COMUNICAT DE PRESA
"Parintii au mancat agurida si copiilor li s-au sterpezit dintii”
Cu privire la finalitatea cazului de cercetare canonica a lui Casian Ovidiu Pandelica, preot la parohia Reviga si a lui Gheorghe Pandelica, preot la parohia Mircea cel Batran, Protopopiatul Slobozia, in cadrul Consistoriului Eparhial, Biroul de Presa al Episcopiei Sloboziei si Calarasilor, aduce la cunostinta opiniei publice, urmatoarele:
Dupa eforturi indelungate ale Eparhiei Sloboziei si Calarasilor de a gasi o solutie de aplanare a conflictului, dar si de afirmare a valorilor canonice, regulamentare si statutare, preotul Casian Pandelica si preotul Gheorghe Pandelica, fosti slujitori la parohiile Reviga si Mircea cel Batran, au fost CATERISITI de catre Consistoriul Eparhial Bisericesc.
Mentionam faptul ca in conformitate cu Legea nr. 489/2006 privind libertatea religioasa si regimul general al cultelor, publicata in Monitorul Oficial si adoptata de Parlamentul Romaniei, Biserica Ortodoxa se conduce conform propriului Statut de organizare si functionare (art. 8, alin. 1). Respectivul Statut prevede, in cazul preotilor de mir, ca exercitarea puterii de judecata se face prin Consistoriul Eparhial Bisericesc (art. 148).
Prin faptele lor – fara precedent in Episcopia Sloboziei si Calarasilor, fostii preoti Casian si Gheorghe Pandelica, s-au inscris prin propria lor vointa, intarita in lucrul cel rau si neplacut lucrarii lui Dumnezeu, in situatia celui de-al doilea caz de caterisire. Caterisirea inseamna oprirea cu desavarsire de la savarsirea celor sfinte si de la orice alta lucrare sacerdotala, precum si constatarea caderii din har ca rezultat al savarsirii constiente a schismei – ruperii de Trupul lui Hristos, de Sfanta, Soborniceasca si Apostoleasca Biserica, si prin persistarea cu indaratnicie in ea. Acest tip de caterisire este numit in limbaj popular "raspopire” sau "luarea harului”.
In aceste sens, actele liturgice savarsite de domnul Casian Pandelica si domnul Gheorghe Pandelica, chiar daca poarta o reverenda (sutana) pe care nu mai sunt in drept sa o poarte, sunt lovite de nulitate. Sfintele Taine (Botezul, Mirungerea, impartasania, Spovedania, Maslul, Casatoria) si ierurgiile bisericesti (sfintirea caselor, mergerea cu Craciunul si Boboteaza, inmormantarile, rugaciunile pentru cei morti si celelalte acte sfintitoare savarsite in Biserica Ortodoxa), savarsite de dansii, nu numai ca nu sunt bine primite inaintea lui Dumnezeu, ci devin BLESTEM si JUDECATa SPRE OSaNDa VEsNICa pentru toti credinciosii care le primesc, deoarece se fac impreuna partasi la nelegiuire, neascultare si schisma - pacate grele impotriva Sfantului Duh.
Episcopia Sloboziei si Calarasilor indeamna la intelepciune si responsabilitate pentru mantuirea sufleteasca a credinciosilor sai, savarsind rugaciuni si pentru fostii preoti Casian si Gheorghe Pandelica, aflati acum in Biserica Ortodoxa ca si credinciosi de rand, afirmand pe temeiul valorilor canonice peremptorii ( Canonul 4 Antiohia; Canonul 28 Apostol; Canonul 29 Cartagina si altele) ca, in cazul in care acestia "slujesc” in continuare fara a fi in drept sa o faca, vor fi anatematizati, adica exclusi si din randul credinciosilor, spre osanda vesnica.
Biroul de Presa al Episcopiei Sloboziei si Calarasilor
Sursa: sf-esc.ro
Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.