Manastirea Bogolyubovo

Manastirea Bogolyubovo

Manastirea Bogolyubovo este una dintre cele mai vechi asezaminte monahale ale Bisericii Ortodoxe Ruse. Numele "bogolyubovo” provine de la cel al ctitorului sau, Sfantul Print Andrei Bogolyubsky ("iubitorul de Dumnezeu”), fiul lui Yuri Dolgoruky.

De originea acestei manastiri este implicit legata istoria satului omonim, astazi o destinatie mai putin cunoscuta, aflata in regiunea Inelul de Aur din Rusia, la aproximativ 10 km de orasul Vladimir.

Printul Bogolyubsky a construit un palat in acest loc spre a-i servi drept resedinta in vremea in care facea eforturi sa uneasca principatele ruse sub autoritatea sa. Este incert insa unde anume mitul si istoria se intrepatrund in povestea intemeierii asezarii Bogolyubovo. Potrivit traditiei, Printul Bogulyubsky a construit orasul si manastirea la porunca Maicii Domnului.

In vara anului 1155, printul Andrei s-a mutat de la Kiev in regiunea Vladimir - Suzdal. La aproximativ 10 km de Vladimir, caii care purtau icoana facatoare de minuni a Maicii Domnului s-au oprit brusc. In timpul noptii, in timp ce se ruga, printului i s-a aratat Maica Domnului poruncidu-i sa construiasca o biserica inchinata Nasterii Maicii Domnului, sa intemeieze un asezamant monahal si sa duca icoana sa in Vladimir.

In acea zi, icoana din Vladimir a devenit cel mai important simbol al Rusiei Ortodoxe, iar regiunea Vladimir - Suzdal a devenit centrul statului rus.

La porunca printului Andrei a fost pictata icoana Bogolyubskaya, infatisand modul in care Maica Domnului i s-a aratat acestuia. Icoana (aflata acum in Vladimir) a devenit cunoscuta pentru numeroasele minuni savarsite.

In vara anului 1174, printul a fost ucis in urma unei conspiratii. Locul uciderii printului (in turnul castelului din Bogolyubovo) s-a pastrat pana in zilele noastre. Dupa moartea printului, in pofida vremurilor tulburi, si-a continuat existenta. Dupa ce Biserica Ortodoxa Rusa a devenit Patriarhie in 1588, Manastirea Bogolyubovo a devenit stavropighie patriarhala.

Aceasta reprezinta o perioada infloritaore din trecutul acestui asezamant monahal. In 1680 Manastirea a fost vizitata de Tarul Fyodor (fiul Tarului Alexei) care a daruit crucea sa pectorala pentru a impodobi icoana Maicii Domnului. In 1690, Manastirea a fost vizitata de Imparatul Petru cel Mare (in timpul caruia a fost canonizat Printul Andrei Bogolyubsky).

Manastirea a fost de asemenea vizitata de Imparatii Pavel I, Alexandru I si de numerosi duci. Pe 13 mai 1913 Manastirea Bogolyubovo a fost onorata cu o vizita a familiei lui Nicolae al II-lea, ultimul imparat rus.

 

De la inceputul sec. al XX-lea, numarul vietuitorilor a crescut la 75. Atanasie Sakharov a fost ultimul staret al Manastirii inainte de a fi inchisa in 1921.

Ansamblul manastiresc cuprinde urmatoarele locasuri de cult si cladiri anexe:

- Catedrala Icoanei Maicii Domnului Bogolyubskaya (construita dupa un plan al lui Konstantin Thorn). A fost sfintita in luna mai, 1866, de Sfantul Teofan Zavoratul. Hramul catedralei este 1 iulie. Catedrala are doua altare: cel din dreapta - al Dreptului Simeon si al Prorocitei Ana; cel din stanga - inchinat Sfintilor Petru si Pavel. O camera de la demisol adaposteste Biserica inchinata Sfantului Serafim de Sarov.
- Biserica Nasterea Maicii Domnului (sec. XII-XVIII)
- Palatul Printului Andrei Bogulyubsky (sec XII)
- Paraclisul Buna Vestire (sec. XVII)
- Capela ciborium (sec. XVII) a fost construita initial in sec. XII pe locul in care Maica Domnului i s-a aratat Printului Andrei.
- Turnul clopotnita cu paraclisul cu hramul Adormirea Maicii Domnului (sec. XIX)
- Chiliile monahale, turnurile si alte dependinte (sec. XVIII-XIX )

Dupa Revolutia Rusa din 1917, au urmat cei mai grei ani din istoria manastirii, bisericile fiind devastate, clopotele furate iar obiectele sfinte pangarite. Manastirea a fost inchisa in anul 1921 iar monahii mutati in alte asezaminte monahale sau inchisi in temnita. In incinta manastirii au fost infiintate o scoala, un spital, un oficiu postal, o sectie de politie, iar bisericile au fost folosite ca magazii.

In 1991, o parte din cladiile Manastirii Bogolyubovo au fost inapoiate Bisericii Ortodoxe Ruse. In iulie 1991, in timpul mutarii moastelor Sfantului Serafim de Sarov la Manastirea Diveyevo, procesiunea a trecut si prin Manastirea Bogolyubovo. Dupa ce sfintele moaste au fost asezate la intrarea in Catedrala Icoanei Bogolyubskaya, Patriarhul Alexie II a rostit o rugaciune de binecuvantare a asezamantul reinfiintat. Tot cu aceasta ocazie a fost sfintit paraclisul de la demisolul catedralei, inchinat Sfantului Serafim de Sarov.

In 1991, Nicodim Schemahegumen a devenit primul staret al manastirii nou reinfiintate. Mai tarziu, in 1992, Arhimandritul Ieronim Derkach i-a luat locul, slujind ca staret pana in 1997. Prin voia lui Dumnezeu, pe 14 ianuarie 1997, 60 de vietuitoare impreuna cu Arhimandritul Petru Kucher au fost mutate de la Manastirea Schimbarea la Fata la Manastirea Bogolyubovo. De atunci, Manastirea Bogolyubovo a adapostit doua asezaminte monahale: unul pentru monahi, cu Arhimandritul Petru ca staret, si o manastire de maici, cu monahia Elena Bogdan ca Stareta.

In iunie 1997 au reinceput slujbele in Catedrala Icoanei Maicii Domnului Bogolyubskaya. In timpul acestor ani, Manastirea Bogolyubovo a dobandit o noua infatisare, fiind desfasurate numeroase lucrari de restaurare.

In Manastirea Bogolyubovo a fost reluata si vechea traditie a procesiunii cu icoana Maicii Domnului. Aceasta traditie a fost intemeiata in sec. XVIII spre a comemora o sfarsitul miraculos al unei epidemii.

Procesiunea are loc anual pe 1 iunie, ziua praznuirii icoanei Maicii Domnului Bogolyubskaya, si porneste din Vladimir insapre inspre Manastirea Bogolyubovo. La procesiune participa peste 10 000 de pelerini.

Manastirea Bogolyubovo adaposteste moaste ale multor sfinti care au vietuit in regiunea Vladimir si ale sihastrilor de la Lavra Pesterilor din Kiev.

Radu Alexandru

11 Aprilie 2014

Vizualizari: 2453

Voteaza:

Manastirea Bogolyubovo 5.00 / 5 din 1 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Invataturi folositoare in viata de familie dupa Scara Sfantului Ioan Sinaitul
Invataturi folositoare in viata de familie dupa Scara Sfantului Ioan Sinaitul Scrierile și tradiția ascetică ne sunt necesare și nouă, celor ce suntem „în lume”. Se poate ca monahii și monahiile să aprofundeze viața duhovnicească în cele mai mici amănunte și să se dedice cu totul acestei lupte, dar și noi, cei „din lume”, avem 20.00 Lei
101 pilde. Rugaciunea lumineaza sufletul. Culegere de pilde si povestiri crestine
101 pilde. Rugaciunea lumineaza sufletul. Culegere de pilde si povestiri crestine În această culegere veți găsi ­reunite 101 pilde despre ru­gă­ciu­ne, despre țelul și sensul vieții, de­spre dragoste și îndreptarea vieții noastre - un adevărat tezaur de mărturii minunate ce adeveresc puterea adu­că­toare de sfințenie a nevoinței 12.00 Lei
Sfarsitul veacurilor pe intelesul tuturor. Talcuirea la Apocalipsa a unui martir din secolul XX
Sfarsitul veacurilor pe intelesul tuturor. Talcuirea la Apocalipsa a unui martir din secolul XX Tâlcuirea la Apocalipsă a Sfântului Ermoghen este o neprețuită călăuză către Lumină și Adevăr, căci, prin cuvinte puține și limpezi, ni se deschide fiecăruia drum către noima adâncă și lucrătoare a cuvintelor grăite de 32.00 Lei
Evanghelia Maicii Domnului. Scrieri despre Imparateasa cerului si a pamantului
Evanghelia Maicii Domnului. Scrieri despre Imparateasa cerului si a pamantului „Eu sunt gângav și, vai, slab cu mintea când vreau să vorbesc despre Preasfânta Maică a lui Dumnezeu... Dacă fiecare atom al meu ar începe să grăiască în graiul heruvimilor și serafimilor, nici pe de-aproape n-aș putea să o 30.00 Lei
Din vistieria inimii mele
Din vistieria inimii mele Cartea aceasta este pregătită anume pentru tine. Din clipa în care o vei citi, ea nu va mai fi numai a mea, ci va fi și a ta.. Cele din "vistieria inimii mele" vor intra și în "vistieria inimii tale"... 45.00 Lei
Cine sunt eu? Ce spun eu despre mine? Convorbiri cu Parintele Teofil Paraian
Cine sunt eu? Ce spun eu despre mine? Convorbiri cu Parintele Teofil Paraian În cuprinsul acestei cărți, totul este natural, totul este lin și liniștit; totul este în carte cum a fost în realitate. Pe parcursul expunerii mele, am vibrat adeseori, împreună cu cei ce esrau de față, la înregistrare. În cuprinsul acestei cărți, am dat 45.00 Lei
Hristos, doctorul sufletelor si al trupurilor noastre
Hristos, doctorul sufletelor si al trupurilor noastre Domnul Iisus a venit pe pământ ca doctor pentru cei ce au trebuință de vindecare, pentru cei suferinzi, care poartă în pieptul lor o inimă înfrântă și tăiată-împrejur. El a luat asupra Sa firea omenească, cu toate ale sale, în afară de păcat. 22.00 Lei
Arta de a creste copii buni in vremuri noi. Vol. 3 - Calauza intru sanatatea sufleteasca si trupeasca a copiilor
Arta de a creste copii buni in vremuri noi. Vol. 3 - Calauza intru sanatatea sufleteasca si trupeasca a copiilor Trupul este templu al Duhului Sfânt, iar sufletul este mai de preț decât întreaga lume. Volumul al treilea din seria Arta de a crește copii buni în vremuri noi se dorește o smerită călăuză pentru părinții ce doresc a-și crește fiii și fiicele cu 43.00 Lei
Arta de a creste copii buni in vremuri noi. Vol. 2. Calea unei bune educatii: autoritate si iubire
Arta de a creste copii buni in vremuri noi. Vol. 2. Calea unei bune educatii: autoritate si iubire Cum poți fi un părinte ferm, dar iubitor? Cum formezi un copil responsabil, fără să devii prea autoritar sau prea permisiv? Volumul 2 din Arta de a crește copii buni în vremuri noi se dorește a fi un ghid ușor de înțeles, cu multe exemple practice 40.00 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact