![]() |
![]() |
|
|
Înregistrare | Autentificare | Întrebări frecvente | Mesaje Private | Căutare | Mesajele zilei | Marchează forumurile citite |
![]() |
|
Thread Tools | Moduri de afișare |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Daca tu crezi ca Dumnezeu a facut timpul "inegal", adica prima zi din Facerea a avut echivalentul a miliarde de ani, acest lucru intra in contradictie cu faptul ca Dumnezeu a creat masura timpului in prima zi, si implicit tot din prima zi a definit durata zilei si a noptii ... Facerea: 1. La început a făcut Dumnezeu cerul și pământul. 2. Și pământul era netocmit și gol. Întuneric era deasupra adâncului și Duhul lui Dumnezeu Se purta pe deasupra apelor. 3. Și a zis Dumnezeu: "Să fie lumină!" Și a fost lumină. 4. Și a văzut Dumnezeu că este bună lumina, și a despărțit Dumnezeu lumina de întuneric. 5. Lumina a numit-o Dumnezeu ziuă, iar întunericul l-a numit noapte. Și a fost seară și a fost dimineață: ziua întâi. Timpul nu a curs altfel "acolo",... pentru ca masura timpului lucrurilor create a fost definita de Dumnezeu si nu de miscarea Soarelui, la fel cum plantele si copacii au fost facuti roditori de Dumnezeu si nu cu ajutorul Soarelui ... Last edited by AlbertX; 20.06.2014 at 23:28:28. |
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Preocuparile tale legate de satana sunt foarte bine explicate de Sfantul Ioan Gura de Aur in cartea: Diavolul si magia - http://blogcartiortodoxe.files.wordp...l-si-magia.pdf Nu ar fi mai bine sa citesti acesta carte daca tot te intereseaza subiectul ? Propun sa ne intoarcem la subiectul topicului ... |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Nu stiu de ce vorbesti de miliarde de ani. Eu nu cred in varsta oficiala a pamantului/universului din motive care nu au de-a face prea mult cu teologia, adica mi se pare ca sunt niste smecheri care vor sa ma faca sa cred ca stiu mai mult decat stiu. Dar nu pot sa accept nici alternativa, adica transformarea in dogma a ceea ce nu este dogma. Adica mi se pare ca a-i considera eretici pe unii care nu cred ca pamantul are 7500 de ani iar e trasa de par.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Întâia vârstă a lumii de la facerea lui Adam până la potop, după Septuaginta - 2262 ani A doua vârstă a lumii de la potop până ieșirea fiilor lui Israel - 1632 ani A treia vârstă a lumii de la ieșire până la zidirea Templului în anul al 4-lea al domniei lui Solomon - 601 ani A patra vârstă a lumii de la zidirea Templului până la risipirea lui, robia Ierusalimului - 424 ani A cincea vârstă a lumii de la risipire până la întâia venire a Domnului nostru Iisus Hristos - 589 ani => 2262 + 1632 +601 +424 +589 = 5508 ani au trecut de la facerea lui Adam până la întâia venire a Domnului Iisus Hristos 5508 ani + 2014 ani (anul curent) => 7522 ANI ... La 1 septembrie se implinesc 7523 de ani de la Facerea lumii. Anul bisericesc începe, după calendarul Bisericii Ortodoxe, la 1 septembrie - http://ro.orthodoxwiki.org/Anul_bisericesc In Biblia din 1688, scrie foarte clar pe prima pagina, "anul de la Facerea lumii, 7197, iara de la Spasenia lumii, 1688", probabil aceast mod de masurare a timpului poate fi considerat o dogma a Bisericii Ortodoxe. http://www.sfantascriptura.com/Bibli...resti_1688.pdf ![]() Last edited by AlbertX; 21.06.2014 at 00:17:45. |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Cand anume este alungat Adam din rai ? Cand incepe numaratoarea anilor lui ? Admitand ca Sf. Ioan Gura de Aur a scris acel lucru, totusi de unde reiese ca satana a devenit rau inainte de creerea protoparintilor ? Daca a devenit rau in timpul pe care acestia l-au petrecut in rai ? |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Calendarul tradițional din Țara Moldovei Pe parcursul întregii istorii a Țării Moldovei moldovenii au folosit un calendar, bazat pe versiunea Septuaginta Biblică (Culegere de traduceri a Vechiului Testament în greaca veche), în care sistemul cronologic începe de la crearea lumii, adică cu 5508 ani înainte de Nașterea Domnului. Anul întîi al acestui calendar constituie data presupusă a creării lumii, este anul dintre 1 septembrie 5509 î.Hr. și 31 august 5508 î.Hr. Calendarul tradițional din Țara Moldovei ca și din alte state ortodoxe a fost calculat de la facerea lumii și nu de la Nașterea lui Hristos, cum s-a procedat în Apus. Respectiv, cronicarii moldoveni începeau numărarea anilor de la facerea lumii, adică începînd cu anul 5508 î.Hr. Astfel, calendarul tradițional numără cu 5508 ani mai mulți decît cel contemporan, care începe numărarea anilor de la nașterea lui Iisus Hristos. Conform calendarului contemporan sîntem acum în anul 2013, pe cînd dacă ne conducem de calendarul tradițional acum este anul 7521 (anul nou 7522 va veni în septembrie). Trebuie să menționăm, că în Moldova pînă în anul 1572 prima zi a anului era 1 ianuarie, iar după această dată – 1 septembrie. Calendarul tradițional a fost folosit cu precădere pînă spre mijlocul secolului al XVIII-lea, fiind înlocuit treptat la mijlocul secolului al XIX-lea cu calendarul contemporan, care începe sistemul cronologic de la Nașterea lui Cristos. Acest lucru nu înseamnă că trebuie să ignorăm în suflet, în mod obligatoriu, cronologia tradițională de care s-au condus strămoșii noștri pe parcursul secolelor și care începea numărarea anilor de la facerea lumii. De atunci au trecut, așa cum ni se spune, 2013 ani, adică în total 7521 de ani. Citat:
Numaratoarea anilor incepe de la Facerea Lumii ... si nu de la alungarea lui Adam din Rai, ca daca ar fi fost asa, pe Biblia din 1688 ar fi fost scris, "anul de la alungarea lui Adam, 7197" http://www.sfantascriptura.com/Bibli...resti_1688.pdf ![]() Citat:
Ia mai verifica si citeste inca o data, poate vei intelege pana la urma: Am extras din Sfantul Ioan Gura de Aur - Diavolul si magia, pagina 11 - http://blogcartiortodoxe.files.wordp...l-si-magia.pdf Sfânta Scriptură ne învață că, mai înainte de crearea proto-părinților, s-au surpat din treapta lor diavolul și cei care erau cu el, fiindcă s-au mândrit. Căderea diavolului a avut drept urmare venirea morții în lume, așa cum spune un înțelept al Vechiului Testament: “Iar prin pizma diavolului moartea a intrat în lume…” (Înțelepciunea lui Solomon 2, 24). Spune-mi dar, dacă diavolul n-ar fi căzut înainte de facerea omului, cum l-ar fi putut pizmui pe om, rămânând în treapta sa? Căci pizma îngerului față de om nu poate avea temei: a aceluia aflat la o cinste așa de mare pentru acela îmbrăcat în trup. Diavolul, căzut de la slava cea mai înaltă la starea cea mai rea, văzându-l pe omul creat de Dumnezeu ridicat la o cinste așa mare (chiar dacă era o făptură trupească) din pricina iubirii celei mari a Creatorului, l-a pizmuit prea tare și, prin înșelăciune, trimițându-l pe șarpe să-l amăgească, l-a făcut vinovat de pedeapsa morții. Last edited by AlbertX; 21.06.2014 at 00:44:54. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Dincolo de asta, calendarul folosit in trecut era tot o conventie. Adica niste unii s-au apucat si au socotit anii. Asta nu inseamna ca aveau si dreptate, si nu inseamna ca exista o dogma in acest sens. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Iuliu46, daca tu crezi ca Sfantul Ioan Gura de Aur a intrepretat gresit, asta e. Daca pentru tine calendarul folosit in trecut era "tot o conventie", ce vrei sa mai zic, crezi ce vrei. De dogma, ce sa mai zic, vad ca tu "stii foarte bine" ce este si ce nu este dogma.
Stii tu mai bine, am inteles ... In ce an de la Facerea lumii spui ca suntem ? Dar de la facerea multiversului ? Dar de la Big-Bang ? Esti sigur ca esti ortodox ? Intreb si eu asa ... Si Corinusha spunea ca e si a sters pana la urma "Ortodox". Last edited by AlbertX; 21.06.2014 at 01:22:15. |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Sfantul Ioan Gura de Aur
Diavolul si magia - http://blogcartiortodoxe.files.wordp...l-si-magia.pdf Culegere de texte patristice și traducerea lor în neogreacă de Ieromonahul BENEDICT AGHIORITUL SINODIA SPIRIDON IEROMONAHUL NEA SCHITI, SFÂNTUL MUNTE ATHOS Prolog Sfântul Ioan Gură de Aur, acest mare învățător, sociolog, economist, pedagog, mare cunoscător al dogmelor, interpret al Scripturilor și multe altele, s-a ocupat în scrierile sale, și de vrăjmașul cel neadormit al mântuirii. În textele pe care le veți citi în această carte, Sfântul ne învață despre puterea aceasta netrupească care, din pricina trufiei, a căzut din cer și care, numai din pricina geloziei, l-a împins pe om la răzvrătire față de Dumnezeul și Părintele său. De atunci, între om și diavol există un război dur și neîmpăcat și o dușmănie neîmblânzită. Sfântul ne învață cum să dăm această luptă care are atâtea forme, învățăturile sale se îndreaptă spre aceia ce susțin că, dacă n-ar fi diavolul, mântuirea omului ar fi fost mai ușoară, dar și spre cei care spun că demonii cârmuiesc cele omenești. De asemenea, îi combate pe creștinii care vor să fie și cu Hristos, dar și cu diavolul, care vor să meargă la biserică, dar care, în același timp, se duc și la mediumuri când în viața lor apare vreo problemă. Atunci Îl părăsesc pe Hristos și părăsesc Biserica, alergând la dușmanii Lui. Se pare că și în vremea Sfântului se întâmpla ceea ce se întâmplă și astăzi. Prin urmare, cuvântul lui este, și azi, la fel de potrivit ca și atunci. Sfântul Ioan Gură de Aur le răspunde celor care întreabă cum de cunoaște diavolul anumite taine și cum de se adeverește ce le-a spus lor “baba”. Astfel combate vrăjitoria și șarlatania care și atunci erau în floare. Mai spune că ispitirile diavolului și puterea lui de-a prevesti sunt neputincioase în fața unui mădular credincios al Bisericii, așa cum diavolul însuși este ca o vrabie în fața aceluia care luptă pentru mântuirea sa… Benedict Ieromonahul, Schitul Nou, 17 ianuarie 1996, Sfântul Munte Athos Extras de la pagina 11, din cartea de mai sus, sau puteti accesa linkul - http://www.ioanguradeaur.ro/423/despre-diavol/ Vremea și pricina căderii diavolului Sfânta Scriptură ne învață că, mai înainte de crearea proto-părinților, s-au surpat din treapta lor diavolul și cei care erau cu el, fiindcă s-au mândrit. Căderea diavolului a avut drept urmare venirea morții în lume, așa cum spune un înțelept al Vechiului Testament: “Iar prin pizma diavolului moartea a intrat în lume…” (Înțelepciunea lui Solomon 2, 24). Spune-mi dar, dacă diavolul n-ar fi căzut înainte de facerea omului, cum l-ar fi putut pizmui pe om, rămânând în treapta sa? Căci pizma îngerului față de om nu poate avea temei: a aceluia aflat la o cinste așa de mare pentru acela îmbrăcat în trup. Diavolul, căzut de la slava cea mai înaltă la starea cea mai rea, văzându-l pe omul creat de Dumnezeu ridicat la o cinste așa mare (chiar dacă era o făptură trupească) din pricina iubirii celei mari a Creatorului, l-a pizmuit prea tare și, prin înșelăciune, trimițându-l pe șarpe să-l amăgească, l-a făcut vinovat de pedeapsa morții. Contribuția diavolului la căderea protopărinților Împins de pizmă, diavolul s-a slujit de șarpe pentru a-și duce la capăt înșelăciunea. “Șarpele însă era cel mai șiret dintre toate fiarele de pe pământ, pe care le facuse Domnia Dumnezeu. Și a zis șarpele către femeie: ‘Dumnezeu a zis FA, oare, să nu mâncați roade din orice pom din rai?’ “(Fac. 3, 1) Fii atent la urzeala și la planul plin de șiretenie pe care l-a născocit acest demon viclean când a văzut că omul, pe care l-a creat Dumnezeu, e înălțat la o așa mare cinste și că nu este aproape cu nimic mai prejos decât îngerii, cum spune profetul David: “Micșoratu-l-ai pe dânsul cu puțin față de îngeri” (Psalmul 8, 5). Acest “cit puțin” i-a pricinuit păcatul neascultării, pentru că profetul a spus aceasta după cădere. Așadar, văzând stăpânitorul răului, diavolul, că pe pământ se află un înger pământesc și topindu-se de ciudă că el, deși făcuse parte din oștirile cerești, a fost aruncat din slava demnității sale din pricina vicleniei și a răutății sale prea mari, s-a folosit de un mare șiretlic ca să-i răpească omului bunăvoința lui Dumnezeu. După ce l-a făcut să fie nerecunoscător, l-a și despuiat apoi de bunătățile cele negrăite, dăruite lui de Dumnezeu, în marea Sa bunătate. Și ce a făcut? După ce a văzut el că această fiară, șarpele, în șiretenie, le întrece pe toate celelalte, așa cum ne-a încredințat și fericitul Moise, spunând “șarpele însă era cel mai șiret dintre toate fiarele de pe pământ, pe care le făcuse Domnul Dumnezeu” (Fac. 3, 1), s-a slujit de el ca de o unealtă și, prin cuvinte amăgitoare, a atras în capcana pe care a întins-o vasul cel mai slab, adică femeia. (Cuvântul II la Facere PGB 2, 410-412 PG 53, 126) Marea amăgire a diavolului După ce s-a folosit de această necuvântătoare ca să-și alcătuiască planul viclean, prin șarpe a vorbit cu femeia și i-a spus: “…Dumnezeu a zis El, oare, să nu mâncați roade din orice pom din rai?” (Fac. 1, 3). Observați, vă rog, cât de mare și strigătoare la cer i-a fost nelegiuirea. A strecurat în vorbă ceva ce Dumnezeu n-a spus niciodată, prefăcându-se gata a-i povățui de bine. S-a prefăcut că-i întreabă cu cele mai bune intenții, ca și cum le-ar purta de grijă, întocmai acesta este înțelesul cuvintelor: “Dumnezeu a zis El, oare, să nu mâncați roade din orice pom din rai?” E ca și cum ar spune: “de ce oare v-a lipsit de o desfătare așa de mare? De ce nu vă dă voie să vă împărtășiți de toate bunătățile raiului, ci v-a lăsat să vă desfătați de ele doar cu privirea?” De ce nu v-a îngăduit să aveți parte de toate bunătățile și să vă bucurați de o desfătare mai mare decât aceea de a le privi ? A zis, oare, Dumnezeu … ?” De ce asta? întreabă diavolul. Ce câștig ar avea cineva să rămână în rai, dacă nu i se îngăduie a se bucura de toate bunătățile lui, ba, pe deasupra, să mai și sufere nespus privind, tânjind și neputându-se bucura de gustul minunat și de dulceața poamei? Ai văzut cum, doar în câteva cuvinte, și-a aruncat veninul, cum ar arunca o nadă? Femeia ar fi trebuit să înțeleagă, din această încercare, sminteala diavolului și că înadins îi spune lucruri care nu există; și, mai ales, ar fi trebuit să-înțeleagă că se preface grijuliu doar ca să afle care sunt poruncile date lor de Dumnezeu, ca să-i ispitească să le încalce. (Cuvântul II la Facere PGB 2, 412 PG 53, 126) Defăimarea Creatorului Nu s-a mulțumit, însă, să se răzvrătească împotriva cuvintelor lui Dumnezeu. L-a defăimat pe Creator și, ca un pizmaș, ca să poată aduce la mijloc înșelăciunea și să-și împlinească scopul, a făcut-o pe femeie să cadă. “Nu, nu veți muri” – spune – “dar Dumnezeu știe că în ziua în care veți mânca din el vi se vor deschide ochii și veți fi, ca Dumnezeu, cunoscând binele și răul”. Iată întreaga urzeală. Ispita de a fi Dumnezeu După ce a umplut paharul cu veninul ucigaș, l-a întins femeii. Ea n-a voit să-i vadă conținutul aducător de moarte, deși, dacă ar fi voit, ar fi putut să-l cunoască încă de la început. Dar, auzind de la satana că Dumnezeu i-a oprit de la împărtășirea de fructele acelui pom, temându-Se că li se vor deschide ochii și vor fi asemenea Lui, cunoscând binele și răul, femeia s-a mândrit cu nădejdea de-a fi asemenea lui Dumnezeu, închipuindu-și că o așteptau lucruri mari pentru sine. Acestea sunt planurile vrăjmașului. Când cineva urcă la înălțimea unei trepte înșelând, Dumnezeu îl prăvălește în cea mai adâncă prăpastie. Închipuindu-și că va deveni întocmai ca Dumnezeu, a alergat la împărtășirea de rodul oprit și numai la el și-a îndreptat cugetul și gândul. La nimic altceva nu se mai gândea, decât cum să bea până la fund din paharul pe care i-l întinsese demonul cel viclean. (Cuvântul XVI la Facere PGB 2, 418-422. PG 53, 129) Cum îl putem recunoaște pe diavol? Firea diavolului este să facă zarvă, să provoace nebunie și să aducă mult întuneric, în timp firea lui Dumnezeu este să ne lumineze și să ne învețe cele ce se cuvine să facem, prin simboluri. (Cuvântul XXIX la Epistola I Corinteni PGB 18A.248. PG 61, 242) Lucrarea diavolului este credința în mai mulți dumnezei și închinarea la idoli Demonii duc pe oamenii la idoli, îi depărtează de Dumnezeu și îi conving să nu creadă în viața veșnică. Diavolul, când e ocărât, nu face bine, dar și când nu e ocărât îi vătăma pe cei ce cred în el și-l cinstesc. (Cuvântul XXXII la Evanghelia după Matei PGB 10, 374. PG 53, 378) Era un obicei la neamuri să-i socotească pe oameni dumnezei. De aceea, când te întreabă cineva de unde vine închinarea la idoli, să știi care a fost începutul. Chiar și pe apostoli, deși erau oameni, îi socoteau dumnezei (Fapte 14, 11). În același chip, și diavolul s-a străduit, la început, din răsputeri, să le zdruncine oamenilor cucernicia, căci a zis: “Veți fi ca Dumnezeu” (Fac. 3, 5). Pentru că n-a reușit, a încercat s-o facă mai târziu, străduindu-se mereu să-i determine pe oameni să creadă în zei. (La Daniil, cap.II PGB 8, 564. PG 56, 209) Viclenia diavolului Aceasta este viclenia fără seamăn a diavolului. Se străduiește să-și răspândească învățăturile pierzătoare fie adăugând ceva, fie scoțând ceva, fie denaturând, fie interpretând greșit textul Scripturii. (Aceasta este explicația apariției sectelor, Not. Ed.) (Cuvânt la “Doamne, nu a omului este calea lui?” PGB 8A, 482. PG 57, 210-211) Last edited by AlbertX; 21.06.2014 at 02:04:31. |
|