INVATATURA PENTRU SAMBETELE CINCIZECIMII


INVATATURA PENTRU SAMBETELE CINCIZECIMII

In Sambata celei de a doua Saptamani dupa Pasti cantam Vecernia asa:
Vineri  seara  dupa  Hristos  a  Inviat...  (de trei  ori) pe  care il  zicem la  toate inceputurile Slujbelor spunem Psalmul cel de seara obisnuit si Catisma  cea de rand. La: Doamne strigat-am... punem trei Stihiri ale Praznicului din Triod, cele cantate chiar in ziua Praznicului, Duminica la Priveghere, apoi trei ale Sfantului din Minei, Slava... Stihira Samoglasnica a Praznicului din Triod, Si acum... a Nascatoarei cel dintai al glasului de rand. Iar daca are Sfantul  Slava...,  atunci  punem  Slava...  a  Sfantului  Si  acum...  a  Nascatoarei.  Iar  de  se  vor  intampla  doi  Sfinti Sambata  in  Minei  la  rand,  cantam  Stihirile  Praznicului  din  Triod  si  ale  unuia  din  Sfinti,  iar  ale  celuilalt  Sfant Stihirile Vecerniei se lasa si le cantam pe ele la Laude.

INSEMNARE: iar daca se va intampla Sambata vreun Sfant mare avand Polieleu, Vineri seara, la: Doamne strigat-am...  cantam  Stihirile  Praznicului  din  Triod  pe  patru si  ale  Sfantului  tot  pe  patru,  Slava...  a  Sfantului  Si acum... a Nascatoarei cel dintai al Invierii glasului celui de rand. La Stihoavna punem Stihirile Invierii ale glasului de rand, cu Stihurile Invierii: Domnul a imparatit... si celelalte, Slava... a Sfantului Si acum... a Praznicului.

INSEMNARE: aceste Stihoavne ale Invierii glasului de rand se canta la Vecerniile bisericilor neschimbate, pana se Odovaieste Praznicului Pastelui. Si desi Sfantul cel mare are Polieleu, cu toate acestea Stihoavna Sfantului nu  se  canta,   ci  cantam  numai  o  Samoglasnica  a  Sfantului,  Slava...  Si  acum...  a  Praznicului.  Apoi  Acum slobozeste..., Sfinte Dumnezeule... si dupa Tatal nostru... punem Troparul Invierii, Slava... al Sfantului Si acum... al Nascatoarei  cel  dintai al  glasului  de rand. Iar daca  este dupa  Praznicul Injumatatirii  zicem Troparul Sfantului, Slava... Si acum... al Praznicului. La  Pavecernita  dupa  Cuvine-se  sa  Te  fericim...,  Sfinte  Dumnezeule...  si  dupa  Tatal  nostru...  punem Condacul Praznicului Duminicii celei de rand.

INSEMNARE: iar daca Sfantul cela ce s-a intamplat are Polieleu zicem mai intai Condacul Sfantului, apoi Slava... Si acum... Condacul Praznicului.

La  Utrenie  Sambata  dupa  ce  se  rostesc  cei  sase  Psalmi  la:  Dumnezeu  este  Domnul...  punem  Troparul Invierii (de doua ori), Slava... al Sfantului, Si acum... al Nascatoarei cea dintai, pe glasul Troparului Sfantului. Iar al Nascatoarei cel dintai a glasului de rand se zice dupa Sedealna Catismei celei dintai, la Slava... Si acum... Iar daca Sfantul  nu are Tropar,  punem Slava... Si  acum...  al  Nascatoarei  cel  dintai  a  glasului  de rand.  Iar  daca  este  dupa Praznicul  Injumatatirii,  la:  Dumnezeu  este  Domnul...  punem  Troparul  Praznicului  (de  doua  ori),  Slava...  al Sfantului,  Si acum... al Praznicului.

INSEMNARE:  iar  daca  este  Sfantul  cel  mare  care  are  Polieleu,  in  afara  de  Praznicul  Injumatatirii,  la: Dumnezeu este Domnul... punem Troparul Invierii (de doua ori), Slava... al Sfantului, Si acum... al Nascatoarei cea dintai  pe  glasul  Troparului  Sfantului.  Dupa  prima  Catisma  punem  Sedealna  Invierii  (de  doua  ori),  Slava...  Si acum... a Nascatoarei Invierii cea dintai a glasului. Dupa Catisma a doua punem Sedealna Praznicului, Slava... Si acum... tot aceasta. Dupa Polieleu punem toate Sedelnele Sfantului, cate (o data), Slava... Sedealna Sfantului, cea dupa  Polieleu  Si  acum...  a  Praznicului.  Apoi  Antifonul  intai,  glas  4,  Prochimenul  glas  4.  Apoi  Evanghelia Sfantului,  apoi  Invierea  lui  Hristos  vazand...  si  Psalmul  50,  cu Stihira  Sfantului,  dupa  randuiala.  Apoi  Canonul Praznicului  din  Triod  cu Irmosul,  pe  sase,  Irmoasele  punandu-se  de  cate  doua  ori,  iar  Troparele  punandu-se  pe patru.

INSEMNARE: iar daca este Hramul vreunui Sfant sau al vreunei Sfinte se pune si al Hramului Sfantului pe patru si al Sfantului din Minei tot pe patru.

INSEMNARE: iar daca este Hramul Domnului Hristos sau al Nascatoarei de Dumnezeu cantam Canonul Praznicului din Triod cu Irmosul, pe opt, Irmoasele    punandu-se de cate doua ori si Troparele punandu-se pe sase si a Sfantului, din Minei pe patru, iar Canonul Hramului Domnului Hristos si al Nascatoarei de Dumnezeu in toate Sambetele Cincizecimii nu se canta, in afara de Sambata Penticostarului, cea pentru cei adormiti.

INSEMNARE: iar daca se canta Sfantul pe sase,  cantam Canonul Praznicului  cel  de rand cu Irmosul, pe sase si Troparele pe patru, (iar Canonul Sfantului al caruia ii este Hramul se lasa) si apoi al Sfantului celui de rand cu Irmosul, pe sase.

INSEMNARE: iar daca sunt doi Sfinti punem Canonul Praznicului din Triod cu Irmosul, pe sase si punem doua  Canoane  ale  Sfintilor,  cu  Irmosul,  pe  opt.  Dupa  Cantarea  a  treia  punem  Condacul  si  Sedealna  Sfantului, Slava... Si acum... a Praznicului. Dupa Cantarea a sasea punem Condacul si Icosul Praznicului.

INSEMNARE:  iar  daca  este  vreun  Sfant  mare  avand  Polieleu,  atunci  punem  Canonul  Praznicului  cu Irmosul, pe sase si al Sfantului  cu Irmosul, pe opt.  Dupa Cantarea a treia punem Condacul si Icosul Praznicului, apoi Sedealna Sfantului, (de doua ori), Slava... Si acum... a Praznicului. Dupa Cantarea a sasea punem Condacul si Icosul  Sfantului.  Dupa  Cantarea  a  noua  punem  Luminanda  Sfantului,  (de  doua  ori),  Slava...  Si  acum...  a Praznicului. La Laude punem trei Stihiri ale Invierii glasului si trei ale Sfantului din Minei, Slava... a Sfantului Si acum... a Praznicului. Si daca este Polieleu punem Doxologia mare, iar daca nu este, la Stihoavna punem Stihirile Praznicului din Triod, cu Stihurile Praznicului, Slava... a Sfantului, daca are, iar daca nu are: Slava... Si acum... a Praznicului, apoi Bine este a ne marturisi Domnului..., Sfinte Dumnezeule... si dupa Tatal nostru... punem Troparul Invierii, Slava... al Sfantului, Si acum... al Praznicului. Apoi Ectenia si Otpustul si urmeaza Ceasul I la care zicem Troparul  Praznicului,  Slava...  al  Sfantului,  iar  dupa  Sfinte  Dumnezeule...  si  Tatal  nostru...  punem  Condacul Praznicului, apoi celelalte si Otpustul cel final.

INSEMNARE:  iar  daca  este  Polieleu,  la  Ceasuri  zicem  Troparul  Praznicului,  Slava...  al  Sfantului  Si acum... al Nascatoarei Ceasurilor. Iar dupa Sfinte Dumnezeule... si Tatal nostru... zicem Condacul Praznicului si al Sfantului, pe care le spunem    schimbandu-le. Iar daca este in Saptamana Sfintelor Femei Mironosite, la Ceasul I zicem  mai  intai  Troparul  Praznicului  Iosif  cel  cu  bun  chip...,  Slava...  al  Sfantului  Si  acum...  al  Nascatoarei Ceasului.  Iar  dupa  Sfinte  Dumnezeule...  si  Tatal  nostru...  punem  Condacul  Praznicului.  La  Ceasul  3  punem Troparul:  Cand Te-ai  coborat  la  moarte...,  Slava...  al  Sfantului,  Si  acum...  al  Nascatoarei  Ceasului.  Dupa  Sfinte Dumnezeule...  si  Tatal  nostru...  punem Condacul  Sfantului.  La  Ceasul  6 punem Troparul:  Mironositele femei..., apoi Slava... al Sfantului, Si acum... al Praznicului. Dupa Sfinte Dumnezeule... si Tatal nostru... punem Condacul Praznicului si al Sfantului de asemenea, pe care le zicem schimbandu-le. La Ceasul 9 punem Troparul: Iosif cel cu bun chip..., Slava... al Sfantului, Si acum... al Nascatoarei Ceasului. Iar daca este Saptamana a patra, a cincia sau a sasea, in afara de dupa Praznicul (Odovania)Injumatatirii si a Inaltarii, la Ceasuri zicem Troparul Invierii, Slava... Si acum... al Nascatoarei Ceasurilor, iar Condacele le punem ale Praznicului si  ale Sfantului,  schimbandu-le.  Iar dupa Praznicul Injumatatirii si al Inaltarii, la Ceasuri zicem Troparul Praznicului, Slava... al Sfantului, Si acum... al Nascatoarei Ceasurilor. Iar Condacele al Praznicului si al Sfantului de asemenea le zicem schimbandu-le.

La Liturghie punem Fericirile Praznicului de la Cantarea a noua, pe sase si daca Sfantul are Cantare atunci punem Fericirile din Canonul Praznicului, de la Cantarea a noua, pe patru si ale Sfantului de la Cantarea a sasea, pe patru.

Acest Tipic s-a scris pentru Sfanta Cincizecime, pentru cele cinci zile ale Saptamanilor si pentru Sambete. Deci se cuvine Tipicarului sau Eclesiarcului totdeauna sa caute cu sarguinta si cu deadinsul si cu socoteala cum se canta Slujba fiecarui Sfant din Minei impreuna cu cea a Triodului, la Vecernie, la Utrenie si la Liturghie.

Carti Ortodoxe

Cuprins

Viata, minunile si prorociile Sfantului Serafim de Virita (1866-1949)
Viata, minunile si prorociile Sfantului Serafim de Virita (1866-1949) Într-o epocă marcată de suferință și prigoană, când credința era greu încercată, iar Biserica Ortodoxă părea aproape nimicită, Sfântul Serafim de Vîrița a fost lumină, nădejde și mângâiere pentru multe suflete rănite. Așa cum spunea adesea părintele 27.00 Lei
Stiinta si religia - editia a doua
Stiinta si religia - editia a doua Știința și religia este o lucrare de neegalat atât în literatura de specialitate rusă, cât și în cea străină. Ideea scrierii unui articol dedicat relației dintre știință și religie i-a venit lui Valentin Feliksovici Voino-Iasenețki (numele de mirean al 22.00 Lei
Domnul Duhurilor - lumea nevazuta si razboiul duhovnicesc impotriva falsilor dumnezei
Domnul Duhurilor - lumea nevazuta si razboiul duhovnicesc impotriva falsilor dumnezei Lumea nevăzută şi războiul duhovnicesc împotriva duhurilor care au încercat să uzurpe domnia lui Dumnezeu Cel slăvit în Treime sunt subiectul cărţii Domnul duhurilor. Părintele Andrew S. Damick foloseşte ca instrumente istoria, Scriptura, mitologia, scrie 40.00 Lei
Am vazut sfarsitul lumii. Marturisirile unui staret care a trait o suta de ani - vol. 2
Am vazut sfarsitul lumii. Marturisirile unui staret care a trait o suta de ani - vol. 2 Mă tot întrebi despre vremurile de la sfârșitul lumii. Oare tu chiar nu știi că, pentru un om muritor, orice timp este al sfârșitului? Cine cunoaște sau poate să prezică propriul său sfârșit? Nimeni și niciodată. Anume acesta este adevărul. Trebuie să 23.26 Lei
Adevarul si bunatatea. Parabole si istorii cu talc
Adevarul si bunatatea. Parabole si istorii cu talc Pentru mintea şi inima tuturor ­iubitorilor de noime şi tâlcuri duhovniceşti, am cules din ­cărţile Sfân­tului Nicolae Velimirovici - noul Hrisostom al Bisericii Ortodoxe - isto­rii şi pilde călăuzitoare spre viaţa veşnică. Scrise în grai ales şi drese 15.86 Lei
Educarea copiilor pentru Imparatia lui Dumnezeu. Un ghid practic
Educarea copiilor pentru Imparatia lui Dumnezeu. Un ghid practic Principiile ortodoxe de creștere a copiilor al lui Philip Mamalakis a fost publicat și tradus în mai multe limbi. Faptul că a fost pus în practică de părinți de diverse confesiuni vine să confirme încă o dată regăsirea unui bun simț comun în privința 21.14 Lei
Cum ne tamaduim ranile si gasim ajutor in necazuri. Povatuiri, minuni, rugaciuni
Cum ne tamaduim ranile si gasim ajutor in necazuri. Povatuiri, minuni, rugaciuni Nu vă întristați, fiilor, pentru ispitele pe care le înfruntați fiecare, ci aveți răbdare, și rugați‑L pe Dumnezeu, și spuneți: „Nu ne duce pe noi în ispită, Doamne, ci ne izbăvește de cel viclean!” În ispite, necazuri, mâhniri să cereți ajutor de la 21.14 Lei
Sa prindem un loc pe corabia mantuirii
Sa prindem un loc pe corabia mantuirii Biserica Mântuitorului Hristos este corabia mântuirii noastre. Ori de câte ori suntem loviți de furtunile greu­tăților, ispitelor, necazurilor, venim grabnic și ne adăpostim în această corabie duhovnicească, cerând ajutorul lui Dumnezeu. Atunci când 15.86 Lei
Jane - Vacanta pe insula
Jane - Vacanta pe insula Romanul scriitoarei canadiene Lucy Maud Montgomery (1874‑1942) prezintă povestea unei fetițe aflate în pragul adolescenței, care se confruntă cu o serie de încercări dificile, cea mai dureroasă fiind separarea părinților săi. Două vacanțe pline de 29.60 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact