
09.08.2010, 11:29:45
|
Senior Member
|
|
Data înregistrării: 02.10.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 305
|
|
Citat:
În prealabil postat de Mihnea Dragomir
Domnule, când dumneata spui "Ana are mere", nu înseamnă că negi că Ana ar avea și pere. Este evident, cum poți susține contrariul și cum poți susține că suntem ilogici ?
Când, în Efeseni 2:8 Apostolul spune "prin Har ați fost mântuiți", asta nu înseamnă că suntem mântuiți NUMAI prin Har sau DOAR prin Har. Religia dumitale, ca și religia mea, nu crede în mântuirea NUMAI prin Har (sola Gratia). Ce e așa de greu de acceptat ideea că afirmația "de la cutare vine" este noncontradictorie cu afirmația "de la cutare și de la cutare vine" ?
Și, dacă este noncontradictorie, atunci de unde ideea aceasta obstinată că "Filioque" ar contrazice ceea ce Biserica noastră (nedespărțită) a stabilit la Niceea și Constantinopol ? A, că este o adăugare față de formularea de acolo, cu asta suntem absolut de acord. Mereu Biserica a găsit de cuviință să adauge ceva în interesul clarificării. După cum desigur știi, Crezul de la Constantinopol prezintă multe adăugiri față de Crezul de la Niceea, care era pe jumătate, și totuși nu ai îndrăzni să susții absurditatea că sinodul al doilea l-ar contrazice, astfel, pe primul. Și atunci, pentru ce crezi dumneata că dorința de clarificare dogmatică s-ar opri la Constantinopol și nu ar continua și azi ? Crezi, ori nu crezi că Biserica este o instituție vie, călăuzită de Duhul Sfânt ? Odihnitu-S-a Duhul Sfânt deasupra Bisericii la Niceea ? S-a odihnit și la Constantinopol și credem că se odihnește și azi ca și ieri, ferind-o de eroare. Nu eu spun asta, ci Isus Cristos, Domnul nostru.
|
Stimate Domn,
Daca sunteti asa grozav in dogmatica, ne puteti expune clarificarea adusa de Filioque la dogma trinitatii?
|