Manastirea Bogolyubovo

Manastirea Bogolyubovo

Manastirea Bogolyubovo este una dintre cele mai vechi asezaminte monahale ale Bisericii Ortodoxe Ruse. Numele "bogolyubovo” provine de la cel al ctitorului sau, Sfantul Print Andrei Bogolyubsky ("iubitorul de Dumnezeu”), fiul lui Yuri Dolgoruky.

De originea acestei manastiri este implicit legata istoria satului omonim, astazi o destinatie mai putin cunoscuta, aflata in regiunea Inelul de Aur din Rusia, la aproximativ 10 km de orasul Vladimir.

Printul Bogolyubsky a construit un palat in acest loc spre a-i servi drept resedinta in vremea in care facea eforturi sa uneasca principatele ruse sub autoritatea sa. Este incert insa unde anume mitul si istoria se intrepatrund in povestea intemeierii asezarii Bogolyubovo. Potrivit traditiei, Printul Bogulyubsky a construit orasul si manastirea la porunca Maicii Domnului.

In vara anului 1155, printul Andrei s-a mutat de la Kiev in regiunea Vladimir - Suzdal. La aproximativ 10 km de Vladimir, caii care purtau icoana facatoare de minuni a Maicii Domnului s-au oprit brusc. In timpul noptii, in timp ce se ruga, printului i s-a aratat Maica Domnului poruncidu-i sa construiasca o biserica inchinata Nasterii Maicii Domnului, sa intemeieze un asezamant monahal si sa duca icoana sa in Vladimir.

In acea zi, icoana din Vladimir a devenit cel mai important simbol al Rusiei Ortodoxe, iar regiunea Vladimir - Suzdal a devenit centrul statului rus.

La porunca printului Andrei a fost pictata icoana Bogolyubskaya, infatisand modul in care Maica Domnului i s-a aratat acestuia. Icoana (aflata acum in Vladimir) a devenit cunoscuta pentru numeroasele minuni savarsite.

In vara anului 1174, printul a fost ucis in urma unei conspiratii. Locul uciderii printului (in turnul castelului din Bogolyubovo) s-a pastrat pana in zilele noastre. Dupa moartea printului, in pofida vremurilor tulburi, si-a continuat existenta. Dupa ce Biserica Ortodoxa Rusa a devenit Patriarhie in 1588, Manastirea Bogolyubovo a devenit stavropighie patriarhala.

Aceasta reprezinta o perioada infloritaore din trecutul acestui asezamant monahal. In 1680 Manastirea a fost vizitata de Tarul Fyodor (fiul Tarului Alexei) care a daruit crucea sa pectorala pentru a impodobi icoana Maicii Domnului. In 1690, Manastirea a fost vizitata de Imparatul Petru cel Mare (in timpul caruia a fost canonizat Printul Andrei Bogolyubsky).

Manastirea a fost de asemenea vizitata de Imparatii Pavel I, Alexandru I si de numerosi duci. Pe 13 mai 1913 Manastirea Bogolyubovo a fost onorata cu o vizita a familiei lui Nicolae al II-lea, ultimul imparat rus.

 

De la inceputul sec. al XX-lea, numarul vietuitorilor a crescut la 75. Atanasie Sakharov a fost ultimul staret al Manastirii inainte de a fi inchisa in 1921.

Ansamblul manastiresc cuprinde urmatoarele locasuri de cult si cladiri anexe:

- Catedrala Icoanei Maicii Domnului Bogolyubskaya (construita dupa un plan al lui Konstantin Thorn). A fost sfintita in luna mai, 1866, de Sfantul Teofan Zavoratul. Hramul catedralei este 1 iulie. Catedrala are doua altare: cel din dreapta - al Dreptului Simeon si al Prorocitei Ana; cel din stanga - inchinat Sfintilor Petru si Pavel. O camera de la demisol adaposteste Biserica inchinata Sfantului Serafim de Sarov.
- Biserica Nasterea Maicii Domnului (sec. XII-XVIII)
- Palatul Printului Andrei Bogulyubsky (sec XII)
- Paraclisul Buna Vestire (sec. XVII)
- Capela ciborium (sec. XVII) a fost construita initial in sec. XII pe locul in care Maica Domnului i s-a aratat Printului Andrei.
- Turnul clopotnita cu paraclisul cu hramul Adormirea Maicii Domnului (sec. XIX)
- Chiliile monahale, turnurile si alte dependinte (sec. XVIII-XIX )

Dupa Revolutia Rusa din 1917, au urmat cei mai grei ani din istoria manastirii, bisericile fiind devastate, clopotele furate iar obiectele sfinte pangarite. Manastirea a fost inchisa in anul 1921 iar monahii mutati in alte asezaminte monahale sau inchisi in temnita. In incinta manastirii au fost infiintate o scoala, un spital, un oficiu postal, o sectie de politie, iar bisericile au fost folosite ca magazii.

In 1991, o parte din cladiile Manastirii Bogolyubovo au fost inapoiate Bisericii Ortodoxe Ruse. In iulie 1991, in timpul mutarii moastelor Sfantului Serafim de Sarov la Manastirea Diveyevo, procesiunea a trecut si prin Manastirea Bogolyubovo. Dupa ce sfintele moaste au fost asezate la intrarea in Catedrala Icoanei Bogolyubskaya, Patriarhul Alexie II a rostit o rugaciune de binecuvantare a asezamantul reinfiintat. Tot cu aceasta ocazie a fost sfintit paraclisul de la demisolul catedralei, inchinat Sfantului Serafim de Sarov.

In 1991, Nicodim Schemahegumen a devenit primul staret al manastirii nou reinfiintate. Mai tarziu, in 1992, Arhimandritul Ieronim Derkach i-a luat locul, slujind ca staret pana in 1997. Prin voia lui Dumnezeu, pe 14 ianuarie 1997, 60 de vietuitoare impreuna cu Arhimandritul Petru Kucher au fost mutate de la Manastirea Schimbarea la Fata la Manastirea Bogolyubovo. De atunci, Manastirea Bogolyubovo a adapostit doua asezaminte monahale: unul pentru monahi, cu Arhimandritul Petru ca staret, si o manastire de maici, cu monahia Elena Bogdan ca Stareta.

In iunie 1997 au reinceput slujbele in Catedrala Icoanei Maicii Domnului Bogolyubskaya. In timpul acestor ani, Manastirea Bogolyubovo a dobandit o noua infatisare, fiind desfasurate numeroase lucrari de restaurare.

In Manastirea Bogolyubovo a fost reluata si vechea traditie a procesiunii cu icoana Maicii Domnului. Aceasta traditie a fost intemeiata in sec. XVIII spre a comemora o sfarsitul miraculos al unei epidemii.

Procesiunea are loc anual pe 1 iunie, ziua praznuirii icoanei Maicii Domnului Bogolyubskaya, si porneste din Vladimir insapre inspre Manastirea Bogolyubovo. La procesiune participa peste 10 000 de pelerini.

Manastirea Bogolyubovo adaposteste moaste ale multor sfinti care au vietuit in regiunea Vladimir si ale sihastrilor de la Lavra Pesterilor din Kiev.

Radu Alexandru

11 Aprilie 2014

Vizualizari: 2473

Voteaza:

Manastirea Bogolyubovo 5.00 / 5 din 1 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Viata, minunile si prorociile Sfantului Serafim de Virita (1866-1949)
Viata, minunile si prorociile Sfantului Serafim de Virita (1866-1949) Într-o epocă marcată de suferință și prigoană, când credința era greu încercată, iar Biserica Ortodoxă părea aproape nimicită, Sfântul Serafim de Vîrița a fost lumină, nădejde și mângâiere pentru multe suflete rănite. Așa cum spunea adesea părintele 27.00 Lei
Stiinta si religia - editia a doua
Stiinta si religia - editia a doua Știința și religia este o lucrare de neegalat atât în literatura de specialitate rusă, cât și în cea străină. Ideea scrierii unui articol dedicat relației dintre știință și religie i-a venit lui Valentin Feliksovici Voino-Iasenețki (numele de mirean al 22.00 Lei
Domnul Duhurilor - lumea nevazuta si razboiul duhovnicesc impotriva falsilor dumnezei
Domnul Duhurilor - lumea nevazuta si razboiul duhovnicesc impotriva falsilor dumnezei Lumea nevăzută şi războiul duhovnicesc împotriva duhurilor care au încercat să uzurpe domnia lui Dumnezeu Cel slăvit în Treime sunt subiectul cărţii Domnul duhurilor. Părintele Andrew S. Damick foloseşte ca instrumente istoria, Scriptura, mitologia, scrie 40.00 Lei
Am vazut sfarsitul lumii. Marturisirile unui staret care a trait o suta de ani - vol. 2
Am vazut sfarsitul lumii. Marturisirile unui staret care a trait o suta de ani - vol. 2 Mă tot întrebi despre vremurile de la sfârșitul lumii. Oare tu chiar nu știi că, pentru un om muritor, orice timp este al sfârșitului? Cine cunoaște sau poate să prezică propriul său sfârșit? Nimeni și niciodată. Anume acesta este adevărul. Trebuie să 23.26 Lei
Adevarul si bunatatea. Parabole si istorii cu talc
Adevarul si bunatatea. Parabole si istorii cu talc Pentru mintea şi inima tuturor ­iubitorilor de noime şi tâlcuri duhovniceşti, am cules din ­cărţile Sfân­tului Nicolae Velimirovici - noul Hrisostom al Bisericii Ortodoxe - isto­rii şi pilde călăuzitoare spre viaţa veşnică. Scrise în grai ales şi drese 15.86 Lei
Educarea copiilor pentru Imparatia lui Dumnezeu. Un ghid practic
Educarea copiilor pentru Imparatia lui Dumnezeu. Un ghid practic Principiile ortodoxe de creștere a copiilor al lui Philip Mamalakis a fost publicat și tradus în mai multe limbi. Faptul că a fost pus în practică de părinți de diverse confesiuni vine să confirme încă o dată regăsirea unui bun simț comun în privința 21.14 Lei
Cum ne tamaduim ranile si gasim ajutor in necazuri. Povatuiri, minuni, rugaciuni
Cum ne tamaduim ranile si gasim ajutor in necazuri. Povatuiri, minuni, rugaciuni Nu vă întristați, fiilor, pentru ispitele pe care le înfruntați fiecare, ci aveți răbdare, și rugați‑L pe Dumnezeu, și spuneți: „Nu ne duce pe noi în ispită, Doamne, ci ne izbăvește de cel viclean!” În ispite, necazuri, mâhniri să cereți ajutor de la 21.14 Lei
Sa prindem un loc pe corabia mantuirii
Sa prindem un loc pe corabia mantuirii Biserica Mântuitorului Hristos este corabia mântuirii noastre. Ori de câte ori suntem loviți de furtunile greu­tăților, ispitelor, necazurilor, venim grabnic și ne adăpostim în această corabie duhovnicească, cerând ajutorul lui Dumnezeu. Atunci când 15.86 Lei
Jane - Vacanta pe insula
Jane - Vacanta pe insula Romanul scriitoarei canadiene Lucy Maud Montgomery (1874‑1942) prezintă povestea unei fetițe aflate în pragul adolescenței, care se confruntă cu o serie de încercări dificile, cea mai dureroasă fiind separarea părinților săi. Două vacanțe pline de 29.60 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact