![]() |
![]() |
|
|
|
|
|
#1
|
|||
|
|||
|
Citat:
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Citat:
Stii cum vad eu ratacirea asta, exact asa cum se chinuie o insecta sa se elibereze din panza paianjenului...dar nu mai stie cum o data ce a fost condusa intr-acolo!
__________________
Doamne ajuta-ne si ai mila de noi pacatosii! |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Biserica în integralitatea ei nici nu are cum, fiecare creștin în parte trebuie să-și "vină în sine" și să se întoarcă. Excepție fac cei ce se simt bine în copacul cu roșcove.
|
|
#4
|
|||
|
|||
|
Citat:
Spre exemplu,Valentin Zaharia, episcopul Oradiei, în Buruieni crescute la umbra Bisericii, 1955, pag. 39., spune: „Nenumărate sunt chipurile în care obiceiurile păgânești au furat straie bisericești pentru a fi luate drept altceva decât ceea ce sunt într-adevăr...” Curajul unei reforme ar fi inca un mare punct comun. Si, poate in felul acesta multi "sectari" ar trece in randurile ortodoxiei. Pana atunci.... lucrurile se vor petrece tocmai invers. Lucru care nu va place... dar nici nu faceti ce trebuie. |
|
#5
|
|||
|
|||
|
Citat:
E o chestiune de intelegere. Tu ca protestant, intelegi doar ce ti-a bagat pastorul in cap, ca atat cat ai fost ortodox nu te-ai chinuit sa intelegi o iota macar din ortodoxia ta. Obiceiurile in cauza nu fac parte din invatatura ortodoxa si nici nu sunt practici ale Bisericii Ortodoxe. Sunt probleme locale, de care fiecare preot trebuie sa se ocupe. Asa ca nu Biserica are nevoie de reforma ci gandirea ta. In ceea ce priveste sectarii care ar trece la ortodocsi datorita "reformelor", poi ar trebui mai intai sa scape din ghearele gandirii protestante, ceea ce nu e tocmai usor, inseamna un exercitiu de gandire, ori se pare ca in cele mai multe cazuri tocmai comoditatea i-a condus la protestanti, deci o schimbare radicala nu e tocmai una usoara. |
|
#6
|
|||
|
|||
|
Revin la obsesia mea de a gasi ceva comun,ziditor.
Cred ca evanghelia o avem in comun .Si ar mai trebui sa avem in comun si primele veacuri ale bisericii pe care nu inteleg de ce ar respinge-o protestantii. Ar fi ca un copil care crede ca s-a nascut singur ,si isi reneaga bunicii. Cat despre Evanghelie,eu nu ma pot impaca cu gandul ca Cuvantul lui Dumnezeu nu ar putea fi inteles la fel de toti oameni. Cand se zice "Nu judeca ca sa nu fii judecat ", ce e ortodox sau protestant in asta? Cand se zice 'iubeste-ti vrasmasii' se zice doar unora,sau tuturor? Hristos are remarcabila calitate de a crede fiecare ca il are doar el. Cu toata invatatura gresita derivata din razvratirea protestanta,totusi Iisus a lasat aceste portite,ale inimii curate a Evangheliei sale, pentru toti. Sa nu ne mire ca multi din acesti protestanti s-ar mantui inaintea unora dintre cei mai ortodoxi. Caci nu apartenenta la ortodoxia mantuieste,ci trairea care inseamna trairea in poruncile lui Hristos. |
|
#7
|
|||||||
|
|||||||
|
Citat:
Intelegerea ei este diferita. Citat:
Au interesul sa le respinga pentru ca acolo gasesc marturii impotriva a ceea ce invata ei. Citat:
Citat:
Simplist dar nu neaparat mantuitor.. Citat:
Citat:
Daca alegi cu atentie, poti nascoci cele mai nastrusnice paradoxuri. Dar nu inseamna ca sunt adevaruri absolute. Citat:
A doua fara prima..mai greu si mai rar. Iar a propovadui a doua facand abstractie de prima..cum sa o numim? Ignoranta? Da, pentru cei care nu cunosc pe prima. Dar pentru cei care o cunosc si ignora? Prostie? Nebunie? |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Iustin
Caci nu apartenenta la ortodoxia mantuieste,ci trairea ei, care inseamna trairea in poruncile lui Hristos. Citat:
Mie cel mai mult imi pasa nu atat de sectari,ci de cei ortodoxi,care judecand-i si jignindu-i ,si dispretuindu-i isi pierd plata ravnei lor,cele drepte.Asta ma doare . Caci sfintii nu au facut asta. Oricine judeca un sectar ,va fi judecat dupa canoanele celei mai aspre ortodoxii ! Caci a pierdut pe fratele sau,si se va cere sufletul sau de la el. Caci desi avea cu el lumina sfintilor si a smereniei si a dragostei ,in loc sa lumineze fratelui sau i-a zis ,'esti afara' Deci in simplitatea mea la asta se reduce mantuirea,nu judeca ca sa nu fi judecat. Ci judeca-te [pe tine |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Și eu afirm că totuși o avem [Evanghelia în comun]!
Dacă n-am fi pe un topic consacrat lucrurilor comune, ți-aș cere exemplificări. Gândește-te la esența principiilor Împărăției din Predica de pe Munte ori la esența mântuirii - Crucea. Fac parte din zestrea comună a creștinismului. Poate epistolele lui Pavel ori profețiile Apocalipsei (interpretările lor) să ne despartă, dar în nici un caz Evanghelia! Ce interes am avea, atâta timp cât acele "mărturii" nu ne afectează de fel, noi fiind cu Sola Scriptura precum se știe... |
|
#10
|
|||
|
|||
|
Citat:
Si chiar nu inteleg dupa ce criteriu/sistem, poti sa ai invataturi si practici eretice si totusi sa nu fii eretic. Poate imi explici. Citat:
Si cat de falsa este cred ca am aratat suficient. Ah, daca rezumi Evanghelia la doua cuvinte, o propozitie sau o fraza cel mult, toti puteam parea crestini ai aceleasi Biserici. Problemele apar o data ce ies la iveala detaliile. |
![]() |
|
Subiecte asemănătoare
|
||||
| Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
| Noi avem nou martir | mihaiB | Stiri, actualitati, anunturi | 9 | 07.11.2012 20:51:45 |
| BOR, rabinii si cooperarea pentru "binele comun" | Decebal | Biserica Ortodoxa Romana | 4 | 10.09.2012 22:07:28 |
| Ce au miscarea legionara si musulmanismul in comun? | mihailt | Generalitati | 14 | 02.11.2010 22:35:34 |
| Avem Patriarh | danyel | Stiri, actualitati, anunturi | 34 | 11.02.2009 23:03:42 |
|
|