Preasfintitul Parinte Mihail Filimon va fi intronizat pe 29 iunie la Melbourne


Preasfintitul Parinte Mihail Filimon va fi intronizat pe 29 iunie la Melbourne

Preasfintitul Parinte MIHAIL FILIMON, primul Episcop al Episcopiei Ortodoxe Romane a Australiei si Noii Zeelande, va fi intronizat duminica, 29 iunie 2008, la sarbatoarea Sf. Apostoli Petru si Pavel in biserica cu acest hram din Melbourne (Australia). Sfanta Liturghie si ceremonia de intronizare vor fi oficiate de catre Inaltpreasfintitul Parinte Mitropolit Laurentiu Streza, Mitropolitul Ardealului, delegatul Preafericitului Parinte Patriarh Daniel, inconjurat de Preasfintitul Parinte Ambrozie, episcopul Giurgiului, alti ierarhi ai altor Biserici Ortodoxe surori, preoti si diaconi din Australia si Noua Zeelanda. La eveniment vor mai participa reprezentanti ai autoritatilor romane, ai autoritatilor locale, preoti, monahi si credinciosi, precum si reprezentanti ai altor culte.

Hirotonia intru arhiereu a Preasfintitului Parinte MIHAIL, primul episcop al Episcopiei Ortodoxe Romane a Australiei si Noii Zeelande, a avut loc in cadrul Sfintei Liturghii oficiate de Inaltpreasfintitul Mitropolit Nifon al Targovistei si Exarh patriarhal, inconjurat de alti ierarhi ai Sfantului Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane, in Catedrala patriarhala din Bucuresti, la sarbatoarea Intrarii Mantuitorului in Ierusalim - Floriile (20 aprilie 2008).

In cadrul ceremoniei de intronizare a Preasfintitului Parinte MIHAIL FILIMON va fi citita urmatoarea Gramata patriarhala:

+ D A N I E L,
Prin mila si purtarea de grija a lui Dumnezeu,
Mitropolit al Munteniei si Dobrogei, Loctiitor al tronului Cezareei Capadociei si
Patriarh al Bisericii Ortodoxe Romane
Prea iubitului cler si tuturor dreptcredinciosilor crestini din de Dumnezeu pazita Episcopie Ortodoxa Romana a Australiei si Noii Zeelande si tuturor ascultatorilor si cititorilor acestei
GRAMATE PATRIARHALE,

Har si pace de la Dumnezeu, Cel in Treime laudat,
iar de la Noi Arhipastoreasca binecuvantare!
Se cuvine sa facem cunoscut tuturor ca Domnul si Mantuitorul nostru Iisus Hristos a asezat in Sfanta Sa Biserica dregatorii si vrednicii deosebite si, prin trimiterea Preasfantului si de viata facatorului Duh peste Sfintii Sai Ucenici si Apostoli, i-a intarit pe acestia intru propovaduirea cuvantului Evangheliei Sale, iar prin punerea mainilor, intr-o neintrerupta succesiune de la Sfintii Apostoli si pana astazi, pe toti slujitorii Bisericii ii face vrednici de a fi partasi darurilor Sale de multe feluri, in treptele randuite, ca diaconi, preoti si arhierei.

Este binecunoscut ca Ortodoxia a patruns in Australia si Noua Zeelanda catre sfarsitul secolului al XIX-lea, dar, mai ales, in secolul al XX-lea, odata cu emigratia din tarile ortodoxe, organizarea bisericeasca ortodoxa facandu-se in principal pe baze etnice.

Inceputurile imigratiei romanilor in Australia si Noua Zeelanda se situeaza inainte si dupa cel de al doilea razboi mondial, acolo traind astazi, aproape 90.000 de romani, pastratori de spiritualitate, civilizatie si cultura romaneasca, dar si de viata religioasa ortodoxa in contextul societatii multiculturale, sociale si religioase din acea parte a lumii.

Fondarea parohiilor ortodoxe romanesti in Australia si Noua Zeelanda s-a facut pe bazele canonice si pastrand principiile din Biserica Ortodoxa Romana, iar Patriarhia Romana, indreptatita canonic si legal, s-a ingrijit de fiii ei, care au ales sa traiasca in acele zone geografice. Printre parohiile infiintate dupa cel de al doilea razboi mondial se numara, in Australia: Parohia Sfintii Petru si Pavel din Melbourne (1970), Parohia Sfanta Maria din Sydney (1970), Parohia Sfantul Nicolae din Adelaide (1972), Parohia Sfantul Dumitru din Brisbane (1984), Parohia Sfantul Ioan Botezatorul din Perth (1982), iar in Noua Zeelanda: Parohia Sfanta Maria din Wellington (1971), altele luand fiinta dupa anul 1989. Parohiile ortodoxe romane din Australia si Noua Zeelanda, mai vechi si mai noi, au fost organizate in doua protopopiate alcatuind Vicariatul Ortodox Roman pentru Australia si Noua Zeelanda infiintat, la cererea preotilor si a credinciosilor romani, prin hotararea nr.1.289/2006 luata de Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane in sedinta sa de lucru din 26 iunie 2006.

Amploarea slujirii si misiunii in parohiile ortodoxe romane din teritoriile australian si neo-zeelandez, in cei aproape 40 de ani, a tintit permanent cultivarea in sufletele credinciosilor ortodocsi romani dragostea si atasamentul fata de credinta strabuna, fata de Biserica Mama si tara natala, Romania, avand ca scop pastrarea identitatii crestin-ortodoxe si romanesti intr-un vast spatiu multicultural si pluriconfesional.

De asemenea, dorinta consolidarii unitatii specifice a clerului roman si a promovarii unei viziuni comune in ce priveste activitatea misionar-pastorala, cultural-sociala si filantropica au alimentat constiinta necesitatii unei prezente ierarhice romanesti permanente in Australia si Noua Zeelanda, sporind premisele unei stranse solidaritati in sanul comunitatii romanesti din acest spatiu geografic. In acest context, prezenta unui episcop ortodox roman semnifica reprezentarea cu alta autoritate si la alt nivel a credinciosilor ortodocsi romani din Australia si Noua Zeelanda, atat in fata autoritatilor civile, cat si a celorlalte biserici si culte.

Realitatile pastoral-misionare si culturale amintite mai sus, lipsa unei structuri administrativ-bisericesti de nivel eparhial, precum si prezenta ocazionala a unor ierarhi ortodocsi romani in Australia si Noua Zeelanda, au sporit nadejdea preotilor si credinciosilor romanilor din acele comunitati din Australia si Noua Zeelanda, aflate intr-o arie misionara si pastorala intinsa, cu parohiile situate la mare distanta unele de altele, ca Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane va aproba organizarea acestora intr-o eparhie, privilegiu de care alte comunitati ortodoxe ale altor etnii se bucurau deja.

Pentru toate aceste considerente si tinand seama de dorintele tot mai puternice ale preotilor si credinciosilor ortodocsi romani din Australia si Noua Zeelanda, Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane, luand aminte la propunerea Noastra, prin hotararea nr.4.708/2007 a aprobat infiintarea Episcopiei Orto-doxe Romane a Australiei si Noii Zeelande, cu sediul la Melbourne, in dependenta directa de Patriarhia Romana si inscrierea acesteia in Statutul pentru organizarea si functionarea Bisericii Ortodoxe Romane, ca etapa fundamentala in procesul de consolidare a comuniunii preotilor si credinciosilor ortodocsi romani din Australia si Noua Zeelanda cu Sfanta Biserica Mama din Romania si, prin aceasta, cu Biserica Ortodoxa Universala.

Ca slujitor al lui Hristos in vrednicia de Patriarh al Bisericii Ortodoxe Romane, calauzit fiind de indatorirea de a nu lasa Episcopia Ortodoxa Romana a Australiei si Noii Zeelande lipsita de carmuitorul ei canonic, pe temeiul prevederilor Statutului pentru organizarea si functionarea Bisericii Ortodoxe Romane, cu scrisoarea nr.445 din 25 ianuarie 2008, am incredintat Inaltpreasfintitului Mitropolit Iosif al Mitropoliei Ortodoxe Romane a Europei Occidentale si Meridionale misiunea de a conduce delegatia Patriarhiei Romane care s-a deplasat in Australia pentru convocarea sedintei de constituire si de lucru a Adunarii Eparhiale a Episcopiei Ortodoxe Romane a Australiei si Noii Zeelande - 24 februarie 2008), in cadrul careia, prin vot secret consultativ, a fost desemnat drept candidat pentru alegerea celui dintai ierarh eparhiot al Episcopiei Ortodoxe Romane a Australiei si Noii Zeelande, Preacuviosul Arhimandrit Dr. MIHAIL FILIMON, vicarul administrativ al Arhiepiscopiei Bucurestilor.

Implinind aceasta procedura statutara bisericeasca si luand aminte la indatoririle ce Ne revin ca Intaistatator al Bisericii Ortodoxe Romane, am convocat Sfantul Sinod al Bisericii noastre, in ziua de marti, 5 martie 2008, la Resedinta Patriarhala din Bucuresti, in vederea alegerii chiriarhului noii Episcopii Ortodoxe Romane a Australiei si Noii Zeelande, in dependenta directa de Patriarhia Romana.

In urma cercetarii canonice si a votului exprimat, Sfantul Sinod a ales in scaunul vacant al Episcopiei Ortodoxe Romane a Australiei si Noii Zeelande pe Preacuviosul Arhimandrit Dr. MIHAIL FILIMON, vicarul administrativ al Arhiepiscopiei Bucurestilor, care s-a aratat vrednic de aceasta chemare prin statornicia sa intru dreapta credinta si imbratisarea vietii monahale in Manastirea Cernica - mare scoala duhovniceasca din apropierea Bucurestilor; prin pregatirea teologica dobandita la Institutul Teologic Universitar din Sibiu si, apoi, la Facultatea de Teologie Ortodoxa a Universitatii din Tesalonic (Grecia) in cadrul careia, in anul 1999 a obtinut titlul academic de Doctor in Teologie; prin vocatia sa pentru slujirea sfantului altar; prin ravna si daruirea cu care a slujit Biserica in ascultarile care i s-au randuit in posturile de raspundere administrativa incredintate in Episcopia Argesului si Muscelului in calitate de cadru didactic la Facultatea de Teologie "Sfanta Filofteia" a Universitatii din Pitesti si de inspector scolar - specialitatea Religie in cadrul Inspectoratului Scolar Judetean Arges, si apoi in Episcopia Ortodoxa Romana in America si in Arhiepiscopia Bucurestilor.

Drept urmare, in ziua de Duminica, 20 aprilie 2008, la maritul praznic al Intrarii Domnului in Ierusalim, in Catedrala Patriarhala din Bucuresti, a fost hirotonit intru arhiereu Preacuviosul Arhimandrit Dr. MIHAIL FILIMON, vicarul administrativ al Arhiepiscopiei Bucurestilor, ca cel dintai Episcop eparhiot al nou infiintatei Episcopii Ortodoxe Romane a Australiei si Noii Zeelande.

Pe temeiul celor aratate mai sus, al Sfintelor Canoane si al prevederilor cuprinse in art.133 din Statutul pentru organizarea si functionarea Bisericii Ortodoxe Romane, se aduce la cunostinta tuturor aceasta GRAMATA PATRIARHALA, prin care dam alesului Episcop, Preasfintitului Parinte MIHAIL, imputernicirea canonica de pastorire ca Episcop al de Dumnezeu pazitei Episcopii Ortodoxe Romane a Australiei si Noii Zeelande, cu toate parohiile din tarile cate tin astazi si vor tine si in viitor de aceasta eparhie, drept marturie ca Preasfintia Sa, dobandind jurisdictia de Episcop al Episcopiei Ortodoxe Romane a Australiei si Noii Zeelande are dreptul si puterea de a aseza, dupa randuielile Sfintei noastre Biserici si dupa legile tarilor respective: citeti, cantareti, ipodiaconi, diaconi, preoti si protopopi la toate bisericile din Episcopia Preasfintiei Sale, iar stareti si starete, egumeni si egumene la manastiri si schituri, si de a randui toate cate i se cuvin ca ierarh, spre folosul duhovnicesc al eparhiei pe care o pastoreste pe calea mantuirii.

Din partea Preasfintiei Sale asteptam, asa cum indeamna Canonul 34 Apostolic, cinstire si ascultare fata de Patriarhul Romaniei si fata de Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Romane; sa arate iubire de neam, grija parinteasca pentru parohii si manastiri, pentru valorile credintei ortodoxe, pentru cultura crestina, precum si dragoste parinteasca fata de clerul si dreptcredinciosii crestini, tineri si varstnici, facandu-se tuturor calauza intru pastrarea nestirbita a dreptei credinte si a randuielilor Bisericii noastre stramosesti; sa se sfatuiasca si sa coopereze cu autoritatile din Australia si Noua Zeelanda pentru binele Bisericii, fiind tuturor calauza pentru pastrarea si intarirea dreptei credinte si a randuielilor Bisericii noastre strabune.

Indeosebi, pe langa slujirea arhiereasca ce-i revine prin Sfintele Canoane, precum si drepturile si indatoririle prevazute de Statutul Episcopiei Ortodoxe Romane a Australiei si Noii Zeelande, incredintam pe Preasfintitul Parinte Episcop MIHAIL ca este unicul arhipastor canonic si legal al preotilor si credinciosilor din aceasta Episcopie, drept pentru care il povatuim sa puna la inima si sa lucreze neincetat pentru a aduna in jurul scaunului episcopal comunitatile bisericesti ortodoxe, care apartin jurisdictional Episcopiei Ortodoxe Romane a Australiei si Noii Zeelande, aratand neobosita staruinta pentru realizarea unitatii spirituale a tuturor credinciosilor si preotilor acestei Episcopii, pentru comuniune cu ceilalti ierarhi canonici din Australia si Noua Zeelanda.

Totodata, indemnam pe Preasfintia Sa sa pretuiasca unitatea crestina pentru care S-a rugat Mantuitorul nostru Iisus Hristos inainte de Patima Sa si sa promoveze dialogul si cooperarea practica sociala cu celelalte Biserici crestine din Australia si Noua Zeelanda.

Asadar, tuturor celor din cinul preotesc si calugaresc, precum si tuturor dreptcredinciosilor din cuprinsul Episcopiei Ortodoxe Romane a Australiei si Noii Zeelande, le recomandam cu dragoste parinteasca pe Preasfintitul Parinte Episcop MIHAIL, drept Chiriarhul lor canonic ales de Sfantul Sinod al Bisericii Ortodoxe Autocefale Romane, chemandu-i sa il intampine cu dragoste fiasca, sa il asculte si sa il cinsteasca, aratandu-i in toate imprejurarile sprijin si impreuna-lucrare in tot ceea ce savarseste cu jertfelnicie si iubire pentru Sfanta Biserica, pentru neam si pentru semeni, in respectul fratesc fata de cei cu care Dumnezeu i-a randuit sa convietuiasca in aceasta parte a lumii.

Cunoscand si pretuind insufletirea cu care slujitorii si credinciosii ortodocsi romani din Australia si Noua Zeelanda au intampinat intotdeauna cuvantul Intaistatatorilor Bisericii Noastre, ii povatuim pe toti cu parinteasca dragoste ca, sub pastorirea noului lor arhipastor, sa pastreze unitatea dreptei credinte, vietuind in pace si in buna intelegere ca fii adevarati ce cred in Hristos si "intru una, sfanta, soborniceasca si apostoleasca Biserica", incredintandu-l pe Preasfintitul Parinte Episcop MIHAIL, milostivirii Bunului Dumnezeu si rugaciunilor Sfantului Apostol Andrei, Ocrotitorul Romaniei, precum si ale tuturor Sfintilor odrasliti din binecuvantatul pamant romanesc.

Iar pentru ca sa se implineasca dupa cuviinta toata datina Sfintei noastre Biserici, am randuit ca intronizarea Preasfintitului Parinte MIHAIL in scaunul de Episcop al Episcopiei Ortodoxe Romane a Australiei si Noii Zeelande sa se faca in ziua de 29 iunie 2008, de catre Inaltpreasfintitul Mitropolit Laurentiu Streza, Arhiepiscop al Sibiului si Mitropolit al Ardealului, inconjurat de Preasfintitul Parinte Ambrozie, episcopul Giurgiului si de ierarhi coliturghisitori ai celorlalte Biserici Ortodoxe surori, de clerici si credinciosi de la parohii din cuprinsul acestei Episcopii, de fata fiind inalte personalitati din viata bisericeasca si publica locala.

Si astfel, cu un cuget si cu o inima, impreuna sa preamarim pe Tatal, pe Fiul si pe Sfantului Duh, Treimea cea de o fiinta si nedespartita. Amin!

Data in Resedinta Patriarhala din Bucuresti la 20 aprilie 2008, la sarbatoarea Intrarii Domnului in Ierusalim, in cel dintai an al Arhipastoririi Noastre ca Patriarh al Bisericii Ortodoxe Romane.

+ D A N I E L
PATRIARHUL BISERICII ORTODOXE ROMANE
Mitropolit al Munteniei si Dobrogei, Loctiitor al tronului Cezareei Capadociei
si Arhiepiscop al Bucurestilor

Sursa: basilica.ro

.

25 Iunie 2008

Vizualizari: 1133

Voteaza:

Preasfintitul Parinte Mihail Filimon va fi intronizat pe 29 iunie la Melbourne 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Calatoria mea prin lumea de dincolo
Calatoria mea prin lumea de dincolo Cartea pe care o țineți acum în mâini este o mărturie scrisă cu dorința de a-i aduce cititorului vestea cea bună: nu suntem zidiți pentru moarte, ci pentru viață veșnică. Viața noastră are sens, iar niciunii dintre oamenii care au trăit vreodată pe acest 36.00 Lei
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia Cine nu-l cunoaște pe Sfântul Paisie Aghioritul? Încă mai trăiesc cei care l-au cunoscut personal și care, povestind despre sfântul, varsă o lacrimă de recunoștință și de dor pentru acela care le-a umplut inima de dragoste pentru Dumnezeu, le-a dat 35.00 Lei
Ultima vanzare a pacatului
Ultima vanzare a pacatului Dacă iei în mână acest text, nu ai cum să-l mai lași decât atunci când ai terminat lectura. Subiectul în sine, împreună cu harul autorului, fac din acest roman o excepțională pagină de literatură.Luș Ursu este un om profund, care are în el acel dar de la 35.00 Lei
Biserica, Lume si Imparatie
Biserica, Lume si Imparatie Părintele Alexander Schmemann este unul din cei mai importanți teologi contemporani, ale cărui preocupări teologice s-au centrat pe rolul Euharistiei în viața Bisericii. Firește, studiile sale au atins și alte teme, toate având relevanță pastorală. 43.00 Lei
Ai grija!
Ai grija! Limitele se pun atunci când din centru al lumii devenim observatori ai istoriei celuilalt. Şi dacă n-o judecăm, ci o înţelegem şi o percepem, în afara hărţilor noastre, noi vom alege dacă ne vom muta, dacă vom pleca, dacă vom rămâne sau dacă ne vom 14.00 Lei
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a Nu sunt o expertă în Rugăciunea lui Iisus, dar m-aș bucura să vă pot ajuta să o înțelegeți măcar atât cât o înțeleg eu. Prea mulți dintre noi își petrec zilele având sentimentul că Dumnezeu este departe, ocupat cu lucruri mult mai importante. Însă Domnul 25.00 Lei
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae În ultimele decenii, teologia creștinã s-a aplecat cu mult interes asupra tainei persoanei. Aceasta s-ar putea datora atât actului necesar de deslușire, predare și receptare a Revelației dumnezeiești, cât și provocãrilor pe care le întâmpinã ființa umanã 55.00 Lei
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36)
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36) Părinții Bisericii Primare au fost mari teologi - deși nu se considerau ca atare - și păstori iscusiți, implicați în viața de zi cu zi a cetății și în conducerea propriilor congregații. Părinții au răspuns la marile întrebări formative ale credinței 66.00 Lei
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37)
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37) În această călătorie în istoria filosofiei și a teologiei creștine, David Bradshaw (Universitatea din Kentucky, Catedra de Filosofie) demonstrează că unul dintre motivele principale ale Marii Schisme (1054) a fost înțelegerea greșită de către apuseni 75.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact