În prealabil postat de Iorest
E cam Èmecherească afirmaÈia, pentru ca un om să se împărtăÈească trebuie să aibă o anumită conduită înainte de împărtăÈanie care presupune Èi abstinenÈă.
E ciudat că Èi în conferinÈe Èi pe net mirenii întreabă mai mult despre relaÈii trupeÈti, ce Èi cum în familie, decât se apuca preoÈii să Èină predici, preoÈi care nu vorbesc neîntrebaÈi.
Văd că în posturi creÈte brusc interesul pentru subiecte despre relaÈii trupeÈti, părăsiri, avorturi.
În privinÈa avortului Èi a contracepÈiei Èi romano-catolicii sunt vehemenÈi chiar dacă se petrece în familie, să arăÈi cu degetul B.O.R. pe tema asta e greÈit.
Dumnezeu e Atotputernic Èi are măsura să păstreze Biserica Sa Dreptslăvitoare fără pată, utopia nu e ortodoxia ci imaginea preferenÈială din capul tău pe care ai vrea tu să o Èii, în funcÈie de gusturile tale muzicale, de sensibilităÈile estetice cu care eÈti ispitită.
Orice fel de aberaÈie pusă pe seama unui Sfânt fie că-i ÈtirbeÈte atributele, fie că-i exagerează biografia e un adaos păcătos.
Doar Iisus Hristos a fost zămislit mai presus de fire fără de bărbat, pe când catolicii extind nejustificat această zămislire, fără legătură cu ce se învăÈa în Biserica Primară Cea Una, ci după cum decretează un papă.
Cu siguranÈă te vei împlini într-o adunare ce-Èi zice âbisericăâ prin care bate vântul, care nu mai Ètie ce să mai taie din slujbe Èi din post ca să-Èi păstreze enoriaÈii.
Văd că nu observi îmbătrânirea acută din cultele catolice din Èară, mai acută chiar decât la ortodocÈi în multe locuri, nu observi cum se vând lăcaÈuri de cult catolice în Occident chiar Èi necreÈtinilor, de catehizaÈi ce sunt probabil.
Èi catolicii au burtoÈii lor, încă n-am văzut cleric catolic sau greco catolic să fie slabi ca scândura de la post Èi ajunări, pentru ei e o scădere sau o âhabotnicie bizantinistăâ să Èii posturile cum se Èineau odată în Biserica cea Una.
În schimb călugări Èi preoÈi pe care se vede postul încă mai sunt la ortodocÈi.
Hristos a purtat barbă, moda fără barbă e o accentuare secularistă care din păcate e preluată din ce în ce mai des Èi de ortodocÈi, la fel Èi moda fastului Èi a catedralelor, scolasticizarea învăÈământului teologic Èi multe din scăderi au fost importate în România cu mare emfază de realizări progresiste de către clericii ortodocÈi ÈcoliÈi în Occident.
Dacă e să fii sinceră vezi că scăderea interesului faÈă de biserică corespunde temporal Èi direct proporÈional cu introducerea teologiei scolastice Èi a modelelor occidentale în Biserica Ortodoxă
Zâzania au bagat-o inovaÈioniÈtii de tip Athenagoras care fără să întrebe pliroma Bisericii au prezentat cu tamtam Èi au impus inchizitorial niÈte măsuri care s-au dovedit a fi dezamăgiri eclesiologice.
Cât timp marii duhovnici Èi leii ortodoxiei au Èinut dreaptă cârma, oamenii făceau cozi la uÈile lor la spovedanie Èi poporul drept credincios era unit iar avântaÈii nu-Èi permiteau să forÈeze prea mult.
E o afirmaÈie inexactă, incompletă Èi negativă, nu cred că în ditamai municipiul BucureÈti sau Cluj sau alte oraÈe mari nu se găseÈte măcar o Biserică, dacă nu chiar 4-5 în care să se facă grup de cateheză cu tinerii.
Din ce văd există paraclise universitare destinate tocmai lucrului cu tinerii, există conferinÈe ortodoxe care au fost tot forme de catehizare făcute încă din anii 90 de către pr Galeriu, Papacioc Èi alÈi grei ai ortodoxiei, au fost excursii la mănăstirile lor Èi încă sunt tabere de comuniune ortodoxă.
Ètiu de la cunoscuÈi care s-au căsătorit cum înainte de cununie, preoÈii au făcut ore de catehism cu viitorii miri, până Èi spovedania e o formă continuă de catehizare.
Există tipăritură de carte ortodoxă de mare calitate, cele mai puternice librării creÈtine din Èară sunt ortodoxe sophia, evanghelismos, egumenita, deisis, predania,areopag ,carte ortodoxă, christiana sunt doar câteva dintre ele.
Că nu vine cineva să-Èi pună pliante colorate în poÈtă, păi scuză-mă mărturisirea de credinÈă nu e o fiÈuică aruncată pe jos batută de vânt printre resturile de la langoÈi Èi pahare de cafea folosite.
PastoraÈia presupune o anumită delicateÈe.
|