Papa Benedict al XVI-lea si-a incheiat vizita in Polonia cu un pelerinaj la Auschwitz


In ultima zi a vizitei sale in Polonia, Papa Benedict al XVI-lea a facut un pelerinaj istoric la fostul lagar de concentrare nazist de la Auschwitz.

Papa Benedict a intrat singur pe poarta lagarului si a mers pe jos pana la zidul de executie unde si-au gasit sfarsitul, impuscati, mii de detinuti. Acolo, s-a rugat si a aprins o lumanare. Apoi s-a intalnit cu 32 de supravietuitori ai lagarului, inainte de a merge la lagarul vecin de la Birkenau, in ale carui camere de gazare nazistii au omorat un milion de evrei europeni. Papa s-a oprit pe rand, in fata fiecarei din cele 22 de placi reprezentand nationalitatile celor ucisi.

La Birkenau a avut loc o ceremonie religioasa, in cursul careia, papa a rostit urmatoarele cuvinte: “Fa Doamne ca toti sa putem ramane in pace, iar cei care sunt in vrajba sa se impace. Cerem aceasta prin Domnul Cristos, amin”. In discrsul sau pronuntat in fata monumentului de la Birkenau, in memoria victimelor de toate originile ucise in acest lagar, dintre care mai mult de un milion erau evrei, Papa Benedict a vorbit duminica de “Shoah” (Holocaust), un cuvant pe care Papa Ioan Paul al doilea nu l-a pronuntat niciodata in cadrul vizitei sale la Auschwitz in 1979, el vorbind atunci despre “Golgota lumii contemporane”. Suveranul Pontif, care s-a inrolat in organizatia tineretului hitlerist, in timpul celui de-al doilea razboi mondial, s-a rugat in limba germana in memoria tuturor victimelor si a subliniat faptul ca toate crimele comise de catre regimul nazist raman “fara precedent in istorie”. El a subliniat, de asemenea, dificultatea particulara “pentru un crestin si pentru un papa german” de a se exprima la Auschwitz-Birkenau. Ajuns la Birkenau, Suveranul Pontif a spus la un moment dat: “Am venit aici ca un fiu al poporului german. Trebuia sa vin. Nu puteam sa nu vin. Era o datorie fata de adevar, fata de toti cei care au suferit, o datorie fata de Dumnezeu”. Daca Papa Ioan Paul II a venit la Auschwitz “ca fiu al poporului polonez”, Benedict al XVI-lea a precizat ca a venit in acest pelerinaj “ca fiu al poporului german”. In cadrul discursului sau, Papa a evocat, de asemenea, deportarea si asasinarea tiganilor, fapt pe care fostul Papa nu l-a mentionat niciodata. El a mai subliniat si faptul ca, la Auschwitz, au fost omorati si germani si l-a dat ca exemplu pe filosoful Edith Stein, evreu convertit la crestinism si canonizat de Papa Ioan Paul II. Papa nu a cerut iertare in numele compatriotilor sai si nici nu a facut referire directa la antisemitism. Dar pentru unul dintre supravietuitorii lagarului, evreul polonez Arno Luztiger, nu nationalitatea papei a contat in aceste momente.
“Cred ca este important, nu fiindca el este german, ci pentru faptul ca un om ca el intelege ce s-a intamplat si este gata sa se simta raspunzator pentru asta, si pentru ca alti crestini sa isi asume aceasta responsabilitate in memoria victimelor”, a spus Arno Lustiger.

.

30 Mai 2006

Vizualizari: 1222

Voteaza:

Papa Benedict al XVI-lea si-a incheiat vizita in Polonia cu un pelerinaj la Auschwitz 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Calatoria mea prin lumea de dincolo
Calatoria mea prin lumea de dincolo Cartea pe care o țineți acum în mâini este o mărturie scrisă cu dorința de a-i aduce cititorului vestea cea bună: nu suntem zidiți pentru moarte, ci pentru viață veșnică. Viața noastră are sens, iar niciunii dintre oamenii care au trăit vreodată pe acest 36.00 Lei
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia
Sfantul Paisie Aghioritul isi face autobiografia Cine nu-l cunoaște pe Sfântul Paisie Aghioritul? Încă mai trăiesc cei care l-au cunoscut personal și care, povestind despre sfântul, varsă o lacrimă de recunoștință și de dor pentru acela care le-a umplut inima de dragoste pentru Dumnezeu, le-a dat 35.00 Lei
Ultima vanzare a pacatului
Ultima vanzare a pacatului Dacă iei în mână acest text, nu ai cum să-l mai lași decât atunci când ai terminat lectura. Subiectul în sine, împreună cu harul autorului, fac din acest roman o excepțională pagină de literatură.Luș Ursu este un om profund, care are în el acel dar de la 35.00 Lei
Biserica, Lume si Imparatie
Biserica, Lume si Imparatie Părintele Alexander Schmemann este unul din cei mai importanți teologi contemporani, ale cărui preocupări teologice s-au centrat pe rolul Euharistiei în viața Bisericii. Firește, studiile sale au atins și alte teme, toate având relevanță pastorală. 43.00 Lei
Ai grija!
Ai grija! Limitele se pun atunci când din centru al lumii devenim observatori ai istoriei celuilalt. Şi dacă n-o judecăm, ci o înţelegem şi o percepem, în afara hărţilor noastre, noi vom alege dacă ne vom muta, dacă vom pleca, dacă vom rămâne sau dacă ne vom 14.00 Lei
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a
Rugaciunea lui Iisus: calauza inimii catre Dumnezeu - Editia a II-a Nu sunt o expertă în Rugăciunea lui Iisus, dar m-aș bucura să vă pot ajuta să o înțelegeți măcar atât cât o înțeleg eu. Prea mulți dintre noi își petrec zilele având sentimentul că Dumnezeu este departe, ocupat cu lucruri mult mai importante. Însă Domnul 25.00 Lei
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae
„Ramaneti intemeiati in credinta”. Persoana si comuniune in teologia Sfantului Dumitru Staniloae În ultimele decenii, teologia creștinã s-a aplecat cu mult interes asupra tainei persoanei. Aceasta s-ar putea datora atât actului necesar de deslușire, predare și receptare a Revelației dumnezeiești, cât și provocãrilor pe care le întâmpinã ființa umanã 55.00 Lei
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36)
Parintii Bisericii despre teologie (Patristica 36) Părinții Bisericii Primare au fost mari teologi - deși nu se considerau ca atare - și păstori iscusiți, implicați în viața de zi cu zi a cetății și în conducerea propriilor congregații. Părinții au răspuns la marile întrebări formative ale credinței 66.00 Lei
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37)
Metafizica energiilor divine si schisma bisericii (Patristica 37) În această călătorie în istoria filosofiei și a teologiei creștine, David Bradshaw (Universitatea din Kentucky, Catedra de Filosofie) demonstrează că unul dintre motivele principale ale Marii Schisme (1054) a fost înțelegerea greșită de către apuseni 75.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact