Dumnezeu.

Mantuitorul nu numai ca nu urmarea aceste lucruri, dar a aratat ca Imparatia cerurilor, pe care a venit sa o proclame, este o realitate duhovniceasca care nu se manifesta prin criterii materiale exterioare. Imparatia cerurilor este impartasirea unor daruri infinit mai bogate decat cele lumesti, si ele se traduc prin daruri de viata vesnica, de viata absoluta si nepieritoare. Mantuitorul si-a pregatit ucenicii pentru darurile ceresti atunci cand le-a vorbit de viata cea adevarata, painea cereasca, apa cea vie, care izvorasc din Persoana Sa. Observam ca aceste daruri sunt caracterizate de epitete ca adevarat, viu, ceresc, tocmai pentru a le distinge de darurile trecatoare si iluzorii care nu ofera omului viata vesnica, dar pe care acesta le urmareste obsesiv. Smerenia Mantuitorului si tristetea chipului sau, aratate in Duminica Floriilor, constituie mesajul ca oamenii care au ca ideal scopuri lumesti si isi fac din creatie suportul existentei lor vor refuza Imparatia cerurilor. Pentru oamenii "lumesti", lipsiti de Duhul lui Dumnezeu, Hristos nu este de dorit. Acestia isi vor gasi intotdeauna idealuri in ceea ce lumea le ofera sau mintea omului poate crea.

Duminica Floriilor este sarbatoarea biruintei mortii si credinciosii sunt chemati sa-si reinnoiasca prin pocainta si impartasirea cu Sfanta Impartasanie experienta baptismala. Prin Taina Sfantului Botez, crestinul a fost partas Mortii si Invierii Mantuitorului si el acum este chemat sa faca aceasta marturie in asteptarea Invierii finale, incredintata si improfetita prin troparul Floriilor: "Invierea cea de obste, mai inainte de patima Ta, incredintand-o, pe Lazar din morti l-ai sculat, Hristoase Dumnezeule. Pentru aceasta si noi, ca pruncii, semnele biruintei purtam, Tie, Biruitorului mortii, strigam: Osana celui dintru inaltime, binecuvantat esti Cel ce vii intru numele Domnului".

Sursa: episcopiaseverinului.ro

.
Pe aceeaşi temă

04 Aprilie 2012

Vizualizari: 1014

Voteaza:

Duminica Floriilor, Duminica Imparatiei 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Calatoria mea prin lumea de dincolo
Calatoria mea prin lumea de dincolo Cartea pe care o țineți acum în mâini este o mărturie scrisă cu dorința de a-i aduce cititorului vestea cea bună: nu suntem zidiți pentru moarte, ci pentru viață veșnică. Viața noastră are sens, iar niciunii dintre oamenii care au trăit vreodată pe acest 36.00 Lei
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia Cine nu-l cunoaște pe Sfântul Paisie Aghioritul? Încă mai trăiesc cei care l-au cunoscut personal și care, povestind despre sfântul, varsă o lacrimă de recunoștință și de dor pentru acela care le-a umplut inima de dragoste pentru Dumnezeu, le-a dat 35.00 Lei
Ultima vanzare a pacatului
Ultima vanzare a pacatului Dacă iei în mână acest text, nu ai cum să-l mai lași decât atunci când ai terminat lectura. Subiectul în sine, împreună cu harul autorului, fac din acest roman o excepțională pagină de literatură.Luș Ursu este un om profund, care are în el acel dar de la 35.00 Lei
Biserica, Lume si Imparatie
Biserica, Lume si Imparatie Părintele Alexander Schmemann este unul din cei mai importanți teologi contemporani, ale cărui preocupări teologice s-au centrat pe rolul Euharistiei în viața Bisericii. Firește, studiile sale au atins și alte teme, toate având relevanță pastorală. 43.00 Lei
Ai grija!
Ai grija! Limitele se pun atunci când din centru al lumii devenim observatori ai istoriei celuilalt. Şi dacă n-o judecăm, ci o înţelegem şi o percepem, în afara hărţilor noastre, noi vom alege dacă ne vom muta, dacă vom pleca, dacă vom rămâne sau dacă ne vom 14.00 Lei
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a Nu sunt o expertă în Rugăciunea lui Iisus, dar m-aș bucura să vă pot ajuta să o înțelegeți măcar atât cât o înțeleg eu. Prea mulți dintre noi își petrec zilele având sentimentul că Dumnezeu este departe, ocupat cu lucruri mult mai importante. Însă Domnul 25.00 Lei
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae În ultimele decenii, teologia creștinã s-a aplecat cu mult interes asupra tainei persoanei. Aceasta s-ar putea datora atât actului necesar de deslușire, predare și receptare a Revelației dumnezeiești, cât și provocãrilor pe care le întâmpinã ființa umanã 55.00 Lei
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36)
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36) Părinții Bisericii Primare au fost mari teologi - deși nu se considerau ca atare - și păstori iscusiți, implicați în viața de zi cu zi a cetății și în conducerea propriilor congregații. Părinții au răspuns la marile întrebări formative ale credinței 66.00 Lei
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37)
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37) În această călătorie în istoria filosofiei și a teologiei creștine, David Bradshaw (Universitatea din Kentucky, Catedra de Filosofie) demonstrează că unul dintre motivele principale ale Marii Schisme (1054) a fost înțelegerea greșită de către apuseni 75.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact