Citat:
În prealabil postat de ioan cezar
Cautarea personala a harului lui Dumnezeu, cufundarea in umilinta si iubire jertfelnica, incep si se intemeiaza mereu pe Sfintele Taine.
|
De fapt și aici avem de-a face cu încă o răstălmăcire a adevărului prin prisma ortodoxistă. Căutarea lui Dumnezeu, dincolo de anumite cazuri unde vine din inițiativa omului, se face în baza propovăduirii Bisericii, atât prin propovăduirea propriu-zisă cât și prin faptele și roadele pe care le arată creștinii și cu care îi atrag pe alții la creștinism. La Christos vine cel care este atras de Tatăl, după cum spune foarte clar evanghelia după Ioan.
Însă ortodocșii ce s-au învățat ei? Că nu trebuie ei să meargă să propovăduiască pe Christos și mântuirea, ci că oamenii trebuie să vină la ei și să îi caute. Oamenii trebuie să vină la ei și să se milogească de ei să fie băgați în seamă, oamenii trebuie să meargă să îi aștepte pe la margini de drumuri, pe la colțuri de străzi, eventual să le mai vâre și câte un plic cu bani în buzunarul de la sutană sau o altă "atenție", pentru ca să fie băgați și ei în seamă de DOMNI. Mai înainte vreme apostolii erau trimiși de Christos la propovăduire, DOMNII ortodocși nu trebuie să facă astea, ei nu se încurcă cu mizilicuri dintr-astea, ei așteaptă să vină alții să se milogească de ei, să se ploconească în fața lor doar, doar i-ar băga și pe ei DOMNII în seamă.
Au ajuns unii să creadă că e de ajuns să ai niscaiva studii "teologice" și să mai ai și niște cunoștințe bine poziționate pentru a accede la statutul de DOMN. Nu mai trebuie să fie ei înșiși trecuți prin calea cea strâmtă, nu mai trebuie ei înșiși să dovedească ceva cu viața lor, nu mai trebuie ei înșiși să arate propriile lor competențe și propria lor alegere, nu, cu diploma și cu pilele și relațiile bine ancorate ai mari șanse să ajungi un DOMN printre alți DOMNI. Și asta în buna tradiție balcano-bizantinoidă în care statutul de preot, scuze de DOMN, se lua din tată în fiu, cu nițică știință a alfabetului, a câteva glasuri, acolo un "Doamne, strigat-am", câteva noțiuni elementare, și gata DOMNUL era bun și i se cânta, în ciuda cruntei realități, "Vrednic este" și așa ajungea DOMNUL DOMN. Nu trebuia să dovedească nimic, nu trebuia să se nască din Dumnezeu, nu trebuia să aibă parte de transformarea spirituală și nici să o arate cuiva. Și cui ar fi trebuit să o arate de vreme ce și superiorii nu erau cu mult mai mult decât el, și erau tot DOMNI, niște DOMNI mai mari, cu relații pe la cei mai mari prin politichie, dar tot DOMNI, DOMNOȘI DOMNI. În orice societate spirituală care se respectă, nobilitatea, noblețea, domnia mai trebuie și dovedite în prealabil, alegerea de la Dumnezeu trebuie arătată, dovedită, se trec probe sub ochii unora care au dovedit înaintea lor și au discernământul cizelat pentru a ști și pentru aprimi de la Dumnezeu înțelegere de a discerne care sunt aleșii, hirotoniții lui Dumnezeu, și abia apoi poți accede la statutul de păstor al altora. Dar în ortodoxia balcanică nu trebuie să arăți prea multe nimănui; o să le arate ei DUPĂ ce vor ajunge DOMNI.
Iar pe lângă propovăduire, creștinismul mai seducea și mai seduce prin faptele și harurile sau harismele creștinilor. Dar în ziua de azi creștinii nu mai trebuie să dovedească nimic nimănui. Că doar pe ei îi cheamă creștini din neam în neam. (
"Cine are sămânță bună, tot botează și cunună", după cum grăiește "marea" înțelepciune creștină crescută prin plaiurile strămoșești.) La ei încreștinarea e cu numele, și vom mai vedea noi DUPĂ dacă o mai fi loc și de altceva. Pâna la Sfintele Taine mai este deci cale lungă dar ortodocșii balcanici nu vor să o parcurgă, ei nu concep
să se înjosească,
să se coboare până la nivelul evangheliei de la statutul lor înalt, de la semeția lor domnească. Că în ortodoxia balcanică de fapt toți sunt DOMNI. Așa, din oficiu.
Citat:
În prealabil postat de ioan cezar
Ele au fost randuite in Sfanta Biserica de Insusi Hristos, prin Duhul Sfant, asadar nu vin de la oameni ci vin in dar de la Dumnezeu.
|
N-or fi venind ele de la oameni, dar vin prin oameni, și pentru că vin prin oameni atunci este necesar ca aceia care le "administrează" să mai și știe despre ce este vorba cu Tainele acelea, și să mai și știe să le administreze. Dar la ortodocșii balcanici aceste "mizilicuri" nu sunt necesare, că doar la ei harul lucrează
ex opere operato. Ei nu trebuie să știe că Botezul este taina regenerării spirituale, și că prin urmare această regenerare spirituală trebuie să mai și aibă loc și să se mai și vadă, prin viață, prin fapte, prin transformarea gândirii, a inimii, a modului de viață de la cel vechi la cel nou, în Christos. Nu, ei știu că DOMNII trebuie să îl bage acolo în apă și să îi facă slujba, și gata "regenerarea". Nu mai trebuie credință, nu mai trebuie propovăduire, nu mai trebuie fapte, nu mai trebuie pocăință sau întoarcere la Dumnezeu, nu mai trebuie eforturi pentru rodirea harului botezului pentru ca regenerarea să fie simțită și trăită cu cât mai la adâncul și rădăcina ființei. Nu, ortodocșii balcanici
nu se înjosesc cu regenerarea, ei merg pe principiul că "cine are sămânță bună, tot botează și cunună" și cu asta basta. Gata!!, și nimeni nu mai are voie să comenteze.
În ortodoxia balcanică recentă, cel care botează nu trebuie și el să fie un inițiat autentic al Misterului Botezului, că doar harul lucrează și-așa la cene are sămânța bună. Dacă nu lucrează harul, înseamnă că n-ai avut sămânța bună. În orice societate spirituală care se respectă, (și vedem că ortodoxia balcanică de larg consum, consumeristă și de dată recentă dă pe din afară de respect de sine și de alții) orice neofit este dus la inițierea în Mistere de către oameni care sunt deja inițiați, adică la nivel spiritual, nu doar după "sămânța bună", ci după sămânța dumnezeiască ce rodește regenerarea spirituală autentică și ieșirea din întunericul necunoașterii de Dumnezeu. În ortodoxismul balcanic de dată recentă lucrurile nu mai trebuie să stea așa; aici harul lucrează altfel, oamenii nu trebuie să fie pregătiți, este suficientă rostirea mecanică și nesimțită a crezului, și gata, cine are sămânța bună tot botează și cunună. Că doar ăsta este rolul DOMNULUI, nu să călăuzească spiritele la regenerare în Christos și la o viață autentică în harul Sfântului Spirit, nu să călăuzească sufletele spre renaștere spirituală și spre ieșirea din întunericul necunoașterii, al necredinței și al egoismului spre lumina cunoașterii, a credinței și a jertirii de sine așa încât Christos și Tatăl să găsească locaș la el, ci rolul DOMNOSULUI (strămoșesc, de sămânță bună) este să facă botezurile, cununiile, îngropăciunile, parastasele, sfeștaniile, etc etc etc. Din câte am înțeles chiar în paradigma asta falimentară din punct de vedere spiritual (după cum se și vede dealtfel cu ochiul liber și de la mare distanță) sunt și educați prin școlile de teologie de prin România, că ăsta ar cam fi rolul DOMNOSULUI. Și se vede care este rodul paradigmei falimentare a ortodoxismului balcanic recent. Pentru cine are ochi să vadă, minte să înțeleagă și mai are și bună-credință să accepte, bună-credință extrem de ciudat de absentă la "ortodocșii" balcanici recenți de România cu toată "ortodoxia" lor făcută pe gustul și placul oamenilor și pentru evenimentele "speciale" din viața lor, adică botezurile și cununiile. Că dacă tot ai sămânța bună, măcar cu atâta să te alegi.
Crucea este pentru alții, pentru
fraierii care nu au prins șpilul DOMNOȘILOR.