Aboneaza-te si afla in fiecare saptamana noutatile de pe CrestinOrtodox.ro
Pentru că nunta (căsătoria) nu a fost poruncită ca să ne destrăbălăm, nici ca să curvim, ci ca să ne curăţim şi să ne înţelepţim. Ascultă-l, aşadar pe Pavel, care spune: Din cauza desfrânării, fiecare să-şi aibă femeia sa şi fiecare femeie să-şi aibă bărbatul său
La nunta din Cana nu era vin de ajuns. Născătoarea de Dumnezeu a văzut oaspeţii miraţi, iar pe stăpânul casei ruşinat. Impinsă de milă şi împreună-pătimire, ea a cerut sfat sau ajutor de la Fiul său, zicând: nu mai e vin. La care Iisus i-a răspuns: ce este Mie şi ţie, femeie...
Biserica nu cunoaste decat un singur mire: Mirele Hristos, rastignit si inviat, pe care-L iubeste, il urmeaza, pentru Care la randu-i se rastigneste si cu care inviaza. Sfintii, nu vorbesc despre nimic altceva decat despre cunoasterea si vederea lui Dumnezeu
Aceasta randuiala reprezinta traducerea in limba romana a celei intalnite intr-un Arhieraticon grecesc: "ARHIERATIKON - SLUJBELE LOGODNEI Sl CUNUNIEI, ALATURATE DUMNEZEIESTII LITURGHII", Atena, 1994 (dupa o veche traditie
Fecioria nu are legatura numai cu trupul si cu organele fizice, asa cum foarte gresit se precizeaza de prea multe ori, ci ea implica mai ales mintea si sufletul omului. Fecioria izvoraseste si se intemeiaza pe curatia sufleteasca a omului.
Dumnezeu a dat omului inclinatii trupesti nu in vederea desfraului, ci pentru inmultirea neamului omenesc. Judecatile lui Dumnezeu sunt intotdeauna cele mai bune, curate si sfinte. Cresteti si va inmultiti si umpleti pamantul si-l supuneti! - este dumnezeiasca porunca, lipsita de orice...
Desi luna mai e de o frumusete aparte, indragostitii care s-au hotarat sa ramana impreuna pentru totdeauna se afla in fata unei dileme: sa isi lege inimile in frumoasa luna mai, sau sa amane pana in iunie, pentru a scapa de asa-zisul nenoroc al cununiilor din luna mai
Acatistul Sfantului Arhanghel Rafail - Imparate ceresc, Mangaietorule, Duhul adevarului, Care pretutindenea esti si toate le implinesti, Vistierul bunatatilor si datatorule de viata, vino si Te salasluieste intru noi, si ne curateste pe noi de toata intinaciunea si mantuieste
Inceperea slujbei propriu-zise a Tainei Cununiei se face cu cantarea unui frumos si bine-ales psalm: Psalmul 127. Fericiti toti cei ce se tem de Domnul, care umbla in caile Lui. Rodul muncii mainilor tale vei manca. Fericit esti; bine-ti va fi. Femeia ta ca o vie roditoare in laturile casei tale...
Sfanta Scriptura prezinta, la o prima vedere, intr-un mod antinomic acest aspect al vietii Mantuitorului. Pe de-o parte, nu se aminteste nicaieri ca ar fi avut sotie, pe de alta, este numit in nenumarate locuri Mire.
Concubinajul se intemeiaza pe neasumarea voturilor casatoriei. Biserica Ortodoxa nu este retrograda atunci cand nu accepta concubinajul. Menirea ei este sa cheme omul la desavarsire. In Taina Cununiei, cuplul este chemat sa devina familie, adica dintr-un element element inchis, sa devina eveniment...
Sunt verighetele simple bijuterii menite sa impodobeasca doar trupul sau insemne menite sa indice doar starea noastra civila in societate? Verighetele ne apar, mai degraba, ca podoabe ale sufletului, decat ca podoabe ale trupului, un insemn al fagaduintei dragostei curate si credinciosiei.
Patrundem in latura duhovniceasca a vietii, straina si neinteleasa pentru majoritatea oamenilor contemporani. Daca dorim sa ne construim viata si familia pe temeliile unei vieti duhovnicesti, ne vom adanci in ea cu atentie si rabdare, sub indrumarea unui preot duhovnic
Dumnezeu l-a creat pe om bărbat şi femeie. Intre bărbat şi femeie există o atracţie naturală reciprocă, care duce la comuniune şi unire. Unirea iubitoare nu constituie abatere de la planul creator al lui Dumnezeu, ci conformare cu acesta. Chestiunea aceasta este limpede în Vechiul...
Când doi oameni se căsătoresc, e ca şi cum ar zice: Împreună vom merge înainte, mână de mână, prin vremuri bune şi rele. Vom avea ceasuri întunecate, ceasuri de tristeţe, împovărătoare, ceasuri plictisitoare. Însă, în adâncul nopţii, vom crede pe mai departe în soare şi-n...
După dumnezeiasca Liturghie, la care au primit Sfânta împărtăşanie, mirii se prezintă în faţa uşilor împărăteşti, bărbatul în faţa icoanei lui Hristos, femeia în faţa icoanei Maicii Domnului (chipul Bisericii). Ei se închină şi se roagă înaintea acestei imagini arhetipale a...
Sfântul Clement al Alexandriei numeşte căsătoria casa lui Dumnezeu, aplicându-i cuvântul Mântuitorului care spune: acolo sunt şi Eu în mijlocul lor (Mc. 18,20). Or, după Sfântul Ignatie Teoforul: unde este Hristos este şi Biserica Lui, ceea ce arată limpede natura eclczială a comunit...
Desi parintii filocalici au dat prioritate vietii feciorelnice totusi ei nu a neglijat intru nimic si nu au pus mai prejos viata familiala. Atat monahii, cat si credinciosii laici sunt chemati, fara nici o deosebire, la acelasi ideal al desavarsirii in Hristos
Poruncile bisericesti constituie un fel de "cod al bunelor maniere" pentru fiecare credincios. Aceste norme bisericesti au scopul de a asigura credinciosilor acel mediu duhovnicesc favorabil despatimirii si dobandirii harului Duhului Sfant, in vederea mantuirii.
Casatoria este destinata sa fie o unire rodnica. In slujba Cununiei, rugaciunile cer binecuvantarea cu multi copii. Desi in casnicie cuplurile afla multe bucurii bune si legitime pe langa copii, scopul acestei institutii il constituie reproducerea si insotirea