Aboneaza-te si afla in fiecare saptamana noutatile de pe CrestinOrtodox.ro
Cele trei mari confesiuni crestine impartasesc in comun ideea ca imediat dupa moarte sufletul defunctului este supus unei prime evaluari a evolutiei sale morale din timpul vietii
In decursul indelungatei sale activitati ecumenice, W. A. Visser't Hooft, unul din fondatorii Consiliului Mondial al Bisericilor si primul ei secretar general, a publicat numeroase lucrari consacrate miscarii ecumenice contemporane. Una dintre ele, poate cea mai interesanta, cauta
Invatatura ortodoxa a accentuat intotdeauna caracterul de Realitate personala suprema a lui Dumnezeu. Ca Persoana suprema, Dumnezeu poate fi cunoscut de catre noi, dar nu asa cum este cunoscuta orice realitate personala sau obiectuala, ci intr-un mod care, in ultima instanta
Parusia lui Hristos si sfarsitul lumii. - Eshatologia crestina cuprinde invatatura despre ultimele momente din istoria mantuirii ; moartea fizica a omului si judecata particulara ; venirea a doua a Domnului Hristos si semnele ei premergatoare; invierea mortilor si judecata obsteasca
Lucrarea mantuitoare a lui Hristos se indreapta spre firea Sa omeneasca, pe care o umple de dumnezeirea Lui si o elibereaza de afectele, patimirile si moartea, consecinte ale pacatului stramosesc. Aceasta constituie aspectul ontologic
In Biserica Ortodoxa, savarsirea Sfintei Taine a Euharistiei - numita Mesa in Biserica latina - este desemnata sub numele de dumnezeiasca Liturghie. Savarsirea acestei Taine are in primul rand un caracter duminical, caci, pe de-o parte, in Biserica Ortodoxa
Iubirea, cu multiplele ei aspecte, este notiunea care face specificul Legii celei Noi. In Legea cea Noua se subliniaza faptul ca Dumnezeu poarta grija lumii, animat de iubire, ca Fiul s-a intrupat impins fiind de iubire fata de oameni
Cu toate ca majoritatea romanilor se declara crestini ortodocsi, care tin la traditia si cultura noastra stramoseasca, evlavia multora dintre ei este deviata spre forme eronate de credinta. Mai mult, exista amestecata in motivatia lor religioasa o anumita obsesie terorizanta
Indumnezeirea creaturilor se va realiza in deplinatatea sa in veacul viitor, dupa invierea mortilor. Totusi, aceasta unire indumnezeitoare trebuie sa se infaptuiasca treptat inca de aici, schimband firea stricacioasa si stricata, adaptand-o la viata cea vesnica
Raporturile de ascultare dintre Mantuitorul si Tatal ceresc au devenit model in ceea ce priveste raporturile de ascultare dintre credinciosi si toti cei care prin functia pe care o indeplinesc se arata intrunind in ei o putere din incredintarea de sus
Yoga este numele unuia dintre cele sase sisteme darsanas clasice si ortodoxe ale filozofiei hinduse. In sens ascetic-practic, Yoga insemna dezlegare, disociere, in sens mistic inseamna unire
Preotia este o misiune si o functiune sacra prezenta in toate religiile si la toate formele de credinta religioase ale pamantului. De la aspectele cele mai primitive ale actului religios, pana la invocatiile cele mai sublime si jertfa nesangeroasa a Fiului lui Dumnezeu. In crestinism
Timpul a fost si ramane o permanenta si majora preocupare umana. De la filozofii antici si pana la ganditorii moderni, de la simplii credinciosi si pana la marii teologi, intrebarile privind originea, esenta, sensul si, mai ales, valoarea acestei categorii
La numai sase zile dupa cele petrecute pe drumul Cezareii a avut loc, asa cum noteaza cu multa grija toti sinopticii, Schimbarea la Fata a Domnului, minunea cea mai luminoasa din perioada activitatii publice
In Dictionarul de greaca veche, termenul penthos - tristete pentru mort, jale- apare avand doua sensuri: primul sens este acela de doliu, imbracaminte in negru, iar cel de-al doilea rea intamplare, nenorocire
Din analiza noastra asupra elenismului crestin, asa cum a fost acesta intruchipat de Mihail Psellos, reiese faptul ca rolul filozofiei in teologia bizantina a fost la fel de semnificativ pe cat fusese dintotdeauna in gandirea crestina
Biserica Ortodoxa este cu adevarat Mama noastra, pentru ca ea a ramas de-a lungul veacurilor desavarsit credincioasa Mirelui ei - Iisus Hristos. Credinciosia fata de Mire este conditia fundamentala atat pentru pastrarea numelui ei de mireasa
Paradoxul fundamental, propriu fiintei umane, sta in unirea intre calitatea ei de fiinta creata de Dumnezeu si in acelasi timp nemuritoare. Aceasta il arata pe om ca neexistand prin sine, ci in si prin Dumnezeu, dar tocmai de aceea fiind nemuritor
Tinta sau scopul deplin al vietii este, potrivit spiritualitatii ortodoxe, desavarsirea sau unirea cu Dumnezeu, traita ca o patimire a indumnezeirii, cum o numeste Sfantul Maxim Marturisitorul. Iar la aceasta, omul nu ajunge decat in urma unei sustinute lucrari ascetice, curatitoare si...
Crestinul este un om care asteapta. Domnul ne spune in Evanghelie: Sa fie mijloacele voastre incinse si facliile voastre aprinse; si voi fiti asemenea oamenilor care asteapta pe stapanul lor cand se va intoarce de la nunta, ca, venind si batand, indata sa-i deschida