Forum Crestin Ortodox Crestin Ortodox
 
 


Du-te înapoi   Forum Crestin Ortodox > Tainele Ortodoxiei > Botezul
Subiect închis
 
Thread Tools Moduri de afișare
  #1  
Vechi 12.01.2010, 01:04:15
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
Ca sa fiu sigur ca m-am exprimat bine: o fi existand un timp deaspura noastra, mai presus de timpurile masurate de noi, insa fiecare biserica de 2000 de ani incoace a urmat timpul locului in care era. Fiecare biserica sarbatorea cred eu Invierea Domnului la miezul noptii dintre sambata si duminica din locul ala, chiar daca in alte parti ale Pamantului acel miez al noptii era la cateva ore inainte sau dupa, sau chiar la o zi intreaga dupa.
Asa este, numai ca toate Sfintele Liturghii se tin in aceiasi zi, inainte de a se schimba data la Ierusalim.

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2
In exemplele de mai sus, in Alaska / Siberia / restul continentului american, ai oameni la distanta mica una de alta la care cand unii e duminica, la ceilalti e sambata. Si asta a fost cu mult inainte de 1920.
Asta se intimpla din cauza ca oamenii si-au definit reperele de timp dupa interese si in functie de puternicii zilei, dar, in pofida tuturor, Dumnezeu a facut ca Sfintele Liturghii sa se tina toate in aceeasi zi. Astfel, este duminica in Alaska si Ierusalim pina la 1:00 PM ora Alaskai, timp suficient ca si crestinii din Alaska sa savirseasca Sfinta Liturghie.
  #2  
Vechi 12.01.2010, 11:40:56
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Asa este, numai ca toate Sfintele Liturghii se tin in aceiasi zi, inainte de a se schimba data la Ierusalim.
La ce ora consideri tu ca incepe ziua? La miezul noptii? Sau la ora 4 dupa amiaza?

In extremul orient rus care e cu 10 ore inaintea Ierusalimului, daca Sf. Liturghie incepe la 9 dimineata, asta e la ora 23 in Ierusalim, ziua precedenta. Ca sa nu mai zic ca la Sf. Paste, cand in Kamchatka e miezul noptii si se canta Hrostos a inviat, la Ierusalim abia e ora 2 dupa amiaza sambata.

Iar Alaska e cu 11 ore inaintea Ierusalimului. Asta inseamna ca daca cumva se face Sf. Liturghie dupa ora 13:00, se face dupa ce s-a incheiat ziau in Ierusalim. De obicei, Sf. liturghie nu se facae asa tarziu, insa mai sunt si exceptii, cand dureaza mult slujbele de dimineata.

Oricum ai lua-o, nu se intampla in aceeasi zi.
  #3  
Vechi 13.01.2010, 00:27:53
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
La ce ora consideri tu ca incepe ziua? La miezul noptii? Sau la ora 4 dupa amiaza?

In extremul orient rus care e cu 10 ore inaintea Ierusalimului, daca Sf. Liturghie incepe la 9 dimineata, asta e la ora 23 in Ierusalim, ziua precedenta. Ca sa nu mai zic ca la Sf. Paste, cand in Kamchatka e miezul noptii si se canta Hrostos a inviat, la Ierusalim abia e ora 2 dupa amiaza sambata.
Nu stiu care e programul slujbelor in Kamchatka , dar imi vine greu sa cred ca ar putea incepe la ora 9:00 AM cind soarele a rasarit astazi de-abia la 9:33 AM. Chiar si in miezul verii soarele se afla la cea mai mare inaltime pe cer intre 2 si 3 PM. Oricum, nici macar nu este in traditia slava ca slujbele sa inceapa atit de dimineata.

Invierea are loc simbata la miezul-noptii, cind este tot simbata si la Ierusalim. Nu stim daca fac si Sfinta Slujba tot atunci sau dimineata, caz in care e Duminica si la Ierusalim.


Citat:
În prealabil postat de BogdanF2
Iar Alaska e cu 11 ore inaintea Ierusalimului. Asta inseamna ca daca cumva se face Sf. Liturghie dupa ora 13:00, se face dupa ce s-a incheiat ziau in Ierusalim. De obicei, Sf. liturghie nu se facae asa tarziu, insa mai sunt si exceptii, cand dureaza mult slujbele de dimineata.

Oricum ai lua-o, nu se intampla in aceeasi zi.
N-am auzit de asa ceva (slujbe facute dupa 1:00 PM). Slujba se face imediat dupa Orthros (in zori) in traditia greaca sau dupa ce se citesc Ceasurile 3 (in jur de ora 9:00 AM) si 6 (fara pauza) in traditia slava.
  #4  
Vechi 13.01.2010, 09:49:25
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Nu stiu care e programul slujbelor in Kamchatka , dar imi vine greu sa cred ca ar putea incepe la ora 9:00 AM cind soarele a rasarit astazi de-abia la 9:33 AM.
Vara soarele rasare MULT mai devreme sau uneori nici nu apune macar. Plus ca slujbele care se fac la manastiri noaptea sigur se fac mai devreme. De obicei incep la miezul noptii sau la 2 AM, ora locala.


Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Invierea are loc simbata la miezul-noptii, cind este tot simbata si la Ierusalim. Nu stim daca fac si Sfinta Slujba tot atunci sau dimineata, caz in care e Duminica si la Ierusalim.
Invierea are loc atunci cand incepe ziua de duminica, adica exact al ora 0:00, cand in Ierusalim e 14:00 sambata. Iar Sfanta Liturghie incepe de obicei imediat dupa, pe la 2:00 AM, cand in Ierusalim e 16:00 sambata.


Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
N-am auzit de asa ceva (slujbe facute dupa 1:00 PM). Slujba se face imediat dupa Orthros (in zori) in traditia greaca sau dupa ce se citesc Ceasurile 3 (in jur de ora 9:00 AM) si 6 (fara pauza) in traditia slava.
In Seattle BOR nu avea biserica proprie asa ca slujba in limba romana se facea intr-o biserica a OCA, dupa slujba in limba engleza. Slujba incepea la 12:30 parca, insa uneori se putea intarzia si sa inceapa la 13:00. Cred ca daca cautam, mai gasim si alte exceptii.

One way or another, nu se intampla in cadrul aceleiasi zile.
  #5  
Vechi 14.01.2010, 00:52:25
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
Vara soarele rasare MULT mai devreme sau uneori nici nu apune macar. Plus ca slujbele care se fac la manastiri noaptea sigur se fac mai devreme. De obicei incep la miezul noptii sau la 2 AM, ora locala.


Invierea are loc atunci cand incepe ziua de duminica, adica exact al ora 0:00, cand in Ierusalim e 14:00 sambata. Iar Sfanta Liturghie incepe de obicei imediat dupa, pe la 2:00 AM, cand in Ierusalim e 16:00 sambata.


In Seattle BOR nu avea biserica proprie asa ca slujba in limba romana se facea intr-o biserica a OCA, dupa slujba in limba engleza. Slujba incepea la 12:30 parca, insa uneori se putea intarzia si sa inceapa la 13:00. Cred ca daca cautam, mai gasim si alte exceptii.

One way or another, nu se intampla in cadrul aceleiasi zile.
Cred ca ti-am spus odata ca in traditia slava slujbele nu incep devreme. Itii se citesc Ceasurile 3 si 6 incepind cu ora 9:00 AM.

In ceea ce priveste Sfintele Slujbe ale Invierii Domnului m-am lasat atras de tine in discutii sterile pentru ca ele, slujbele, au loc intr-un timp mistic special, intr-o zi care nu cunoaste seara, cea de-a 8-a zi, care ca si prima zi a Facerii este de tipul eternitatii si face trecerea in eternitate.

Iar exemplul tau cu biserica BOR din Seattle nu demonstreaza nimic. Data se schimba la Ierusalim cind este 2:00 PM la Seattle , vreme suficienta (dupa cum se fac slujbele voastre in America ) sa se tina toata slujba. Eu nu zic, pot fi si “exceptii”, dar cine poate stii daca ele sint intr-adevar exceptii in economia lui Dumnezeu?
  #6  
Vechi 14.01.2010, 12:48:50
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Cred ca ti-am spus odata ca in traditia slava slujbele nu incep devreme. Itii se citesc Ceasurile 3 si 6 incepind cu ora 9:00 AM.

In ceea ce priveste Sfintele Slujbe ale Invierii Domnului m-am lasat atras de tine in discutii sterile pentru ca ele, slujbele, au loc intr-un timp mistic special, intr-o zi care nu cunoaste seara, cea de-a 8-a zi, care ca si prima zi a Facerii este de tipul eternitatii si face trecerea in eternitate.
Vrei sa spui ca in Rusia nu sunt si nici nu au fost manastiri la care sa se faca Sf. Litrughie la miezul noptii, sau la 2 noaptea?

"Timp mistic" pentru ziua de Paste? Arata-mi si mie in ce invatatura a Bisericii scrie asta.

Din cate stiu eu timpul exista doar aici, pe Pamant. Cand omul moare iese de sub stapanirea timpului, nu mai este supus schimbarii si din cauza asta nici nu se mai poate pocai. Dupa moarte, incepe eternitatea, si in eternitatea aia nu exista timp. Ideea ca ingerii si sfintii sarbatoresc in Cer anumite evenimente la anumite date, dupa calendarul nostru de pe Pamant mi se pare gresita. In primul rand anumite sarbatori au asteptat sute de ani pana sa fie trecute in calendar, vrei sa spui ca ingerii din cer ne asteapta pe noi sa facem calendarul sarbatorilor ca sa isi faca si ei programul propriu?

Bogdan.
  #7  
Vechi 15.01.2010, 00:50:10
orthodoxia.i.thanatos orthodoxia.i.thanatos is offline
Banned
 
Data înregistrării: 09.05.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 721
Implicit

Citat:
În prealabil postat de BogdanF2 Vezi mesajul
Vrei sa spui ca in Rusia nu sunt si nici nu au fost manastiri la care sa se faca Sf. Litrughie la miezul noptii, sau la 2 noaptea?

"Timp mistic" pentru ziua de Paste? Arata-mi si mie in ce invatatura a Bisericii scrie asta.

Din cate stiu eu timpul exista doar aici, pe Pamant. Cand omul moare iese de sub stapanirea timpului, nu mai este supus schimbarii si din cauza asta nici nu se mai poate pocai. Dupa moarte, incepe eternitatea, si in eternitatea aia nu exista timp. Ideea ca ingerii si sfintii sarbatoresc in Cer anumite evenimente la anumite date, dupa calendarul nostru de pe Pamant mi se pare gresita. In primul rand anumite sarbatori au asteptat sute de ani pana sa fie trecute in calendar, vrei sa spui ca ingerii din cer ne asteapta pe noi sa facem calendarul sarbatorilor ca sa isi faca si ei programul propriu?
Cauta “day without evening” la linkurile de mai jos:
http://orthodoxwiki.org/Pascha

http://www.spc.rs/eng/easter_pascha

http://ocafs.oca.org/FeastSaintsLife.asp?FSID=27

http://dce.oca.org/resource/262/

http://www.slideshare.net/pcuadra/th...dition-1871798

http://www.ohtcm.org.au/englishversi...nk=paskha.html

http://www.orthodoxinfo.com/general/...-Holy-Week.pdf
Iar daca ar fi sa ne luam dupa Augustin de Hippo, fiecare a 7-a zi este de tipul eternitatii:
http://www.ccel.org/ccel/schaff/npnf...III.XXXVI.html

Ce zice preotul inainte de a intra la Altar?
O Master, Lord our God, Who hast appointed in heavean ranks and hosts of Angels and Archangels for the ministry of Thy glory: Cause that with our entrance may enter also the holy Angels with us serving Thee, and with us glorifying Thy goodness. For unto Thee are due all glory, honour and worship, to the Father, and to the Son, and to the Holy Spirit, now and ever, and unto the ages of ages. Amen.
(Nu am un Liturghier romanesc la indemina.)
Iata ce spune si Sf. Ioan Gura de Aur:
"And although, my good Christian, you are clothed in flesh and bone and in a multitude of weaknesses, nevertheless, you are made worthy together with the Bodiless Powers to praise and glorify the common Bishop and Lord. And despite you personal weaknesses, when you wish with all your might, then "tightly" and psychosomatically through the Holy Spirit you are accompanied by the Cherubim in the Thrice-Holy Hymn and with them–peacefully–you glorify the All-holy Triune God. A common heavenly and earthly feast is being set up; one is the Thanksgiving, one the exultation, one the joyful choir.”
(Patrologia Graeca 56, 97-98)

In general, liturghia ortodoxa se considera o reflexie a celei din Cer si daca Biserica este Una si Trupul lui Cristos in Cer si pe Pamint, atunci cu siguranta exista un singur Craciun, o singura Boboteaza, o singura Bunavestire, o singura Schimbare la Fata, o singura Adormire a Maicii Domnului, o singura Inaltare a Sfintei Cruci, si toate la vremea binecuvintata, iar nu la cea “indreptata” de astronomii ateisti ai papei, dupa cum scrie in anatema Bisericii Celei Adevarate. Viata Bisericii nu a asezat-o omul, ci Duhul Sfint.
  #8  
Vechi 14.01.2010, 12:50:15
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
(...)
Astept raspuns la intrebarile cu dimensiunea si forma Pamantului, harta, distanta si dimensiunea Soarelui si Lunii. Nu am intrebat deloc in bascalie si chiar as vrea sa vad raspunsurile tale.
  #9  
Vechi 14.01.2010, 18:56:03
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit Sf. Parinti despre pamantul plat

http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_Ea...ristian_Church

Unii (Fer. Augustin de ex.) credeau ca e sferic, dar spuneau ca pe partea cealalta nu traieste nimeni, caci ar fi cu capul in jos. Altii spuneau ca e plat. Sf. Vasile insa avea cu adevarat o atitudine autentic crestina:

"At least one early Christian writer, Basil of Caesarea (329–379), believed the matter to be theologically irrelevant." (Saint Basil the Great, Hexaemeron 9 - HOMILY IX)

Citeste primul paragraf de aici: http://www.reu.org/public/basil/bas011.txt. Cat de frumos explica Sf. Vasile cel Mare ca este o problema fara importanta pentru mantuirea noastra.

Bogdan.
  #10  
Vechi 12.01.2010, 11:44:41
BogdanF2 BogdanF2 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 09.10.2008
Mesaje: 858
Implicit

Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos Vezi mesajul
Nu conteaza cine a calculat calendarul, dar e foarte important sa retinem ca a fost binecuvintat la Nicaea de Duhul Sfint prin Sfintii Parinti
Cele 13 zile de care te legi nu au fost intotdeauna 13, s-au adunat in timp. Daca acum 2000 de ani ar fi existat calendarul gregorian, ar fi coincis cu calendarul iulian. Nu ar fi fost nici o zi diferenta pana prin anii 300 sau 400 cred. Cele 13 zile cu care s-a scurtat postul Sf. Apostoli de fapt sunt zile cu care a fost lungit din cauza ramanerii in urma a calendarului iulian.

Unde scrie ca Duhul Sfant a binecuvantat calendarul? Cum ramane cu celelalte calendare din vechime, care e posibil sa fi fost folosite in primele secole ale crestinismului (etiopian, indian, persan)? Oare cei care erau pe alt calendar nu aveau Har?
Subiect închis



Subiecte asemănătoare
Subiect Subiect început de Forum Răspunsuri Ultimele Postari
Botezul Hartford Biserica Ortodoxa Romana 34 30.12.2009 13:30:00
botezul dulcineea Mirungerea(Ungerea cu Mir) 70 09.09.2008 10:17:27
Botezul ionut Botezul 33 03.12.2006 12:48:10
botezul mircea/ovidiu Mirungerea(Ungerea cu Mir) 0 28.08.2005 01:10:00