Canoanele Sionodului II Ecumenic

Canoanele Sionodului II Ecumenic

 

Canoanele Sionodului II Ecumenic 

 

Sinodul II Ecumenic a fost convocat de imparatul Teodosie cel Mare in anul 381 la Constantinopol.

 

Apar noi erezii precum: Sabelianismul (Fiul este o manifestare a Tatalui) si paulianismul lui Paul de Samosata (Fiul este o insusire a Tatalui), apolinarismul (inlocuieste in Hristos ratiunea cu Logosul divin) atacand omenitatea desavarsita a lui Hristos. Se contesta consubstantialitatea si egalitatea Duhului cu Tatal (macedonianism).  

 

Scopul acestui sinod a fost condamnarea tuturor ereziilor ivite din arianism si incetarea neintelegerilor provocate de Maxim Cinicul, adversarul Sf. Grigorie si ocupant necanonic al scaunului de Constantinopol. Cei care au prezidat acest sinod au fost: Meletie, Sf. Grigorie de Nazianz si Nectarie. S-a elaborat partea doctrinara a Crezului cunoscuta ca art. 8-12.

 

 

Activitatea juridica a sinodului

 

Se pare ca initial au fost doar 4 canoane. Apoi au intrat in uz si canoanele 5, 6, 7 ca hotarari ale Sinodului II ecumenic.

 

La 30 iulie 381, imparatul Teodosie a dat urmatorul decret: "Toate bisericile vor fi predate indata episcopilor care marturisesc egalitatea divina a Tatalui, a Fiului si a Sfantului Duh si care se afla in comuniune euharistica cu Nectarie al Constantinopolului; in Egipt cu Timotei al Alexandriei; in Orient cu Pelagiu al Laodiceei si Diodor de Tars, in Asia Proconsulara si in dieceza Asiei, cu Amfilohie de Iconiu si Optimus al Antiohiei, in dieceza Pontului cu Eladie al Cezareei, Otren de Melitene, Grigorie de Nisa, in sfarsit in Misia si in Scitia cu Terentie, episcopul Scitiei (Tomis) si cu Martirie. Toti cei care nu sunt in impartasire cu cei numiti mai sus, vor fi tinuti ca eretici si deci alungati din Biserica" (Dron, Canoanele, II, p. 93-94).  

 

Continutul canoanelor

 

Canonul 1 :  Mentinerea credintei niceene si condamnarea cu anatema a ereziilor de orice fel si in special a eunomienilor, a semiarienilor, a sabelienilor si apolinaristilor.

 

Canonul 2 : Episcopii diecezelor sunt opriti de a trece peste hotarele diecezelor lor pentru hirotonie sau alte treburi bisericesti.     

 

Canonul 3 : "Episcopul Constantinopolului trebuie sa aiba intaietatea cinstei dupa episcopul Romei, deoarece aceasta este Roma noua".

 

Canonul 4 : Este negat Maxim Cinicul si cei pe care i-a hirotonit el.

 

Canonul 5 : "Privitor la tomul apusenilor - formula dogmatica - primim pe cei din Antiohia, care marturisesc o dumnezeire a Tatalui, a Fiului si a Duhului Sfant".

 

Canonul 6 : Ereticilor nu li se ingaduie "sa aduca invinuiri episcopilor drept-credinciosi pentru faptele bisericesti".

 

Canonul 7 : Modalitatea de reintegrare a fostilor eretici : unii cu declaratie scrisa de abjurare (arieni, macedonieni, sabatieni, novatieni, quartodecimani, si apoi se pecetluiesc cu Sf. Mir la frunte, ochi, nas, gura si urechi, rostind : Pecetea darului Sf. Duh. Pe ceilalti (eunomieni, montanisti, frigieni si sabelieni) ii primeste Biserica asa cum ii primeste "pe pagani", cu treptele : crestin, catehumen, exorcizati, invatacei deprinzand scripturile si apoi botezati.

 

Pe aceeaşi temă

09 Iulie 2012

Vizualizari: 6370

Voteaza:

Canoanele Sionodului II Ecumenic 0 / 5 din 0 voturi.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Sfantul Vasile al Ostrogului. Viata si minunile. Tamaduitorul celor cu mintile bolnave
Sfantul Vasile al Ostrogului. Viata si minunile. Tamaduitorul celor cu mintile bolnave La adăpostul culmilor nepătrunse ale Muntenegrului, departe de zgomotul şi vâltoarea marilor oraşe şi a staţiunilor turistice, se află Mănăstirea Sfântului Vasile al Ostrogului, un mărgăritar nepreţuit de credinţă vie, ortodoxă, în mijlocul lumii de 28.00 Lei
Elogii. Imnele vietii
Elogii. Imnele vietii „Am numit aceste pagini Elogii nu ca pe o formă de laudă goală, ci ca pe o încercare de a ridica, prin cuvânt, imne către acele realități de dincolo de noi. Elogiul, în forma lui lui originară, nu este o superficială flatațiune, ci este o rară înălțare: 80.00 Lei
Un condamnat la moarte ascet
Un condamnat la moarte ascet Un condamnat la moarte ascet - Corespondența cu Anthony și Sarah Atwood a Mitropolitului Ierotheos al Nafpaktosului. Un criminal în ochii lumii, dar în ochii lui Dumnezeu, fiul care „pierdut era și s-a aflat” și a primit haina cea dintâi 37.00 Lei
Oameni care vor fi mereu cu mine
Oameni care vor fi mereu cu mine Un roman învăluitor și liric care reconstituie destinul unei familii armene de-a lungul mai multor generații. Între trecut și prezent, între durerea pierderii și lumina mereu nouă a speranței, romanul ne amintește că la temelia inimii noastre stau cei 58.14 Lei
Fenomenul erosului
Fenomenul erosului Rezultat al unei reflecții profunde și radicale, redactate într-un stil impecabil, meditațiile asupra fenomenului erosului (amour) ale lui Jean-Luc Marion sunt o amplă analiză și regândire a unei teme fundamentale a culturii europene. La trei veacuri și 42.29 Lei
Omul recent
Omul recent Ilustrații de Mircea Cantor „Omul recent este o meditaţie despre lumea de azi a unui modern nesatisfăcut de propria sa modernitate. Este o critică a modernităţii care nu se mulţumește nici cu proclamaţiile suficiente ale postmodernităţii, nici cu 100.43 Lei
Sa oprim timpul! Pledoarie pentru tinerete
Sa oprim timpul! Pledoarie pentru tinerete Scopul nostru este ca toti oamenii sa-si propuna inversarea procesului de imbatranire. - Autorii A gasi caile de optimizare a propriei noastre biologii inseamna a deveni propriul nostru Demiurg. - Dumitru Constantin-Dulcan Noi zicem ca si longevitatea se 105.71 Lei
Jurnalul unui psihiatru si nu numai (1997-2007)
Jurnalul unui psihiatru si nu numai (1997-2007) Cartea dr. Galina Răduleanu evocă momente din activitatea Spitalului Clinic de Psihiatrie „Profesor Doctor Alexandru Obregia”. Cum, în acea perioadă, am colaborat îndeaproape cu domnia sa, am citit acest jurnal cu atenție și cu o justificată curiozitate. 50.74 Lei
Sfintii Parinti despre Moartea si Invierea Domnului
Sfintii Parinti despre Moartea si Invierea Domnului Vazut‑ai ca de acum moartea se numeste pretutindeni „adormire” si „somn” si ca ceea ce mai‑nainte de aceasta îsi avea fata înfricosata s‑a facut lesne defaimata acum, dupa învierea lui Hristos? Vazut‑ai cît de stralucita este biruinta învierii?! Pentru în 52.86 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact