Manastirea Sfantul Efrem cel Nou - Nea Makri

Manastirea Sfantul Efrem cel Nou - Nea Makri Mareste imaginea.

Manastirea Sfantul Efrem cel Nou, in vechime cunoscuta drept Manastirea Buna Vestire, este una dintre cele mai vizitate manastiri din Grecia. Manastirea se afla in regiunea Atica, in localitatea Nea Makri, in partea nord-estica a peninsulei, la o distanta de numai 30 de kilometri in nordul Atenei, ea fiind deschisa zilnic, intre orele 08.00-12.00 si 17.0019.00.

Manastirea Sfantului Efrem, una dintre cele mai vechi manastiri din Atica, este totodata si cea mai mare manastire de pe Muntele Amomon. In vechime, manastirea era populata de o multime de calugari, multi dintre ei fiind martirizati de catre paganii otomani, in vremea in care acestia se straduiau sa ocupe Grecia.

Sfantul Efrem cel Nou, ale carui Sfinte Moaste se afla in biserica manastirii, este considerat ocrotitorul celor dependenti de droguri, al celor cuprinsi de depresie si al celor deznadajduiti.

Manastirea Sfantul Efrem cel Nou din Nea Makri - scurt istoric

Manastirea Buna Vestire este zidita zidita pe locul numit "Colina Neprihanitilor", in nordul Atenei. In vremea zidirii manastirii, peninsula greceasca Atica nu era inca sub ocupatie otomana. In anul 1416, otomanii cei pagani ocupa si peninsula Atica, unde se afla manastirea. In anul 1424, atancand manastirea, paganii ii omoara pe toti calugarii pe care ii gasesc in ea, afara de Sfantul Efrem cel Nou, care nu se afla in manastire in acel ceas, ci intr-o pestera de langa manastire, in care obisnuia sa se nevoiasca. Manastirea a fost aproape distrusa, fiind pangarita si jefuita, iar calugarii decapitati. Peste inca un an, paganii otomani vor ataca din nou manastirea, distrugand-o.

In anul 1945, maica Macaria a ajuns pe locul ruinatei manastiri inchinate Bunei Vestiri a Maicii Domnului. Cu ajutorul lui Dumnezeu, maica a zidit aici o chilie, incepand mai apoi sa curete molozul si sa scoata la lumina ce a mai ramas in picioare din vechea manastire. De fiecare data cand maica mergea printre mormanele de pietre, se gandea in sine la faptul ca o multime de calugari cu viata sfanta au primit cununa muceniciei in acest loc.

Vreme indelungata, maica s-a rugat lui Dumnezeu sa o invredniceasca de a-i descoperi macar unul dintre multimea sfintilor martirizati in acel loc. In chip minunat, maicii i s-a descoperit sa sape intr-un anumit loc din zona. Chemand pe unul dintre muncitorii ce munceau la manastire, maica i-a aratat locul cu pricina si l-a rugat sa sape acolo. Nevrand, muncitorul a plecat la treaba lui. Maica s-a ruga insa lui Dumnezeu sa nu ii ajute aceluia. Incercand sa munceasca cele spre care plecase, muncitorul nu izbuti nimic, toate mergandu-i pe dos. Aducandu-si aminte de maica stareta, el veni si facu ascultare.

Muncitorul incepu sa sape, oarecum mahnit de aceasta cerere lipsita de rost. Sapand grabit si fara de grija, maica l-a rugat sa sape mai lin, spre a nu stica Moastele pe care le va gasi. Luata in ras, muncitorul a continuat pana ce dade de Capul unui sfant, minunat mirositor. Inmarmurit, muncitorul a cazut la pamant.

Plecand muncitorul, maica a ingenuncheat si a sarutat cu mare evlavie sfintele Moaste. Sapand cu mainile sale, ea a dat peste manecile rasei sfantului, pastrata neputrezita, precum si peste corpul intreg al unui sfant mucenic.

Savarsind in acel loc slujba Vecerniei, maica auzi in spatele ei pasii unui barbat ce pasea sigur pe el. Dintr-o data, auzi zicandu-i-se: "Cat timp vrei sa ma mai lasi aici?" In acea clipa, ea vazu inaintea ei un calugar inalt, cu barba pana la piept. Maica i-a raspuns, zicand: "Iarta-ma, dar maine, cum se lumineaza de ziua, voi avea grija de tine." Atunci, sfantul s-a facut nevazut.

A doua zi, maica Macaria a curatat Sfintele Moaste si le-a asezat in Altarul bisericii manastirii, inaintea lor aprinzand o candela. In aceeasi noapte, Sfantul Efrem cel Nou i-a aparut maicii, in vis, spunandu-i numele sau, cat si cele despre viata lui. Mai apoi, maica le va aseza inaintea sfintei lui icoane, spre inchinare si mangaiere celor ce vin si cad cu credinta inaintea lor.

Mai multe amanunte despre Sfantul calugar Efrem avea sa afle o femeie angajata la fundatia manastirii. Acesteia, sfantul i s-a aratat in vremea rugaciunii, zicandu-i: "Sunt marele mucenic Efrem. M-am nascut la 14 septembrie, ziua Sfintei Cruci si tot la 14 septembrie de Sfanta Cruce a inceput mucenicia mea, pe cand aveam patruzeci si doi de ani. Sa ii spui Macariei sa-mi ridice un mic paraclis in cotitura drumului. Acolo obisnuiam sa stau sa ma odihnesc. Mormantul mi-a fost o pestera. Barbarii si mort ma torturau."

In data de 29 aprilie 1966, sfantul i s-a aratat unei alte maicute, careia i-a descoperit cele legate de moartea lui martirica. Moastele Sfantului Efrem cel Nou se afla in biserica centrala a manastirii, ele savarsind nenumarate minuni. Maica Macaria a adormit in Domnul la data de 23 aprilie 1999.

Manastirea este zidita din piatra, in stil grecesc. Intr-un mic paraclis lateral se gaseste o parte din copacul in care a fost martirizat Sfantul Efrem cel Nou. In biserica, in parte stanga, se afla o capela unde o candela sta de veghe la mormantul Sfantului Efrem. In partea dreapta, se afla Moastele intregi ale sfantului. Manastirea Buna Vestire este cunoscuta astazi drept Manastirea Sfantul Efrem cel Nou.

Teodor Danalache

Pe aceeaşi temă

05 Mai 2021

Vizualizari: 82862

Voteaza:

Manastirea Sfantul Efrem cel Nou - Nea Makri 5.00 / 5 din 5 voturi. 11 review utilizatori.

Comentarii (11)

• laura gheorghePostat la 2014-05-05 12:58

Pentru cei care nu au posibilitatea sa ajunga in Grecia, am descoperit o particica din moastele Sf Efrem cel Nou la Sfanta Manastire Chiajna - Bucuresti. Se ajunge destul de usor cu autobuzul 162, eu il iau de la Piata Crangasi si cobor la penultima statie Condax. Apoi se merge pe jos pe langa statia de betoane, care se vede in fata, pe un drum neasfaltat, pana la manastire. Cum veti trece de statia de betoane veti vedea manastirea. Langa ruinele vechii Manastirii Chiajna s-a ridicat o noua manastire si acolo se gaseste o partica din moastele Sf Efrem cel Nou. Doamne ajuta!

• Pr Ionut Stan Postat la 2014-02-24 23:25

Eu am cautat manastirea Sfantului Efrem o ora pana am gasit-o. Pentru a ajunge ”la sigur”, introduceti in gps urmatoarele coordonate:latitudine N38.07544 longitudine E23.95445 sau Agias Paraskevis, 190 05 Marathonas Drum bun si Sfantul Efrem sa va binecuvinteze!

• Tatiana GirbaPostat la 2014-02-19 09:02

Multumim Marelui Mucenic Sfant Efrem cel Nou pentru ca a existat, exista si va exista in sufletul, inima si gandurile noastre in fiecare clipa a existentei noastre pe acest pamant. Amin !

• Alina Un ZambetPostat la 2014-01-30 17:37

Pentru cei care nu au posibilitatea de a ajunge la Manastirea Sfantului Mucenic Efrem cel Nou, o particica din Sfintele lui moste se afla la Parohia Ortodoxa ,Larzaret'' din Bacau la unde va puteti inchina. In fiecare zi de vineri de la ora 18.00 se citeste acatistul sfantului. Preotul paroh Iacobeanu Marius v-ar putea da cu siguranta mult mai multe detalii 0745760239. Doamne ajuta.

• ciorba cozminPostat la 2013-10-22 19:37

Ma numesc Cozmin am primit o carte cu minunile facute de Sfantul Efrem de la mama mea, am citit din ea si este foarte interesanta .Problema mea este ca eu si sotia mea ne chinuim de foarte mult timp sa avem un copil dar nu sa putut,cred ca singurul lucru mai e sa ne rugam asa ca o sa ne rugam Sfantului pana se va intmpla o minune.Daca aveti un sfat va rog sa-l publicati. MULTUMESC CU RESPECT.

• georgeta dabijaPostat la 2013-08-27 20:49

Iti multumim ,Sfinte Efrem,ca ne-ai ajutat sa ajungem la Sfintele tale moaste facatoare de minuni.Te rugam sa ai grija de noi si copiii nostri!

• elena elena catherinePostat la 2013-06-02 20:32

Slava lui Dumnezeu pentru toate!

• elena elena catherinePostat la 2013-05-22 11:49

Mare este Dumnezeu! Slava lui Dumnezeu pentru toate!

• elena elena catherinePostat la 2013-05-21 15:03

Sfinte mare mucenice Efrem multumesc pentru toate darurile pe care mi le-ai dat! AM NEVOIE DE AJUTORUL TAU STIU CA MA VEZI SI MA AUZI! DOAMNE AJUTA! MARE ESTE DUMNEZEU! IMI DORESC CA INTR-O ZI SA AUNG LA SFINTELE TALE MOASTE!

• Liliana Madalina BucsaPostat la 2013-02-18 22:10

Prima data am rostit numele Sfantului Efrem, in timp ce citeam marturii despre minunile savarsite de dragul nostru Sfant Nectarie caruia ii multumim din suflet, este ocrotitorul familiei mele. Multumim bunului Dumnezeu si sfintilor sai, care intr-un moment de grea incercare, au lucrat pentru sanatatea fiului meu Stefan, ne-au sustinut si ne-au dat taria sa luptam pentru edificarea diagnosticelor. Am avut un an cumplit(2012), fiul meu cel mare, Stefan, la numai 4 ani si 8 luni a fost diagnosticat cu un chist cerebral arahnoidian de 5 cm. A fost o veste greu de dus, semn primit de Bunavestire, dar prin rugaciunea zilnica care este un balsam pentru un suflet trist de mama, credinta s-a intarit, am simtit ca cineva acolo sus ne iubeste, ca am o menire pe lumea asta, ca trebuie sa lupt pentru familie si pentru cei 2 copii minunati. Ma doare sufletul si plang mult, e singurul mod de a ma exterioriza,asta pentru ca nu stiu ce urmeaza, tot ce stiu e ca imi doresc zilnic ca si copii mei sa fie sanatosi, sa nu creasca cu sabia deasupra capului. Stefan, in ciuda varstei, a constientizat ajutorul sfintilor si a lui Dumnezeu, dar are o legatura speciala cu Sfantul Nectarie. Din martie si pana in prezent a inceput sa colectioneze de la manastiri, icoane, mir si acatiste, construieste din cuburi Biserica Sfantului Nectarie, are o relatie buna cu preotul de la biserica si le marturiseste tuturor ca sfantul l-a facut sanatos, ti se umple sufletul de bucurie cu un astfel de copil. In seara de 30 noiembrie am avut un vis, eram intr-o curte mare unde era depusa o racla cu o piatra deasupra. Peste piatra era o folie, iar in momentul in care m-am apropiat de racla m-a izbit un miros puternic de mir, am constientizat ca este un sfant si m-am rugam cu capul lipit de racla doar pentru sanatatea lui Stefan, sa i se resoarba chistul cat mai repede si sa se faca sanatos. Dupa ce m-am rugat am ridicat capul si am vazut ca pe folie erau picaturi de mir si am strigat catre toti cei care erau prezenti in acea curte. Am plecat tare fericita de acolo impreuna cu sotul meu, dar inainte sa ies din curtea aceea, m-am intors si am vorbit de la distanta cu o doamna imbracata in negru, eu am asemanat-o cu o maica. Am intrebat-o cum il cheama pe sfant si mi-a zis Sfantul Efrem, iar eu am promis ca o sa ma intorc. Dimineata cand m-am trezit si am constientizat visul, am avut niste trairi unice, care nu se pot reproduce in cuvinte, am inceput sa caut despre viata Sfantului Efrem si sa citesc cele 2 Acatiste cufundata in lacrimi.Deasemeni, tin sa mentionez ca sfantii lucreaza impreuna si ne-au ajutat in foarte multe momente de boala, spitalizari,tratamente, luarea unor decizii importante,ne sunt alaturi atat la bine, cat si la greu.Ne intaresc zilnic si le simtim protectia si iubirea la tot pasul.Doamne Dumnezeule, Isuse Cristoase,Maicuta Sfanta si Tuturor Sfintilor, va rugam sa ne iertati toate pacatele si sa-l ajutati pe Stefan sa se insanatosasca, ca la urmatorul RMN sa nu-i mai iasa ca si diagnostic Chistul arahnoidian,faceti va rog o minune sa se resoarba. Ne rugam pentru sanatate si pentru existenta locurilor de munca stabile, ca sa ne putem creste copiii intr-un mediu prielnic. Deasemeni, multumesc sfintilor ca au indeletnicit sa pot ajunge in Grecia in luna aprilie (am achitat astazi pelerinajul), doresc sa le multumesc personal pentru tot ajutorul si sustinerea si nu uitati “Credeti in Dumnezeu si in sfintii sai si nu veti regreta”.

• Partenia PsalmakosPostat la 2011-03-12 01:38

Mai multe informatii despre Sfantul Efrem cel Nou - MARELE MUCENIC din Nea Makri, Mare Tamaduitor, Grabnic Ajutator intru toate nevoile, SALVATORUL celor DEZNADAJDUITI, OCROTITORUL celor DEPENDENTI de DROGURI si Mare Facator de minuni !!! - gasiti pe situl http://sfantul-mare-mucenic-efrem-cel-nou.blogspot.com/ . Pe acest site gasiti MINUNILE Sfantului Efrem cel Nou, Viata si Patimirile sale, ICOANE ale sale, informatii despre darurile sale deosebite si despre marea sa putere facatoare de minuni, despre infatisarea sa, despre Sfintele sale MOASTE si despre Sfanta sa MANASTIRE din Nea Makri - gasiti si ADRESA manastirii, precum si HARTA EXACTA care va arata cum puteti ajunge la acesta Sfanta Manastire. Veti gasi de asemenea informatii despre CE TREBUIE SA FACETI pentru a primi ajutorul |Sfantului Efrem cel Nou din Nea Makri. Gasiti de asemenea pe acest site RUGACIUNILE catre Sfantul Efrem cel Nou - Acatistul si Paraclisul sau, si informatii despre CARTEA sa, aparuta la Editura Sofia. Tot pe acest site gasiti si informatii despre modul deosebit in care au fost descoperite Sfintele Moaste ale sfantului Efrem cel Nou, precum si resurse despre Sfantul Efrem cel Nou. Sfantul Efrem cel Nou este intr-adevar un Mare Sfant Facator de minuni, care le vine intotdeauna in ajutor tuturor celor care i se roaga cu multa credinta si dragoste. In CARTEA despre Sfantul Efrem cel Nou se dezvaluie faptul ca Sfantul Efrem cel Nou este nemultumit de faptul ca este cunoscut de foarte putina lume, deoarece despre alti Sfinti s-a scris foarte mult, iar despre el foarte putin. Fiind un Sfant atat de mare si atat de puternic - datorita chinurilor ingrozitoate pe care le-a suferit pentru marturisirea Credintei Ortodoxe -, Sfantul Efrem cel Nou ar fi bine sa fie cunoscut de cat mai multi oameni, mai ales datorita faptului ca actiunea sa binefacatoare se rasfrange asupra tuturor felurilor de probleme si nevoi: vindecari bolile incurabile (CANCER, epilepsie, leucemie, paralizie, orbire, diabet, hemoragii, amnezie, boli ale inimii si ale creierului, piatra la rinichi, polinucleoza, insuficienta hepatica, dureri de cap, oase, ochi, stomac etc), salvari din tot felul de primejdii (sinucidere, accidente, foc, inec, furtuni, operatii, coma, de pe patul de moarte, dependenta de droguri), ajuta in procese, rezolva probleme legate de acte, de calculatoare, izgoneste demonii, intareste credinta. Il puteti ajuta pe Sfantul Efrem cel Nou sa se faca cunoscut recomandandu-l cat mai multor oameni care se afla in nevoi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.