Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Cultura, Arta, Stiinta > Teologie si Stiinta
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 27.11.2009, 10:47:01
topcat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Consider ca ti-am raspuns in mod decent.
  #2  
Vechi 27.11.2009, 11:24:42
dani2004 dani2004 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.10.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 305
Implicit Evolutie

Au aparut si cativa sectanti sa aduca argumente contra evolutiei.
Ceilalti si-au epuizat toate argumentele.
Si argumentele sunt de genul:
Scrie in Vechiul Testament. (Vechiul Testament este scris de Moise?)
VT a fost insuflat de Dumnezeu.
Deci este Adevarul.

Cum este considerat Vechiul Testament?
Carte sfanta? Carte de cult? Istoria poporului evreu?
De ce a fost pus impreuna cu Noul Testament?
  #3  
Vechi 29.11.2009, 02:53:55
zxcvbnm zxcvbnm is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 25.11.2009
Mesaje: 24
Implicit

Nu am citit anterioarele comentarii ale dumneavoastră.
Câteva precizări pe muchia asta de cuțit al “dihotomiei” etc.

1. În primul rând puțini cunosc faptul că NU există niciun conflict între știință și religie (însă apele au fost tulburate de către cineva care stă pe mal și agită cu un băț mâlul sedimentat pe fund) – altfel: priviți cât de tulbure e apa științei, uitând că, în scurt timp, apa va deveni iarăși transparentă.


2. Cine a stârnit această “ireconciliabilă” adversitate, poziție de “neîmpăcat” între realitatea obiectivă și “litera” lui Dumnezeu ? Referindu-ne la plaiurile mioritice, clerul, cadrele didactice din facultățile de teologie etc., BOR, în general, și apriori.
Vreascurile au fost strânse și scânteia a fost aruncată. Cum populația rurală a predominat (>50%) până acum câțiva ani, o mare parte din români, având drum mai des la biserică decât la școală, bibliotecă, internet sau ziare de specialitate, străine, românești și gustând din creație la fiecare slujbă, a ajuns să-și însușească ideea conform căreia geneza Bibliei, tălmăcită prin cheie ortodoxă, est-europeană, este Cheia realității obiective, limbajul universal prin care se explică mirosul fânului proaspăt cosit, care, din “motive total neîntemeiate” nu mângâie și urechea celorlalți necredincioși de peste graniță (oricâți ar fi ei, căci predica omite detalii “nesemnificative”).

3. Dacă tot se consideră că există o “confruntare”, atunci să dezbatem pe marginea foii. First of all, ar fi drept să nu inversăm pozițiile. “Challengerul” ar trebui plasat pe poziția a doua (în genul Știința-Religia) și nu invers, pentru a evita nașterea unelor impresii conform cărora “teza” religiei este “atacată” de “necredincioasa” știință.
(http://www.crestinortodox.ro/crestin...lumea-ortodoxa)

4. Dihotomia se reduce la evoluție-creație. Science-Religion. Știință(țe) – Religie (gii ?!). Limbaj universal (Științe) – Limbaj regional (Religie). Limbaj universal vs. 2 miliarde creștini (născuți, nu practicanți) ... Limbaj universal versus 200 milioane oameni (creștin-ortodocșii născuți, nu interpreți “literali” ai dogmaticii). Se cunoaște faptul că Biserica Catolică e “mai blândă” cu știința comparativ cu “înverșunații” teologi răsăriteni.
“Dihotomia” se finalizează în raportul: Știința (LIMBAJ UNIVERSAL) – Creștin-Ortodoxism (mult sub 200 de milioane persoane; Limbaj regional).
Aceste date statistice nu sunt făcute cunoscute (în mod voit) “credincioșilor”. Dezinformare specifică României.

5. Lupta “creaționiștilor” este dusă într-un singur plan: Să inducă în conștiința publică fișierul care subminează reperele civice și care proclamă faptul că Teoria Evoluției nu se susține “științific vorbind” (cu candoarea subversivă a ne-specialistului). Se încearcă să se împuște o teorie cu gloanțele ei însăși, se invadează plaiurile “științifice” de către ne-specialiști, înarmați cu flinte produse în corturi de conjunctură de către “revoluționari ai științei”, care, dacă ar fi să-i credem pe cuvânt, ar însemna să dețină chei ale paradigmelor seculare și să devină NUME, ca evreul Einsten sau unul dintre “re-inventatori calculatorului”, Alan Touring (fără de care n-aș fi scris textul ăsta) care, dacă n-ar fi fost homosexual și nu s-ar fi sinucis, probabil ar fi fost mai cunoscut în România.
Oamenii de știință care neagă evoluția sunt infimi ca număr. Cei mai mulți dintre aceștia se leagă de aspecte care încă n-au fost demonstrate “științific”, de acele “goluri”, “verigi lipsă”, din care fabrică, învelit “comercial” în eticheta populistă, mai pe înțelesul maselor ne-specialiste, așa-numitele, mult-dezbătutele și pe drept ignoratele, într-o “anumită tabără”, CONTRA-argumente. De fapt spațiile albe din puzzle-ul care așteaptă să fie completat.
Ar fi fost ... dacă Biserica “ajuta” știința ... dar să lăsăm pe alții să-l apere pe Galilei ...

6. Dureros este următorul aspect. Ulterior momentului când un anume “contra-argument” va fi, finalmente, susținut cu o “dovadă” pe gustul creaționiștilor, oamenii de știință care l-au reclamat ca fiind “neconstituțional”, îl vor uita (accepta) brusc, continuând cu celelalte.

7. Tot legat de savanții care neagă teoria evoluției. Să luăm România – țara cea mai “credincioasă” din UE (http://en.wikipedia.org/wiki/Religion_in_Europe). Doar câțiva oameni de știință neagă teoria evoluției. În celelalte state europene, în care religia nu constituie un reper social, ați fi înclinați a spune că există numeroși astfel de savanți. Nicidecum. Încă o dată repet:
Evoluția, Teoria sintetică a evoluției, evoluționismul sau orice nasturi lingvistici ar încheia aduce în discuție o teorie globală, punctează o finalitate evolutivă care nu se reduce la abiogeneză, apariția omului sau selecția naturală, ci include domenii conexe științifice: medicină, geologie (n domenii), geomorfologie (studiul evoluției reliefului), fără a mai aminti, pe larg, disciplinele care studiază Metagalaxia.
Savanții care ar fi în măsură “să-și dea cu părerea” despre ce vorbim noi aici sunt profesori universitari la Facultățile de Medicină, Geologie, Geografie, Biologie etc. etc., cercetători științifici la Institutele Academiei Române și alte instituții de profil științific. Dacă aveți cunoștințe care au legătură cu o astfel de “persoană avizată”, nu ezitați să întrebați pentru a afla poziția oamenilor de știință români.

8. Când apare o cărțulie în genul Ioan Străinescu, Ion Vlăducă, Firmilian Gherasim, Oana Iftime, ce trebuie să faceți mai întâi. Să căutați la prima pagină pentru a verifica editura. O carte științifică apare la o editură cunoscută: gen Humanitas, Curtea-Veche, Teora și multe altele. Dacă apare la colecția Știință și Religie de la Curtea Veche, citiți-o fraților, căci este de luat în seamă, indiferent ce tabără vi se are că susține în plastica titlului. De exemplu, vineri la Gaudeamus, a apărut o altă carte în această colecție, editată de un omuleț care jurai că-i Einstein, la figură, anume Basarab Nicolescu.
Dacă doriți să citiți pe marginea acestei “ireconciliabile” dihotomii, lecturați, după îndispensabili Sfinții Părinți, și mirenii care consideră că nu există niciun conflict.

9. Creaționismul este un băștinaș american și încearcă să-și obțină viză europeană. Consiliul acestui bătrân continent a consultat aproape toate academiile de științe și a ajuns la finalitatea (știută de toți, însă neaplicată până atunci din lipsă de decizie constituțională): creaționismul nu este o știință, este o credință (nu universală, ci regională), drept pentru care ar fi un (real) pericol să fie adoptată în curriculumul școlar al sistemului european. Au luat această decizie:
(http://assembly.coe.int/Main.asp?lin...7/ERES1580.htm)
Dar în România, încă se mai vorbește prin licee despre literalismul interpretării patristice, privitor la geneza biblică.

10. Mulți adepți ai creaționismului nu cunosc aceste lucruri, probabil din dezinformare. Aceștia încearcă să pună în balanță Știința cu o credință regională. Consideră, nu din rea-voință, cu din lipsă de documentare, că există 2 poziții “ireconciliabile”, Știința și informația de la predica din biserica ortodoxă din sat (orice sat românesc) sau oraș. Nu știu că informați indusă de preot nu are caracterul LIMBAJULUI UNIVERSAL. Românii au impresia că lumea întreagă este împărțită în 2.
Eronat.

11. Nu există niciun conflict între știință și religie. Este doar în mintea celor care consideră descoperirile științifice din domeniile enumerate mai sus drept picamărul care desprinde cărămizile bine prinse cu liantul “îndoctrinării” al informațiile prezentate LITERAL ale unei cărți scrise acum aproape 2000 de ani, considerată sfântă de peste 2 miliarde de pământeni din 7 miliarde, dar interpretată (modelul creaționismului românesc, modelat după ortodoxie) de mult mai puțini decât 200 de milioane de oameni.

12. Nu există conflict între Știință și Religie decât în mintea fanaticilor, a bigoților, [a celor informați dintr-o singură sursă, nu din două diferite cum este normal] – inițiații în teologia pastorală.
Există o armonie între Știință și Religie, un dialog, o plasticitate a interpretării în Biblie și o spirituală descifrare la capătul final al descoperirilor științifice, la care nu am ajuns încă. Până atunci să luăm știinta la propriu, obiectiv și tălmăcirea patristică într-un mod mai relaxat, subiectiv.


Vă rog să luați în considerare aceste laconice amănunte pe care am vrut să vi le aduc la cunoștință înainte de a vă relua vehemența în ambele tabere.

Cu prietenie și smerenie,
zxcvbnm
  #4  
Vechi 02.12.2009, 23:51:19
oni91 oni91 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 03.12.2007
Mesaje: 230
Implicit

zxcvbnm, eu inteleg ca tu vrei sa "impaci si capra si varza", nu este un lucru rau, insa vreau sa iti spun ca cel mai mare om de stiinta evolutionist este biologul Richard Dawkins care este un ateu convins, si-culmea- a scris si o carte(pe langa celelalte carti ale lui privitoare la evolutionism si ateism, inclusiv "Gena egoista"):"Himera credintei in Dumnezeu", care a aparut tocmai la Editura Curtea Veche, pe care am cumparat-o si am citit-o si poate ca rau am facut, pentru ca in momentul in care vezi cat de logica poate fi argumentatia lui anti-sens al existentei umane, anti-divinitate tocmai pe baza acestei teorii evolutioniste de popularizarea careia este poate printre cei mai responsabili oameni, nu ai cum sa mai consideri ca evolutionismul se poate impaca cu o credinta teista. Daca el, care este cel mai bun in acest domeniu, explica orice sentiment uman, inclusiv altruismul sau egoismul, pe baza evolutionismului determinat de selectia naturala, daca el este unul dintre oamenii care m-au adus mai aproape de ateism(desi nu spun ca el este vinovatul, deoarece eu am fost cea care am cautat opiniile lui si daca aveam o credinta adevarata puteam sa-mi vad de treaba si sa las cartea pe raft) anuland orice origine divina a virtutilor umane prin demonstratiile sale, atunci cum sa mai pot avea o atitudine reconcilianta intre evolutionism si religie? Cand eu inca nu stiu daca voi mai putea vreodata sa cred cu adevarat inclusiv din cauza acestei teorii?
  #5  
Vechi 05.12.2009, 21:14:39
zxcvbnm zxcvbnm is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 25.11.2009
Mesaje: 24
Implicit

Citat:
În prealabil postat de oni91 Vezi mesajul
zxcvbnm, eu inteleg ca tu vrei sa "impaci si capra si varza", nu este un lucru rau, insa vreau sa iti spun ca cel mai mare om de stiinta evolutionist este biologul Richard Dawkins care este un ateu convins, si-culmea- a scris si o carte(pe langa celelalte carti ale lui privitoare la evolutionism si ateism, inclusiv "Gena egoista"):"Himera credintei in Dumnezeu", care a aparut tocmai la Editura Curtea Veche, pe care am cumparat-o si am citit-o si poate ca rau am facut, pentru ca in momentul in care vezi cat de logica poate fi argumentatia lui anti-sens al existentei umane, anti-divinitate tocmai pe baza acestei teorii evolutioniste de popularizarea careia este poate printre cei mai responsabili oameni, nu ai cum sa mai consideri ca evolutionismul se poate impaca cu o credinta teista. Daca el, care este cel mai bun in acest domeniu, explica orice sentiment uman, inclusiv altruismul sau egoismul, pe baza evolutionismului determinat de selectia naturala, daca el este unul dintre oamenii care m-au adus mai aproape de ateism(desi nu spun ca el este vinovatul, deoarece eu am fost cea care am cautat opiniile lui si daca aveam o credinta adevarata puteam sa-mi vad de treaba si sa las cartea pe raft) anuland orice origine divina a virtutilor umane prin demonstratiile sale, atunci cum sa mai pot avea o atitudine reconcilianta intre evolutionism si religie? Cand eu inca nu stiu daca voi mai putea vreodata sa cred cu adevarat inclusiv din cauza acestei teorii?
Credința nu ține de intelect.
Nu-ți fie frică să citești cărți care îți gâdilă mușhiul mental.
Dacă te-ai lua după rațiune, Dumnezeu n-ar exista.
Rigoarea minții & logica argumentației = inexistența lui Dumnezeu.
Însă ...
Credința ține de irațional, tocmai aici este esența.
Acceptarea lui Dumnezeu nu vine pe strada rațiunii, ci a iraționalului.
Credința este sfidarea logicii, iar Dumnezeu este rațiune prezentată dogmatic, pe înțelesul omului simplu – prin religie.
Nu pune semnul = între Dumnezeu și religie.
Dumnezeu este unul, omul i-a dat mai multe “graiuri”.

Singurul cusur al lui Richard Dawkins este ateismul, în rest jos pălăria.

RD nu este cel mai mare om de știință evoluționist.
El este doar scriitor, un simplu savant care a făcut un țel în viață din popularizarea evoluției biologice. Nu are merite științifice superioare comparativ cu oricare savant.
Conformația lui intelectuală i-a permis să sintetizeze într-o manieră atrăgătoare tot ce ține de biologie și să lupte împotriva creaționismului (literal).
El încearcă să demonstreze (maselor ne-specialiste) ceea ce 99% din comunitatea științifică știe: faptul că evoluția planetei, omului, metagalaxiei există, iar creaționismul nu este Știință, ci credință.
Excesul său constă în declararea fățișă a ateismului.

Cineva (de profesie medic) povestea cum a discutat cu Richard Dawkins prin email.
Constituție excelentă la vârsta lui înaintată, aproape 70 de ani, un fel de Ovidiu Bojor acum 15 ani, e posesorul unei minți la fel de lucide ca în tinerețe și nu pregetă în căutările sale (de zeci de ani) pentru a găsi o dovadă care să submineze teoria evoluției.
Mă repet, toate lucrurile pe care le citiți pe situri creaționiste nu sunt decât niște praf în ochi, contra-dovezi, contra-argumente ... nu există.

Consultați un specialist în domeniu dacă aveți dubii, dacă nu personal, măcar citindu-le cărțile.

Pe marginea acestui subiect, lecturile noastre sunt 90% texte religioase (interpretate literal) și numai 10% texte științifice (iar acelea de pe situri creaționiste ori Oana Iftime).

În Himera credinței în Dumnezeu, într-adevăr, RD este mai virulent la adresa lui Dumnezeu, îl atacă din toate pozițiile, demontează orice argument, prin logică ce nu este întotdeauna silogism. Citindu-l ai impresia că a găsit ecuația inexistenței lui Dumnezeu.
Și chiar așa este, existența lui Dumnezeu nu poate fi probată experimental, deci el nu există (rațional vorbind). RD gustă, cu destulă sete, din ambrozia raționamentelor deductive (atât de uzitată și în textele religioase).

Dar cine spune că dacă extragem ateismul din concepția lui RD, teoria evoluției nu stă în picioare ?
Cine spune că teoria evoluției implică, în mod necesar, absența lui Dumnezeu.
Cum nu se poate împăca evoluția cu o credință teistă ?
Asta o spun doar ateii și fanaticii religioși, bigoții, interpreții literali, talibanii culturali.

Agnosticii, credincioșii moderați, oamenii care nu citesc exclusiv manualele de dogmatică, respectiv numai texte științifice, savanții care se întreabă ce se află la capătul ultim al descoperirilor științifice și credincioșii deschiși la minte ... pot împăca excelent cele două concepții: Evoluția și Dumnezeu.
Chiar Biserica Catolică, prin vocea lui Ioan Paul este un exemplu demn de urmat.

Există însă talibani care încearcă să păstreze acest conflict (care de fapt nu există).
Iar talibanii sunt de ambele tabere: atei și fanaticii interpreți literali ai genezei.

Primii sunt oameni de știință. Punct. Știința îl exclude pe Dumnezeu. Ei descoperă doar adevărul științific dat și (pe bună dreptate, că nu-i treaba lor) nu meditează la sensul evoluției, nu presară semne de întrebare pe marginea universului sau în condiția umană după moarte.

A doua categorie = interpreții literali ai Bibliei, fanaticii, care visează la autocrații religioase, cu Biblia drept constituție, cei care cred că Moise a întocmit textele în cauză, sub auspiciile aparatului critic științific actual.

Nu-ți fă griji că nu vei mai putea crede din cauza acestei teorii, a acestei cărți care ai luat-o din raft cu inima îndoită.
Poți crede cu toată convingerea în Dumnezeu, fără să te opui științei.
(Zic Dumnezeu, nu religie, nu creștinism, nu ortodoxie. Atenție !)

Talibanii ortodocși evită să-l menționeze pe Sfântul Augustin în această chestiune.
În Confesiuni, în cărțile XI, XII și XII, Augustin discută pe îndelete Cartea Facerii și interpretările ei. Nu susține literalismul genezei și este deschis multiplelor interpretări – alegorice.
[Cartea XII, Capitolul XX – Pornind de la unul sau altul din aceste adevăruri, se pot dezvolta interpretări diverse ale primelor versete din Cartea Facerii]
În Capitolul XXIII (tot la sfârșitul Confesiunilor) Sf. Augustin își precizează poziția față de posibilitatea formulării mai multor interpretări ale Sfintei Scripturi.

Mai vorbește Augustin de treaba asta și în De doctrina Christiana, în cartea III.

În concluzie, Sf Augustin optează pentru o interpretare relaxată, nuanțează LITERALISMUL de sens alegoric.
Citind Confesiunile augustiniene, mai ales partea a doua, nu vezi nicio contradicție cu sensurile științifice de azi ale timpului și momentului Big Bang.

Spune Sf Augustin la 28, în cartea XII:
“Marele adevăr, Doamne, este că tu ai creat cerul și pământul. Adevărat este și faptul că înțelepciunea ta este Principiul prin care ai creat toate lucrurile.

Iar acest principiu prin care Dumnezeu a creat toate cele văzute și nevăzute este Big Bang, urmat de evoluția sistemului solar, a Terrei, a reliefului, a vieții, a omului.

Pentru a nu-ți pierde credința în Dumnezeu, fără să faci rabat de la articularea mușchiului mental, intelectului, află despre Limbajul lui Dumnezeu. Cu alte cuvinte citește o carte.
[Limbajul lui Dumnezeu (Un om de știință aduce dovezi în sprijinul credinței), de Francis S. Collins, Editura Curtea Veche, 2009]

Atenție: ... în sprijinul credinței, nu în sprijinul Creației.

Dumnezeu l-a înzestrat (indirect) pe Om cu darul intelectului, rațiunii, care, puse la treabă ne-au oferit cunoașterea științifică a lumii înconjurătoare (exact așa cum a apărut și este ea).
Omul nu poate vedea ce a fost înainte sau după existență, pentru că rațiunea umană nu bate până acolo, unde sunt plaiurile de vânătoare ale credinței.

Pe marginea acestei teme sunt 4 chestii:
1. ateismul + agnosticismul (Evoluția)
2. Creaționismul (credință)
3. Planul Inteligent (Intelligent Design) – exclud evoluția
4. Evoluția teistă (BioLogos) sună urât, dar alt termen nu știu să existe – Dumnezeu drept cauză primă a Big Bangului și prietenul pe care-L întâlnim după moarte. (Evoluția în prezența lui Dumnezeu).

Nu este cunoscută această treabă din cauza virulenței talibanilor (fanaticilor) din ambele tabere (Evoluționism și Creaționism).

Dumnezeu este atotcunoscător, nelimitat de timp și spațiu, El a creat Universul și legile naturale (fizice) care îl guvernează.
Dumnezeu a ales mecanismul evoluției pentru a crea ființele superioare (omul), știind dinainte (când încă nu exista Timpul) ce traiectorie avea să urmeze evoluția metagalaxiei, Terrei, vieții, omului. Și cunoscând aprioric faptul că Omul avea să-i încalce Legea Morală.

[Evoluția care îl ia în calcul pe Dumnezeu nu îl așează pe acesta în “golurile” științei, în fața întrebărilor la care Știința nu are răspuns (încă), ci îl propune pe Dumnezeu marilor întrebări pe care știința nu a căutat niciodată să și le pună: cum a apărut Universul, care e sensul vieții, care e treaba după moarte.] – parafrază după cartea Limbajul lui Dumnezeu, Curtea Veche, 2009, pe care vă invit s-o lecturați.
  #6  
Vechi 07.12.2009, 10:18:00
topcat
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de zxcvbnm Vezi mesajul
Dumnezeu este atotcunoscător, nelimitat de timp și spațiu, El a creat Universul și legile naturale (fizice) care îl guvernează.
Dumnezeu a ales mecanismul evoluției pentru a crea ființele superioare (omul), știind dinainte (când încă nu exista Timpul) ce traiectorie avea să urmeze evoluția metagalaxiei, Terrei, vieții, omului. Și cunoscând aprioric faptul că Omul avea să-i încalce Legea Morală.
Nu exista nici o Lege Morala
Nu ai cum sa definesti ceva sau cineva ca fiind nelimitat de timp si spatiu pur si simplu pentru ca nu stim ce inseamna acest lucru.
  #7  
Vechi 07.12.2009, 14:22:47
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Nu exista evolutie doar design inteligent.
  #8  
Vechi 07.12.2009, 14:44:11
Totpeetor Totpeetor is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.10.2009
Mesaje: 212
Implicit

zxcvbnm nu sunt de acord cu ceea ce spui.
Este imposibil sa impaci teoria evolutionista cu religia crestina in special si chiar cu celelalte religii in general.Cand in biblie se spune clar ca omul a fost creat dupa chipul lui Dumnezeu,evolutionistii vin si ii spun lui Moise ca greseste,omul mai intai a fost maimuta si apoi a devenit ceea ce este acum.Pai Moise se baza pe ceva cand a afirmat asa ceva.Biblia spune ca vorbea cu Dumnezeu si era slujitorul lui Dumnezeu.Si cine se declara a fi crestin trebuie sa creada ce spune biblia,pentru ca biblia este un tot unitar,daca negam un singur pasaj din biblie negam toata biblia,nu se poate astfel.OK,biblia poate fi interpretata,dar interpretarea nu trebuie sa o nege.Evolutionistii pe ce se bazeaza?Pe niste oase care daca te gandesti bine nu stii ale cui au fost de fapt.Puteau fi ale oricaror alte animale,specii disparute,asemanatoare maimutelor,dar fiindca noua ni se par a fi oameni,gata,tragem concluzii ca asa au fost candva oamenii.
Din punct de vedere biblic insa nu putem sa spunem ca Dumnezeu a creat maimute si "ca sa castige timp" a lasat ca din ele sa "evolueze" ceea ce avea sa se numeasca om.Pentru mine asa ceva este irational.Dumnezeu,daca tu spui ca crezi in El,nu putea sa il creeze pe om dintr-o data ceea ce este acum,nu putea sa il creeze dupa chipul Sau"din prima"?Oare nu avea puterea asta?Pai bine ca are aceasta putere,pentru ca tot biblia spune ca este atotputernic.Si uite asa de dragul "evolutiei",multi ii neaga existenta lui Dumnezeu.
Eu teoria evolutionista nici macar nu o includ in stiinta,este pur si simplu o teorie.Nu fac aceasta pentru ca sunt ignorant,ci pentru ca vad bine ca evolutia nu a fost si nici nu poate fi demonstrata.De cele mai multe ori 'dovezile" aduse in sprijinul ei sunt de fapt fie rodul unei imaginatii bogate,interpretari subiective,fie falsuri ordinare si s-au intamplat mai multe cazuri de acest gen.Eu cred in dezvoltare,dar nu in evolutie,sunt cu totul alte lucruri.
Stiinta si religia,biblia, nu sunt antagonice.Mereu stiinta a demonstrat veridicitatea scripturii,chiar daca initial biblia a fost considerata o carte "plina de superstitii".Stiinta se schimba mereu,mereu apare ceva nou care poate inlocui o idee mai veche.Stiinta de ieri nu este aceeasi cu cea de maine si cine isi transforma stiinta in religie va fi inevitabil dezamagit.Biblia in schimb nu se schimba,este aceeasi de mii de ani si din ce in ce mai mult stiinta ii da dreptate.
Sunt de acord cu tine ca biblia in multe cazuri nu trebuie sa fie interpretata literar.Chiar si in ceea ce priveste creationismul,exista dezbateri cu privire la timpul in care a fost creat universul.Biblia spune ca Dumnezeu a creat totul in 6 zile si a saptea s-a odihnit.Unii spun ca prin zile trebuie sa intelegem o perioada mai mare de timp,fie si milioane de ani,altii ca este vorba despre zile obisnuite.Personal sunt de acord cu a doua varianta.Dumnezeu este atotputernic si putea crea lumea in doar 6 zile.Mai mult se spune in Vechiul Testament ca noi sa lucram 6 zile si a saptea sa ne odihnim,la fel cum a facut si Dumnezeu.Pai daca luam prima varianta inseamna sa lucram perioade de milioane de ani?Si deci prima varianta cade.Oricum dezbaterea in acest sens este aprinsa.
Tu vorbesti despre big bang,dar uiti ca de fapt si asta este o alta teorie.Biblia nu da amanunte cu privire la creatie.Putea sa fie vorba si despre o mare explozie,dar si aceasta daca ar fi avut loc,ar fi fost produsa de Cineva,dar Big Bangul pur si simplu nu poate fi demonstrat.Nu stiu despre rezultatele experimentului de la Geneva,dar nu sunt prea optimist in acest sens.De aceea trebuie sa fim mai prudenti cand facem asemenea afirmatii,pana cand ceva nu a fost demonstrat nu trebuie sa ii acordam valori absolute.Stiinta tine cont de acest lucru.

Last edited by Totpeetor; 07.12.2009 at 14:50:41.
Subiect închis

Tags
evolutionism



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Despre ereziarhi, erezii si combaterea acestora la Sfintele Sinoade Ecumenice tot-Laurentiu Dogmatica 15 11.04.2014 01:40:59
Puncte comune intre catolicism si ortodoxie PadreCory Biserica Romano-Catolica 17 12.04.2008 02:35:49