![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
Spre exemplu,Valentin Zaharia, episcopul Oradiei, în Buruieni crescute la umbra Bisericii, 1955, pag. 39., spune: „Nenumărate sunt chipurile în care obiceiurile păgânești au furat straie bisericești pentru a fi luate drept altceva decât ceea ce sunt într-adevăr...” Curajul unei reforme ar fi inca un mare punct comun. Si, poate in felul acesta multi "sectari" ar trece in randurile ortodoxiei. Pana atunci.... lucrurile se vor petrece tocmai invers. Lucru care nu va place... dar nici nu faceti ce trebuie. |
|
#2
|
|||
|
|||
|
Citat:
E o chestiune de intelegere. Tu ca protestant, intelegi doar ce ti-a bagat pastorul in cap, ca atat cat ai fost ortodox nu te-ai chinuit sa intelegi o iota macar din ortodoxia ta. Obiceiurile in cauza nu fac parte din invatatura ortodoxa si nici nu sunt practici ale Bisericii Ortodoxe. Sunt probleme locale, de care fiecare preot trebuie sa se ocupe. Asa ca nu Biserica are nevoie de reforma ci gandirea ta. In ceea ce priveste sectarii care ar trece la ortodocsi datorita "reformelor", poi ar trebui mai intai sa scape din ghearele gandirii protestante, ceea ce nu e tocmai usor, inseamna un exercitiu de gandire, ori se pare ca in cele mai multe cazuri tocmai comoditatea i-a condus la protestanti, deci o schimbare radicala nu e tocmai una usoara. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Revin la obsesia mea de a gasi ceva comun,ziditor.
Cred ca evanghelia o avem in comun .Si ar mai trebui sa avem in comun si primele veacuri ale bisericii pe care nu inteleg de ce ar respinge-o protestantii. Ar fi ca un copil care crede ca s-a nascut singur ,si isi reneaga bunicii. Cat despre Evanghelie,eu nu ma pot impaca cu gandul ca Cuvantul lui Dumnezeu nu ar putea fi inteles la fel de toti oameni. Cand se zice "Nu judeca ca sa nu fii judecat ", ce e ortodox sau protestant in asta? Cand se zice 'iubeste-ti vrasmasii' se zice doar unora,sau tuturor? Hristos are remarcabila calitate de a crede fiecare ca il are doar el. Cu toata invatatura gresita derivata din razvratirea protestanta,totusi Iisus a lasat aceste portite,ale inimii curate a Evangheliei sale, pentru toti. Sa nu ne mire ca multi din acesti protestanti s-ar mantui inaintea unora dintre cei mai ortodoxi. Caci nu apartenenta la ortodoxia mantuieste,ci trairea care inseamna trairea in poruncile lui Hristos. |
|
#4
|
|||||||
|
|||||||
|
Citat:
Intelegerea ei este diferita. Citat:
Au interesul sa le respinga pentru ca acolo gasesc marturii impotriva a ceea ce invata ei. Citat:
Citat:
Simplist dar nu neaparat mantuitor.. Citat:
Citat:
Daca alegi cu atentie, poti nascoci cele mai nastrusnice paradoxuri. Dar nu inseamna ca sunt adevaruri absolute. Citat:
A doua fara prima..mai greu si mai rar. Iar a propovadui a doua facand abstractie de prima..cum sa o numim? Ignoranta? Da, pentru cei care nu cunosc pe prima. Dar pentru cei care o cunosc si ignora? Prostie? Nebunie? |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Iustin
Caci nu apartenenta la ortodoxia mantuieste,ci trairea ei, care inseamna trairea in poruncile lui Hristos. Citat:
Mie cel mai mult imi pasa nu atat de sectari,ci de cei ortodoxi,care judecand-i si jignindu-i ,si dispretuindu-i isi pierd plata ravnei lor,cele drepte.Asta ma doare . Caci sfintii nu au facut asta. Oricine judeca un sectar ,va fi judecat dupa canoanele celei mai aspre ortodoxii ! Caci a pierdut pe fratele sau,si se va cere sufletul sau de la el. Caci desi avea cu el lumina sfintilor si a smereniei si a dragostei ,in loc sa lumineze fratelui sau i-a zis ,'esti afara' Deci in simplitatea mea la asta se reduce mantuirea,nu judeca ca sa nu fi judecat. Ci judeca-te [pe tine |
|
#6
|
|||||||
|
|||||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
La dispret se ajunge atunci cand ei devin peste masura de agresivi. Citat:
[quoet] Oricine judeca un sectar ,va fi judecat dupa canoanele celei mai aspre ortodoxii ! [/quote] Canoanele respective fiind..care? Citat:
Citat:
". De-ți va greși ție fratele tău, mergi, mustră-l pe el între tine și el singur. Și de te va asculta, ai câștigat pe fratele tău. 16. Iar de nu te va asculta, ia cu tine încă unul sau doi, ca din gura a doi sau trei martori să se statornicească tot cuvântul. 17. Și de nu-i va asculta pe ei, spune-l Bisericii; iar de nu va asculta nici de Biserică, să-ți fie ție ca un păgân și vameș. " Citat:
|
|
#7
|
|||
|
|||
|
Citat:
Ai putea da detalii (eventual pe alt topic)? Pare periculos de interesant... |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Și eu afirm că totuși o avem [Evanghelia în comun]!
Dacă n-am fi pe un topic consacrat lucrurilor comune, ți-aș cere exemplificări. Gândește-te la esența principiilor Împărăției din Predica de pe Munte ori la esența mântuirii - Crucea. Fac parte din zestrea comună a creștinismului. Poate epistolele lui Pavel ori profețiile Apocalipsei (interpretările lor) să ne despartă, dar în nici un caz Evanghelia! Ce interes am avea, atâta timp cât acele "mărturii" nu ne afectează de fel, noi fiind cu Sola Scriptura precum se știe... |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Mai degraba Sola White.
|
|
#10
|
|||
|
|||
|
Ca sa nu ma mai pierd in 100 de divagatii zic una singura care ma obsedeaza:
Cum poate fi considerata scriptura ca fiind interpretata diferit? Vorbesc de majoritatea pasajelor ei clare,fara putinta de interpretare. Predica de pe munte-cum poate ea sa fie interpretata diferit decat scrie acolo? Dragostea fata de aproapele,milostenia,facerea de bine si rugaciunea in ascuns ,neslujirea grijiloor materiale .Nu sunt acestea clare,nu sunt ele la fel si pt ortodoxi si pt restul? Mai departe:vindecarile diverse,credinta prin care s-au facut acestea ,pildele referitoare la judecata ,fagaduinta invierii,trimiterea de apostoli si impotrivirea lumii,luarea crucii lui Hristos. Cum ar putea fi acestea interpretate diferit de ortodoxi sau ne-ortodoxi? Sunt porunci simple,care privesc intelegerea profunda dintre oameni.Cum ar putea fi ele citite altfel dcat au fost date? Stiu ca este si un nivel superior al interpretarii,care il apreciez,anume scrierile sfintilor parinti care dau diferite interpretari,care vin si imbogatesc intelegerea si semnificatia evangheliei. Acesta este nivelul avansat,sa zic asa,in care Evanghelia e folosita ca simbol si argument al invataturilor ortodoxe. Dar exista si un nivel de baza ,al poruncilor si intamplarilor directe,simple,care nu pot fi interpretate in mai multe feluri.Sau mai bine zis,nu pot fi interpretate intr-un fel rau si unul bun.Ci in 2 feluri bune,fiecare cu gradul ei de folos. Sa iubesti e aproapele e tot aia ,orcum ai intoarce-o.Si important e sa o intelegi asa cum a fost zisa,[b]si sa o si faci |
![]() |
| Thread Tools | |
| Moduri de afișare | |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Noi avem nou martir | mihaiB | Stiri, actualitati, anunturi | 9 | 07.11.2012 20:51:45 |
| BOR, rabinii si cooperarea pentru "binele comun" | Decebal | Biserica Ortodoxa Romana | 4 | 10.09.2012 22:07:28 |
| Ce au miscarea legionara si musulmanismul in comun? | mihailt | Generalitati | 14 | 02.11.2010 22:35:34 |
| Avem Patriarh | danyel | Stiri, actualitati, anunturi | 34 | 11.02.2009 23:03:42 |
|
|