Patriarhia Română şi Patriarhia Antiohiei promovează dialogul şi cooperarea

Ca răspuns la invitația Preafericitului Părinte Daniel, Patriarhul României, Preafericitul Părinte Ioan al X-lea, Patriarhul Antiohiei și al Întregului Orient, a efectuat o vizită frățească în Biserica Ortodoxă Română, în zilele de 28 noiembrie - 2 decembrie 2014. Acesta a fost un prilej pentru Patriarhul Ioan și delegația antiohiană să cunoască mai bine Biserica Română, viața și mărturia ei. Vizita a fost, în principal, o ocazie pentru cei doi patriarhi și delegațiile celor două Biserici să aibă un schimb de idei cu privire la problemele de interes comun existente în condițiile dificile prin care trece regiunea Orientului Mijlociu, și, de asemenea, privitor la situația actuală a Bisericii Ortodoxe, în general. Având în vedere aceste situații dificile, cei doi Patriarhi, în numele Bisericilor respective, afirmă următoarele:

1. Creștinii sunt chemați peste tot în lume să dea mărturie despre mesajul de iubire pe care Domnul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos l-a adus și l-a arătat prin Răstignirea și Învierea Acesta este motivul pentru care cele două Biserici declară că se angajează să lucreze pentru binele societăților lor.



2. Unitatea Ortodoxiei și capacitatea sa de a mărturisi întregii lumi despre "Vestea cea Bună" depinde de comuniunea de iubire și cooperare pentru Pace și Speranţă. Prin urmare, cele două Biserici consideră că Ortodoxia este chemată astăzi, prin conducătorii, clericii și credincioșii ei să mărturisească despre realitatea acestei comuniuni prin depășirea dezbinărilor cauzate de diferite motivații de ordin organizatoric sau etnic și să acorde
prioritate totalăspiritului de misiune, consultare reciprocă și solidaritate.

3. Cele două Biserici sunt conștiente de importanța menținerii unor relații strânse între ele, pentru a spori mai mult valoarea dialogului Ortodoxiei cu alţi creștini și cu necreștini.

4. Creștinii din Orientul Mijlociu suferă în prezent din cauza presiunii și persecuției inacceptabile a extremiștilor. În timp ce refuză o astfel de situație, cele două Biserici îndeamnă toate autoritățile responsabile să lucreze urgent pentru a opri aceste acțiuni inumane. Cele două Biserici declară ferm că, de fapt, creștinii din Orientul Mijlociu sunt copiii acestei regiuni și că împărtășesc în comun cu ceilalți compatrioți ai lor toate suferințele din țările respective.Acesta este motivul pentru care cele două Biserici acordă prioritate tuturor acțiunilor care vor ajuta pe creștini să rămână în patria lor, în pofida dificultăților cu care se confruntă. Prin urmare, cele două Biserici regretă atitudinea pasivă adoptată de comunitatea internațională cu privire la răpirea mitropoliților Ioan și Paul de Alep și consideră că este responsabilitatea acesteia de a acţiona urgent și eficient, cu scopul eliberării lor şi a tuturor celelalte persoanerăpite în acești ani.

5. Referitor la relațiile dintre cele două Biserici surori, multe documente și edificii din România sunt mărturie a legăturilor vii și puternice menținute de-a lungul secolelor. Această vizită este o ocazie pentru cele două Biserici surori să-și afirme voința de consolidare a acestor relații prin:

a. O consultare sistematică și continuă între ele, în special în probleme legate de viața Bisericii Ortodoxe și mărturia ei în lume.

b. Consolidarea legăturilor frățești dintre școlile de Teologie ale acestora, în special prin sublinierea importanței rolului pastoral al Bisericii și al responsabilității acesteia în societate, în actualul context social, economic și cultural.

c. Promovarea, de fiecare dată când este posibil, a schimbului de studenți între școlile de Teologie pentru a dezvolta comunicare și cooperare reciprocă, așa cum a fost cazul până acum.

d. Organizarea de pelerinaje, atunci când este posibil, pentru a-i ajuta pe credincioșii fiecărei Biserici să cunoască mai bine viața fraților și surorilor lor din cealaltă Biserică și modul în care aceștia mărturisesc împreună pe Domnul și Mântuitorul nostru Iisus Hristos.

e. Schimb de experiență, în special în ceea ce privește grija pastorală și misiunii lor pentru credincioșii cu origini antiohiană și românească din diaspora, care lucrează împreună pentru a exprima mai bine unitatea Ortodoxiei peste tot în lume.

f. Cultivarea unor relații puternice între Universitatea din Balamand și instituțiile de învățământ din România, în principal în domeniul social şi medical.

g. Informarea reciprocă prin intermediul mass-media bisericească privitor la viața și misiunea celor două Biserici.

h. Dezvoltarea cercetării privind istoria relațiilor dintre cele două Biserici, prin instituțiile academice existente.


† DANIEL                                   † JOHN X
Patriarhul România                 Patriarhul Antiohiei

București, 1 decembrie 2014

BIROUL DE PRESĂ AL PATRIARHIEI ROMÂNE
 

.
Pe aceeaşi temă

02 Decembrie 2014

Vizualizari: 620

Voteaza:

Patriarhia Română şi Patriarhia Antiohiei promovează dialogul şi cooperarea 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Calatoria mea prin lumea de dincolo
Calatoria mea prin lumea de dincolo Cartea pe care o țineți acum în mâini este o mărturie scrisă cu dorința de a-i aduce cititorului vestea cea bună: nu suntem zidiți pentru moarte, ci pentru viață veșnică. Viața noastră are sens, iar niciunii dintre oamenii care au trăit vreodată pe acest 36.00 Lei
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia Cine nu-l cunoaște pe Sfântul Paisie Aghioritul? Încă mai trăiesc cei care l-au cunoscut personal și care, povestind despre sfântul, varsă o lacrimă de recunoștință și de dor pentru acela care le-a umplut inima de dragoste pentru Dumnezeu, le-a dat 35.00 Lei
Ultima vanzare a pacatului
Ultima vanzare a pacatului Dacă iei în mână acest text, nu ai cum să-l mai lași decât atunci când ai terminat lectura. Subiectul în sine, împreună cu harul autorului, fac din acest roman o excepțională pagină de literatură.Luș Ursu este un om profund, care are în el acel dar de la 35.00 Lei
Biserica, Lume si Imparatie
Biserica, Lume si Imparatie Părintele Alexander Schmemann este unul din cei mai importanți teologi contemporani, ale cărui preocupări teologice s-au centrat pe rolul Euharistiei în viața Bisericii. Firește, studiile sale au atins și alte teme, toate având relevanță pastorală. 43.00 Lei
Ai grija!
Ai grija! Limitele se pun atunci când din centru al lumii devenim observatori ai istoriei celuilalt. Şi dacă n-o judecăm, ci o înţelegem şi o percepem, în afara hărţilor noastre, noi vom alege dacă ne vom muta, dacă vom pleca, dacă vom rămâne sau dacă ne vom 14.00 Lei
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a Nu sunt o expertă în Rugăciunea lui Iisus, dar m-aș bucura să vă pot ajuta să o înțelegeți măcar atât cât o înțeleg eu. Prea mulți dintre noi își petrec zilele având sentimentul că Dumnezeu este departe, ocupat cu lucruri mult mai importante. Însă Domnul 25.00 Lei
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae În ultimele decenii, teologia creștinã s-a aplecat cu mult interes asupra tainei persoanei. Aceasta s-ar putea datora atât actului necesar de deslușire, predare și receptare a Revelației dumnezeiești, cât și provocãrilor pe care le întâmpinã ființa umanã 55.00 Lei
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36)
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36) Părinții Bisericii Primare au fost mari teologi - deși nu se considerau ca atare - și păstori iscusiți, implicați în viața de zi cu zi a cetății și în conducerea propriilor congregații. Părinții au răspuns la marile întrebări formative ale credinței 66.00 Lei
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37)
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37) În această călătorie în istoria filosofiei și a teologiei creștine, David Bradshaw (Universitatea din Kentucky, Catedra de Filosofie) demonstrează că unul dintre motivele principale ale Marii Schisme (1054) a fost înțelegerea greșită de către apuseni 75.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact