Suferinta nu este absurda

Suferinta nu este absurda

Omul nu sufera pentru ca Dumnezeu doreste sa se razbune. Suferinta nu e o muscatura a lui Dumnezeu in om. Ea a luat nastere prin neascultarea omului de El. Astfel, putem spune ca in rai omul nu cunoastea suferinta, ci doar iubirea.

Pentru cei mai multi oameni, suferinta nu are nicio motivatie spirituala si de aceea omul nu-i gaseste niciun sens. A spune ca din primirea suferintei invatam sa ne smerim, sa ne cunoastem propriile slabiciuni si sa acceptam mai usor slabiciunile semenilor, ca invatam sa ne sacrificam pentru semenii nostri precum Hristos s-a jertfit pentru noi, pare absurd.

Uitam ca Dumnezeu nu e Parinte de ocazie. El nu face pauze in iubire. Acest lucru inseamna ca daca omul se uneste cu Dumnezeu, El asuma suferinta noastra. Dar omul, pentru ca se vede doar pe sine, vede in suferinta un atac asupra persoanei. Vede in Dumnezeu o fiinta care si-a propus sa-l chinuie, sa nu-i dea liniste. Si asa ajunge sa-L creada pe Dumnezeu ca fiind nedrept.

Am trecut prin suferinte, dar niciodata nu m-am intalnit cu un Dumnezeu manios, dusmanos. Poate as fi ajuns sa-L vad asa pe Dumnezeu, daca as fi incetat sa-L iubesc. Pare nefiresc ca un Dumnezeu care este iubire sa ma cheme prin suferinta catre El. Dar nu este asa. El ma cheama din diverse situatii. Iar eu in toate trebuie sa dau dovada ca-L iubesc. Asa ca pe Dumnezeu ori Il vrei in toate situatiile, ori nu-L vrei deloc.

Stiu, vor veni multi si vor spune ca prin apa nu poti trece decat daca te uzi. Cu alte cuvinte, e imposibil ca atunci cand suferi, sa nu ai in tine dorinta de a te revolta. Insa, Petru merge la indemnul lui Hristos pe apa. Numai cand se indoieste, se afunda. Deci, atat timp cat Hristos ma cheama la El si prin suferinta, nu ma simt nedreptatit, nu ma uit in stanga si in dreapta sa vad ce se intampla cu ceilalti, ci merg spre El. Nu ma opresc si nu ma plang. Stiu ca indreptandu-ma spre El ies biruitor.

"In lume necazuri veti avea, dar indrazniti, Eu am biruit lumea” (Ioan, 16,33).

Adrian Cocosila
 

Pe aceeaşi temă

26 Aprilie 2012

Vizualizari: 9213

Voteaza:

Suferinta nu este absurda 0 / 5 din 0 voturi. 1 review utilizatori.

Comentarii (1)

  • mihaela stefanPostat la 2010-09-21 11:30

    Intotdeauna am primit suferinta cu cartire,razvratire si singurul vinovat pentru toate era Dumnezeu.A primi suferinta cu incredere in lucrarea Tatalui e un semn al adevaratei credinte.Din pacate,faptele noastre dovedesc o falsa credinta.Bucurie mare si mangaiere vor primi inca de aici,de pe pamant,cei care vor zice:Doamne,faca-se voia Ta.

Adauga comentariu

Pentru a adauga un comentariu este nevoie sa te autentifici.

RETELE SOCIALE

Bucuria convorbirii. Interviuri realizate de Costion Nicolescu
Bucuria convorbirii. Interviuri realizate de Costion Nicolescu Două sunt întâlnirile care m-au fascinat totdeauna: cea cu Nicodim (Ioan 3,1-21) și cea cu femeia samarineancă (Ioan 4,5-26). Una se petrece în miez de noapte, cealaltă în plină zi. Una este cu un fruntaș al iudeilor, alta cu o femeie simplă. Amândouă 20.00 Lei
Osebirea care tine laolalta. In memoriam acad. Sorin Dumitrescu
Osebirea care tine laolalta. In memoriam acad. Sorin Dumitrescu „Iar el este un iconar care a scris studii științifice, un ziarist care a pictat abstract, un orator care organiza expoziții, un editor care producea happeninguri, un profesor care intervieva sfinți, un librar care cânta la pian și chitară, un familist 60.00 Lei
Arsenie Boca. Sfantul cu inima cat cerul
Arsenie Boca. Sfantul cu inima cat cerul Despre el se vorbește adesea în șoaptă, cu evlavie sau cu întrebări. Se pomenesc minunile și mulțimile, dar mai rar osteneala lui de o viață: setea de a-L înțelege pe Hristos, grija față de oameni și față de tineri, puterea de a rămâne demn în mijlocul 60.00 Lei
Duhul Sfant si unitatea Bisericii. „Jurnal” de Conciliu
Duhul Sfant si unitatea Bisericii. „Jurnal” de Conciliu Ce altceva reprezintă reflecția sa teologică, pledoaria pentru dialog, efortul de a face posibile întâlniri și de a transmite chipul lăuntric al Ortodoxiei în lumea care-l ignora, decât o mărturie a celui care ascultă planul lui Dumnezeu? Viața tânărului 50.00 Lei
„Regula de aur” in religiile abrahamice. Perspective etice si ecumenice
„Regula de aur” in religiile abrahamice. Perspective etice si ecumenice Ce este „regula de aur”? Este o normă etică, o idee, o recomandare și chiar o poruncă care se regăsește în multe mitologii, religii și filosofii ale lumii. Părintele Dumitru Beșliu invocă în cartea sa în primul rând creștinismul. Trimiterile precise sunt 79.29 Lei
Din invataturile Ortodoxiei
Din invataturile Ortodoxiei Cartea de fata aduce in fata cititorilor ei cateva teme foarte importante si necesare pentru viata crestinului ortodox. Viata spirituala a fiecarui credincios trebuie sa fie impodobita, pe langa virtuti, si de o cunoastere temeinica a invataturii de 52.86 Lei
In singuratatea mintii mele
In singuratatea mintii mele „Bucuria de a te exprima, trufia pe care ți-o dă cuvântul domesticit, gata să și se supună, senzația că el este treapta care te poartă în locul acela înalt, la care îți faci uneori iluzia că doar tu poți ajunge. Știu, desigur, că prin cuvânt noi despărțim 78.23 Lei
Vinovatia. O introducere contemporana
Vinovatia. O introducere contemporana Ce este vinovăția? O povară inutilă, sau o resursă fundamentală pentru sănătatea noastră psihică și morală?Într-o societate în care rușinea a luat locul vinovăției, iar autocritica e tot mai des înlocuită de victimizare, Donald L. Carveth ne propune o 42.18 Lei
Inteligenta artificiala. Cum ne ajuta si cum ne ameninta o creatie superioara omului
Inteligenta artificiala. Cum ne ajuta si cum ne ameninta o creatie superioara omului Manfred Spitzer este un expert recunoscut în rețelele neuronale – fundamentul inteligenței artificiale. Cartea de față adună toate informațiile relevante existente pe această temă, punându-le într-o perspectivă realistă: se pot face multe speculații cu 67.66 Lei
CrestinOrtodox Mobil | Politica de Cookies | Politica de Confidentialitate | Termeni si conditii | Contact