Citat:
În prealabil postat de iuliu46
Eu sant de acord ca nu este o porunca clara sa se tina o anumita zi in Noul Testament.
|
Ce poruncă mai clară vrei decât porunca cea "
sfântă dreaptă și bună" (
Rom.7,12) a sâmbetei din Decalog? Ce-ai fi dorit să scrie în Noul Testament evangheliștii și apostolii? Cam așa: "
țineți ziua Domnului Sabatului, nu ziua Soarelui precum spurcații de cotropitori romani!" ? Nici prin gând nu le-ar fi trecut vreodată că urmașii lor vor vinde sabatul pe blidul de linte al romanilor păgâni... din "
motive practice"!
Citat:
În prealabil postat de iuliu46
Probabil alegerea unei anumite zile a avut de-a face mai mult cu motive practice
|
Da, aici îți dau dreptate. Majoritatea creștinilor (nu toți) din secolelor următoare au fost "pragmatici", alegând să se dea cu restul păgânilor. Era mai comod și mai ales neriscant să se adune împreună în ziua exuberantă a serbărilor câmpenești romane. Oare de ce tinerii din Babilon nu s-au plecat înaintea chipului înalt de 60 de coți și lat de 6 coți (țineți minte cifrele astea de 6, că vă veți mai întâlni cu ele!). Când toți se ploconeau până la pământ în fața chipului, puteau și ei din "
motive practice" să se facă că-și leagă curelele la sandale... Dar ei au ales să rămână drepți! Nu să se plece înaintea Chipului Fiarei...
Citat:
În prealabil postat de iuliu46
crestinii numeau duminica duminica inainte de Constantin sau de sinodul din 386.
|
Te rog nu mai repeta acest neadevăr istoric! Creștinii înainte de 386 numeau ziua întâia a săptămânii
Dies Solis, nu
Dies Dominica! Ba, până și astăzi, sute de milioane de creștini (chiar și ortodocși) numesc ziua întâia a săptămânii
Ziua Soarelui (Sunday, Sonntag, Söndag, Sűndag, etc.)