![]() |
![]() |
|
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Eu iti raspund : asta in cazul in care Iisus nu era Dumnezeu intrupat. Daca ar fi fost asa, Iisus nu ar fi ajuns sa propovaduiasca ca il executau. Iar daca a propovaduit, daca nu ar fi fost de la Dumnezeu nu dainuia. Si astazi nu eram crestini iar Iisus si Sfanta Treime nu era pe buzele tuturor crestinilor. Caci stim ca ce este de la Dumnezeu va dainui in veci. Dumnezeu putea orice voia, dar El trebuia sa se rastigneasca pentru omenire. Tot ceea ce Dumnezeu a voit , s-a facut. Legamintele sunt vesnice, dar si ele au un sfarsit la dorinta lui Dumnezeu. Daca Dumnezeu vrea, maine nimic nu mai e pe acest pamant. Prin intrupare Dumnezeu a hotarat, ca fiind Unicul, Atotputernicul si Desavarsitul sa schimbe legamintele si sa dea mijlocul de mantuire oamenilor prin insasi intruparea Sa. Despre Sfanta Treime "Arie si alti rataciti au sustinut ca a fost un timp cand nu a existat decat Dumnezeu-Tatal. Acesta, la un moment dat a nascut din Sine, pe Fiul si dupa trecerea altor vremi, a purces pe Duhul Sfant. Astfel, se afirma ca in Sfanta Treime exista o ierarhie: Dumnezeu-Tatal e cel mai vechi si mai mare, Fiul este un Dumnezeu mai recent si mai mic decat Tatal, ca Unul ce s-a nascut ulterior din Tatal. Iar Duhul Sfant se gaseste pe o treapta inferioara. Ei au lansat teoriile subordinatianiste, con*damnate de Biserica primara. Insa exista si ganditori teologi moderni, la care mai apare ideea existentei unei Divinitati Primordiale netreimizate, care s-a treimizat abia mai tarziu. Dar orcine gandeste temeinic isi poate da usor seama ca Persoanele divine exista dinainte de timp, in afara timpului si a spatiului. Eternitatea are o singura caracteristica : ea consta numai din prezent. Dumnezeu a zis despre Sine : "Eu sunt Alfa si Omega, Inceputul si Sfarsitul" (Apoc. I, 8). Dum*nezeu fiind etern si omniprezent, inaintea Lui totul este prezent. Pentru El nu exista trecut si viitor. Acestea exista numai pentru creaturi. Oamenii L-au numit pe Dumnezeu prin mijlocirea unor numeroase atribute. Dar Dumnezeu, cand s-a numit pe Sine, a zis : "Eu sunt Cel ce sunt". Intrebarea care se naste este aceasta : a existat vreodata Divinitate primara, primordiala, unica, care s-a treimizat ulterior, sau Dumnezeirea a existat de la in*ceput, dintotdeauna, ca divinitate treimica, ca Sfanta Treime ? A admite ca a existat un Dumnezeu unic, primordial, inseamna a comite ineptia de-a aplica notiunea timpului nostru cosmic, material, creat, Divinitatii eterne, imateriale, necreate. Nu se poate vorbi des*pre "aparitia" Prea Sfintei Treimi, adica a unui moment cand s-ar fi produs deose*birea Divinitatii unice, primordiale, in trei persoane divine, deoarece Prea Sfanta Treime nu s-a format candva, ci exista din veci ca Treime Prea Sfanta. Ea exista din eternitate in modul acesta treimic al unui singur Dumnezeu in trei persoane, Tatal, Fiul si Duhul Sfant." In perioada Vechiului Testament, Dumnezeu S-a descoperit si ca Treime de persoane, dar intr-un mod indirect, deoarece aceasta este is*toria pregatirii venirii Sale personale, in Iisus Hristos. Exista marturii care se refera la Persoanele treimice, cum ar fi de pilda : - 26. Și a zis Dumnezeu: "Să facem om după chipul și după asemănarea Noastră, ca să stăpânească peștii mării, păsările cerului, animalele domestice, toate vietățile ce se târăsc pe pământ și tot pământul!" 27. Și a făcut Dumnezeu pe om după chipul Său; după chipul lui Dumnezeu l-a făcut; a făcut bărbat și femeie. Asta ne duce la intrebarea: Cum dupa asemanarea noastra, daca exista doar Dumnezeu Unic. Cine erau ceilalti? Acestia nu puteau fi decat insusi Dumnezeu in trei ipostaze. Sfanta Treime nu exista doar de la momentul in care noi oamenii am revelat-o in mod direct prin intrupare. Pentru ca Dumnezeu fiind etern la prezent atunci la fel si Sfanta Treime care este Dumnezeu. - "Este indicat de cantarea serafimilor inaintea Domnului in templu : "Sfant, Sfant, Sfant este Domnul Savaot, plin este tot pamantul de marimea Lui" (Isaia 6, 3 ; Apoc. 4, 8), cum si de aparitia celor trei tineri, la stejarul lui Mamvri, carora Avraam le-a adus daruri si inchinare (Fac. 18, 1-2)". "Intruparea dezvaluie caracterul viu, personal, epifanic al fiintei lui Dumnezeu, un Dumnezeu plin de compatimire si iubire fata de creatia Sa, care Se "coboara" pentru a elibera si a da o forma noua "chipului" Sau creat. Pentru teologia ortodoxa, deosebirea intre revelatia Vechiului Tes*tament si cea a Noului Testament nu se exprima prin dualitate: un Dum*nezeu transcendent in Vechiul, un Dumnezeu imanent, intrupat, in Noul Testament. Cele doua versante ale istoriei mantuirii sunt : acelasi Dumnezeu revelat in timpul (veacurile) intruparii si in timpul (veacurile) indumnezeirii. In felul acesta se pastreaza o coerenta intre orientarea mesianica si cea ontologica (care se refera nu numai la modul de a fi, ci la fiinta insasi a lui Dumnezeu sau a omului) a istoriei mantuirii." http://www.crestinortodox.ro/dogmati...ent-69117.html http://www.crestinortodox.ro/sarbato...ate-68833.html Nu inteleg totusi care este scopul acestor intrebari. vrei sa testezi totusi nivelul cunostiintelor noastre? Pentru ca vad ca afirmi ca ai foarta multa informatie, ca ai citit foarte mult, si atunci imi e foarte greu sa inteleg de ce ne ceri noua sa iti spunem ceea ce tu deja stii sau poti cu usurinta cauta si afla.
__________________
"De carma mintii atarna incotro pornim si unde mergem. Adevarul este fiinta vie. Gandurile omului nu sunt ca si gandurile Domnului. Credinciosul in Dumnezeu depaseste limitele omului. Nu sunteti voi cautand pe Iisus? Voi stiti despre Iisus o multime de lucruri dar nu il stiti pe El. Si pana nu Il gasesti pe Dumnezeu, nu te afli nici pe tine, nu-ti gasesti nici sensul tau nici sensul lumii." Cuv. Arsenie Boca |
#2
|
||||||||||||
|
||||||||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Deut 13:2. Și se va împlini semnul sau minunea aceea, de care ți-a grăit el, și-ți va zice atunci: Să mergem după alți dumnezei, pe care tu nu-i știi și să le slujim acelora, 3. Să nu asculți cuvintele proorocului aceluia sau ale acelui văzător de vise, că prin aceasta vă ispitește Domnul Dumnezeul vostru, ca să afle de iubiți pe Domnul Dumnezeul vostru din toată inima voastră și din tot sufletul vostru. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Maleahi 3:6. "Că Eu sunt Domnul și nu M-am schimbat și voi n-ați încetat să fiți fiii lui Iacov. Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Multitudinea de informatii trebuie interpretate cit mai corect posibil intro forma unitara.
Daca Mesia a fost promis (in lipsa conceptului de Fiu-cu toate ca Zaharia tocmai scrisese amintind de cei doi Fii) cu mentiunea ca e va naste din fecioara precum si alte elemente de recunoastere -ca va fi vindut pe 30 de arginti- atunci evreii mai profunzi au cautat sa vada daca nu cumva El este Acela , si chiar unii dintre farisei stiau ca trebuie sa vina Mesia si Mangaeitorul. Lor IIsus li sa revelat dupa puterea fiecaruia de simtire chiar si impotriva vointei lor iar celor care nu puteau purta in sinea lor ideea prezentei unei alte autoritati spirituale ori din interese "de grup" (apararea credintei si a bisericii) nu au dorit sa fie Mesia cautind doar posibile specte negative Iisus nu li sa descoperit. Iisus nu are nimic de cistigat daca este recunoscut insa noi avem de cistigat chiar si numai prin faptul de a nu contesta si acauta nod in paura insa cu atit mai mult avem de cistigat daca urmam invataturile lui ca un elev care trece de lao clasa inferioara la una superioara. Lucrurile trebuie intelese intuitiv, pe cit posibil din punctul lui Dumnezeu de vedere. Uneori trebuie sesizate nu doar comparatiile, metaforele, simbolurile dar si exagerarea ca forma de stil prin care se accentueaza unele aspecte de mai mare necesitate. Legamintul nu a fost intrerupt ci el a fost cumva upgradat "Eu nu am venit sa stric Legea ci sa o implinesc (imbogatesc/completez)". Faptul ca punerea in practica a invataturii Sale da roade , faptul ca Dumnezeu da revelatii confirmind faptul ca Iisus este calea (ca arhetip al desavirsirii noastre viitoare) da nu doar credinta ci si certitudini. perceptia lui Iisus nu trebuie facuta doar mental dar si intuitiv sau mai bin spus cu o anumita impartialitate care sa permita perceptia corecta incluisv a binecuvintarilor si puterii profunzimii cuvintelor Sale . Simboistica luptei iudeilor si fariseilor cu Iisus este continuta in povestea lui Iacov care a fost provocat de catre Dumnezeu insa el in orgoliul lui s-a dat drept o persoana corecta si anume fratele Fiului lui Dumnezeu , Dumnezeu bineinteles s-a lasat invins si drept rasplata i- dat un nume nou si alte bonusuri de care nici el nu este constient. Necesitatea crucificarii vine din necesitatea manifestarii iertarii ca putere divina cu ajutorul careia a lucrat o anume lucrare despre care noua ne este explicat doar vag , abstract-conceptual. Si de care beneficiaza toate popoarele de atunci in veac. Era deci de asteptat ca iudeii "oile pierdute" sa nu il poata recunoaste toti caci nu aveai exercitiul esentei pe care urma sa o aduca inlauntrul nostru si anume iertarea findca nu cred ca mai erau altii in lume la ora aia in afara de ei care sa mai aibe legea talionului. Insa nu trebuie judecati iudeii atit de aspru fiindca daca stam sa ne gindim bine citi oare dintre noi daca am fi trait acele vremuri am fi putut accepta sa iasim din cuvintul preotilor. Chiar si astazi daca ar veni Dumnezeu personal spunind ca este El insusi nu l-am crede decit daca ar face mari semne exterioare credibile sau/si revelatii interioare ocolind atenti dezimformarile si marturiile false imotriva-i din partea celor care se vor simti deranjati de o astfel de prezenta inopinata si cu totul incredibila. Asa incit pentru cineva care are o cultura spirituala adecvata, care deja traieste ceea ce El predica este floare la ureche auzind prima data sa poata simti realitatea Sa sprirituala. Cum a fost Ghandi de ex. care nu a avut nevoie decit de o singura citire a Bibliei fara alta calauzire exterioara. Punind in practica atit individual cit si la nivel de mase iertarea a reusit pe baza unitatii poporului -fara opozitie armata- eliberarea intregului popor (eretic) de sub ocupatia unui popor "crestin". |
#4
|
||||
|
||||
![]()
1. De ce s-a numit Iisus și nu Emanuel, spre împlinirea profeției? (deci deja o contradicție cu Vechiul Testament)
2. Cum se poate naște un om doar dintr-un ovul nefecundat? 3. Unde s-a înălțat după înviere? Neștiindu-se pe atunci de vid, de imposibilitatea vieții în spațiu, de însuși spațiul, nu e posibil ca înălțarea să fi fost un pretex de-a ascunde moartea și de-a propovădui învierea (deși, poate, neadevărată) pentru câștigarea cât mai multor adepți? Last edited by Kronos; 23.06.2011 at 22:35:43. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Nu putem judeca lumeste lucrurile dumnezeiesti. Iisus a intrat in trupul Fecioarei Maria la fel cum ai intrat mai tarziu prin usa inchisa pentru a-i vizita pe apostoli. Preasfanta Fecioara nu a nascut cu dureri, ca orice alta femeie. E trist ca dupa atatea veacuri mai exista pesoane care n-au priceput mai intai jertfa Fecioarei Maria care a fost crescuta in cel mai sfant loc al templului, unde s-a nevoit in post si multa rugaciune. Cui i s-ar fi putut incredinta o astfel de misiune divina? Iar Fecioara Maria a acceptat-o cu mare discretie si smerenie. Pentru EA, care crescuse in templu si nu oriunde, indeplinirea acestei marete misiuni a reprezentat o jertfa. EA ne-a invatat curatia, caci Dumnezeu, care ne-a facut pe noi, n-are nevoie de ovul pentru a lua chip de om. Nu Iisus are nevoie de cat mai multi adepti, ci oamenii au nevoie de Iisus. Cine nu intelege asta, n-are decat sa considere ca pentru el Iisus nu s-a nascut si sa-l astepte pe antihrist. Cine crede in Iisus are marea sansa de a se mantui, adica de a ajunge in Rai. Cine nu crede, iubind pacatul, vede in El o piedica in calea satisfacerii tuturor poftelor sale. Cine sminteste cu buna stiinta pe cei ce cred se supune judecatii lui Dumnezeu Care zice: ,,Vai de cel prin care vine sminteala." |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Kronos, incearca sa intelegi ca Cine a facut tot universul asta mare, cu toate planetele astea, care a randuit dintre atatea planete sterpe UNA in care sa puna viata asta frumoasa... mai uita-te la planeta asta cat e de frumoasa si complexa si la miile de vietati din ea... Cine a facut toate astea, chiar crezi ca nu poate sa se intrupeze intr-o fecioara fara conceptia lumeasca...
mai dragutzule, El Le-a facut pe toate, explica-ti tot universul asta si apoi nu ti se va mai parea greu de acceptat intruparea fara conceptie... si nu veni cu Big Bang cu particula care a generat toata imensitatea asta... sa fim seriosi... si hai sa zicem ca a explodat particula aia, dar faptul ca toate stau sub niste LEGI si nu cad planetele unele in capul altora, inseamna ca Cineva le tine in armonie pe toate mai... Acel Cineva poate toate mai, TOATE! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Citat:
2. Nu stiu ce intelegi prin viata "frumoasa". Viata e, pur si simplu. 3. Nu exista dovada pentru un Creator al Universului. Citat:
Mai mult, de ce faptul ca Maria a fost fecioara nu e mentionat in toate Evangheliile? Nu ti se pare important? Mie mi se pare o informatie esentiala. Cum de in Evanghelii, carti care nu sunt contemporane cu Iisus, scrie despre nasterea din fecioara (dar nu in toate), iar in scrisorile lui Pavel nu? Scrisorile lui Pavel sunt scrise mult mai devreme decat Evangheliile, deci te-ai astepta ca minunile lui Iisus sa fie mentionate acolo, la fel ca si nasterea din fecioara.
__________________
Traieste o viata implinita. Daca exista zei, si sunt drepti, nu le va pasa cat de devotat lor ai fost, ci vei fi binevenit datorita virtutilor de care ai dat dovada de-a lungul vietii. Daca exista zei, si sunt nedrepti, oricum nu ai vrea sa le fi devotat lor. Iar daca nu exista zei, atunci vei fi disparut pur si simplu, dar vei fi trait o viata nobila, care va ramane in amintirile celor dragi. - Marc Aureliu Question everything. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
In ecuatia existentei Dumnezeu nu doreste ca sa existe dovezi (exterioare) prea evidente ale existentei Sale in conditiile in care El n-i se descopera in interior.
Cu toate astea azi cercetarea de granita in domeniul spiritual-psihologic a cam depasit limitarile dogmelor actuale exclusiviste. Doar ca noi nu sintem la curent cu ele tocmai din acest motiv. Apoi de aceea exista taine..fiindca oamenii nu le pot purta. Pavel nu a facut parte dintre cei 12. Este mai nou venit, nu avea cum sa le stie pe toate probabil si datorita univesului spatial in care s-a "invirtit" inainte. Unele lucruri trebuie intelese avind in vedere si contextul , de ex. cind a anatemizat pe oricine ar veni cu o noua evanghelie (veste/carte) a facut acest lucru fiindca se astepta ca opozitia religioasa sa inventeze revelatii si carti care sa conteste divinitatea lui Iisus. marturii scrise depre Isus din imperiul Roman sint adunate la Vatican dar si in alte locuri pe unde a calatorit in anii tineretii Sale (Egipt si in Orient) http://sites.google.com/site/gabones...ei/controverse Alte carti sint cele apocrife sau altele mai bine pastrate, altele pierdute in diferite incendii mai mult sau mai putin intentionate. Pe vreme aceea ..nu avem pretentia ca un evenimente sa fie imediat consemnat cum se posteza azi pe net sau la Tv in conditile in care la acea vreme erau putini care stiau sa scrie si mai cu seama avind in vedere conditiile religioase antagonice dar si politice (in realitate Iisus era de vita regala si unii politicieni romani cunosteau acest lucru -la fel ca si Maria Magdalena care ii era verisioara si despre care stim asta). |
#9
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
sa trecem la genealogiile lui Iisus...
sunt ambele genealogii prin Iosif? daca da de ce unele date nu coincid? de ce spune Matei ca sunt 42 de generatii de la Avraam pana la Iisus?De ce in Matei spune ca sunt 42 de generatii dar de fapt mentioneaza doar 41?De ce in Luca de la Avraam la Iisus sunt 56 de generatii?De ce sunt omise generatii din evanghelia dupa Matei? Ca de exemplu : Matei 1:8 Ioram a născut pe Ozia Sunt 3 generatii care il despart pe Ioram de Ozia conform cu 1 Cronici 3: 11 Ioram, fiul său; Ahazia, fiul său; Ioas, fiul său; 12 Amația, fiul său; Azaria, fiul său Azaria este numele primit la nastere de catre Ozia, Ozia fiind numele lui regal - compara 2 Imp 15:1-2 cu 2 Cron 26:1. Deci corect ar fi fost ca Matei sa fi scris ca "Ioram a nascut pe Ahazia, Ahazia pe Ioas, Ioas pe Amatia, si Amatia pe Ozia" in loc de "Ioram a născut pe Ozia". Matei omite 3 generatii. Matei 1:11 spune: "Iosia a născut pe Iehonia (scris "Ieconia" in 1 Cron 3:16) și frații lui, pe vremea strămutării în Babilon." De fapt Iosia a fost bunicul lui Ieconia conform 1 Cronici 3:15-16. Iosia - Ioiachim - Ieconia. Tot de-acolo reiese ca Ieconia a avut un singur frate, nu mai multi asa cum spune Matei. Matei asadar omite o generatie. Dar asta poate nu e chiar o asa mare problema, daca observam ca exista una mult mai mare (poate cea mai mare) cu acest Ieconia, desi este o greseala strict teologica. Ieremia il aminteste pe acest Ieconia intr-un mod cat se poate de nefavorabil, blestemandu-l in felul urmator (22:24-30): 24 Pe viața Mea, zice Domnul, că, chiar dacă Ieconia, fiul lui Ioiachim, împăratul lui Iuda, ar fi un inel de pecetluit în mîna Mea cea dreaptă, te-aș scoate și de acolo. […] 28 Este un vas disprețuit, sfărîmat, acest Ieconia? Este el un lucru, căruia nu-i dai niciun preț? Pentruce sînt aruncați oare, el și sămînța lui, și asvîrliți într'o țară, pe care n'o cunosc?" 29 Țară, țară, țară, ascultă glasul Domnului! 30 Așa vorbește Domnul: "Scrieți pe omul acesta ca lipsit de copii, ca un om căruia nu-i va merge bine toată viața lui; căci niciunul din urmașii lui nu va izbuti să șadă pe scaunul de domnie a lui David și să domnească peste Iuda." Deci Dumnezeu spune aici ca niciunul din urmașii lui Ieconia nu va izbuti să șadă pe scaunul de domnie a lui David și să domnească peste Iuda. Iisus insa este un urmas a lui … Ieconia din pacate, conform lui Matei, deci Iisus n-are nici un drept la tronul lui David. Last edited by Guru inc.; 24.06.2011 at 19:47:41. |
![]() |
Thread Tools | |
Moduri de afișare | |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Crestinismul practic | andravenache | Morala Crestina | 11 | 12.09.2012 02:36:02 |
Crestinismul lui Eminescu | Daniel777 | Biserica Ortodoxa Romana | 29 | 30.01.2010 15:38:33 |
Am respins Crestinismul | Razvan_Mihai | Generalitati | 41 | 29.12.2009 14:42:59 |
Crestinismul si animalele | cod_gabriel | Generalitati | 6 | 01.10.2007 00:26:09 |
|