![]() |
![]() |
|
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In extremul orient rus care e cu 10 ore inaintea Ierusalimului, daca Sf. Liturghie incepe la 9 dimineata, asta e la ora 23 in Ierusalim, ziua precedenta. Ca sa nu mai zic ca la Sf. Paste, cand in Kamchatka e miezul noptii si se canta Hrostos a inviat, la Ierusalim abia e ora 2 dupa amiaza sambata. Iar Alaska e cu 11 ore inaintea Ierusalimului. Asta inseamna ca daca cumva se face Sf. Liturghie dupa ora 13:00, se face dupa ce s-a incheiat ziau in Ierusalim. De obicei, Sf. liturghie nu se facae asa tarziu, insa mai sunt si exceptii, cand dureaza mult slujbele de dimineata. Oricum ai lua-o, nu se intampla in aceeasi zi. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Invierea are loc simbata la miezul-noptii, cind este tot simbata si la Ierusalim. Nu stim daca fac si Sfinta Slujba tot atunci sau dimineata, caz in care e Duminica si la Ierusalim. Citat:
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
One way or another, nu se intampla in cadrul aceleiasi zile. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Citat:
In ceea ce priveste Sfintele Slujbe ale Invierii Domnului m-am lasat atras de tine in discutii sterile pentru ca ele, slujbele, au loc intr-un timp mistic special, intr-o zi care nu cunoaste seara, cea de-a 8-a zi, care ca si prima zi a Facerii este de tipul eternitatii si face trecerea in eternitate. Iar exemplul tau cu biserica BOR din Seattle nu demonstreaza nimic. Data se schimba la Ierusalim cind este 2:00 PM la Seattle , vreme suficienta (dupa cum se fac slujbele voastre in America ) sa se tina toata slujba. Eu nu zic, pot fi si “exceptii”, dar cine poate stii daca ele sint intr-adevar exceptii in economia lui Dumnezeu? |
#6
|
|||
|
|||
![]() Citat:
"Timp mistic" pentru ziua de Paste? Arata-mi si mie in ce invatatura a Bisericii scrie asta. Din cate stiu eu timpul exista doar aici, pe Pamant. Cand omul moare iese de sub stapanirea timpului, nu mai este supus schimbarii si din cauza asta nici nu se mai poate pocai. Dupa moarte, incepe eternitatea, si in eternitatea aia nu exista timp. Ideea ca ingerii si sfintii sarbatoresc in Cer anumite evenimente la anumite date, dupa calendarul nostru de pe Pamant mi se pare gresita. In primul rand anumite sarbatori au asteptat sute de ani pana sa fie trecute in calendar, vrei sa spui ca ingerii din cer ne asteapta pe noi sa facem calendarul sarbatorilor ca sa isi faca si ei programul propriu? Bogdan. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Citat:
http://orthodoxwiki.org/PaschaIar daca ar fi sa ne luam dupa Augustin de Hippo, fiecare a 7-a zi este de tipul eternitatii: http://www.ccel.org/ccel/schaff/npnf...III.XXXVI.html Ce zice preotul inainte de a intra la Altar? O Master, Lord our God, Who hast appointed in heavean ranks and hosts of Angels and Archangels for the ministry of Thy glory: Cause that with our entrance may enter also the holy Angels with us serving Thee, and with us glorifying Thy goodness. For unto Thee are due all glory, honour and worship, to the Father, and to the Son, and to the Holy Spirit, now and ever, and unto the ages of ages. Amen.Iata ce spune si Sf. Ioan Gura de Aur: "And although, my good Christian, you are clothed in flesh and bone and in a multitude of weaknesses, nevertheless, you are made worthy together with the Bodiless Powers to praise and glorify the common Bishop and Lord. And despite you personal weaknesses, when you wish with all your might, then "tightly" and psychosomatically through the Holy Spirit you are accompanied by the Cherubim in the Thrice-Holy Hymn and with them–peacefully–you glorify the All-holy Triune God. A common heavenly and earthly feast is being set up; one is the Thanksgiving, one the exultation, one the joyful choir.” In general, liturghia ortodoxa se considera o reflexie a celei din Cer si daca Biserica este Una si Trupul lui Cristos in Cer si pe Pamint, atunci cu siguranta exista un singur Craciun, o singura Boboteaza, o singura Bunavestire, o singura Schimbare la Fata, o singura Adormire a Maicii Domnului, o singura Inaltare a Sfintei Cruci, si toate la vremea binecuvintata, iar nu la cea “indreptata” de astronomii ateisti ai papei, dupa cum scrie in anatema Bisericii Celei Adevarate. Viata Bisericii nu a asezat-o omul, ci Duhul Sfint. |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Astept raspuns la intrebarile cu dimensiunea si forma Pamantului, harta, distanta si dimensiunea Soarelui si Lunii. Nu am intrebat deloc in bascalie si chiar as vrea sa vad raspunsurile tale.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_Ea...ristian_Church
Unii (Fer. Augustin de ex.) credeau ca e sferic, dar spuneau ca pe partea cealalta nu traieste nimeni, caci ar fi cu capul in jos. Altii spuneau ca e plat. Sf. Vasile insa avea cu adevarat o atitudine autentic crestina: "At least one early Christian writer, Basil of Caesarea (329–379), believed the matter to be theologically irrelevant." (Saint Basil the Great, Hexaemeron 9 - HOMILY IX) Citeste primul paragraf de aici: http://www.reu.org/public/basil/bas011.txt. Cat de frumos explica Sf. Vasile cel Mare ca este o problema fara importanta pentru mantuirea noastra. Bogdan. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Unde scrie ca Duhul Sfant a binecuvantat calendarul? Cum ramane cu celelalte calendare din vechime, care e posibil sa fi fost folosite in primele secole ale crestinismului (etiopian, indian, persan)? Oare cei care erau pe alt calendar nu aveau Har? |
![]() |
|
![]() |
||||
Subiect | Subiect început de | Forum | Răspunsuri | Ultimele Postari |
Botezul | Hartford | Biserica Ortodoxa Romana | 34 | 30.12.2009 13:30:00 |
botezul | dulcineea | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 70 | 09.09.2008 10:17:27 |
Botezul | ionut | Botezul | 33 | 03.12.2006 12:48:10 |
botezul | mircea/ovidiu | Mirungerea(Ungerea cu Mir) | 0 | 28.08.2005 01:10:00 |
|